Tuesday, January 23, 2018

FELDA PERLU KELUAR DARI BAYANGAN NGERI NAJIB, SHAHRIR DAN ISA SAMAD......


http://shahbudindotcom.blogspot.my/2018/01/benarkah-tanah-felda-telah-hilang-buat.html?m=1

PH manifesto to make special commitment to Felda settlers, Indians

The Malay Mail Online

30 comments:

  1. ko sokong hindraf ke kd? tanya je hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenapa ko tanya saolan bodoh ??

      Delete
    2. Soalan la ryezall, bukan saolan. Sapa yg bodoh agaknya. Tak sempat inzall kot...

      Delete
    3. Dulu najis lantik kepala hindraf jdk menteri ok je.

      Cacai najis tahu ke? hehe

      Delete
    4. Assalamualaikum senang sekali saya bisa menulis dan berbagi kepada teman-teman disini, Awal mula saya ikut pesugihan, Karena usaha saya bangkrut dan saya di lilit hutang hingga 900jt membuat saya nekat melakukan pesugihan, hingga suatu waktu saya diberitahukan teman saya yang pernah mengikuti penarikan uang ghaib dengan AKI SOLEH JAFFAR menceritakan sosok AKI SOLEH JAFFAR, saya sudah mantap hati karena kesaksian teman saya, singkat cerita saya mengikuti saran dari pak.aki saya harus memilih penarikan dana ghaib 1 hari cair dengan tumbal hewan dan alhamdulillah keesokan harinya saya di telepon oleh pak aki bahwa ritualnya berhasil dana yang saya minta 3Milyar benar-benar masuk di rekening saya, sampai saat ini saya masih mimpi uang sebanyak itu bukan hanya melunaskan hutang ratusan juta bahkan mampu membangun ekonomi saya yang sebelumnya bangkrut, kini saya mempunyai usaha di jakarta dan surabaya yang lumayan besar, saya sangat bersykur kepada allah dan berterimakasih kepada pak. AKI SOLEH JAFFAR berkat beliau kini saya bangkit lagi dari keterpurukan. Jika ada teman-teman yang sedang mengalami kesulitan masalah ekonomi saya sarankan untuk menghubungi ki sholeh jaffar di nomor ini HUBUNGI WHATSAPP 0853-7778-3331 agar di berikan arahan Atau  KLIK DI SINI

      Delete
  2. DIA BUKAN SAJA SIKONG HINDRAF... TAPI SENSITIVE BILA MENTION PASAL PLURALISMA MURTAD..... INI AHLI SEUMUR HIDUP ALJUBOORI NI..



    BRRAMBOSSSSS..... HADAM SBLOM DELETE

    ReplyDelete
  3. http://jkkk-kotasarangsemut.blogspot.my/2018/01/dap-cuba-melemahkan-islam.html?m=1

    LINK ATAS BAHAYA DAP PADA ISLAM.... BACA HADAM SBLOM DELETE...

    ReplyDelete
    Replies
    1. BERAMBOSSSSSSSSSSSSSSSSSS.....

      Delete
    2. Dah tak jln propa tu... Yg penting sokong PH utk perubahan. Lagi lama kepala klepet kat situ, lagi byk yg hilang milik kita.

      Delete
  4. DAP mahupun apa2 makhluk,pertubuhan atau benda,pada bila2 ketika pum...TIDAK AKAN PERNAH boleh menjadi ancaman pada agama Allah. Ini nyata kerana kebesaranNYA adalah PASTI spt dlm dua kalimah syahadah.

    UMMO,PAS juga Jakim dan Lobai2 jual agama, SUDAH pun menjadi ancaman pada keyakinan umat agama Allah. Ini nyata dlm tindakan mengambil alih kuasaNYA. Sehinggakan mahu menyedut kuasa pemberian rezeki oleh NYA. Mentadika totokkan umat.Menjumud dan bodohkan keupayaan Akal pemberian pada hamba2NYA. Pecah amanat sambil menjalankan pentadbiran KomunisKlepet. Terus menafikan perbuatan2 Mungkar yg sudah pun terbongkar.

    MAKA sudah menjadi HARAM utk terus sokong UMNOBNPAS yg terang2 melanggar perintah Allah.

    Majoriti sudahpun disedarkan olehNYA , dan menjadi WAJIB menghumban UMNOBNPAS kelongkang sejarah.

