Tuesday, January 2, 2018

MUSUH UMNO..DEPAN MATA

Pencalonan semula Tun sebagai PM sangat menggugat umno. Itu mampu menyebabkan PH bukan sahaja menang tetapi menang besar dan yang kalah besar adalah umno.

Pencalonan semula Tun sebagai PM akan mengkucar kacirkan kesetiaan ahli umno kepada Najib..
Rakyat juga akan lebih yakin dengan PH.
Track rekod kejayaan 22 tahun adalah sandaran Tun kepada rakyat dan ia tidak mudah dipadamkan sekadar pembohongan dan fitnah yang cuba dilakukan terhadap Tun.



Segala cubaan perlu dibuat atas dua perkara terkini terbesar..
Membatalkan pendaftaran BERSATU atau tidak meluluskan  pendafaran PH dan 
Menggagalkan usaha mencalonkan Tun sebagai PM semula.

Jika kedua-duanya gagal dihalang, umno akan menerima malapetaka besar.

90 comments:

  1. Macamana nak kata pembangkang menang besar yek..... inshaAllah... penyokongbpas akan tolak tun dan sekutunya.... kena ingat yer... kemenangan besar.. maksud saya jumlah undi yang besar pakatan sebelum ni sebahagian besar adalah dari penyokong PAS... dan barulah kepada pengundi cina yang menyokong DAP.... sekarang undi pecah lagi.... pecah kepada undi untuk pakatan pembangang... untuk PAS... dan BN.... perlu diingat.... undi kaum cina mungkin s3bahagiannya akan kembali ke BN disebabkan sikap pemimpin DAP sendiri yang pemalas menyelesaikan masalah rakyat.... LKS misalnya.... dan LGE sendiri dengan masalahnya... jangan nak kata seluruh rakyat malaysia membenci NAJIB sebagai tanda arah... belum ada bukti yang rakyat benar2 akan tolak hanya sekaxar kajian INVOKE yg syok sendiri dan perbualan kedai kopi.... sebab rakyat sebenarnya tahu apa yang kerajaan lakukan hari ini jauh lebih baik sehari2.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selepas membaca komen sdr Suharli di atas maka barulah saya faham mengapakah apabila saya berkata saya melihat UmNo akan dibinasakan sebinasa-binasanya sdr Suharli telah ketawakan saya dan mengatakan saya mempunyai storyboard taraf A.

      Golongan sebegini memang diceritakan di dalam AlQuran. Setiap kali diberi peringatan dan berita mereka akan berkata 'ini dongengan orang-orang purbakala' (rujuk al-an'am :25, Al-anfaal:31).

      Sekalipun mereka beriman kepada Allah tetapi pemikiran mereka adalah bebas daripada mempercayai 'ketentuan Ilahi'. Hari ini golongan ini dikenali sebagai kaum Jabbariyah. Pemikiran mereka ialah 'takdir manusia ditentukan sepenuhnya oleh manusia itu sendiri dan Allah tiada peranan di dalamnya kecuali pada perkara-perkara semulajadi'.

      Sekiranya begitu maka sia-sialah Nabi saw mengajar kita doa yang menyeru Allah sebagai 'ya muqallibal qulub' yang bermaksud wahai pembolak-balik hati-hati (manusia).

      Itu menjelaskan mengapakah UmNo hari amat berani ini melakukan kejahatan demi kejahatan seolah-olah Allah tidak sesekali akan campur tangan secara terus di dalam urusan manusia. Sikap ini dinamakan sebagai 'merasa aman dari kemurkaan Allah'. Ia adalah satu-satunya dosa besar yang hukumannya ditetapkan semasa di dunia lagi, iaitulah kebinasaan (rujuk al-an'am :44).

      Komen saudara Suharli di atas menguatkan lagi bacaan saya bahawa UmNo akan dibinasakan sebinasa-binasanya apabila kebenaran itu benar-benar turun kelak.

      Saya bukanlah orang hebat, tapi sbg saudara seagama saya nasihatkan sdr Suharli menelaah sifat 20 terutama pada sifat qudrah dan iradah dahulu dan selepas itu lihatlah balik cara saudara memberi komen pasti saudara akan bersetuju ia adalah fikrah golongan jabbariyah.

      In shaa Allah saudara akan melihat cara saudara memberi komen di atas itu benar-benar menunjukkan ciri golongan jabbariyah. Wal'ayazubillah.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    2. awak ni jondo, asal petik ayat alQuran aje terus diumpamakan seolah pemerintahan umno-bn ini pemerintahan kafir yang zalim. apa justifikasi awak jondo? bukankah petikan itu juga boleh ditujukan kepada pemerintahan pakatan pembangkang yang memerintah beberapa negeri? tidak zalimkah dap kepada melayu pulau pinang, malah rakyat pulau pinang keseluruhannya? inilah yang dikatakan menggunakan alQuran untuk kepentingan sendiri. bukan ambil iktibar serta memperbaiki diri berdasarkan pemahaman ayat2 alQuran, tetapi dijadikan alat atau bahan menghentam kumpulan lain seolah kumpulan yang dia sokong itu suci, bersih, pendokong agama dan pejuang anti-kemungkaran. top dog ph yang awak sanjung itu pendokong agamakah? baru sahaja dia mengkafirkan presiden pas yang dikaitkan dengan amanat hadi berpuluh tahun dahulu. bagaimana beliau mentarbiah anak2 dan cucu sehingga boleh tidur dengan anjing dan intim dengan syarikat arak? itu sekecil2 perkara yang kita boleh nilai. berhentilah dengan mempermain-mainkan ayat alQuran untuk kepentingan kumpulan awak jondo. komen2 awak tidaklah menyakitkan sesiapa, namun pembaca jatuh kesian kerana tujuan awak menunjuk-nunjuk bahawa awak pandai menggunakan alQuran untuk tujuan kepentingan tertentu tidak sampai kemana. 'pitching' lari beb!

      Delete
    3. Begitulah JD menjual ayat ayat Quran dgn harga yg murah. Hanya untuk pertahankan fahaman politiknya yg terpesung. PH rata rata terdiri dari mereka yg kafir, evengelis, Melayu liberal. Mereka secara terbuka menentang syariat dan institusi Islam. Di antara mereka yg berpolitik digereja untuk halalkan Melayu murtad. Ramai di antara mereka yg bangun pertahan buku kerajaan kristian Hannah. Ada yg turut serta upacara puja ayam tahun baru Cina. TDM dan anak perempuannya sendiri banyak meluahkan kata kata yg meruntuhkan aqidah. Saya tidak kenal JD. Apakah dia tersesat akibat menurut hawa nafsu atau memang menerima dedak untuk memutar belitkan ajaran Islam bagi keuntungan dunianya. Tapi perbuatannya menghalalkan musuh Islam dan menentang jumhur ulama' dan umat Islam tiada natijah lain dari meniti jalan yg terpesung.

      Delete
    4. Dua orang macai menulis panjang-panjang, seorang hanya beralasan dan seorang lagi hanya memutar belit tetapi kedua-duanya sikit pun tidak menyangkal. Langsung tidak menyangkal.

      Inilah dia kaedah kaum pembenci kebenaran. Mereka sama ada akan memperolok-olokkan, atau beralasan seperti anon atau memutar belit seperti Mr J, tetapi mereka langsung tidak mampu menyangkal. Mereka hanyalah pendusta.

      Sdr Suharli adalah seorang yang bingung dan saya berharap ia dapat melihat cahaya sebelum terlewat. Walaubagaimanapun Mr J adalah aeoang pendusta tegar.

      Saya telah berdoa dan berharap agar sdr Suharli dapat melihat cahaya itu. Ada pula Mr J, dia sudah kelihatan membuat pilihan. Saya percaya Mr J adalah salah seorang gang terpilih untuk dibinasakan bersama-sama kebinasaan UmNo.

      Sesungguhnya Allah tidak menganiayai Mr J sedikit pun tetapi Mr J yang menganiayai dirinya sendiri.

      Delete
    5. JD, saya tetap berdoa JD akan kembali ke jalan yg lurus.

      Delete
    6. This comment has been removed by the author.

      Delete
    7. Terima kasih J kerana berdoa.

      Hakikatnya kamu adalah seorang pendusta. Pada hari kamu mengakuinya, ia barangkali sudah terlewat.

      Saya sedang cuba menyelamatkan orang-orang yang kebingungan. Ada pula pendusta seperti kamu saya serahkan kembali kepada Allah. Kamu tidak lagi akan mampu beralasan.

      Sesungguhnya Allah tidak menganiaya kamu sedikitpun tetapi kamulah yang menganiayai diri kamu sendiri.

      Tempoh kamu takkan melebihi setahun J. Mark my words.

      Delete
    8. Kamu tu yang kami doakan bukan melihat cahaya.... tapi kami mohon agar melihat kebenaran.... dan terbuka hijab kaudu kamu tu.... tak sudah2 nak mempelagiat alquean dan as sunnah yg cenderung untuk mengatakan puak kamu yg benar.... sudahlah kamu john doe... apa yang dua anon dan mr.j cakap tu adalah hakikat sebenar tentang simap kamu.... penggila dan penunggang agama.
      Kamu hendak menggambarkan diri kamu pe uh dngan makrifat...dan seumpama bisa melihat masa depan bagaikan sunan kalijagat.

      Delete
    9. Baiklah.... mungkin benar kamu hebat..... bisa melihat masa depan dan paling tidak berdejavoo..... sila nyatakan ada berapa jari kaki ku.

