Saturday, January 6, 2018

DENGAR BAIK² - JANGAN ADA AGENDA LAIN



46 comments:

  1. Replies
    1. Zuraida lebih layak jadi PM drp Tun.....Zuraida bole ketuai kemenangan pembangkang....Tun xperlu sbb dah tua....Najib dan UMNO sangatttt takut dgn Zuraida...syabas Zuraida....Tun bole rehat dan buat amal ibadat.... confirm menang bila ada Zuraida.....

      Delete
    2. Sdr anon 8:50.

      Hahahaha... Komen win dr sdr.. Syabas.. Keep it up and on bro..

      Kalau boleh keluarlah dari dunia anon supaya boleh dikenali.

      Delete
    3. Begitulah pakatan serigala rebut bangkai....menyedihkan betul hidangan calun pakatan. Seorang banduan seks luar tabii dan seorang lagi kleptokrat terbesar sejarah negara dan ditambah zalim. Bila pendokong nak terima hakikat ini?

      Delete
    4. Anon 8:50:00 ni bangang ka apa.....yang bercakap dalam video diatas tu bukannya YB Zuraida tetapi YB DR.Mariah.....hak tu pun kau tak tahu,ada hati nak cakap pasal politik.....baik kau pi sekolah balik...

      Delete
    5. YB Dr. Mariah maksudkan pemimpin PKR yang sedang ghairah perasan kuat itulah gunting dalam pakatan yang berkarat.
      Sumbat dedak pada NGOs suruh bantah tunM calon PM pakatan.. PKR ingat pru14 ini pilihanraya NGO kott.

      Delete
    6. Demikianlah Allah mengadakan di dalam setiap negeri itu orang-orang yang besar dosanya (seperti Mr J) sehingga mereka menipu di dalam negeri itu, dan tiadalah mereka menipu melainkan diri mereka sendiri sedang mereka tidak sedar.

      Kelak orang-orang yang menipu itu akan ditimpa siksa disebabkan mereka itu menipu.

      Innalillahi wainna ilaihi raji'un.

      Delete
    7. 8.50 & Mr J,
      Langau upahan dari umngok

      Delete
    8. Komen 3.18 tu amat sesuai utk diri 3.18 itu sendiri.

      Innalillahi wainna ilaihi raji'un.

      Delete
    9. JIKA ANDA BUTUH ANGKA TOGEL 2D 3D 4D 6D HK/SGP DIJAMIN 100% TEMBUS..JIKA ANDA BERMINAT HUBUNGI {082-313-669-888} AKI.ALIH 

      Delete
  2. Takde sekor pun dari puak Pakatan Haprak yg layak jadi PM

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku setujuuuuuu Anwar jadi Piem.....sbb Najib dan UMNO amatlah takut dgn Anwar dan PKR..... hehehe....

      Delete
    2. Saat akhir sebelum pru14 ..PKR akan bergabung dengan pas jika tunM masih calon PM Pakatan. Pemimpin dan ahlinya sukar dapat dedak sebab tunM bukan pemberi dedak.

      Delete
    3. Dedak MahaKUTTY dah kena telan oleh DAPigs

      Delete
    4. Paul,
      Dedak mcm mana tu? terangkan biar jelas. Adakah wang ringgit mcm MO1 gunakan? adakah A9 dan powerbank bateri pasir macam umngok supply? nak tahu? atau adakah sekadar air liur demi mencapai KPI yang MO1 & JASA tetapkan?

      EX umno JERAI

      Delete
  3. Dengan izin sdr KD, mohon lari tajuk.

    Pada kebiasaannya saya jarang berpatah balik melihat komen di belakang selepas saya sudah muncul di entry baru. Walaubagaimanapun tadi semasa menunggu Isyak saya membelek-belek blog ini dan mendapati sdr Suharli Masrop beberapa kali memanggil saya gila isim. Ini jawab saya.