    Ini sj pilihan yg ada.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Astaghfirullah, apa yg ko tulis ni dol? Kafir bukan ancaman kpd Islam tetapi umno dan pas pulak yg jadi ancaman? Kau ni dah sesat jauh sgt ni. Perbezaan fahaman politik kau angkat sehingga kpd perbezaan agama. Yg tentu sebagai ancaman kau angkat sebagai rakan dan begitu juga sebaliknya. Kau lupa bahawa firman Allah ada menyebut bahawa kafir tidak akan sekali-kali redha dgn penganut Islam sehingga penganut Islam mengikuti mereka. Hati2, kau dah semakin dekat menjadi pecacai mereka. Ke macamana tu?

      Delete
    2. 405, tak perlu ko pusong jauh2 nl kambos perbuatan mungkar dan pecah amanah.
      Islam bukan mcm zionism, dimana atas bangsa,atau hanya atas label islam itu, sudah memadai utk justifikasi sokongan.
      Dimana tauhid akidah ko. Ko dh puyuskan tali akudah tauhid tu.
      Pulanglah ke pangkal jalan. Jgn senang melabel sesama agama dan jugasesama mamusia.
      Moga bodohmu hilang sebelum matimu.
      Bilik mayat kita dua, tapi tabung darah kita satu.
      Boleh dapat tak? ke mcm mana?

      Delete
    3. RBA sedara dn sekutu KD mulai menusok jarom kianat Islam.

      Delete
  5. Mca dan mic redha ke org islam kekal dengan agama mereka? Apa yang nak ditakutkan sangat dengan dap dan kafir yg lain.Dah nama pun kafir mestilah nak tegakkan agama masing2, kita yang islam pun nak tegakkan agama kita jg.Sepertimana mca dan mic yg mustahil untuk mendapat majoriti mudah dalam parlimen begitu jugalah dap.Selagi dorg tak boleh dapat majority mudah dorg tak boleh nak kotak katik kan Islam sewenang2 nya.Yang penting sekarang ialah untuk pulihkan negara daripada pelbagai isu yang melanda sekarang.Tak timbul langsung ancaman pada islam

    ReplyDelete
  6. DAP tu harimau jinak dalam sangkar..yang kau takut sampai gugur telor tu kenapa? Ke macam mana..

    Pojib tu harimau liar ganas yang masih bebas, dah ramai jadi mangsa.. Itu yang paling bahaya ...ke macam mana..

    ReplyDelete
  7. Kes 1mdb bukan lah fitnah seperti yang dicanangkan.Minta maaf balik kat tun m oit,berpenat lelah kome pertahankan 1mdb tapi pok jib dah akui 1mdb ialah satu kegagalan...apa lagi, tukar la ..Mari la sama2 berubah..Zero vote for BN..Take note bukan masalah gagal atau tidak, tapi masalah bercakap bohong dan buat fitnah kat org lain pulak atas kesalahan sendiri.Pemimpin mcmtu ko nak angkat? Habis org yang pertikaikan 1mdb ko buang,ko buat umno jadi huru hara dan yang paling berat ko buat negara huru hara.Aset dan tanah semua dah hilang, tergadai .Ada yabg kena tahan sosma sebab 1mdb, ada yang hilang kerja sbb 1mdb dan sekarang baru ko ngaku itu kegagalan. Pas oh pas sanggup lagi ke nak berkawan dengan orang munafik tu..muahahahah

    ReplyDelete
    Replies
    1. DOSA SERTA AIB SEBESAR INI HINGGA RAMAI JADI MANGSA PENGANIAYAAN SAMPAI ADA YG DIBUNUH UNTUK TUTUP MULUT BOLEH DILEPASKAN BEGITU SAJAKAH.....???