      Delete
    10. 'Sesungguhnya aku tidak mengetahui perkara-perkara ghaib. Sekiranya aku mengetahui perkara-perkara ghaib maka sudah tentulah aku tidak akan ditimpa kedukaan di dalam hidup, dan aku akan menggunakannya untuk mendapatkan kebaikan yang banyak".

      Walaubagaimanapun saya mempunyai panduan iaitulah AlQuran dan Alhadith dan dari panduan inilah saya membuat 'bacaan' apa yang akan berlaku. Terlalu banyak khabar baginda tentang peristiwa di akhir zaman, maka amatilah ia sebagai panduan.

      Allah telah mengantar RasulNya untuk menyampaikan khabar-khabar gembira dan khabar-khabar takut, daripada siksaan akhirat dan tak lupa juga kebinasaan di dunia, dan dari situlah kita mengambil panduan, supaya apa yang menimpa kaum-kaum yang dibinasakan itu tidak akan menimpa kita pula.

      "Sesungguhnya di dalam kisah mereka itu ada pengajaran bagi orang-orang yang berakal. Bukanlah AlQuran itu sesuatu yang diada-adakan, melainkan ia menjadi petunjuk dan rahmat bagi kaum yang percaya".

      Delete
    11. Senarai penyelewengan dan salah guna kuasa yang telah dilakukan oleh Mahathir dan juga ahli-ahli kabinetnya sepanjang 22 tahun beliau menjadi Perdana Menteri :

      1. Menyekat penyiasatan atau pendakwaan ke atas kroni-kroni kanan BN seperti kes:

      * Pemberian saham oleh Rafidah Aziz, ketika itu Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri kepada menantunya yang telah disiapkan kertas pertuduhan oleh Peguam Negara, tetapi tidak didakwa kerana ditutup failnya oleh Peguam Negara kononnya kekurangan bukti.
      * Penyiasatan ke atas bekas Ketua Menteri Melaka, Abdul Rahim Tamby Chik tentang penglibatan beliau dalam kes rogol pelajar bawah umur dan pengamal rasuah yang tersohor.
      * Sekatan ke atas siasatan BPR dalam kes rasuah bekas Gabenor Bank Negara, Ali Abul Hassan Sulaiman yang didedahkan secara bersumpah oleh bekas Pengarah BPR, Datuk Shafie Yahya di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur.

      2. Kegagalan dan melambatkan proses penyiasatan ke atas kroni-kroni BN

      * Penyiasatan lanjut ke atas kes Perwaja dan Eric Chia (kerana perbicaaan dilakukan secara olok-olok yang akhirnya Eric Chia dibebaskan dan sudah pun meninggal dunia). Kes Eric Chia kini diulang tayang semula dengan pendakwaan ke atas bekas Menteri Pengangkutan, Ling Liong Sik dituduh terlibat menipu kerajaan dalam skandal PKFZ yang mana dijangkakan Ling juga akan turut dibebaskan seperti mendiang Eric Chia.
      *
      * Penyiasatan kes BMF dan kes pembunuhan saksi utama dalam skandal BMF.
      *
      * Penyiasatan kes pelaburan Tabung Haji bernilai RM200 juta yang diluluskan oleh bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Abdul Hamid Othman.
      *
      * Kes penyelewengan saham MAIKA Holding oleh bekas Menteri Kerja Raya dan bekas Presiden MIC S Samy Vellu.
      *
      * Penyiasatan kes bekas Menteri Pembangunan Masyarakat dan Perpaduan Negara, Dr Siti Zaharah Sulaiman yang menyeludup kereta mewah Mercedes Benz S320.
      *
      * Penyiasatan kes membaik pulih rumah Menteri Besar Selangor dengan kos RM5 juta Khir Toyo dan lain-lain kegiatan rasuahnya yang telah dilaporkan secara detail kepada SPRM. Khir kini menghadapi satu kes daripada berpuluh kes yang dilaporkan. Khir hanya didakwa memiliki tanah dan rumah mewah bernilai jutaan ringgit sahaja. Itu pun dijangka akan dibebaskan juga kerana ia merupakan lakonan Najib mahukan rakyat tahu bahawa yang beliau anti kepada pemimpin yang rasuah. Persepsi rakyat:
      *
      * Mahkamah adalah sebuah institusi ‘pembersihan’ bagi para pemimpin UMNO yang dituduh kurop, kemudian dibebaskan oleh mahkamah dengan alasan yang lapok yang rakyat bosan mendengarnya. Mahkamah Malaysia bukan institusi menegak kebenaran dan keadilan.

      Delete
    12. 3. Menyelewengan dana-dana awam untuk membantu kroni BN

      * Merompak wang royalti minyak Terengganu dan ditukar menjadi wang ehsan untuk kegunaan politik UMNO ketika PAS memerintah Terangganu dari tahun 1999 hingga 2004.
      * Mengagihkan projek lebuh raya Utara Selatan kepada syarikat milik Umno, UEM bagi tujuan membiayai pembinaan Ibu Pejabat UMNO, PWTC.
      * Memaksa Kumpulan Wang Simpanan Guru-guru (KWSG) menyelamat (bail out) 50.6 peratus saham MAS milik Naluri Sdn Bhd dengan harga RM8 sesaham ketika harga semasanya RM3.60 sesaham.
      * Pengambilalihan semula MAS oleh kerajaan daripada Tajuddin Ramli yang bernilai RM1.8b.
      * Pengambilalihan syarikat UMNO, Renong dan UEM oleh kerjaan melalui Dana Harta.
      * Pelaburan Tabung Haji melalui TH Technologies Sdn Bhd dalam projek ERL dengan penguasaan 80 peratus saham yang menguntungkan kroni Perdana Menteri yang menjadi rakan kongsi YTL Corporation.
      * Penyuntikan modal RM750 juta kepada BBMB, sebuah bank milik kerajaan sebelum diambil alih oleh bank milik Umno, Bank of Commerce dan membentuk Bank Bumiputera Commerce (BCB).
      * Pembelian saham Technology Resource Industries (TRI) oleh Dana Harta .
      * Pengambilalihan Celcom, anak syarikat TRI oleh Telekom.
      * Memaksa KWSP membiayai projek LRT Putra serta menyelamatkan L&G dan PLUS.
      * Memaksa Petronas membeli saham Proton.
      * Memaksa Petronas mengambil alih Litar Sepang.
      * Memaksa Dana Harta menanggung hutang lapuk berjumlah RM39.326b milik BBMB, Sime Bank dan 66 institusi kewangan yang lain.
      * Memiliknegarakan IWK setelah ia mengalami kerugian.
      * Pemilikan 200 syarikat oleh Mirzan Mahathir.
      * Kes anak Ling Liong Sik memiliki harta RM1b ketika berusia 28 tahun.
      * Penglibatan keluarga Daim Zainuddin dalam pelbagai jenis perniagaan, dan
      * Penglibatan adik dan anak Abdullah Ahmad Badawi dalam perniagaan.

      4. Menyalahgunakan akta-akta draconian seperti ISA, OSA dan Akta Cetak dan Mesin Cetak bagi tujuan kepentingan politik UMNO:

      * Kes ISA seperti Operasi Lalang (1987), Operasi Kenari (1989), al-Arqam (1994), Reformasi (1998), al-Maunah (2000) dan KMM (2001).
      * Kes OSA seperti kes Mohd Ezam Mohd Noor (2002).
      * Kes Akta Cetak dan Mesin Cetak seperti kes Lim Guang Eng (1999).

      5. Menyekat kebebasan badan penguatkuasa

      * Campur tangan terhadap tugas-tugas polis
      * Mengganggu penyiasatan BPR
      * Menghalang pendakwaan oleh Peguam Negara, dan
      * Mencampuri tugasan SPR dalam urusan pilihan raya.

      6. Mengagihkan tender-tender secara runding terus kepada kroni yang tidak berkelayakan sehingga menyebabkan kes-kes seperti:

      * Keruntuhan makmal computer;
      * Kegagalan menyiapkan 2,192 makmal komputer dalam fasa pertama;
      * Terbengkalainya projek perumahan polis di Batu Pahat;
      * Keretakan PULAREK; dan
      * Penyelewengan pembekalan alat-alat saintifik ke Kolej Matrikulasi.

      Delete
    13. Manfap cencaluk.... kebathilan i i todak ternampak oleh JD ada pada kelompok hanyir mereka... kudis yang sudah lama menanah.....

      Delete
    14. Ado lai nak sambung tapi rasa macam kesian lak ada yang berhenti jantung JOHN DOE

      Delete
    15. Untuk apa yang JD tulis pada para ini... JD sudah lupa memastikan hakikat bahawa kita seharusnya bergerak juga bersama dengan kudrat yang ada untuk menghalang segala kemusnahan yang cuba di laksanakan oleh tangan2 manusia.... ya memang segalanya atas izin Allah untuk sesuatu itu jadi ataupun tidak.... tapi menentukan 'masa depan' atas amanah yg Allah izinkan adalah atas usaha tangan kita... bukannya berkira2 bersandarkan perkiraan2 malas... sedang Allah sentiasa memberikan ilham kepada kita sehingga bergeraklah tangan2 kita melaksanakan apa yg seharusnya terlaksana. Batasannya adalah Alquran dan Assunah.

      Delete
    16. Susah nak pakai apa yg john doe kata sebab mereng sebwlah sana jer..... memang teleng ker john doe ni.... jangan marah JD.... sebab nampak sangat kemerwngan tu....