    Saya tidak pernah berhujah dengan ilham, hakikatnya apabila saya mengatakan sesuatu perkara ia adalah kerana perkara itu disebut di dalam nas. Sdr Suharli yang memanggil saya gila isim yang sebenarnya berhujah dengan ilham. Inilah sebenarnya yang hampir dengan gila isim, apatah lagi apabila 'ilhamnya' itu bertentangan dengan nas. Ini buktinya :-

    "SUHARLI MASROPWednesday, January 03, 2018 12:12:00 PM

    John Doe... demi Allah aku pernah buat keputusan paling berat menolak perjuangan Anwar dulu... tidak lama... Ilham datang hanya selepas tiga hari....Begitu juga dengan Tun.... Tiga hari jua untuk aku menolak Tun atas Ilham yang digambarkan. Ternyata sehingga kini aku kekal bertahan menolak dua makhluk itu.... Lalu sekarang kenapa John Doe perlu memaksa hati ini merubah mengikut tari lagu sumbang john doe???? Untuk kesekelian kalinya aku memilih untuk menurut gerak hati. Mungkin itulah ilhamnya wHai john doe.... tinggi manalah kitab yg kamu rujuk wahai john doe.... kalau Allah nak gelapkan hati... tiada siapa yg dapat menghalang.... dan jika hati tuan berbalik... percayalah.... Allah boleh membalikkan keimanan kita jauh lebih mudah dari kita memaling2kan tapak tangan."

    (Bersambung)...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tolak tarik bukan beri kesan pun.. hari mengundi boleh tdo lena. Mengejar jawatan dan kuasa tanpa keikhlasan hati memang Allah sukarkan. Kalau berjayapun hanya buat seketika dan tidak bertahan lama. kerana sikap semula jadi manusia sukar diubah..

      Delete
    2. Orang buat keputusan berdasarkan fakta. bukan gerak hati.

      Delete
  4. (Sambungan...)

    Sdr Suharli juga gemar berkata perkara yang ia tidak tahu (ciri2 Ruwaibidhah), tidak ada semasa perbincangan dan seumpamanya. Adakalanya ia juga hanya menjadi burung kakak tua yang mengulangi kata-kata saya tanpa memahami maksudnya. Misalnya ialah apabila saya berkata sdr Suharli ini mempunyai ciri-ciri golongan Ruwaibidhah iaitu orang-orang yang kebingungan pada zaman fitnah seperti yang disebut di dalam hadith, sdr Suharli menjawab seperti burung kakak tua bahawa orang seperti saya juga banyak di akhir zaman ini. Tapi sehingga kini slps 3 hari berlalu ia gagal memberikan nas dari manakah punca ia berkata demikian. Ini buktinya:-

    "SUHARLI MASROPWednesday, January 03, 2018 10:14:00 PM

    Golongan macam JD pun di akhir zaman banyak gak... malah muncul di zaman2 terawal... jadi apa nak hairan"


    Di sini pula bawakan bukti saya bahawa pengataan saya tentang golongan ruwaibidhah di akhir zaman bukanlah rekaan saya tetapi wujud dalam hadith:-

    "john doeFriday, January 05, 2018 3:22:00 AM

    Saya pernah memberi komen bahawa sdr Suharli yang sanggup barangkali adalah seorang ruwaibidhah yang wujud di akhir zaman fitnah. 

    Sdr Suharli menjawab dan mengatakan golongan seperti saya juga banyak wujud di akhir zaman
    Entahlah, nas mana yang ia rujuk. 

    Nas tentang ruwaibidhah ada dalam hadith berikut :-

    سَيأتي على الناسِ سَنَوَاتٌ خَدَّاعَاتُ ، يُصَدَّقُ فيها الكَاذِبُ ، و يُكَذَّبُ فيها الصَّادِقُ ، و يُؤْتَمَنُ فيها الخَائِنُ ، وَيُخَوَّنُ فيها الأَمِينُ ، ويَنْطِقُ فيها الرُّوَيْبِضَةُ . قيل : وما الرُّوَيْبِضَةُ ؟ قال : الرجلُ التَّافَهُ ، يتكلَّمُ في أَمْرِ العَامَّةِ

    Maksudnya : “Akan datang kepada manusia tahun-tahun yang penuh dengan penipuan dan tipudaya, kata-kata pendusta dibenarkan (dipercayai) dan didustakan percakapan orang yang benar, diberi amanah kepada pengkhianat dan dikhianati orang-orang yang amanah. Kemudian akan berkata-katalah golongan al-Ruwaibhidhah. Baginda SAW ditanya : Siapakah golongan al-Ruwaibhidah ? maka baginda SAW menjawab : Orang yang bodoh lagi fasik berbicara (mengurus) berkaitan perkara umum yang besar”.

