Google+ Followers

Sunday, January 21, 2018

DI LUAR SANA WALAU SUDAH LAMA BERPOLITIK MASIH BANGANG...



Puak otai reformasi dan sewaktunya  kini sedang tenat buang masa sia sia berkempen undi rosak adalah sebahagian otai yang sudah lama dalam politik tetapi masih bodoh sombong dan bangang, sentimen budak² tak cukup umur.

Hakikatnya kalau takut dilanda ombak, jangan berumah ditepi pantai. Kalau berpolitik asam garam memang kena sepak terajang. Dendam tanda jiwa kecil, ilmu sekadar sejengkal.
Hanya layak berkawan dengan azwan ali atau jamal jamb...

Tidak lebih dan tidak kurang samalah seperti pemimpin pas yang memilih jalan sendiri untuk menjadi penkhianat secara langsung membantu kemenangan bodoh kepada umno, dan itu yang nak dibanggakan?

Apalah sangat sumbangan mereka kepada bangsa dan negara yang mahu berlagak suci dan diva politik, sudah tentu kalau hanya duduk dalam tempurung sendiri, tak banyak silap dan salah dilakukan tetapi zero juga dalam sumbangan kepada masyarakat.

Jangan layan sangat, galakan mereka undi umno,dapat juga dedak sekurang-kurangnya.




42 comments:

  1. WHAT A WONDERFUL WORLD
    THE GRAND OLD STATESMAN
    RETURNING BACK TO THE FOLD

    I see trees of green, red roses too
    I see them bloom for me and you
    And I think to myself I see trees of green, red roses too
    I see them bloom for me and you
    And I think to myself
    what a wonderful world

    I see skies of blue
    and clouds of white
    The bright blessed day,
    the dark sacred night
    And I think to myself
    what a wonderful world

    The colors of the rainbow
    so pretty in the sky
    Are also on the faces
    of people going by
    I see friends shaking hands
    saying how do you do
    They're really…
    what a wonderful world
    The Grand Old Statesman
    returning back in the fold

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sir,

      When are u guys coming over to sarawak?

      Delete
    2. bro Rahman 2....

      I'm yet to receive confirmation to-date.

      Delete
    3. Assalamualaikum senang sekali saya bisa menulis dan berbagi kepada teman-teman disini, Awal mula saya ikut pesugihan, Karena usaha saya bangkrut dan saya di lilit hutang hingga 900jt membuat saya nekat melakukan pesugihan, hingga suatu waktu saya diberitahukan teman saya yang pernah mengikuti penarikan uang ghaib dengan AKI SOLEH JAFFAR menceritakan sosok AKI SOLEH JAFFAR, saya sudah mantap hati karena kesaksian teman saya, singkat cerita saya mengikuti saran dari pak.aki saya harus memilih penarikan dana ghaib 1 hari cair dengan tumbal hewan dan alhamdulillah keesokan harinya saya di telepon oleh pak aki bahwa ritualnya berhasil dana yang saya minta 3Milyar benar-benar masuk di rekening saya, sampai saat ini saya masih mimpi uang sebanyak itu bukan hanya melunaskan hutang ratusan juta bahkan mampu membangun ekonomi saya yang sebelumnya bangkrut, kini saya mempunyai usaha di jakarta dan surabaya yang lumayan besar, saya sangat bersykur kepada allah dan berterimakasih kepada pak. AKI SOLEH JAFFAR berkat beliau kini saya bangkit lagi dari keterpurukan. Jika ada teman-teman yang sedang mengalami kesulitan masalah ekonomi saya sarankan untuk menghubungi ki sholeh jaffar di nomor ini HUBUNGI WHATSAPP 0853-7778-3331 agar di berikan arahan Atau  KLIK DI SINI

      Delete
  2. otai reformasi pkr memang bangang sejak dulu lagi. sebab itu semakin bertambah bangang sekarang. sumber dedak tiada lagi dalam pembangkang..nak pow TunM..dedak tak dak tetapi penyepak adak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau kau kata otai reformasi bangang, samalah juga kau kata Anwar, W Azizah, Nurul Izzah, Azmin, Rafizi dll tu semuanya bangang.
      Ini ke caranya kita nak memujuk orang? Dgn melabelkan mereka sebagai bangang?

