Google+ Followers

Monday, January 23, 2017

HIMPUNAN 355 PERLU KE (?) ....KENAPA SEMASA GST/MKN TIDAK DIANJUR...

Yang terlibat secara langsung adalah PAS dan UMNO.
Usul asal RUU355 dibentangkan oleh PAS dan akan diambilalih oleh kerajaan untuk membentangnya March depan.

So,  apa isu nak buat perhimpunan (?) Nak tunjuk kuat?  Nak popular?  Hakikatnya lulus atau tidak akan dibuat oleh Ahli Parlimen.

Ertikata lain kebijaksanaan hujah dan fakta perlu dibuat oleh Ahli ParlImen BN dan PAS  di dalam persidangan Parlimen untuk mendapat sokongan majoriti.

Tidak ada kaitan langsung dengan rakyat,  tidak relevan langsung perhimpunan RRU355 tersebut.

Kenapa tidak semasa pembentangan GST dan MKN, perhimpunan tidak dianjurkan untuk sokongan rakyat (?)

Pemimpin kalaupun dah rasa tidak disokong, lemah.....janganlah cuba raih sokongan secara jelik.

Jangan pula cuba menghukum dosa kalau tak sokong atau tak datang perhimpunan..



Motif RUU355 sama senasib hudud, jadi pukulan gendang menjelang pilihanraya untuk meraih undi Melayu bodoh.






16 comments:

  1. PAS had signed a Lease Areement of 4+1 with. A downpayment of RM90 mil was made. PAS has an option to renegotiate the full amount or in lieu cabinat positions at federal level.

    Tak caya....kita tunggu pru14 nanti jika umno masih ada lagi

    ReplyDelete
  2. Kalau begitu setiap kali govt nak introduce RUU mesti ada perhimpunan? Contoh: Nak bentang RUU naik/turunkan speed limit/RUU sekat pendatang asing buat rumah/RUU dan berbagai RUU yang akan dibentang oleh goverment perlu ada PERHIMPUNAN KE? YANG SEBENAR-BENARNYA ITU SEMUA TAKTIK POLITIK PAS. MACAMLAH KITA TIDAK TAHU. YANG NAK LAKSANAKAN DIKELANTAN TAPI PERHIMPUNAN DI KL....PELIK. SEKARANG SUDAH MULA UST2 PAS KATA. KITA TIDAK PERLU LAKSANAKAN HUDUD SECARA MENYELURUH MEMADAI SECARA BERANSUR-ANSUR. Pulak dulu ustaz2 PAS kata jika tak laksana Hudud Negara ini kafir/pemimpin taghut dan berbagai tuduhan. Sekarang dah lembut......kerana POOOOOOOLIIIITIK KAN?

    ReplyDelete
  3. PAS parti apa?

    serbanisation
    jubahisation
    janggutisation
    tasbehisation
    sugiasation
    ARABIANISATION

    ReplyDelete
  4. Korang hinalah.korang kejilah.Tapi kami tetap istiqomah.Karang agungkanlah si lanun tua itu.Tapi kami nampak koranglah yg akan rugi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 9.37,

      Sama2 kita tunggu dan lihat.

      Sdra ingatlah, mahathir bukan tuhan untuk disembah. Mahathir tidak sesekali diagongkan kecuali Allah swt.

      Apa yang dilihat sekarang PAS akan rugi kecuali anda masih berfantasi, berauta dan berkepalsuan.

      Saje tanya, dah saman SR? Kan jatuhkan maruah PAS. Kalau itu tak boleh handle, macamana nak tadbir negara???

      Delete
    2. Siapa pulak lanun muda? Yg dah sedondon dgn Pas ke?memang rakyat Malaysia rugi sekarang (duit negara habis di songlap) duit cukai termasuk gst lingkup di buatnya... Tak rugi ke tu...oh dah dpt 90m...lupa pulak

      Delete
  5. Jawab je persaolan kenapa nak bentang GST tak buat perhimpunan tapi nsk bentang RUU perlu buat perhimpunan???????

    Jawab ketika waras dan tidak dipengaruhi mabuk dedak.

    ReplyDelete
  6. Yg betul2 kepanasan Rapizi.. dan PKR... klu x de PAS makna kata adun PKR tak ujud pun... suma dulu PAS yg tolon.... Next PRU kita tgk DUN Ampang.. Pandan.. Bukit Antarabangsa... Lembah Pantai.. Matang Pauh ada lagi ke tak mangkok mangkok ni nanti selepas PRU 14... Cap Munga nak bertanding sapa pulak yg mangkukkan untuk Cap Munga.... cawangan dan bahagian pun tak ada camna jenters nak jalan... numpang jentera parti lain le nnpknyer... alahaiiii...


    kikikikiki... tungguuuu...