      Delete
    17. Sdr2,

      Saya sudah 3 tahun wujud di alam siber. Hampir kesemua tuduhan ke atas Tun M di atas itu saya dah jawab terutama semasa di Putra Merdeka, dan adalah amalan saya untuk tidak mengulangi perkara yang telah dijawab. Bukankah saya pernah beritahu bahawa kita sedang menuju ke klimaks dan saya akan mengikuti flow itu dan bukan mengulang-ulang menjawab perkara yang telah dijawab.

      Walaubagaimanapun isu ini pun telah saya seal habis melalui pencerahan berikut :-

      Di dalam kesemua nas baik AlQuran mahupun hadith yang membicarakan tentang Pemimpin dan Kepimpinan kesemuanya merujuk kepada pemimpin semasa dan bukan bekas pemimpin.

      Contohnya ialah hadith yang membawa maksud 'sebaik-baik jihad ialah berkata yang benar terhadap pemimpin yang zholim'. Hadith dengan jelas menyebut tentang pemimpin semasa dan bukan bekas pemimpin. Kalimah yang digunakan ialah 'as-sulton al-jair'. Kalimah sultan itu bermaksud 'yang sedang memiliki kekuasaan' dan bukan 'yang pernah memiliki kekuasaan'.

      Berdasarkan kesemua nas yang membicarakan tentang pemimpin dan kepimpinan, termasuklah tentang pemimpin yang zalim kesemuanya merujuk kepada pemimpin semasa dan bukan bekas pemimpin, maka tindakan kalian yang mempersoalkan dan berani-berani terhadap bekas pemimpin adalah tindakan golongan pendusta. Kalian adalah pendokong kebathilan yang juga disebut di dalam hadith contohnya yang membawa maksud "kelak akan ada pemimpin yang menipu rakyatnya. Barangsiapa yang membenarkan penipuan pemimpin ini, maka ia bukan dari kalanganku dan tidak akan bertemu di telagaku di akhirat kelak.....(hingga akhir)". Wal'ayauzubillah, Nabi Muhammad saw tidak mengaku umat tu. Maka sewajarnyalah golongan ini dilupuskan terus agar maksud dan tujuan doa Nabi Nuh a.s memohon kebinasaan kaumnya akan tercapai. Begini doa Nabi Nuh "Tuhanku janganlah engkau tinggalkan seorang pun dari orang-orang yang kufur itu di atas muka bumi, sekiranya Engkau meninggalkan mereka, maka mereka akan menyesatkan hamba2Mu dan mereka tidaklah akan melahirkan anak melainkan yang fujur lagi kufur."

      Sekiranya dahulu kalian menyokong dan sesetengah macai UmNo sampai mencium tangannya dan kini selepas ia menentang 'as-sulthon al-jair' barulah kalian membangkitkan perkara-perkara itu, maka ketahuilah bahawa itulah sifat putar belit pada kaum Yahudi dan kalian sedang melakukannya. Adakah saya perlu menceritakan sejarah ini juga? Carilah sendiri sejarah bagaiamana kaum Yahudi memutar belit lidah mereka ke atas seorang pembesar mereka di antara sebelum dan selepas pengakuan si pembesar ini.

      Kemudian pula di dalam semua hadith yang membicarakan tentang peristiwa di akhir zaman khususnya di hujung klimaks zaman fitnah, ia akan menjurus kepada 'tumbangnya pemimpin zhalim' itu adalah melalui 'kebenaran yang tiba'. Ia pula akan berlaku semasa klimaks zaman fitnah. Butiran tentangnya akan saya kongsikan selepas PPBM dibatalkan pendaftarannya. Sebagaimana saya tidak suka mengulangi perkara yang telah dijawab maka sebgitulah saya tidak gemar mendahulukan penjelasan sebelum peristiwa itu berlaku sekalipun peristiwa itu telah dikhabarkan oleh baginda saw 15kurun yang lampau.

      Fakta sejarah adalah Tun M telah turun dengan terhormat dan fakta semasa ialah Najib adalah pemimpin semasa.

      Najib sudah kelihatan tidak lagi berpeluang utk turun secara terhormat seperti Tun M dan dengan fakta bahawa Najib adalah 'pemimpin semasa' , maka Najib adalah individu yan memiliki i'llah yang sama dengan kesemua kaum yang dibinasakan iaitulah mereka dibinasakan ketika masih memegang kuasa dan kebinasaan itu berlaku apabila fitnah datang daripada pemimpin ke atas rakyat dan bukan sebaliknya. Kesemua nas yang ada tentang kaum-kaum yg dibinasakan menyebut tentang persamaan ini.


      Oklah, saya perlu tidur. Sehingga berjumpa lagi di lain kesempatan. Dengan izin Allah saya akan terus muncul sehinggalah yang bathil itu benar-benar lenyap.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    18. Ape yg penjual agama ni merapu berkajang kajang berjela jela? Hoi bengap.. Pegi buat blog sendiri la bingai.

      Delete
    19. 4.26 cer citer apa yg dia jual? atau kamu takder fakta menyokong kenyataan kamu? Adakah kamu hanya sekadar jual air luar? Macai yg meracau?

      Delete
    20. Assalamualaikum senang sekali saya bisa menulis dan berbagi kepada teman-teman disini, Awal mula saya ikut pesugihan, Karena usaha saya bangkrut dan saya di lilit hutang hingga 900jt membuat saya nekat melakukan pesugihan, hingga suatu waktu saya diberitahukan teman saya yang pernah mengikuti penarikan uang ghaib dengan AKI SOLEH JAFFAR menceritakan sosok AKI SOLEH JAFFAR, saya sudah mantap hati karena kesaksian teman saya, singkat cerita saya mengikuti saran dari pak.aki saya harus memilih penarikan dana ghaib 1 hari cair dengan tumbal hewan dan alhamdulillah keesokan harinya saya di telepon oleh pak aki bahwa ritualnya berhasil dana yang saya minta 3Milyar benar-benar masuk di rekening saya, sampai saat ini saya masih mimpi uang sebanyak itu bukan hanya melunaskan hutang ratusan juta bahkan mampu membangun ekonomi saya yang sebelumnya bangkrut, kini saya mempunyai usaha di jakarta dan surabaya yang lumayan besar, saya sangat bersykur kepada allah dan berterimakasih kepada pak. AKI SOLEH JAFFAR berkat beliau kini saya bangkit lagi dari keterpurukan. Jika ada teman-teman yang sedang mengalami kesulitan masalah ekonomi saya sarankan untuk menghubungi ki sholeh jaffar di nomor ini HUBUNGI WHATSAPP 0853-7778-3331 agar di berikan arahan Atau 




























      Assalamualaikum senang sekali saya bisa menulis dan berbagi kepada teman-teman disini, Awal mula saya ikut pesugihan, Karena usaha saya bangkrut dan saya di lilit hutang hingga 900jt membuat saya nekat melakukan pesugihan, hingga suatu waktu saya diberitahukan teman saya yang pernah mengikuti penarikan uang ghaib dengan AKI SOLEH JAFFAR menceritakan sosok AKI SOLEH JAFFAR, saya sudah mantap hati karena kesaksian teman saya, singkat cerita saya mengikuti saran dari pak.aki saya harus memilih penarikan dana ghaib 1 hari cair dengan tumbal hewan dan alhamdulillah keesokan harinya saya di telepon oleh pak aki bahwa ritualnya berhasil dana yang saya minta 3Milyar benar-benar masuk di rekening saya, sampai saat ini saya masih mimpi uang sebanyak itu bukan hanya melunaskan hutang ratusan juta bahkan mampu membangun ekonomi saya yang sebelumnya bangkrut, kini saya mempunyai usaha di jakarta dan surabaya yang lumayan besar, saya sangat bersykur kepada allah dan berterimakasih kepada pak. AKI SOLEH JAFFAR berkat beliau kini saya bangkit lagi dari keterpurukan. Jika ada teman-teman yang sedang mengalami kesulitan masalah ekonomi saya sarankan untuk menghubungi ki sholeh jaffar di nomor ini HUBUNGI WHATSAPP 0853-7778-3331 agar di berikan arahan Atau 









      Delete
    21. Pembetulan :

      Bukan golongan jabbariyah tetapi golongan muktazilah yang berpendapat takdir manusia ditentukan manusia sendiri tanpa campurtangan Allah.

      Maaf di atas kesilapan.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  2. Sy sebagai rakyat marhain tak mungkin sokong pemimpin yang dah pencen utk jadi pee emm kali ke2... udah le tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebab ko macai bahlol!

      Delete
    2. Menyerahkan negara kepada DAP dan sekutunya tidak sama sekali.... ulang sekali lagi ....TIDAK kepada DAP....

      Delete
    3. Sultan Kedah yang sama telah memenuhi takdirnya iaitu menjadi YDPA sebanyak dua penggal dan sempat juga menamatkan penggal itu sebelum dipanggil pulang.

      Tiada yang mustahil untuk Yang Maha Kuasa menetapkan pula seorang anak Kedah menjadi PM buat kali kedua.

      Semuanya adalah dengan kehendak dan izinNya.