      Kamu tidak merasai dan melalui detik-detik pahit manis suka duka ditahan direman masa era reformasi itu, senang lah cakap.

      Walaupun bagi ini dituduh bangang dan disamakan dgn pengkhianat, tetapi kami adalah pencetus kpd perubahan. Kami tak kisah dihina sebegitu rupa oleh blogger mcm awak tetapi kami bangga kerana kita adalah pencetus kpd perubahan sosio politik tanahair yg sekian statik dan dipukau.

      Delete
  3. THE WHOLE WORLD WELCOMES AND SALUTES THE RETURN OF THE OLD GRAND STATESMAN:

    Satu dunia terpegun dgn tajuk berita 'the stunning return of the Old Wizard' di dada2 akbar, laman sosial dan media utama antaabangsa.
    Begitula hebatnya ketokohan Tun Mahathir... sampai-sampai baru diumumkan beilau sebagai 'calon PM', heboh satu dunia.

    Pemimpin bila ada aura & kharima...sentiasa jadi tumpuan & perhatian sejagat. Tak masuk tv3 suku & RTM pun no hal punya.

    Ini contoh berita di luar negara:

    CNN:
    Former Malaysian Prime Minister Mahathir Mohamad has been named the prime ministerial candidate for the country's opposition in the next elections, completing a stunning return to politics at the age of 92.

    The Australian:
    Mahathir Mohammad runs for PM in partnership with former rival Anwar Ibrahim. The once-inconceivable ­alliance was finalised as the opposition and Prime Minister Najib Razak’s scandal-plagued government — implicated in the alleged misappropriation of $US4 billion ($5bn) through the 1MDB state development fund — prepare for an election that must be held by August but could come as early as March.

    Berikut adalah link berita2 berkaitan seantero dunia.
    Mahathir as PM again has been making headlines around the world!...

    https://www.washingtonpost.com/amphtml/news/worldviews/wp/2018/01/09/how-old-is-too-old-to-be-a-world-leader/&freshcontent=1

    http://edition.cnn.com/2018/01/08/asia/mahathir-back-in-politics-intl/index.html?t=123

    http://time.com/5092356/malaysia-election-mahathir-mohamad/

    http://www.bbc.com/news/world-asia-42603220

    http://news.abs-cbn.com/overseas/01/07/18/mahathir-now-92-named-malaysias-opposition-pm-candidate

    https://www.taiwannews.com.tw/en/news/3336309

    http://www.foxnews.com/world/2018/01/07/malaysian-opposition-names-92-year-old-mahathir-as-pm-choice.html

    http://www.thestandard.com.hk/section-news.php?id=191498&sid=6

    https://www.channelnewsasia.com/news/asiapacific/commentary-mahathir-opposition-shot-at-topping-barisan-nasional-9841224

    https://international.thenewslens.com/article/87185

    Dear Tun Mahathir,

    You uniquely Stand out & Shine. The world needs your prismatic soul.
    From East to West, you're still the Best..!!

    When immoral man like Najib speaks, his words bear bad fruit. Truth will never shine from a heart filled with corruption and lies.

    ReplyDelete
  4. GILA tak boleh berubat lagi... Menangis Ayah Pin kalo dia masih ada.. sangka dia dah hebat mentaksubkan pengikut.. hebat lagi madeey mugadeey mugabe.. kekekek

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang kau tetiba panas ape hal...pegi jaga bn yg dedang nazak tu....

      Kih kih kih.

      Delete
    2. Zimbabwe: was Mugabe's fall a result of China flexing its muscle?

      Zimbabwe jatuh muflis kerana membenarkan China Komunis melebur-labur dalam negara itu.