    (Riwayat Ibn Majah, kitab al-Fitan, bab zaman yang dahsyat. No. Hadith : 4026. Imam Ahmad, Sahabat yang banyak meriwayatkan hadith, musnad Abu Hurairah. No. Hadith : 7571. Al-Hakim, Mustadrak ‘ala al-Sahihayn, 5 : 659)".

    Jadi soalan saya kpd sdr Suharli yang beberapa kali memanggil saya gila isim ialah :-

    1. Di manakah di dalam mana-mana komen saya, saya telah berhujah dengan ilham ataupun firasat. Sila buktikan sbgmn saya telah buktikan sdr Suharli yg sebenarnya berhujah dengan ilhamnya. Siapa yang gila isim di sini?

    2. Apabila saya bercerita tentang khabar Nabi saw mengenai orang-orang yang bingung di akhir zaman saya kemudian telah buktikannya melalu bukti hadith sahih. Maka di manakah nas sdr Suharli apabila mengatakan orang seperti saya pun ramai di akhir zaman? Kalau tidak ada nas, maka apakah sumber ia berkata demikian? Ilham lagikah? Kalau ilham maka jelaslah berdasarkan metodologi sdr Suharli sendiri, dialah yang sebenarnya gila isim kerana berhujah dengan ilhamnya dan menyangka dirinya sendiri adalah 'sumber' sesuatu khabar yg benar.

    Sdr Suharli dipersilakan menjawab.

    ReplyDelete
  5. Senario slps PRU14:

    Bila menang puji SPR, SPR adil, SPR profesional, SPR bagus..

    tapi...

    Bila kalah tuduh SPR tidak adil, tidak profesional, berat sebelah..ada pengundi antu...bla..bla..bla

    ReplyDelete
  6. jika tiada sebarang masalah, pada jun ini ds anwar akan keluar penjara. maka bersoraklah kumpulan pembangkang meraikan kepulangan ds anwar dalam arena politik secara turun padang. mereka akan kata ph akan semakin kuat dengan hadirnya ds anwar disamping tun mahathir selaku pengerusi ph. ye, jika itu yang berlaku. namun janganlah sekali-kali alpa dan leka bahawa sentimen peribadi, seksaan fizikal dan dendam tidak boleh ditinggal begitu sahaja. peranan dan pengaruh siapakah yang membuatkan ds anwar kehilangan jawatan dalam kerajaan, kehilangan jawatan tpm, mata lebam, menghadapi perbicaraan amat lama dan amat meletihkan dan akhirnya dipenjara sehingga 5 tahun? ye, ada yang akan kata orang politik tidak ambil kira semua siksaan fizikal dan kerana politik adalah politik. bolehkah ds anwar berada semula bersama dinosaur politik yang telah menjahanamkan karier politiknya bertahun2? ini belum lagi ambil kira status kuasa dalam ph yang sepatutnya milik beliau sebaik dibebaskan dari penjara. mana mungkin orang yang menjadi musuh politiknya sejak sekian lama menjadi ketuanya semula? makna kata bebasnya ds anwar dari penjara akan menjadikan ph tambah berantakan. any idea about it?

    ReplyDelete
  7. Kepada pembaca2 sekalian, kenapa tidak beri peluang kepada Tun untuk mengemudi dan menerajui parti pembangkang di negara ini?

    Cuba fikirkan....

    Tengku razaleigh dan S46 sertai pembangkang gagal, TGNA gagal, Hj Hadi gagal, Anwar 3 kali kempen PRU gagal. Semua rakyat tahu mereka semua ini gagal, fikirkan dimanakah kekuatan anwar ibrahim ini?

    Muncul Tun sebagai pembangkang, umpama bulan jatuh ke riba, disebalik momokan pembangkang Tun seorang zalim, mahafiraun dsbnya, beliau berjaya mendapatkan undi dua pertga dari rakyat setiap kali PRU.

    Sebenarnya beliau dah tak minat jadi PM, dah banyak kali cakap, tetapi umno najib yg gelabah, ketakutan? apa maksud tu? Masakan pokok boleh bergoyang kalau tidak ada angin?