      Delete
    4. jondo jondo. sultan kedah menjadi ydpa 2 x tidak boleh awak samakan dengan seseorang untuk menjadi kali ke 2 sebagai pm. awakpun tahu tugas dan tanggungjawab ydpa tidak sama dengan pm. umur 93 menjadi pm? jika ketika beiiau menjadi pm puluhan tahun dahulu memanglah ramai yang sokong dan penuh percaya kemampuannya memimpin sebab dengan fizikal yang agak muda dan daya berfikir yang tajam. ini dengan umur menghampiri 100 tahun, fizikal yang dah merosot nak dijadikan pm semula? tak logik dan agak jenaka. ini bukan pm, melainkan puppet kepada pihak lain. tak gitu jondo? sebuah negara afrikapun reject presidennya yang berumur 93 tahun. rakyat malaysia pulak nak jadikan manusia berumur 93 tahun sebagai pm. aduyaiii!!!! idea lain...idea lain. next!!!!

      Delete
    5. Sdr anon,

      Sekiranya saudara meneliti tulisan saya, dengan jelas saya sedang membicarakan sifat qudrah dan iradah Allah. Ia sebagai menjawab pemikiran Jabbariyah yang sangat jelas oleh pendokong UmNo. Cara saudara memberi komen balas seolah-olah mengatakan pemikiran dan pandangan sdr lebih hebat daripada qudrah dan iradah Allah.

      Sebabnya ialah alasan saya adalah di atas dua sifat Allah ini sedangkan jawapan saudara hanya memberikan logik akal, itupun logik itu salah.

      Hakikatnya Allah yang memiliki kekuasaan dan Dia yang berkehendakkan kepada siapa kuasa itu diberikan dan daripada siapa kuasa mahu direntap.

      Inilah sifat qudrah dan iradah Allah pada imam dan kepimpinan di dalam kalangan manusia.

      قُلِ اللَّهُمَّ مَالِكَ الْمُلْكِ تُؤْتِي الْمُلْكَ مَن
      تَشَاءُ وَتَنزِعُ الْمُلْكَ مِمَّن تَشَاءُ وَتُعِزُّ مَن تَشَاءُ وَتُذِلُّ مَن تَشَاءُ ۖ بِيَدِكَ الْخَيْرُ ۖ إِنَّكَ
      عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ

      Katakanlah; Allah yang memiliki kekuasaan, dan Engkaulah yang memberikan kekuasaan kepada sesiapa yang Engkau kehendaki, dan Engkaulah yang merentap kekuasan daripada sesiapa yang Enngkau kehendaki. BagiMu segala kebaikan dan Engkau berkuasa di atas setiap sesuatu (Ali Imran : 26)

      Apabila saya menyebut tentang qudrah dan iradah Allah, manusia yang menyangkalnya sebenarnya sedang menyangkal sidat qudrah dan iradah Allah itu. Lainlah kau saya bercakap tentang logik mengapa Tun M tgang terbaik dan saudara menyangkalnya dengan logik saudara juga.

      Saya boleh menjawab kembali tulisan sdr dengan panjang lebar mengapa Tun M adalah pilihan terbaik, tetapi saya merasakan tak perlulah kerana apabila saya memasukkan bab qudrah dan iradah ini ia sepatutnya telah seal isu ini, tetapi malangnya ada juga manusia yang berbangga mahu menyangkal sifat-sifat ini dengan hujah manusiawi semata.

      93 tahun itu sendiri adalah anugerah hebat yang amat sedikit manusia merasainya. Apatah lagi kesihatan fizikalnya, kekuatan semangat dan mindanya (kita bukan hidup di zaman kekuatan sesuatu kepimpinan terletak kepada fizikal tetapi pada kekuatan akal dam fikiran), saya kira Tun M seorang sahaja telah mengalaahkan dan malahan mengatasi kesemua ahli MKT UmnO yang ada. Lihatlah bagaimana sebahagian di antara mereka memilih untuk berkecuali ke atas Tun M dan sebahagian lagi meroyan dan berpusing-pusing bila berhadapan dengan Tun M. Lihatlah juga berapa ramai cybertrooper UmNo yang diupah untuk mengutuk dan mengecilkan Tun M di alam siber, tetapi kemudian muncul jauh lebih ramai yang menyokong dan mempertahankan Tun M di alam siber tanpa sedikit upah pun.

      Najib pun tahu ia tiada peluang dengan Tun M dan terpaksa memberi dedak kepada manusia untuk menyokong dirinya dan menentang Tun M.

      Dengan komen saudara ini selepas komen saudara Suharli di atas maka saya lebih yakin lagi bahawa uMNo akan dilenyapkan sama sekali apabila tiba masanya disebabkan fikrah mereka sudah diresapi unsur Jabbariyah yang kronik. Mereka menyangka pembohongan demi pembohongan, kemungkiran demi kemungkiran, pengkhianatan demi pengkhianatan, dan pembohongan berterusan untuk mempertahankan pembohongan, kemungkiran dan pengkhianatan itu dengan sefujur/fujurnya, adalah di luar campurtangan Allah. Inilah dosa besar yang mengundang kebinasaan sejak masih di dunia lagi seperti peruntukan ayat 44 surah al-an'am.

      Innalillahi wainna ilaihi raji'un.

      Delete
    6. Teman rasa kome dan kelompok kome yang sedang meraikan sifat jabbariyah.... udah2ler merwnung carmin masa depan mu.... usahlah tertipu kerana kata2mu terjelas sebagai cerminan kelompok mu.... kamu sedang bermimpi di minda orang lain.

      Delete
    7. Kita tak nafikan ketentua Allah... tapi selagi kita ada akal takkan Allah nak menzalimi kita .... ingatlah peranan doa.... bagaimana dengan doa2 manusia yang selama ni di aniaya oleh Tun... tidakkah Allah sudi menunaikan doa2 tersebut ?... maksud saya... fak salahlah kita nak menolak Tun. Kenapa Tuan JD nak paksa kami yakin ketentuan Allah itu sentiasa memihak kelompok songsang Tuan JD?... apa keistimewaan puak fuan....??? Dah macam puam Yahudi dah gamaknya aikap kelompok tuan.... nyatakan dalilnya yang puak tuanlah yg sipilih secada nyata dan Tun pasti akan menjadi PM kali kedua... sedang kami sentiasa berdoa agar penzalim itu tumbang....

      Delete
    8. Sdr Suharli telah berkata:-

      sedang kami sentiasa berdoa agar penzalim itu tumbang.

      Dan ini jawab saya:-

      Demi Allah dan Rasul, saya dengan ini mengaminkam doa sdr Suharli agar pemimpin yang zalim itu tumbang supaya akhirnya yang haq itu menjadi jelas dan yang bathil itu juga menjadi jelas.

      Siapakah pemimpin zalim itu? Bukankah Allah yang Maha Adil itu lebih mengetahui? Maka marilah kita tunggu dan melihat siapakah yang akam tumbang itu.

      Delete
    9. Baguslah begitu... lebih lunak dan lebih adil dari terus terusan menghukum. Menyedari tuan sudah lebih 3 tahun bertinta dan mempertahankan Tun.... tidak kah sedikitpun hati tuan terusik mengapa sesudah 3 tabun Tun masih gagal mengketis Najib?... yang ternampak adalah hari demi hari Tun yang semakin banyak pusing keliling jika gagal membuat U turn.... paling tidak Allah memaparkan dan tunjukkan secara tepat tentang sikap buruk Tun apabila apa yg Tun cuba buat dulu gagal.... tapi bila org lain buat urusan yang sama... dia mula godak kuat2 agar keruh..... contohnya PROTON. Bagaimana dengan usaha baik antara Tun dengan Serawak report.... bila dah terbongkar.... dia senyap...sentap pun tidak.... dan banyak lagi.... ringkasnya DS.Najib terus mendapat perlindungan Allah... dan ekonomi negara semakin mengukuh..... takh bankrap mcm Tun dan penasihatnya kata.... Dan semakin banyak kejayaan lain bagi PM... John Doe ada ulasan bengong apa lagi untuk hal2 bodoh lain yg Tung buat?

      Delete
    10. Saudara Suharli, jondo ni mmg terkenal jual agama. Bingai tu akn merapu berkajang kajang utk mengelirukn.. Diputar balik hadis dn nas seolah olah memberi gambaran yg kita harus dn wajib menyokongnya. Ini le keja dia utk cari makan. Harap saudara suharli dpt layan dia sikit sikit agar dia terus dpt berkomen utk mengisi perut anak isterinya. Kesiankn dia ye En Suharli. Bantu la dia, agar komennya dpt banyak.

      Delete
  3. Diracun dengan tuduhan Forex, isu lanun Bugis, dan 1001 isu lain yang direka-reka dan diputar belit oleh macai-macai UmNo, Tun M tetap berdiri gagah di usia 92 tahun.

    Racun-racun Jibby gang ditabur melalui macai-macainya kesemuanya berpatah balik dan memakan diri.

    Malah Jibby yang lari terkepit-kepit setiap kali Tun muncul. Pahlawan konon. Bahlawam adaaaalah..

    Semakin jelas bahawa Tun M akan menewaskannya Jibby. Apa yang perlu Tun M ada ialah kekal di dalam umur yang panjang dan kesihatan yang mengizinkan.

    Apabila terdesak seseorang itu boleh jadi akan melakukan sesuatu yang melampaui batas.

    Altantuya, Najdi dan Morrais adalah contoh-contoh bagaimana orang terdesak melakukan sesuatu di luar kemanusiaan sekalipun.