      Apakah Malaysia juga akan menerima nasib yg sama dek kebengapan dan sangkeng gelojohnya Najib melapah jejayaan negara hingga banyak aset & tanah pusaka di gadai jual kpd China Komunis.......???

      Delete
    3. Violent Protests Against Chinese 'Colony' In Sri Lanka Rage On.

      Struggling to pay its debt to Chinese firms, the nation of Sri Lanka formally handed over the strategic port of Hambantota to China on a 99-year lease last week, in a deal that government critics have said threatens the country's sovereignty.

      Selain Zimbabwe, negara Sri Lanka juga jadi mangsa penjajahan China Komunis bila mereka dibenarkan berurusniaga hingga rakyat tunjuk perasaan membantah penjajahan China komunis itu.

      Apakah kebodohnya Najib tidak mengambil iktibar dari 2 negara ytersebut yang ekonominya hancur & rakyat menderita.....???

      Kita wajib tendang keluar Najib dari Putrajaya demi untuk menyelamatkan negara.

      Delete
  5. Kesian kat geng pembangkang sekejap makin hamun madey, sekejap jilat madey bakaljadi pm, ni tanda2 dah nak gila kot?, kiki3

    ReplyDelete
  6. Manusia boleh berubah..
    Hanya kebenaran yang ada kekuatan...
    Berubah mencari kebenaran

    Jangan jadi bodoh umno
    Setia pada pemimpin yang mungkar

    ReplyDelete
  7. Mungkar macam pemimpin Banglow terlajak murah ke atau terowong dasar laut yang dok atas angin yang tak pernah dibuat-buat.Dengar kata banyak dah duit habis nya.Jangan bodoh sangat lah taksub pada pemimpin macam tu.

    ReplyDelete
  8. Melayu malaya tak tahu beza antara cina DAP dan china komunis tanah besar

    1. Konon DAP tak hormati melayu dan islam.

    Apa china komunis tanah besar hormat melayu dan islam? MY FOOT.

    2. Konon DAP sokong Comango, LGBT, Pluralism, Liberalism etc

    Melayu malaya pernah keluar dari tempurong kelapa? Pergi di shanghai, beijing dan bandar2
    besar china komunis tanah besar. Buka mata, pasang telinga dan guna mulut untuk bertanya.
    Lebih baik cina DAP daripada china komunis tanah besar....ANYTIME

    3. Melayu malaya tk faham apa itu investment dan apa itu HUTANG

    Cuba buka mata lihat sekeliling dunia. Apa yang diperkatakan oleh Pak Othaman pasal china
    komunis tanah besar itu BENAR DAN FAKTA...Sri Langka, Zimbabwe.....KECUALI MELAYU MALAS
    MEMBACA DAN BERFIKIR MACAM MACI UMNO DAN PAS

    INGAT.....JANGAN MENIPU. DAP TAK ADA KUASA HENDAK UBAH STATUS MALAYA. APA ERTI BERMUSUH DENGAN RAKYA MALAYSIA BERKETURUNAN CINA DALAM DAP JIKA NANTI MALAYSIA DILELONG DENGAN CHINA KOMUNIS TANAH BESAR.

    Guna taktik takut melayu dengan DAP adalah terlalu LAPUK dan nampak tak berfikir atau mentaliti melayu malas

    Wallahuaklam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa yg ko merepek ni bro. Orang kata jangan duduk bawah tempurung. Cerita di china tu kamu tak nampak, hanya dengar. Cerita dap anti melayu Islam ni depan mata. Inilah melayu lupa kulit. Apa yg berlaku zaman pas comolot dgn dap dulu tak jadi pengajaran. Masa tu apa orang nasihat pasal dap benci Islam & melayu, pas buat dono, buat bodoh buat pekak. Akhirnya bila kaki dah dibentes dap, baru sekarang sedar diri. Apa yg kau teruk sgt puja puji dap ni bro. Keluarlah dari kotak dan check kisah benar pasal dap dari penceritaan bekas agen dap.