      Seantero dunia semua sedia maklum tentang penyelewengan yang telah dilakukan oleh orang yang dipertanggungjawabkan untuk menjaga 1MDB.
      Ketika skandal ini mula meletus di dalam tahun 2014, tidak ada siapa yang menyangka bahawa Najib tergamak membiarkan 1MDB menyeleweng dari objektif asas pertubuhannya. Ramai seperti tidak percaya bahawa berbilyon-bilyon ringgit telah disalurkan ke dalam akaun syarikat Jho Low bernama Good Star ketika itu. Pada mulanya Najib Razak memuji-muji 1MDB. Tetapi tidak mampu untuk menipu lebih lama, dia akhirnya mengaku bahawa model perniagaan 1MDB sebenarnya umpama angan angan Mat Jenin sebab itu 1MDB gagal.
      Semua ini diburukkan lagi apabila siasatan oleh pihak berkuasa mendapati Najib menerima sekurang-kurangnya RM2.6 billion di dalam akaun peribadinya. Tidak pernah dalam sejarah dunia seorang pemimpin dengan selamba menerima wang sebanyak itu secara peribadi. Dengan muka tidak malu, dia pada mulanya tidak mengaku menerima. Kemudian apabila bukti terpampang di peringkat umum, dia menukar cerita mengatakan itu hanya derma dari Arab dogol. Tidak pula dia memberitahu kita bagaimana dia membelanjakan wang itu. Tidak juga dia memanggil pihak audit untuk memberi keyakinan kepada kita bahawa dia tidak menggunakan waima satu sen pun dari duit tersebut untuk kegunaan peribadi.
      Yang nyata cerita derma itu semua tidak benar sama sekali. Oleh kerana penyaluran wang haram itu dilakukan melalui bank-bank luar negara, maka pihak berkuasa luar negara telah menyiasat penyelewengan ini di bawah akta penggubahan wang haram. Siasatan demi siasatan dilakukan dan hasilnya, dua pihak, iaitu Jabatan2 Peguam Negara di Amerika, Switzerland & Singapura telah mengemukakan bukti kegiatan 'money laundering' oleh 1mdb dan pehawai2nya di mahkamah.
      Hanya siasatan di Malaysia sahaja diberhentikan. Ini kerana mereka yang menggepalainya terdiri dari penyokong tegar Najib Razak. Mereka tidak berkecuali dan tidak amanah di dalam melakukan kerja mereka. Naman Peguam Negara Malaysia boleh berkata tiada kes dan Najib tidak perlu dihadapkan di mahkamah di sini.

      Kita diketawakan oleh dunia kerana menyimpan pemimpin-pemimpin yang tiada maruah dan tidak amanah. Apabila seseorang mengkritik secara lantang, dia ditangkap polis. Apabila ingin bertanya tentang 1MDB dihalang oleh Spooker Sialan, Pendekar Bujang Bapok yang kini boleh dikategorikan sebagai salah satu keldai utama Najib, selain Raja Ronggeng, Pak Pandir Ali.
      Namun begitu, kebenaran tidak mungkin dapat dilindung. Bangkai gajah tidak mungkin dapat ditutup dengan berkaraoke sha la la la. Pemerintah yang munafik tidak mungkin dapat hidup bahagia selamanya.

      Di dalam sidang akhbar Julai lepas, pasukan penyiasat ini berjanji ingin memulangkan semula wang tersebut ke rakyat Malaysia dan mendedahkan dan menangkap dalang-dalang yang terlibat.

      jumlah aset, barang kemas, perhiasan bernilai US$3,983,000,000 atau US$3.983 bilyon disita oleh negara Amerika Syarikat kerana menggunakan wang haram dari 1MDB. Aset-aset ini tidak boleh digunakan oleh kroni-kroni Najib & Rosmah lagi dan segala pendapatan yang dijana oleh aset-aset ini dirampas.

      Yang dapat habuan & berjoli katak hanyalah sekumpulan kecil kroni-kroni dan ahli keluarga Najib & Rosmah.

      Rakyat diketepikan, pencuri diutamakan......!!

      Tambahan:
      In total, 1MDB officials allegedly laundered more than US$4.5 billion (S$6.1 billion) in funds through a complex web of opaque transactions and fraudulent shell companies with bank accounts in countries ranging from Switzerland and Singapore to Luxembourg and the United States. This is kleptocracy at its worst.

      Delete
    2. Jika 1mdb itu menjalankan urusniaga halal kenapa Bank Negara Malaysia di bawah pentabiran Gabenor Bank Terbaik Sedunia, TS Zeti Aziz juga telah menghukum denda ratusan juta terhadap salah laku 1mdb itu........??

      Dan....amat malang sekali, TS Zeti telah dianiayakan dgn pelbagai ancaman dan akhirnya direhatkan dgn gabenor baru ikut selera & kemahuan Rosmah Najib. Tak lama selepas itu, Bank Negara yg berwajah baru ini kononnya telah bayar RM2 bilyon untuk sebidang tanah kerajaan, satu amalan di luar peraturan Bank Pusat, dimana-mana jua pun seantero dunia.

