Sunday, November 29, 2015

UMNO TAWAN KELANTAN.MAI KOT MANA..

Tok Pa kata PRU akan datang UMNO yakin tawan Kelantan dari PAS.

Ertinya Tok Pa nak bagitau kepada pemimpin negeri Kelantan supaya duduk diam-diam, jaga Ketua Cawangan masing-masing, jangan terjangkit dengan Virus Pagoh.

Kelak kalau tawan Kelantan, banyak jawatan kosong, banyak harta karun yang hendak di bahagi-bahagikan.

Mampu tawan berasas kerana ketiadaan Nik Aziz dan perpecahan pembangkang.

Ia tidak berasas UMNO makin kuat (?)

Apakah Pakej UMNO yang mengandungi..
1) Najib
2) GST
3) TTPA
dapat diterima rakyat Kelantan.

Di MITI sendiri, dibawah jagaan Tok Pa dan Ahmad Maslan, Pegawainya menganggap Menterinya macam "lembu" belum lagi terjawab....

Untuk tawan Kelantan, sewajarnya Tok Pa mengambil sikap menjarakan diri dari Najib atau sekurang-kurangnya bersikap seperti Khaled Nordin menguruskan politik negeri.


9 comments:

  1. Tok Pa pun koya je lebey... jaga Jeli tu jgn smp terjerumus dah ler Tok Pa... UMNO ni da nk mampus... jgn arap aku nk tlg lg... baik aku dok diam2 je dr dok tlg Pang5 Boogees... biar je dia tenggelam dgn juak-juak nya yang kaki songlap... mampus le UMNO selagi dok mengampu si keparat tuuu

    ReplyDelete
  2. Tok Pa ni dok diam diam sudah la kalau nak berangan pun biar pijak kat bumi.

    ReplyDelete
  3. biasa la, kena menyalak kuat, boss kat atas nak dengar. dah 2 kali pru, kalah memanjang. masa kalah 1 kerusi tum waktu tdm letak jawatan dan pak lah ganti. pastu, pas ajer la. mereka ingat rakyat kelantan akan sokong pasal nik ajis tak ada dah, tapi yang dok sokong ahjibgor bertambah ramai. memang anak kelantan akan balik mengundi bagi memastikan ahjibgor terus menjadi pm. ini kali pas akan kalah di kelantan kerana tak dapat sokongan dap. umno pulak bertambah kuat dengan kehebatan kepimpinan ahjibgor.

    ReplyDelete
  4. Tok Pa buat lawak, mungkin dia terminum air daun ketum kut, maklumlah sekarang ne, bila ada majlis saja, x kira lah majlis kahwin ka, majlis umno ka, masa ini lah diedarkan air daun ketum free kpd pengemarnya, munkin Tok Pa tersilap ambil gelas, terambil gelas air daun ketum, apa lagi pening la, sebab tu dia tersasul mengatakan Umno akan menang diKelantan, orang yang x mabuk akan ketawa mendengar kata-katanya, dlm hati depa berkata, mana ada jalan Umno nak menang, Ahli Umno sendiri sekarang dah menyampah apabila mendengar nama Najib, inikan pula penyokong totok Pas Kelantan.

    ReplyDelete
  5. Tok pa pun da stat jd bodo bengong. Virus sama dgn maslan nyayok. Dulu aku tabik jugak sama tok pa, tp semenjak duamenjak ni aku nk muntah ijou bila tok pa keluarkan fatwa. Fatwa tahap gua zaman batu. Mengarut merapu meraban. Hilir kato ore klate.

    ReplyDelete
  6. Tok sah dok berangan nak tawe kelate.Minta dia jaga jeli tu jgn terlepas .PRU lepas pun menang paras mulut aja

    ReplyDelete
  7. ISLAM yg luas menjadi sempit dek sifat kekelantanan..hatta kurma yg berbuah pun mnjadi mangsa sifat fanatik mereka. Islam PAS kelantan x cuba membantu MEBANGUNKAN ISLAM peringkat negara MALAYSIA kerana mereka kuatir akan hilang kuasa undi...dgn dalil khati'e PARTI mereka bersengkokol dgn agama suci komunis DAP, syiah, KRITIANISASI...walaupun sudah bercerai dgn mereka ttp sudah berpuluh tahun org2 klate yg beragama parti PAS sudah jadi BLOCK MENTAL. ISLAM PAS VS ISLAM UMNO....heran aku dgn ajaran tarikat PAS ni...cina komunis tepuk tangan. saya sayang awak ahli PAS sbg saudara serumpun seagama sebangsa sedarah sedaging nenek moyang kita.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Habistu, sedara kita dlm umno elok sgt ke perangainyer bro??

      Delete
  8. Kalu Tok Pa anok jate... silakan bertanding di Bachok, tempata asal lahir... bukannya gi duduk Jeli tepat ulu2 nuh!!!!... Asal Kg Badak, Bachok (dekat2 dgn SMK Badak, Bachok)... pendidikan menengan skolah di SMK Bachok... org2 kijo gomen kalu nok tukar kelate kebanyakan guno woyar kabel dia ni laa.... cehh!!!

    kenal sangat dio ni...

    ReplyDelete