      Delete
    2. HAHAHA.............Memang sah Machai totok umno/BN/PAS duduk bawak tempurung, tak pernah keluar-kdeluarl Anon 4.35:00 PM di atas ini buktinya.
      Dia kata cerita Cina di tanah besar tu, cuma dengar cerita.
      Bukak mata baca ni:

      http://perakct.blogspot.my/2012/08/umat-islam-di-china-di-tindas-dan-di.html

      Delete
    3. "Cerita di china tu kamu tak nampak, hanya dengar."

      Sri Lanka dan kaum uighur negara china menjadi bukti. 

      "Apa yg berlaku zaman pas comolot dgn dap dulu tak jadi pengajaran"

      Pengajaran ini jugalah berterusan dengan PAS tidak mahu berkongsi kuasa, terbaru hj hadi enggan bekerjasama dengan umno.


      "Masa tu apa orang nasihat pasal dap benci Islam & melayu"

      Bukan pula pemimpin yg menipu dan menyamun terbukti didakwa di mahkamah AS, SWiss dan Singapore.

      "Apa yg kau teruk sgt puja puji dap ni "

      DAP tidak menyamun, menipu dan menyeleweng seperti umno najib


      Delete
    4. Anon 4.35:PM...........aku copypaste dari blog perakct kat atas sebab aku tahu, kau pemalas dan tak mungkin bukak untuk baca blog tu. So here it is for everyone yang berminat membaca;

      Umat islam Malaysia telah melupakan berita kezaliman serta penindasan di Bandar Urumqhi, China pada tahun 2009. Semua maklumat ini amat patut mendapat perhatian kita dan pemimpin negara-negara umat Islam. Berkenaan peristiwa berdarah di China, Kerajaan Turki telah berusaha melaksanakan tanggungjawab mereka Presiden mereka, Recep Tayyib Erdogan, mengutuk tindakan China secara terbuka, malah menyeru pemboikotan barangan dari Negara China, selain itu menawarkan visa bagi pemimpin masyarakat Islam Urumqhi yang berada di dalam buangan di Washington, Rebiya Kadeer.

      Dalam kejadian di Urumqi dalam wilayah Xinjiang, dianggarkan 1,000 hingga 3,000 penunjuk perasaan berhimpun di Dataran Rakyat. Mereka membantah kematian beberapa pekerja kilang alat permainan akibat perkelahian antara kaum Uighur dengan kaum Han China pada 25 Jun 2009.

      Angka kematian akibat pergaduhan antara penduduk Han Cina dan Islam Uighur meningkat kepada 184 orang. Menurut laporan BBC yang berat sebelah melaporkan bahawa jumlah kaum Han yang terbunuh adalah lebih besar dari penduduk Muslim, malah diprovok dengan laporan sebahagian yang terbunuh adalah wanita. Sedangkan sumber-sumber lain mengatakan jumlah sebenar kematian penduduk Muslim tidak didedahkan dengan sebenar.

      Situasi buruk itu kelihatan berubah sedikit demi sedikit sehingga kelihatan berubah menjadi tindakan penghapusan etnik, keadaan ini memaksa majoriti umat Islam meninggalkan kawasan tersebut agar tidak disakiti dan dibunuh.

      Puak Etnik Han pula berarak di jalan di sini awal minggu ini sambil memegang pisau, kapak, pisau pemotong daging dan senjata buatan lain berazam untuk membalas dendam ke atas etnik Uighur.

      Dilaporkan bahawa pemberita menyaksikan samseng Han menyerang dua penduduk Uighur dalam serangan berasingan tetapi warga Uighur mendakwa banyak lagi serangan berlaku walaupun kehadiran anggota keselamatan. Polis rusuhan dan tentera terus memenuhi bandar ini.