      Bayar kpd siapa ekkk.....??

      Delete
    3. Ape yg penjilat DAP diatas ni meraban ye?

      Tak payah merapu bagai la org tua kutok. Bekas Banduan Kes Tutoh lobang berak lelaki pn ko nk angkat jd PM.

      Delete
    4. Cara & tata bahasa Kejora di atas dah cukup jelas dia tidak mampu berhujah secara ilmiah, hanya termampu melempar makian/carutan bahasa biadab macam anak2 gelandangan yg banyak terdapat di belakang lorong2 gelap.

      Delete
  8. Hek aleh! Mangkuk mangkuk hayun PPBM ni masa dalam UMNgOk menikus macam Pondan Tua!!
    Dah kena tendang dari UMNgOk baru sibuk cakap nak bela FELDA!!! Munafik nak mampossss

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siapa yang menikus?
      Kalau menukus takkan kena pecat..
      Najib dah akui..
      Aku sebagai pecacai malu besar

      Delete
    2. Najib akhirnya mengakui syarikat pelaburan yang ditubuhkannya itu adalah suatu kegagalan. Tapi...adakah pengakuan Najib itu jujur atau hanya satu lagi episod bohong sandiwara Najib untuk PRU 14 tak lama lagi.....??

      Kalau Najib jujur & ikhlas, dia wajib keluarkan laporan audit 1mdb yg di OSA & di Rosmah Mansuhkan atau SOSMAHkan, tak gitu......??

      Delete
    3. Rakyat jelata, terutama majoriti pengundi2 tak makan umpan pancing lakonan sandiwara Najib.

      Dosa serta Aib sebegitu besar dek 1mdb puaka akibat salah laku Najib, Rosmah, Reza Aziz, Jho Low hingga ramai teraniaya masuk jel, kena pecat, kena transfer, sampai ada yg dibunuh kejam untuk ditutup mulut boleh senang2 dilupakan begitu sajakah..................?????

      Tak patut..tak patut..tak patut....!!

      Delete
    4. Friends, Malaysians & Countrymen....

      Ingat baik2...

      Berapa banyak dah tanah pusaka & aset negara digadai jual kpd China Komunis, bagai membenarkan satu episod penjajahan bentuk baru terhadap bumi yg tercinta ini.....??

      Amat mengguriskan hati bila dikenang betapa ramainya perwira2 kita dulu yg terkorban & cacat anggota seumur hidup mempertahankan negara dari serangan sabversif Komunis Malaya yg ditunjangi oleh negara China Komunis satu ketika dulu setelah tamatperang Jepun.

      Meyedari hakikat inilah, Tun Mhathir telah berusaha sunguh2 menamatkan perang gerilya komunis terhadap negara & rakyat agar dapat sepenuhnya fokus membangunkan negara tanpa sebarang gendala dek kos pembiayaan pertahanan besar & kehilangan nyawa anggota keselamatan kita.

      Tahu-tahunya, datang si bahalol Najib demi skim cepat kaya dan aqidah
      'cash is king', dia dgn mudahnya menghamparkan permaidani merah menjemput China Komunis datang untuk menjajah negara kita pula. Tidakkah itu sudah cukup jelas Najib ini tidak layak memimpin negara atas sebab dia seorang Pengkhianat & tidak ada ciri2 kepimpinan jati diri.....??

      Dan...apa kebodohnya Najib & pemimpin2 umno tidak belajar dan ambil iktibar dari kemusnahan negara Zimbabwe & Sri Lanka apabila China Komunis dijemput & dibiarkan berleluasa menjajah ekonomi negara2 berkenaan.

      Saya amat bimbang dgn 3 lagi projek terbesar yg dipersetuhui Najib...

      1. ECRL keretaapi letrik pantai timur.
      2. Pelabuhan & Pangkalan TLDM (naval base) kita( di Kuantan.
      3. Stesyen Janakuasa Terbesar (Power Station) di Melaka.

      Justru untuk selamatkan negara, kita wajib berjihad menerajang Nahib & Rosmah dari Putrajaya dgn mengundi Harapan Tunggal, iaitu Parti Pakatan Harapan.

      Salam & Selamat Perjuangan demi Agama, Bangsa & Tanah Air.

      Delete
    5. RBA memuntah kn lg fitnahnya yg dihirup dr loji kumbahan PH.

      Nk claim dedak lebih ke Suman?
      Keja keras nmpak.