    Kepada yg dlm pembangkang terutamanya geng anwar, cerdiklah sikit...Atok tu dah nak masuk 93 tahun, berapa lamalah agaknya boleh hidup lagi? Pakatan bukan seperti Umno najib dengan kuasa mutlak, pakatan berdiri atas dasar mufakat dan sepakat, berkhidmat, berjuang untuk rakyat.

    Rakyat sedang memerhatikan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siapakah PBBM untuk ketuai pembangkang..... Anwar dan keluaga lagi handal.....biar kalah PRU 14 drp Tun M menjadi piem....syabas PKR....syabas otai reformasi....syabas Najib...

      Delete
  8. HADAM SEBELOM DELETE...

    SLOGAN ISLAM MADANI BERBONYI LAGI
    BOLAN JUN DEPA KATA BEBAS ALJUBOORI
    PLURALIST MURTAD GAY COMANGO LGBT
    RAMAI LE YG KENA LANCAP BILA DAH BEBAS NNTI
    ITU SI TUA RENTA YANG CAKAP LAM TV LAGI...

    KIKIKI... HADAM SEBLOM KENA DELETE...
    PANTON BERFAKTA....

    ReplyDelete
    Replies
    1. fakta dari umngok dan MO1 macai je yang percaya. tunjuk surat sekeping tanpa ada isi dari akaun mana dipindahkan duit, ke akaun mana dipindahkan pun hamba abdi MO1 percaya..tu je taraf korang..suka dikencing oleh MO1

      EX umno JERAI

      Delete
  9. Kiki tu kucing najib ker?

    ReplyDelete
  10. PKR mestilah mengetahui pembangkang dan Anwar mesti dipilih sbg PM....aku sanggup melihat UMNO dan BN menang drp Tun menjadi PM....lebih elok jika PKR dan PAS bersatu semula dan tinggalkan pakatan pembangkang untuk jadikan 4 penjuru.....lebih banyak penjuru lagi cepat keluarga Anwar ke puncak kuasa...drp otai reformasi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau Tun jadi PM semula maka silap2 lebih lama lagi disumbat peliwat tua seperti didakwa... hehehe

      Delete
  11. APA PALA BANA OTAI RE4MaC NI....
    CAP MUNGE MANA ADE KERUSI..
    FORMULA MUDAH UTK OTAK BASI...
    TOKONG KETAWA TERBAHAK GELI GELI
    TOKONG CKP.."LU SAPA NAK JADI PEDANA MINTRI"
    KO ORANG TAK RETI RETI LA GI FIKIR LAGI....


    BODOSSSS BODOSSSS... KLU NK BERHUJAH BIA BERPIJAK DI BOMI YG NYATA LA...

    HUJAH LELEBIH TAK GUNA UTK PUAK NI
    HUJAH SANTAI SENTAP BIAR BERAPI API
    KASI SENTAP OTAK MACAI YG LESU BASI
    KASI FAKTA DAN CAKAP DI BOMI REALITY



    BRRAMBOSSSSSS

    ReplyDelete
  12. Berlagak dan bodoh sombong orang PKR..dia ingat dia kuat sangat. Sebelum ni isu 1MDB dah lama disalakkan oleh Rapiji dan Tian Chua...tapi tak ramai yang ambil peduli pun...2-3 tahun tanpa impak. Hanya setelah Tun join the fray dan membangkitkan isu 1MDB ni lar baru menda ni meletup. Tak caya tengok lar rentetan peristiwa seblm ni. Maknanya, bila Tun bercakap baru orang dengar dan percaya. So, janganlah dinafikan ya pengaruh Tun. Sekarang ni pun PKR menumpang arus bantahan yang dipimpin oleh Tun. Tanpa Tun, orang x amik port pun apa yang PKR cakap...sedar2 lah diri tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perangai anwar dan sikap PKR perlu ditolak dalam PH.

      Penyokong Tun selama ini bersabar dengan harapan di penjara anwar insaf dan lupakan perjuangan peribadi.

      Kita jangka azmin di landasan yang betul tetapi masih ada hati dengan PAS, semata mata untuk kekal MB, missi diri dan sempit ini akan makan diri dan sebahagian dari pengkhianatan.

      Semua pandangan ke atas PKR hanya akan dianggap salah dan justified jika Tun dicalon PM tanpa syarat dari PKR.

      Delete
    2. Setuju dengan bro berdua,

      Seperti yang saya pernah katakan bahawa kita wujud di akhir zaman fitnah di mana setiap orang yang mengaku dirinya beriman sedang diuji dengan sebenar-benar ujian.