    Semoga Allah lanjutkan usia si Kambing Tua yang sedang mengetuai para rakyat kambing, dan berikannya kekuatan berterusan untuk memimpin para rakyat kambing ini menentang penguasa singa, menteri-menteri serigala dan hakim-hakim anjing sehinggalah kemenangan itu tiba dan kebenaran itu diturunkan dengan sebenar-benarnya. Aamiin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lihat sendirilah.... bukalah hati.... siapa yang beriya2 menjatuhkan siapa..... Sikuku besi yang tidak pernah puas menghisap darah orang lain... cukup dulu pernah meyakini si kuku beai itu dengan menjadi baju besi penangkis buatnya... rupanya disebalik baju kalis itu kami ditertawakan kerana keliru dengan tipu helahnya.
      Libat nanti bagaimana muhyidin akan menyisih dari si tua kuku besi itu...
      Kat mana logiknya dia akan memiliki kuasa jika ppbm tak mungkin memiliki kerusi melebihi DAP.... menyamai PKR... mahupun lebih tinggi dari PAN.
      Bagi si kuku besi tak ada apa lagi yang dia akan rugi.... kerana kubur sudahpun kata mari...mari...bagi sikuku besi... menang pun kali ini... apa nak jadi nanti??? Kau pandai pilih... kau pandailab atur.... sebab kau yang menandai2.... kalau aku dah tak ada... pandai2lab nak hidup.
      Dia apa pedhli?.... sebab di alam sana dia dah tak perlu dan dah tak boleh buat apa2... yang tinggal... harapkan boboynya yg sebu.

      Delete
    2. Saya ingatkan saudara Suharli hanya mempunyai fikrah seorang Jabbariyah, rupanya ia juga jahil perlembagaan negara apabila bercakap tentang jumlah kerusi sesuatu parti politik sbg penentu siapakah yang akan menjadi PM.

      Parti politik tiada dalam perlembagaan. Yang ada ialah perlantikan PM adalah berdasarkan syarat 'whoever commands the majority support of the house'.

      Pattulah mereka beria-ia mahu mencari alasan untuk membatalkan pendaftaran PPBM. Rupanya mereka jahil perlembagaan negara.

      Bahana pemimpin yang tiada kelulusan berwibawa untuk menjadi PM. Habis oengijutnha pun menjadi dangkal seperti dirinya.

      Delete
    3. Doe.. Diri kau sendiri nk dilabelkn ape ye? Suka suka hati kau je nk labelkn org lain dgn mcm mcm gelaran dn golongan. Manusia mcm si bodoe ni ke kita nk dengar ckpnya?? Dia sendiri pun kelaut dlm dgn bersekutu dn mengunci mulutnya tentang pengkianatan puak kianat Islam yg majoriti didalam PH tu.

      Saolan cepumas.. Siapa kt sini pernah dengar dia menentang agenda puak kianat Islam didalam PH ??? Pernah ke???

      Yg selalu kita dengar ialah tafsiran dn syok sendirinya menghentam penguasa Islam dgn penilaian kianat dn berat sebelahnya. Manakala dia akn sehabis upaya mempertahankn puaknya walaupun dia sedar terlalu ramai MP yg dijunjungnya itu bkn beragama Islam dn beragenda kianat dn memoerlekehkn Islam. Sedar tak wahai boDoe, atau anda mmg kianat?

      Delete
    4. Oooh Virgo telah kembali menjadi dirinya dan muncul di atas sana.

      Baguslah begitu disebabkan untuk menjadi 'pengajaran' kpd para pendokong kebayhilan yang lain seperti sdr Suharli yang kebingungan, seseorang dari kalangan pendokong kebathilan perlu dibinasakan terlebih dahulu agar kisahnya boleh dijadikan iktibar bagi pendokong kebathilan UmNo yang lain. Virgo adalah calon paling afdhal untuk dijadikan pengajaran.

      Virgo hanya mempunyai satu langkah sahaja lagi sebelum dibinasakan dan untuk langkah itu sampai, ia perlu terus muncul. Kini dengan qudrah dab iradah Allah ia muncul kembali.

      Nampaknya tempoh UmNo sememangnya amat-amat singkat.

      Sesungguhnya Allah tidak menganiayai Virgo sedikitpun melainkan Virgo lah yang menganiayai diri sendiri.

      Delete
    5. John soe sudah keterlaluan melebelkan orang.... menjadi keseronokan dan rasa hebat nampaknya.... saya bercakap tentang soal kelaziman.. sebab tu mengambil kira soal jumlah kerusi.... kena faham jumlah kerusi bukan kelak menjadk kumpulan mana yang akan mewakilkan sesiapa menjadi PM... itu kita sudah faham kerana dikala ini pembangkang akan berkata begitu untuk mengiyakan kaedahnya bagi melindungi kepincangan yg ada pada mereka..... baca betul2 tulisan saya.... usah terbulu-bulu..... saya mengatakaan siapa yang memiliki kuasa.... bukannya siapa yang menjadi PM..... ia dua perkara yang berbeza.... kerana negeri perak pernah mengalaminya.... JD dah lupa????. Tak mengapalah...anggaplah saya terkeliru tentang perlembagaan.... tidak seperti undang2 tubuh sesetengah negeri..... tidakkah mustahil untuk bangsa cina menjadi PM?... Tun sendiri pernah kata begitu.... maka sekiranya atas kuasa majoriti yang ada dalam DAP kelak... di sokong oleh pencacainya PAN.... dan talibarut dalam PKRnya.... maka sang melayu tinggal ternganga??????..... huh... mujur kita masih lagi ada YDPA... dan angkatan tentera melayu diraja.... itupun sudah ada yang mengintai2 acaner..acaner...acaner.... ingat Tun juga pernah melakukan nya...dan kalaupun nanti tak sempat.... dia telahpun mewariskannya secara yg sudah tertinta.....
      Wahai JD...si perenung masa depan.... cuba kamu ceritakan apa yang berlaku pada muhyiddin.... dan tolong juga khabarkan apa yang akan berlaku dalam 10hari lagi kepada PPBM..... i see you....😁😁

      Delete
    6. Bersabarlah dahulu sdr Suharli.

      Saya hanya akan kongsikan selepas PPBM dibatalkan.

      Selepas itu terpulang kepada kalian sama ada mahu percaya atau tidak.

      Diulangi, saya tidak meramal melalui virgo sebaliknya membaca melalui nas.

      Hari ini sdr Suharli mempersendakan saya. Ditakuti apabila sdr Suharli sendiri terpilih di dalam kelompok gang dibinasakan, ketika di dalam tempoh putus asa itu berlaku saudara akan berkata 'di manakah lelaki itu yang aku katakan dulunya orang yang jahat. Tersembunyikah dia dari pandanganku atau aku mengambilnya menjadi olok-olokan'.

      Bersabarlah dahulu. Takkan lari waktu yang dihambat.

      "Sesubggunya pada setiap sesuatu itu ada qadar yang telah ditetapkan". Termasuklah qadar masa untuk sesuatu itu berlaku.

      Bersabarlah dahulu. Jangan ghairah dengan olok-olokan sebelum masanya.

      Delete
    7. John Doe... demi Allah aku pernah buat keputusan paling berat menolak perjuangan Anwar dulu... tidak lama... Ilham datang hanya selepas tiga hari....Begitu juga dengan Tun.... Tiga hari jua untuk aku menolak Tun atas Ilham yang digambarkan. Ternyata sehingga kini aku kekal bertahan menolak dua makhluk itu....
      Antara percaya dengan tidak... akhirnya segala pilihan Ternyata benar bila akhirnya Tun menjilat licin kahak nya sendiri dari muka LimKitSiang... ya Tun melakukan kesalahan lebih buruk dari yang PAS pernah lakukan.... setidak2nya mereka asalnya sememangnya pembangkang.... jauh sebelum itu...seawal sebelum PRU13... aku adalah antara penentang utama kepada kelompok yang menolak perpaduan umat melayu justeru ketika itu aku sedikitpun tidak hormat pendirian arwah nik aziz menolak berlakunya perpaduan melayu dengan alasan politik umno sudah mahu mati..... dan aku terus berdoa...alhamdulillah Allah makbulkan doa2 umat melayu...dan pemergian arwah merubah senario dan kesedarN yang dinanti2 mula menampakkan diri... parti politik tidak perlu bersatupun untuk melaungkan perpaduan.... dan syukur PAS menjauhi DAP
      Lalu sekarang kenapa John Doe perlu memaksa hati ini merubah mengikut tari lagu sumbang john doe???? Untuk kesekelian kalinya aku memilih untuk menurut gerak hati. Mungkin itulah ilhamnya wHai john doe.... tinggi manalah kitab yg kamu rujuk wahai john doe.... kalau Allah nak gelapkan hati... tiada siapa yg dapat menghalang.... dan jika hati tuan berbalik... percayalah.... Allah boleh membalikkan keimanan kita jauh lebih mudah dari kita memaling2kan tapak tangan.

      Delete
    8. Sdr Suharli,

      Saudara sedang menuju ke arah kebathilan kaum Nasrani yang beralasan. Apabila mereka gagal berhujah melalui nas agama mereka sendiri, mereka akhirnya akan berhujah 'aku telah didatangi Jesus sebegitu dan sebegini". Tetapi apabila diajak bersumpah laknat bahawa Jesus memang anak Tuhan maka mereka beralasan pula bahawa di dalam agama mereka sumpah laknat itu tidak wujud.

      Semakin lama saudara mahu mempertahankan kebathilan itu makin jelas saudara di jalan yang bathil. Kini sdr mula berhujah dengan ilham pula sama seperti kaedah kaum Nasrani yang beralasan.