      DITINDAS PUNCA TIDAK PUAS HATI MUSLIM

      Kebanyakan mereka kecewa dengan layanan kerajaan yang lebih mengutamakan penduduk majoriti daripada kaum Han. Kaum Han bukan sahaja menguasai ekonomi, tetapi juga budaya dan tradisional China. Selain itu, masjid-majsid juga telah diarahkan untuk ditutup.

      Umat Islam di Xinjiang adalah penduduk asal dan menguasai wilayah Xinjiang namun kini mereka dipandang sebagai penduduk kelas kedua. Mereka ini bukan sahaja ditindas kerana agama tetapi lebih terarah kepada cubaan asimilasi dan dominasi oleh China.

      Kebanyakan perniagaan dikuasai oleh penduduk Han dan rumah-rumah penduduk Uighur telah dimusnahkan untuk memberi laluan kepada kemasukan kaum Han. Kebanyakan peluang pekerjaan turut dikuasai oleh puak Han. Lebih menyedihkan budaya kaum Uighur telah diketepikan dan mereka kini umpama golongan minoriti yang terpaksa menumpang di wilayah sendiri walaupun hakikatnya adalah sebaliknya.

      Kaum Uighur mengatakan kebanyakan dasar-dasar kerajaan tidak berlaku adil kepada mereka demi memberi tempat kepada penghijrahan kaum Han Cina ke wilayah Xinjiang dan ini telah menimbulkan ketegangan etnik dan menaburkan benih-benih keganasan.

      Dari segi kemanusiaan penindasan sebegini tidak seharusnya berlaku. Kaum Uighur hanya mahukan keadilan dan hak mereka dikembalikan. Namun laungan mereka ini tidak mendapat sebarang pembelaan dari kerajaan China. Sesungguhnya pihak berkuasa China tidak harus menyalahkan kaum Islam Uighur sahaja dalam setiap rusuhan yang berlaku. Sebaliknya mereka perlu kembali memberikan keadilan dan kebebasan kepada penduduk asal Xinjiang ini.

      Kaum Uighur ini ditindas dari menikmati hasil dari kawasan mereka seperti gas, minyak dan 121 jenis mineral dan 148 jenis yang dikeluarkan oleh China. Regim komunis di sana turut membakar buku-buku berkaitan ilmu Islam, mengganggu masjid dan berusaha menghapuskan Islam dari kawasan kaya terbabit.

      Delete
    5. Indahnya Islam...

      Dibawah pemerintahan kerajaan Malaysia yg berteraskn UMNO MELAYU ISLAM... Semua agama dn bangsa dilayan secara adil dn saksama.

      Hadamkn fakta ni ye wahai penjilat DAP.

      Delete
    6. Bangsa mata sepet ni mmg tak boleh diberi kepercayaan pn. Lebih2 lg Evengelis yg bermata sepet tu.

      Delete
  9. Apabila dah taksub dan mabuk air sejuk macam-macam lah alasan nya asal boleh jawab.Tuls panjang2 lagi 4.07 pm biar nampak lebih jelas lagi yang otak kamu dan seman adalah otak yang discrew.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Otak memang perlu discrew, dipaku, diasah untuk sel sel bersambung melawan kemungkaran.

      Jangan jadi otak mati, beku, kaku tersumbat dengan dedak.

      Istilah baru..
      Jangan jadi bodoh umno
      Setia pafa pemimpin mungkar.

      Delete
    2. Jgn jd bebal PH.. Puak Mungkar kianat Islam pn dijulang ditatang disaudarakn hingga sanggup mengkianati saudara seagama PAS dn UMNO.

      Tanpa tersedar mereka telah termasok dlm jerangkap licik iblis laknatullah.