    ReplyDelete
  7. Saya suka lagu Tegar AKU YANG DULU BUKAN YANG SEKARANG....:)

    PAS DIJANGKA MENANG 100 KERUSI (plastic)....oops sori

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas yang dulu
      Bukan yang sekarang

      Dulu di sayang
      Sekarang mari kita terajang

      Delete
  8. PERHIMPUNAN RUU TAK PERLU LANGSUNG...

    1. Berhimpun bukan budaya kita
    2. Kesesakan lalulintas
    3. Perniagaan terganggu
    4. Pelancong takut
    5. Boleh berlaku rusuhan
    6. Sampah bersepah2
    7. UMNO dah setuju, berhimpun buat apa
    8. UMNO dah setuju, bagilah penerangan melalui tv
    9. RUU hal undang2, parlimen adalah tempatnya bukan dataran merdeka
    10. Niat berhimpun utk politik hadi dan umno
    11. Perhimpunan akan digunakan utk pertikai org islam yg tk sokong ruu
    12. RUU hal undang2 very technical, perhimpunan tk boleh perjelaskan

    Kesimpulan :

    tak setuju ruu tidak jadi kafir
    setuju ruu tidak menjamin syurga dan meningkat iman
    menjatuhkan klepet lebih utama dpd ruu sekarang

    lebih baik tidor dpd hadir perhimpunan ruu


    ReplyDelete
  9. 20 Fatwa Terkenal Mursyidul Am PAS Yang Wajib Orang PAS Hafal

    1. "Kita bersyukur dengan pendirian DAP sekarang, kerana mereka sudah berubah sikap dan sanggup bekerjasama dengan PAS, asalkan tidak mendirikan negara Islam."
    - Nik Aziz Nik Mat, Berita Harian 12 Mei 1999.

    2. "Bukan sahaja dalam menifesto, dalam perlembagaan PAS sendiri memang tidak mengandungi satu perkataan pun untuk menubuhkan sebuah negara Islam, dia (DAP) boleh tengok sendiri dan baca perlembagaan itu."
    - Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 4 Ogos 2001.


    3. "Terdapat unsur kafir dalam UMNO kerana parti itu menolak Islam dalam pentadbiran negara, UMNO juga ada ciri kafir."
    - Ceramah Nik Aziz Nik Mat di Padang Tembak, Pengkalan Chepa, 3 Julai 1999.


    4. "Jika melawan UMNO tiba-tiba meninggal dunia, maka kita dikira mati syahid."
    - Kuliah Nik Aziz Nik Mat di Masjid Kg Pulau Melaka.

    5. "Allah sendiri gunakan perkataan memaki, mencemuh atau mencarut, jadi manusia sendiri berpeluang menggunakan maki hamun, tapi terserahlah kepada manusia di mana tempatnya."
    - Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 28 April 1999.

    6. "Siapa yang nak tolong kerajaan Islam, kami sebagai pemimpin Islam mesti terima sama ada DAP, MCA dan MIC. Kalau nak tolong mengapa kita tolak. Jika DAP ikhlas nak tolong PAS, saya terima. Usahkan DAP, syaitan pun boleh saya terima."
    - Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 24 Januari 1999.

    7. "Orang-orang Islam yang berkongsi dengan orang-orang kafir untuk memerintah negara, menjadi kafir atau haram."
    - Hukum Dewan Ulama PAS Kelantan, Ogos 1963.

    8. "Islam tidak melarang umatnya mengeluarkan perkataan mencarut dan mencaci seseorang jika kena pada tempat dan masanya, kerana ia sudah menjadi salah satu naluri."
    - Nik Aziz Nik Mat, Berita Harian, 29 April 1999.

    9. "Kelantan menggunakan hasil cukai arak, lesen anjing dan sebagainya bagi menampung kos membuat jalan dan lain-lain projek pembangunan. Arak itu sendiri boleh diminum oleh bukan Islam, jadi bila diminum oleh mereka, maka untuk menjaga keselamatan, kerajaan mengambil duit dari mana?"
    - Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 26 November 1994.