      Ramai yang tidak meyedari bahawa mereka sedang diuji dan mereka menyangka ini dan bermatlamat 'ambillah kesempatan ketika kesempatan itu lalu di hadapan'. Bagaimana kalau 'kesempatan' itu sebenarnya adalah perangkap akhir dan muktamad bagi mereka?

      Hanya yang benar-benar ikhlas sahaja yang akan melepasi ujian ini, walaupun mereka memilih kumpulan yang salah.

      Sekiranya mereka memilih kumpulan yang betul sekalipun tetapi bukan dengan niat yang ikhlas, sebaliknya niat demi kepentingan diri, mereka tetap akan gagal, cuma kegagalan itu tidaklah seteruk mereka yang memilih kumpulan bathil demi kepentingan diri seperti dedak misalnya.

      Kapsyen dari sajak perjuangan yang belum selesai karya Tun M:-

      Perjuangan kita belum selesai
      Kerana hanya yang cekal dan tabah
      dapat membina mercu tanda
      Bangsanya yang berjaya..

      Wallahu a'lam.

      Delete
    3. Memberi sharat kepada Tun dan memberi pilihan untok NGO memilih calon PKR ada lah satu penghinaan bukan saja pada Tun tapi pada DAP, Harapan dan PPBM. Apa gunanya adakan pakatan kalau keputusan politik yang penting mengetepikan 3 anggota parti yang lain? Tidak kah ini biadap dan satu penghinaan?

      Delete
  13. Oleh kerana isu calon PM adalah soal dalaman, pecacai umno patut rasa malu, rasa tidak di perlukan untuk memberi komen-komen bodoh di blog ini.

    ReplyDelete
  14. Terbaru Habibur Rahman salah seorang penyamun merangkap punasihat umno najib kepala bapak kepada penyamun2 semalaysia mengadakan perjumpaan berasingan dengan lim guan eng dan nurul izzah.

    Habibur meminta lim guan eng dan nurul izzah untuk tidak mencalonkan Tun sebagai PM pakatan harapan.

    Habibur juga menyatakan sesiapapun boleh menjadi calon PM pakatan harapan melainkan Tun Dr Mahathir.

    Habibur berjanji memberi pelbagai Habuan, insentif, ganjaran terutamanya wang ringgit kepada kedua dua pemimpin pembangkang ini.

    Kesimpulannya adalah;

    1.Kebangkitan Tun dan rakyat memberi pukulan maut kepada umno najib.

    2.Habibur adalah punahsihat pak lah sebelum diangkat menjadi macai paling kanan kepala bapak kepada penyamun2 semalaysia.

    3.Budaya cash is king adalah dari habibur dan menyebabkan umno hari ini menjadi "ibu duit" kepada melayu2 hari ini,Tun sudah ingatkan,menasihati berkali kali ketika PAU,tetapi budaya wang jugalah menjadi amalan umno najib hari ini sehingga mengakibatkan umno menjadi caca merba,porak peranda dan bakal tenggelam.

    4.habibur jugalah bertindak sebagai banker menabur wang menyebabkan ahli ppbm berpaling tadah.

    5.Najib menjadi penaung, menghalalkan perbuatan tidak bermaruah, tiada bermoral dan kesan akibat perbuatan ini adalah,

    6.Rakyat, merekalah yg menerima bahang perbuatan zalim menindas penganaiyaan ini.

    7.Sedarlah dan bangkitlah wahai rakyat sekalian, hanya umno najib dan kroni2nya boleh hidup bermewah mewahan, berjoli sakan, umno najib berterusan menipu, mencuri dan menyamun harta milik rakyat, adakah kita akan berterusan mahukan keadaan dan suasana seperti hari ini?

    8.Tidak ada seorang rakyat mempunyai akal yg waras boleh bersyubha dengan pemimpin yg menipu dan menyamun.

    9.Jika Tun menjadi calon PM pakatan harapan, maka rakyat wajib mengubah corak pentadbiran yg ada sekarang, demi kepentingan negara dan masa depan anak2 kita, maka undi kita wajib kepada Pakatan Harapan.