      Saya juga boleh bercerita tentang firasat tetapi di dalam disiplin ilmu syariah, firasat tidak boleh dijadikan hujah. Maka ia hanya untuk diri saya semata-mata. Tetapi hanya untuk pengetahuan sdr, ibu dan isteri saya amat takut apabila saya memberitahu sesuatu perkara kepada mereka disebabkan apa saja yang saya bertiahu mereka sama ada ia sedang terjadi atau memang akan terjadi. (Setakat itu sajalah saya beritahu di sini).

      Sdr pula berhujah dengan ilham saudara, sedangkan saudara langsung tidak mempunyai dalil syarie di sebalik ilham itu. Apa yang memberikan keyakinan saudara kepada ilham itu.

      Ilham tidak boleh dijadikan hujah disebabkan 1. Ia mungkin dari syaitan; dan 2. Penceritanya mungkin telah menipu.

      Ilmu saya tidaklah setinggi mana, tapi apabila saya katakan sesuatu itu akan berlaku sebegitu dan sebegini ia adalah kerana saya telah menemuinya di dalam nas. Nas adalah hujah kaum Muslimin yang benar.

      Sebab itu saya berani mengatakan PPBM akan dibatalkan pendaftarannya sebab saya telah melihat flownya berlaku benar-benar seperti yang dikhabarkan baginda 1430 tahun dahulu. Hadith sahih lagi.

      Satu lagi sila lihat balik kegemaran saudara memperolok-olokkan saya walaupun telah beberapa kali saya katakan sabarlah dahulu sehingga PPBM dibatalkan pendaftarannya. Ini adalah sifat gelojoh saudara yang sangat jelas, tidak mampu bersabar untuk perkara sekecil ini pun. Nabi sendiri telah memberitahu gelojoh itu adalah amalan dan hasutan syaitan. Di situ saja sudah nampak ilham saudara itu telah tercemar sebab ada nas yang mengatakan sebegitu.

      Atau adakah saudara mahu katakan ilham saudara lebih hebat dari nas?

      Saudara memperolok-olokkan saya bertanya jumlah jari saudara dan kemudian memperolok-olokkan lagi bertanya apa akan berlaku kepada PPBM di dalam tempoh 10 hari. Lihatlah kegelojohan saudara itu. Selepas beberapa kali gelojoh, saudara telah menyambung hujahan sama seperti kaedah kaum Nasrani berhujah.

      Masih tak nampak?

      Ketika Constantinople masih berada di tangan Krisitan, semua umat Islam sudah pun tahu bahawa kota ini satu hari akan jatuh ke tangan kaum Muslimin. Sebab apa? Sebab ia telah dikhabarkan di dalam hadith. Telah berapa ramai orang yang mencuba tetapi akhirnya Sultan Muhammad Al-fatih yang berjaya melakukannya. Selepas itu maka jelaslah kebenaran hadith itu dan terbongkarlah rahsia siapakah yang dimaksudkan di sebalik hadith.

      Tetapi di antara tempoh kewafatan baginda saw dengan pembukaan kota Constantinople tiada siapa tahu bila dan di tangan siapa kota ini akan dibuka apatah lagi jumlah jari yang dimiliki oleh si oembuka kota ini.

      Adakah saudara tidak faham juga?

      Sekirannya permintaan saya supaya bersabar sehingga kejadian berlaku dahulu pun saudara tidak mampu bersabar dan berulangkali memperolok-olokkan dan apabila kehabisan hujah, sdr mula berhujah dengan kaedah kaum kristian walaupun ia menyalahi nas Islam, maka sesungguhnya percayalah saudara benar-benar di jalan yang bathil.

      Bersabarlah dahulu, kelak selepas PPBM benar-benar dibatalkan pendaftarannya, saya akan kongsikan.

      Simpanlah dulu kegelojohan saudara mahu memperolok-olokkan kerana sifat ini adalah ciri pembenci kebenaran dari kalangan kaum Musyrikin selain ia adalah sikap orang-orang yang jahil.

      Katakanlah; "aku berlindung daripada Allah daripada bersikap dengan sikap orang-orang yang jahil" (doa Nabi Musa apabila diperolok-olokkan kaumnya).

      Wallahu a'lam.

      Delete
    9. Jawab dulu apa jawapan saudara tentang pembongkaran2 yg mula menampakkan diri tentang kebobrokan Tun serta sekutunya... usah beralasan yang saudara konon telah mengulas sejak tiga tahun dulu... itu dulu punya cerita.... macam 1MDB... tiga tahun dulu bermula dengan cerita karut daru Tun juga... bila dah terlerai sekaeang baru kita faham... begitulah kisah Tun dulu dia ingat dia betul...sekarang baru kita tau...dia main SONDOL... DAH 3 TAHUN TAKKAN TAK MENANG2 LAGI...masih nak kata Allah belum izin ker... betullah tummg Allah tak izinkan... sesilap diri sendiri makin terbelit.
      Tak perlu berhujah dengan nas2 kamu... wahai sipenunggang agama. Ilmu dalam perang adalah pelbagai... niat kami... niat aku... saru jer... menegakkan kebenaran kerana Allah... hanya Allah yang tahu kebenarannya... senjara kami adalah usaha dan doa... bukan ulasan2 malas dan mencebik kekurangan kefasihan kami.. tak habis2 dengan dalil kelak lepas PPBM di batalkan.... PPBM batal sebab keangkuhan puak kamu sendirilah lembam... ahli sendiri pun pertikai lagi mau cdrita banyak.... ni serupalah macam kertas selet ada kat tangan tapi lagi mau tanya siapa yang berak depan pintu... bro nak kasitau ni... sejarah ditulis lah bro... bukan tertulis. Ia tidak sama dengan hadith dan Al-quran... tidak asil bro nak cerita apa yv digambarkan oleh hadith dan Alquran itu adalah ceritera kisah bakal tenggelamnya UMNO... sebab bro tak kerlingpun kebejatan yang kelompok Tun den gerombolannya. DAH MACAM ORANG GILA DAN PERAMAL SEJARAH DAH...

      Delete
    10. Ape lg la si penjual agama ni merapu rapu. Kesian. Nmpak diri sendiri yg gelojoh bagai nk menang sentiasa.
      Tukar la jondo tu kpd jon maksum ke ataupun ularmak tersohor jondo. Amacam? OK tak?

      Delete
  4. Tiba2 hadi awang muncul ditv3,pelik betul!tiba2 tb3 sanjung hadi bawang kahkahkah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. awak mempermainkan nama oran lain tu berdosa. tak percaya tanya ustaz john doe.

      Delete
    2. KRO, elakkanlah diri dari melekeh dan hina Ulama'. Sedarlah diri berada dibelah jumhur kafir dan liberal. Juga sedarlah saudara kini menentang jumhur ulama' dan orang Islam. Apakah agak natijah akhirat dari perbuatan ini? Hina dan caci ini memang rasa seronok dlm blog. Ingat dlm blig ini juga perkataan buruk saudara berganda akibat ramai pembaca. Jangankan dosa hina, caci dan fitnah ini pun berganda dari perbuatan tersebut.

      Delete
    3. Mr J pendusta yang sedang diberi tempoh.

      Tempohnya akan berakhir serentak dengan tempoh UmNo berakhir.

      Dan tempoh UmNo kelihatan hanya beberapa purnama saja lagi.

      Innalillahi wainna ilaihi raji'un.

      Delete
    4. Jondo juga sedang diberi tempoh. Tak lama dah. Percaya la tempohnya berakhir semakin singkat. Pasti.

      Janji Allah itu pasti bg mereka yg menjunjung kemungkaran dn bersekutu hingga menyatu didalam jemaahnya.

      Dengar baik baik. Tak lama day.

      Innalillahi wainna ilaihi raji'un.

      Delete
    5. http://keris7lok.blogspot.my/2018/01/mesyuarat-agung-ppbm-dibatalkan-sebab.html?m=1

      Delete
  5. PERASAN SUNGGUH PUAK HARAMJADAH NI
    SURUH ANGKAT PLAKAD PUN DIA WAT TATAU
    ALAHAI .ADA ATI NAK DI ANGKAT PEDANA MENTRI
    TOKONG TUNJUK 1 JARI KAKI BARU KO TAHU...!!

    Kikikiki... uDAH UDAH LA PERASANTAN TU.. KESIAN PUAK ALJUBOORI BERATUS KALI NAK KENA MAIN LAGI TU....


    BERAMBOSSS

    ReplyDelete
  6. buat malu satu dunia je. PM pencen nk jd PM balik. ya betul madey mmg dh byk contribute smpai malaysia berjaya & dikenali. TAPI tu lebih 15 tahun lepas. skrg pemikiran & pandangan dia dh jauh kebelakang & 50% apa yg dia bleh buat & pikir skrg. terima lah kenyataan kd & cai2 semua. dulu menangis2 nk letak jawatan. gila kuasa betul!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila PH tk namakan calon pm korang bising mcm mak nenek,bila ada calon pm meroyan mcm chipanzi! Apa yg macai najib sibuk sgt urusan ph?

      Delete
  7. Saya sokong Suharli, apa John Doe nak meroyan nak menafi kita biar kan je. Masuk telinga kanan keluar telinga kiri. Realitinya apabila umur sudah melebihi 90 tahun, tak banyak yang boleh di buat, tak banyak yang boleh di fikirkan melainkan lalok dan nyanyok. Kita setakat respect apa yg baik2 yg dibuat nya semasa memerintah selama 22 tahun dahulu. Lepas tu yang lain-lain dah taj relevant.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan kau ni SOHAili ke??? Sendiri komen sendiri sokong! Bahlol

      Delete
    2. Tak hilang lagi senak kepala hang yek... aku adalah aku... mana ada masa nak menyamar2 ni.... lainlah mcm korang... Red Bean Army... eh silap RedkelentitAhkua...