    10. "PAS sedia gugur slogan negara Islam, jadi untuk mencari perdamaian itu, setakat mana yang boleh kita hendak kepada Islam, tapi kalau nampak menyusahkan tak apa..."
    - Nik Aziz Nik Mat, Berita Harian, 25 Jun 1999.

    ReplyDelete
  10. 20 Fatwa Terkenal Mursyidul Am PAS Yang Wajib Orang PAS Hafal


    11. "Menentang PAS adalah Haram mengikut Al-Quran."
    - Nik Aziz Nik Mat, Berita Minggu, 24 April 1994.

    12. "Saya di antara orang yang cukup kuat menyokong untuk meluaskan keahlian PAS ini kepada orang bukan Islam."
    - Nik Aziz Nik Mat, Kota Bharu, 1999.

    13. "Para imam hendaklah faham bahawa ada anak-anak mukim tidak mahu menuruti imam yang beraqidah politik suku, agama suku, kerana boleh menyebabkan sembahyang tidak sah."
    - Nik Aziz Nik Mat, Harakah, 4 Mac 2001.

    14. "Negara kita Malaysia belum merdeka lagi kerana perlembagaannya masih perlembagaan kafir."
    - Khutbah Nik Aziz Nik Mat di Masjid Pengadang Baru, Marang, Oktober 2001.


    15. "Memang ada lagi persefahaman antara PAS dengan Malaikat, sebab itulah APU (Angkatan Perpaduan Ummah) memerintah lagi (di Kelantan)."
    –Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 27 April 1995.

    16. "Kerajaan PAS Kelantan akan mengkaji kemungkinan melarang wanita bekerja. Tidak adil membiarkan wanita, kerana lelaki dari segi fitrahnya mempunyai tanggungjawab mencari nafkah bagi menanggung kehidupan keluarga."
    – Nik Aziz Nik Mat, 16 Mac 1999 di Kota Baharu.

    17. "Ya Allah, aku mohon butakan mata pengundi-pengundi hantu supaya mereka tidak nampak simbol lain kecuali simbol PAS."
    – Doa Nik Aziz Nik Mat pada 27 Mei 1999 diaminkan oleh kira-kira 3,000 penyokong beliau dalam satu majlis makan malam dan ceramah PAS di Sungai Bakut, Nibong Tebal.


    18. "Tiada sebab langsung orang Islam tolak Islam. Islam yang dibawa oleh UMNO ini Islam kacukan, Islam plastik. Macam duit palsu, ubat palsu, makanan palsu. Ini Islam palsu yang dibawa UMNO. Islam ini tidak boleh bawa ke akhirat, tidak boleh bawa ke syurga, dia boleh bawa dekat pintu kubur. Bertengkar atas muka bumi tak habis-habis dengan Melayu sendiri boleh bertengkar."
    – Nik Aziz Nik Mat, Rakaman Audio di Sidang Akhbar di Pulau Pinang pada 17 Ogos 2009.

    19. "Islam bawah UMNO tidak ke mana dan tidak boleh bawa seseorang itu ke syurga. Berdasarkan perkara itu, saya percaya penduduk di kawasan Permatang Pasir akan memilih calon Pas sebagai wakil rakyat mereka (undi PAS masuk Syurga)."
    – Ucapan Nik Aziz Nik Mat kepada pemberita di Institut Kemahiran Belia Negara (IKBN) pada 17 Ogos 2009 selepas proses penamaan calon bagi pilihan raya kecil Permatang Pasir.


    20. "Nabi Muhamad, masa kecilnya seperti Mat atau Mamat, setaraf budak-budak biasa di kampung-kampung, hanya mulia ketika berumur 40 tahun iaitu setelah menerima kerasulan, malah sambut Maulidur Rasul adalah kerja orang tak sudah."
    - jawapan Nik Aziz semasa menyokong Kerajaan Pulau Pinang mengharamkan perarakan Majlis Sambutan Maulidur Rasul.

    ReplyDelete
  11. 20 Fatwa Terkenal Mursyidul Am PAS Yang Wajib Orang PAS Hafal

    Fatwa2 di atas .

    Layak ke PAS kata tentang HUDUD Islam yang benar.
    HUDUD PAS adalah lah POLITIK semata-mata . Jauh dari ajaran Islam.

    ReplyDelete
  12. Anon 12.30... 12.31

    dlm bab ni utusan pun ko kaut gak... klu bab maki hamun utusan ko jdi mangsa... dasar hipokrit mcm mamak jugak.... puiiii

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 1.48am

      Kebenaran betul2 menyakitkan hati kan , kan , kan kan,

      Delete