    ReplyDelete
  15. Orang bukan kisah siapa yang nak jadi PM korang atau kita oranv nanti lah saudara.... bijak sikit... kita nak bagitau kalau hal nak pilih PM pun korang bercelaru (hal dalaman ni kan?)... kau rasa tak kucar kacir ker nanti negara bila hal dalamanan tunggang langgang. Masing2 akan rasa diri bagus dan layak. Sudah2lah main sarkas.... tak payah tolak masalah tak ketentuan dalam kelompok kami.... tak heran sangat pun siapa yg korang nak pilih... cuma lawak jer nengok kononnya korang pilih si tua renta tu jadi PM. Mmg korang ni suka jilat kahak sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suharli sokong lanun, itu fakta dan jadi sejarah.

      Kekal dan teruskan..

      Delete
    2. Sdr Suharli muncul di bawah komen saya yang meminta ia memberi jawapan balas kepada jawapan saya ke atas tuduhannya berulangkali ke atas saya bahawa saya adalah seorang gila isim. Berdasarkan metodologinya sendiri, dirinya itulah yang sebenarnya seorang yang gila isim. Ini adalah memandangkan ia berhujah dengan ilhamnya selain membuat kenyataan di akhir zaman wujud ramai orang seperti saya tetapi gagal memberikan penjelasan mahupun nas yang menjadi sumber kata-katanya itu, yang menunjukkan bahawa sdr Suharli sebenarnya menyangka dirinya adalah sumber khabar-khabar yang benar. Inilahh sebenarnya ciri seooang yang gila isim. Jelas ia sendiri gagal menjawab kepada apa yang ia sendiri sebut dan buat tuduhan.

      Mujurlah saya berpegang kepada khabar-khabar benar yang disampaikan oleh Baginda Rasulullah saw, iaitu bahawasanya ciri-ciri sdr Suharli menunjukkan bahawa ia hanya termasuk di kalangan orang-orang yang kebingungan yang dikenali sbg golongan ruwaibidhah.

      Sekiranya mengikut metodologinya sendiri, sdr Suharli adalah seorang yang gila isim.

      Nampaknya metodologi saya yang menjadikan hadith sebagai panduan untuk melihat sikap manusia di akhir zaman adalah lebih baik untuk sdr Suharli berbanding metodologi dirinya sendiri.

      Bukankah menjadi seorang yang kebingungan itu lebih baik daripada menjadi seorang yang gila isim?

      (Harap2 dan mohon agar sdr KD lepaskan komen saya ini supaya penyampaian jawapan saya ke atas sdr Suharli di atas tuduhannya ke atas saya itu sampai kepadanya).

      Delete
    3. (Harap2 dan mohon agar sdr KD lepaskan komen saya ini supaya penyampaian jawapan saya ke atas sdr Suharli di atas tuduhannya ke atas saya itu sampai kepadanya).

      Penjelasan; -

      Saya telah memasukkan ayat di atas disebabkan komen terakhir saya telah masuk 'subject to approval'. Mungkin hanya berlaku kesilapan teknikal ketika itu memandangkan komen saya di atas sana telah disiarkan terus tanpa ditapis.

      Mohon maaf.

      Delete
    4. En suharli,
      tetiba pulak tak kisah bila org nak namakan tun sebagai PM..dulu dok menyalak siang malam dok tanya siapa PM kalau PH memerintah malaysia..dasar low class punya macai en suharli ni..cakap nak ludah muka org bila BN menang..kasi le alamat rumah ke, alamat tpt kerja ke supaya senang org nak pergi cari untuk en suharli ludah nanti..cakap hebat tapi telur dok kepit mcm tuan suci MO1 jugak..depan penyokong, bukan main lagi bercakap. bila org nak jemput ke NTH2, siap hantar hamba abdi halang org yang cuma nak hantar kad jemputan. bukan nak g bakar pwtc pun..

      Delete
  16. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  17. Macai harami 7.13,

    Kalau tak heran, tak perlu najib suruh habibur jumpa guan eng dan izzah, pulihkan umno yg dah nak
    tengelam tu.

    Cuba ko fikir, apa sumbangan najib kepada rakyat telah berikan?

    ReplyDelete
  18. 2018/01/cina-muslim-berpesan-kepada-pro-pan-pkr.html?m=1

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe..

      Orang yang bingung hanya mampu letakkan link sebab lebih banyak ia berkata-kata, lebih jelas ia memang seorang yang bingung.

      Delete