      Delete
    6. Benarkan saya kata sebentar tadi...

      Cara & tata bahasa Kejora di atas dah cukup jelas dia tidak mampu berhujah secara ilmiah, hanya termampu melempar makian/carutan bahasa biadab macam anak2 gelandangan yg banyak terdapat di belakang lorong2 gelap.

      Tak ada 'Class' langsung cyberterompah2 Borosmah Najib (BN)......!!

      Delete
  9. Baca yg bawah ni pulak. Cina yg tulis;

    Ketua Ekonomi KWSP telah mengulas mengenai berita tentang kenaikan cukai hartanah di Pulau Pinang dan Selangor - lebih tinggi daripada mana-mana negeri lain di Malaysia.

    Beliau mengatakan ia adalah penyumbang besar kepada inflasi dan peningkatan kos kehidupan yang lain.

    '"Saya tidak akan bermain politik di sini. Cukai berkaitan harta telah meningkat di kebanyakan negeri, dan pada pendapat saya mungkin faktor yang lebih besar dalam peningkatan kos sara hidup daripada apa-apa lagi. Kita semua boleh membantah siapa yang bersalah, tetapi pada akhirnya, tiada apa yang akan berubah kecuali pembaharuan asas dijalankan. "

    Beliau juga menegaskan bahawa kenaikan caj hartanah untuk pembangunan baru juga meningkatkan harga hartanah yang sedia ada - dengan itu menaikkan harga dan kos sara hidup untuk keseluruhan penduduk.

    Sudah tentu tidak ada yang lebih bijak jika harga untuk semua hartanah meningkat maka ramai orang tidak mampu untuk membeli rumah.

    Bagi mereka yang mampu, ia menimbulkan beban ansuran pinjaman mereka serta meningkatkan beban sewa.

    Kedai-kedai yang perlu membayar sewa yang lebih tinggi akan menyebabkan kos terbeban kepada pengguna melalui harga yang lebih tinggi di dalam negara.

    Sejak Selangor dan Pulau Pinang menjadi dua pusat pengilangan utama bagi Malaysia, kilang-kilang juga akan menaikkan harga barangan mereka - yang akan meningkatkan kos sara hidup - bukan hanya di kedua negeri tetapi di seluruh Malaysia di mana barang-barang mereka dijual.

    Oleh itu, Pakatan lebih banyak menyumbang kepada kos kehidupan harian yang lebih tinggi di kedua-dua negeri.

    Tidak seperti GST yang merupakan satu-satunya acara, setiap satu atau dua tahun, Pakatan akan meningkatkan caj pembangunan harta tanah mereka yang kemudian membawa kepada inflasi yang lebih tinggi.

    Berikut adalah peningkatan di Pulau Pinang sejak DAP mengambil alih pada tahun 2008.

    Berkuatkuasa tahun 2009
    - Pemaju kini membayar denda RM180k untuk setiap unit rumah mampu milik yang tidak dibina.

    Berkuatkuasa tahun 2014
    - Bukan pemastautin membayar levi 3% untuk harta yang dibeli
    - Semua penjual hartanah (kecuali unit berpatutan) membayar levi 2% untuk jualan dalam tempoh 3 tahun

    Tahun efektif 2015
    - caj bagi penambahbaikan nilai tanah di Pulau dua kali ganda daripada 25% kepada 50%
    - caj untuk penambahan nilai tanah di tanah besar dari 0% hingga 12%.
    - caj pembangunan meningkat sebanyak 300% dari RM5 kepada RM15 setiap kaki persegi
    - Pemindahan hak pembangunan kepada pihak ketiga. Yuran sekarang ditetapkan pada caj pembangunan triple dan dua kali ganda yuran pelan bangunan.
    - Bayaran baru kini perlu dibayar untuk rezoning

    Tahun efektif 2018
    - Baik untuk tidak membina unit rumah mampu milik yang meningkat 57% kepada RM300,000 seunit.

    Beritahu saya bagaimana peningkatan yang besar dan kerap tidak menyumbang kepada inflasi?

    Eric See-To.

    ReplyDelete
  10. Kalau bising2 pasal kos sara hidup, kes di atas nk tolak macam tu aje ke? Siapa yg perintah penang dan selangor? Kedua-dua kerajaan patut ditolak pru14 nanti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodoh punya pecacai, gst dasar kerajaan mana?

      Delete