      Delete
  8. Tak sabar nak tengok pemimpin2 be end yg buncit makan duit rakyat nak lari ke mana bila be end jatuh nanti.

    ReplyDelete
  9. RESPEK KAMI 22 TAHUN YANG LEPAS
    JASA DAN BUDI PUN KAMI SUDAH BALAS
    TIADA LAGI APA APA YANG BERBEKAS
    SEKARANG MASA RAKYAT NAK LIBAS

    SO WHAT'S THE PROBLEMS..?

    KESIAN PUAK ALJUBOORI MASA INI
    DULU KENA MAIN SEKARANG KENA BULI
    ANGKAT PLAKAD PUN TAK MAMPU SI KUTTY
    ADA ATI NAK BAGI JAWATAN PEDANA MENTRI FREE
    TU BELUM TOKONG TUNJUK 1 JARI KAKI LAGI...


    BERAMBOSSSSS...



    KIKIKIKIKIKI....

    ReplyDelete
  10. Khairulryezall pun pandai maki ke, tanya la admin tu IP tu sama ka kalau nak kata Suhaili sendiri sokong.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha...... suka hati koranglah

      Delete
  11. NK TANYA SIKET

    PH DAH TAKDA CALON PM KE ???? RECYCLE TU BRO ADUHHHHH..TAK PUN BOLEH JADI ARTIFAK

    MALU KAT DUNIA HUHUHUHUHU

    ReplyDelete
  12. MASALAHNYA : MALUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU KT DUNIA LA OOOOIIIIII HAHAHAHAHA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lagi malu ada pm kaki songlap!! 1dunia tahu!!! Kulit muka tebal!!kahkahkah

      Delete
    2. Dunia tak kata apapun... yang kata adalah Doonia TUN...dan pengikut2 mata terbaliknya sahaja....

      Delete
  13. Kalau PM dah berumur lebih 90 tahun, boleh kah beliau ada keupayaan memikir dan memenuhi semua keperluan dan kehendak masyarakat generasi X Y dan Z. 90 tolak 40 bezanya 50, 90 tolak 30 bezanya lagi banyak 60.
    Yang dah berumur 90 tahun tu boleh kah menyelami hasrat mereka yang berumur 20 hingga 45 tahun. Terima je lah kudrat yang terhad.
    Kalau setakat nak tumbang kan BN dan Najib dan sebut nama Najib 38 kali dlm penggulungan....itu dah jadi macam personal clash yg melibatkan rakyat.

    ReplyDelete
  14. MACAM CERITA KATUN JA....LAWAK SUNGGUH RASA KALU BETOI PM BARU AKU NANTI UMUR 93....

    AGAK2 APA DUNIA KATA, BANGANG SUNGGUH RAKYAT MALAYSIA...PI DOK PILIH ORANG DAH EXPIRED JD PM

    ReplyDelete
  15. MUDAH CAKAP MELALAK LA CAMNA PUN, LAST SEKALI BN MEMERINTAH JUGA HAHAHAHA

    ReplyDelete
  16. KETIKA netizen propembangkang ‘bising’ konon antara punca Proton gagal di pasaran tempatan kerana tidak dibantu kerajaan, mungkin banyak cerita menarik cuba disorok mereka sendiri.

    Rupa-rupanya selama ini banyak perkara rahsia ditutup penyokong totok Tun Dr. Mahathir Mohamad sehingga mengakibatkan pengeluar kereta tempatan itu gagal bersaing waima dengan Perodua yang dianggap syarikat kerdil!

    Antara paling menarik apabila beberapa kroni beliau berjya membolot habis segala projek vendor Proton lantas menyebabkan harga kereta tersebut tidak kompetitif selain komponen dibekalkan bermasalah dari segi kualiti.

    Berikut pendedahan penulis Rozmi Mokhtar⁠⁠⁠⁠ menyingkap rahsia di sebalik tabir cerita kegagalan Proton yang pernah jadi bahan jenaka banyak pihak sebelum diselamatkan kerajaan tahun lalu menerusi suntikan dana khas.

    Projek Kroni Mahathir: Vendor Proton Yasmin Group Kepunyaan Anak Saudara!

    ■ Syarikat Konglomerat Yasmin Group ditubuhkan pada 4 April 1980. Pengasasnya, Tan Sri Rahmat Abu Bakar memulakan syarikat itu di Alor Setar Kedah sebagai Yasmin Enterprise dengan isterinya sebagai rakan kongsi.

    ■ Pada 1983 apabila projek kereta nasional dimulakan, Rahmat melihat peluang potensi bidang vendor antikarat (rust-proofing) dan menubuhkan Yasmin Jurumuda Sdn Bhd yang dipilih sebagai pembekal tunggal ‘rust-proofing‘.

    ■ Syarikat di bawah payung Kumpulan Yasmin merupakan pertama dipilih sebagai rakan kongsi Proton sejak 1985. Pengasas dan pemilik Yasmin Group sebenarnya merupakan menantu Rafiah Mohamad, kakak sulung Mahathir.

    ReplyDelete
  17. Selain Rahmat, Timbalan Pengerusi Yasmin Jurumuda iaitu Kias Rahmat, orang ke-2 dalam Proton ketika di bawah HICOM. Beliau merupakan pengurus kilang dan dianggap salah seorang eksekutif pengasas Proton.

    ■ Kias kemudian diangkat menjadi orang nombor 2 dalam Proton sebagai Pengarah Eksekutif tetapi kemudian meletak jawatan pada 2006 ketika Tun Abdullah Ahmad Badawi dilantik menjadi Perdana Menteri yang ke-5.

    (Nota: Beliau menyertai Yasmin Group sebagai Penasihat Kumpulan dan juga Timbalan Pengerusi. Masihkah hendak nafi yang Yasmin Group telah mendapat manfaat besar dari bapa saudaranya sendiri, Mahathir?)

    ■ Laba syarikat ini jauh lebih besar daripada Proton yang dikatakan hampir setiap tahun catat kerugian berjumlah ratusan juta ringgit? Walhal syarikat pembekal tunggal antikarat pula untung ratusan juta ringgit? Hairankan!

    ■ Pada 2007 sebagai pemain utama Proton, Jurumuda melancarkan fasiliti antikarat BOT (build-operate-transfer) di kilang Proton Automobil sebagai asas jaminan monopoli kerja untuk kereta Proton selama mana Proton wujud.

    ■ Salah satu syarikat konsesi tol iaitu SKVE Holdings Sdn Bhd, menguruskan Lebuhraya South Klang Valley dimiliki Rahmat sebagai Pengerusi Eksekutif. Dua anaknya, Mohamad Nahiz dan Mohamad Nuhairi dilantik jadi pengarah.

    ■ Siapa pula Rahmat dengan Mahathir? Orang Kedah panggil anak menakan, orang KL sebut anak saudara. Untuk makluman, Rahmat merupakan ‘pengasas’ Yasmin Group yang sentiasa mengembangkan sayap perniagaannya.

    ■ Ia berlaku pesat sewaktu Mahathir masih memegang jawatan No.1 negara! Pada 17 September 2008, Petronas Dagangan Bhd. (PDB) dilaporkan membayar RM16.24 juta untuk 80% pegangan dalam Lub Dagangan Sdn. Bhd.

    ■ Bernama menyatakan ia syarikat usaha sama membabitkan PDB sendiri selain Natpet (M) Sdn. Bhd. dan Yasmin Jurumuda Sdn. Bhd. menjalankan peniagaan pemasaran dan pengedaran produk minyak pelincir di Malaysia.

    ■ Beneficial Yasmin Group sentiasa melimpah selagi Mahathir wujud di mana-mana posisi. Pada 2010 melalui catatan laporan korporat rasmi, keuntungan syarikat konglomerat Yasmin Group adalah sebanyak RM228 juta!

    ReplyDelete
  18. Berapa lama Mahathir mahu berlakon dengan sorok perkara ini daripada rakyat marhaen? Berapakah nilai laba diperoleh Yasmin Group sepanjang dianugerahkan kontrak sebagai pembekal tunggal Proton sehingga kini?

    ■ Bagaimana pula dengan syarikat vendor lain yang keuntungan mereka bukan sahaja terjamin tetapi juga dinaikkan menerusi perjanjian yang telah ditandatangani lebih awal ketika zaman Mahathir memerintah selama 22 tahun itu?

    ■ Siapakah cetus idea bawa masuk Mitsubishi Lancer F-model yang kemudian ditukar jenama sebagai Proton Saga? Dan pada masa sama model Jepun ini dilarang keras penjualannya di Malaysia bagi melindungi Proton sejak 1985?

    ■ Berapa pula keuntungan yang telah diperoleh oleh kroni Mahathir? Proton telah banyak menerima bantuan kerajaan, selain itu sentiasa memantau kerajaan supaya terus mengamalkan dasar perlindungan jenama Proton.

    ■ Bayangkan kerajaan wajib bantu Proton terus hidup selama 30 tahun lagi dan lagi! Banyak persoalan yang belum lagi terjawab di sebalik industri automotif nasional yang dipelopori oleh Proton menerusi model sulungnya, Saga!

    ■ Adakah cadangan kenaikan harga kereta Proton selama ini berpunca daripada kepentingan kroni Mahathir menerusi syarikat vendor yang perlu dijaga tanpa melibatkan kerugian atau keuntungan mereka perlu dipotong?