      Delete
  10. Masalah kau 4.30 pm otak kau discrew cina dap yang mabuk nak perintah malaysia.Itu yang kau mabuk meraban dok menjilat tokong tu.Nak taksub pun tengok dulu sapa yang menjadi dewata kita..Kau ikut seman yang pindah dari Spore tu buat apa.Entah-entah dia tu agen penjilat parti LKY yang datang nak menjajah kita.Seman tu dah masuk kategori lain dah sebab tu dia setiap masa dok bergayut depan komputer dok menyebar propaganda dan tak kira masa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. "Masalah kau 4.30 pm otak kau discrew cina dap yang mabuk nak perintah malaysia."

      DAP sudahpun mentadbir P.pinang, testimoni rakyat negeri berkenaan menunjukkan kebajikan dan hal ehwal kaum melayu dan islam dijaga dengan baik.

      "Seman tu dah masuk kategori lain dah sebab tu dia setiap masa dok bergayut depan komputer dok menyebar propaganda dan tak kira masa."

      satu jari menuding, empat lagi kearah diri sendiri, gambaran macai harami mengambarkan diri macai itu sendiri.

      Delete
    2. 4.59

      kamu tak erti apa itu fakta dan terus berauta setipa masa

      kamu malas nak faham apa itu realiti kerana dah terbangsat dengan fantasi

      Kamu tak suka berkebenaran tapi biar didendang berkepalsuan

      Delete
    3. 5.29

      Testimoni siapa?

      Dari Melayu Bangsat Penjilat Tokong aka Si Kitol mcm ko ke?

      Delete
  11. ALAHAIIIIII

    KIKIKIKIKI.. TAK NAK PANTUN LA KALI NI
    ARE OK KLUENGMEN TODAY & OTAI REFOMASI.?
    BLOM PRU DAH GADO GADOH SANA SINI...
    PEMIMPIN UTARA TU HUMBAN JER BARU OK NNTI..
    ORANG DAH NAK KALAH COMA EGO TEBAL DI ATI


    KIKIKIKI.. TAK NAK PANTUN LA... BLOM LAWAN DAH NGAKU KALAH....



    KIKIKIKIKI...




    BERAMBOSSSSS ... NO FIGHT....!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Permainan jin permainan iblis
      Cucuk jarum cuba beli tapi kalis
      Umno najib goncang macai hamis
      Bau bangkai kami tepis

      dari kiki kucing najib.

      Delete
    2. Permainan Tokong agenda iblis

      Dewata Diktator auta tak habis

      PH kecut modal semakin menipis

      Fitnah yg dijaja dikilas tepis


      Dr anjing belaan cucu Dewata

      Delete
  12. Ada kebenaran kata2 azmi itu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Azmi berealiti, berfakta dan berkebenaran

      Delete
  13. Entahlah kd..masing2 dakwa diri otai reformasi..entah ya atau tk..titik perubahan sudah mula nmpak dn buat masa nii perlu perkukuhkan kebersamaan..jgn ada keluar garisan..jgn ada ego..pelan2 kayuh biar sampai tujuan..🚲🚲⏳⌛

    ReplyDelete
    Replies
    1. Don't worry.
      Tun Mahadir sentiasa konsisten dan cekal melawan arus.
      Doakan dia sentiasa sehat dan mencapai kejayaan.

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. Cik Minah....

      Kehadhiran anda memberi suntikan semangat untuk saya terus berjuang menumpaskan pemerintahan yg penuh kelemahan asyik mengampu-tunduk kpd kuasa2 besar, [engkhianatan, pembohongan, penipuan, penindasan, perompakan, sogokan & makan rasuah.

      Delete
    4. Sokong Ottaman 200%

      Malaysia pasti dipandang mulia oleh Donia bila Ber PM kn..

      Bekas Banduan Kes Meliwat.

      Tahniah Suman and The Bingai's
      Anda semua superb bengap.

      Delete
  14. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  15. Mana ada orang politik yg tak bangang. Pemerintah ke, pembangkang ke mesti ada beberapa orang yang bangang dan tunggul kayu.

    ReplyDelete
  16. Sah penjilat tegar MahaKUTTY gelabah dengan kempen boikot PRU14 oleh puak sendiri!!

    ReplyDelete