    ■ Mengapa sikap amalan dasar perlindungan kepentingan kroni menjadi faktor harga kereta Proton terpaksa naik? Walhal pada masa sama, syarikat kroni terus kaut laba dengan jaminan perniagaan yang dilindungi kerajaan!

    ■ Persoalan: Siapakah yang berada di dalam syarikat vendor Bumiputera tersebut yang dikatakan konon telah banyak dibantu oleh Proton selama ini? Adakah syarikat tersebut bebas kroni atau pengaruh Mahathir sendiri?

    ■ ATAU adakah syarikat tersebut mempunyai kaitan antara satu sama lain? Apakah isi kandungan perjanjian untuk vendor berkenaan terutama sekali yang membabitkan pihak Yasmin Jurumuda? – Agensi/Mynewshub.cc/HAA

    ReplyDelete
  19. KD, JOHN DOE kau rasa cukup tak apa aku kirim ni, kalau tak cukup bagitau kau nak apa kes bagitau aku boleh pos lagi.

    Kan aku dah cakap jangan monyet jangan makan cili tu kan dah pedas .... Auuu...... Berapi

    ReplyDelete
  20. Rakyat Marhaen

    Menurut Laporan Pembaziran Dana Pembayar Cukai:

    Anggaran kerugian: lebih RM10 billion

    Anda mungkin telah melihat dalam talian senarai skandal di Malaysia yang telah menyebabkan negara kerugian berbilion-bilion ringgit. Majalah Time memetik pakar ekonomi di Morgan Stanley di Singapura sebagai berkata bahawa negara ini mungkin telah kehilangan sebanyak USD 100 bilion sejak awal 1980-an akibat rasuah.

    Salah satu skandal ini adalah projek Perwaja Steel yang sering dikaitkan dengan kerugian sebanyak RM2.56 bilion. Nampaknya angka RM10 bilion adalah lebih munasabah. Malah, Mahathir sendiri telah mengaku kepada umum pada tahun 2002 bahawa Perwaja kehilangan RM10 bilion dalam dialog dengan rakyat Malaysia di London di mana beliau juga mengakui terdapat penyelewengan pelaburan dan salah urus dana dalam Perwaja.

    Perwaja Steel bermula pada tahun 1982 sebagai usaha sama antara Heavy Industries Corporation kerajaan milik dan syarikat Jepun Nippon Steel Corporation. Ia sepatutnya menjadi satu projek hebat dalam usaha Mahathir mengetengahkan perindustrian. Sebuah kilang keluli bernilai RM1 bilion telah dibina di Terengganu untuk membekalkan keperluan domestik bagi keluli.

    Walau bagaimanapun, Perwaja menghadapi masalah pengeluaran dan telah dibebani dengan hutang yang besar. Oleh kerana pinjaman adalah dalam yen – yang meningkat dengan ketara pada masa itu – bayaran faedah telah menjadi lebih tinggi. Pada tahun 1987 Nippon Steel menarik diri daripada projek itu. Mahathir kemudian membawa masuk rakannya Eric Chia pada tahun 1988 untuk menguruskankan Perwaja dan memulihkan keadaan. Beliau diberi kuasa penuh untuk melakukan apa yang perlu untuk mengubah prestasi Perwaja dan melaporkan terus kepada Mahathir.

    Tambahan RM2 bilion telah dilaburkan dalam Perwaja dengan pembiayaan Kerajaan dan pinjaman daripada Bank Bumiputra (RM860 juta) dan KWSP (RM130 juta). Kemudahan baru telah dibina di Terengganu dan di Kedah. Eric Chia menerajui Perwaja selama tujuh tahun.

    Pada mulanya, beliau seolah-olah telah berjaya memulihkan Perwaja tetapi selepas beliau meletak jawatan secara tiba-tiba pada tahun 1995 ia menjadi jelas bahawa yang tidak kes itu. Jumlah kerugian meningkat kepada RM2.49 bilion daripada RM1 bilion apabila Eric Chia mengambil alih. Perwaja telah dilumpuhkan oleh hutang tambahan berjumlah RM5.7 bilion.

    ReplyDelete
  21. Pengurusan baru Perwaja menyediakan satu laporan dalaman di mana mereka mendakwa perkara yang berikut antaranya:

    – Rekod perakaunan tidak tepat

    – Kontrak-kontrak yang tidak mendapat kelulusan berjumlah ratusan juta ringgit

    – Dakwaan penyalahgunaan dana

    – Kontrak penyelenggaraan yang meragukan berjumlah RM292 juta (termasuk jumlah kontrak sebanyak RM200,000 sebulan kepada sebuah syarikat untuk berkebun, pembersihan dan penyelenggaraan kenderaan)

    – Pemberian kontrak RM957 juta kepada syarikat-syarikat lama yang bersekutu dengan Eric Chia

    Pada tahun 1999, Anwar membuat laporan polis yang menyatakan bahawa “Dia (Eric Chia) sebenarnya berulang kali mendakwa bahawa tindakan beliau mendapat sokongan dan di bawah arahan Perdana Menteri Dato Seri Dr Mahathir. Dakwaan itu disokong oleh surat yang ditulis Perdana Menteri sendiri. Dengan mandat yang diberi, Lembaga Pengarah telah diketepikan, peraturan tender sengaja diabai dan ianya dipersoalkan, bayaran ‘tidak memuaskan’ dibuat kepada pihak tertentu”.

    Selepas bertahun-tahun tanpa tindakan dari BPR dan polis, Eric Chia akhirnya didakwa kerana tidak jujur membenarkan (bukan mengambil) bayaran sebanyak RM76 juta (0.076 billion) pada tahun 2004. Ini hanya berlaku selepas Mahathir meletakkan jawatan sebagai PM dan Badawi mengambil alih. RM76 juta adalah wang yang banyak tetapi ia adalah kecil berbanding dengan jumlah kerugian yang dianggarkan lebih daripada RM10 bilion. Akhirnya, Eric Chia telah dibebaskan oleh mahkamah pada tahun 2007.

    Jumlah wang tersebut memberi kesan yang cukup mahal kepada penyalahgunaan Perwaja

    ReplyDelete
  22. Perwaja kelihatan tidak lebih daripada contoh yang cukup menyerlah berkenaan keterlibatan politik, komersial yang dipersoalkan dan kurang pelaksanaan yang diramalkan gagal. Walaupun dengan pembiayaan yang banyak, ekonomi yang teguh pada masa itu dan perlindungan daripada persaingan barang import dalam bentuk tarif dan kuota, syarikat itu tidak mampu untuk menghasilkan keluli yang menguntungkan. Ia mengalami masalah operasi kronik dan beban hutang yang terlampau tinggi, termasuk kerugian pertukaran asing atas pinjaman banyak dari luar negara. Walaupun selepas kerajaan memutuskan untuk menyerap kerugian terkumpul RM9.9 bilion dengan menswastakan Perwaja pada tahun 1996, ia terus merudum.

    Namun wujud kelompok yang jahat dalam Perwaja yang menjamin tempat dalam makam skandal kewangan Malaysia. Bahagian yang tidak diketahui daripada RM15 bilion atau lebih bahawa syarikat yang digunakan dalam pelbagai muslihat dan tipu daya. Walaupun kedua-dua laporan dalaman dan luaran mengesahkan bahawa syarikat itu telah ditipu dengan kejam,namun hampir tiada apa yang telah dilakukan untuk membawa pesalah ke muka pengadilan dalam usaha mendapatkan dana semula. “- Barry Wain

    Sources:

    Barry Wain (2009) “Malaysian Maverick – Mahathir Mohamad in turbulent times”
    Lim Kit Siang (2002), “DAP calls for Royal Commission of Inquiry into RM10 billion Perwaja scandal with former ACA director-general Zaki Husin appointed to assist the inquiry to ensure that Malaysia does not get into the Guinness Book of Records in having the most heinous mega scandals without criminals”
    OTHER SCANDALS:

    Bank Bumi scandal (RM10 billion)
    Maminco-Makuwasa Affair (RM1.6 Billion)
    Forex scandal in early 90s (RM30 billion)

    ReplyDelete
  23. Aku rasa tajuk yang kau berikan memang sesuai. Mana taknya selama ini kita dibutakan mata dan di gam kan mulut tak berani melawan, takut ke penjaran kemunting kita nanti.

    Srkarang di zaman pemerintahan Najib jangan kata nak ke kemunting, dah kutuk, dah fitnah dan maki kerajaan UMNO , ajak rakyat turun berdemo boleh lak gi LONDON bercuti bersama keluarga, bila rasa dah sesuai waktunya nak berdemo naik jer jet peribadi turun KL buat demo ..... Apa punya kerajaan Malaysia memang najib ni bagi muka pada TUN itu pun tak cukup bebas ...

    ReplyDelete
  24. Malam ni Caitrompah TaekLow kerja kuat lg.
    Habis dituangnya taek Mykecut dan Haramkah kt sini. Mmg low class tahap tadika. Nk konen pun tak ada modsl sendiri.
    Datang la lagi tau. Kasik puas hati Bos penyangak dan pedagang agama ko tu.
    Nk rumus senang sj, ko tau kami tau.
    Kat media n blog sinun x telus, kami nk pi hantam tp hijab litup, betul? BETUL.
    Kt sini telus, semya boleh komen, betul,? BETUL.
    Yg komunis UmnoBn dan Pedagang Jampi Mandrem dtg simi pun, main C&p sj. Dan focus target maki Tun sh. Betul? BETUL.

    Andainya UMNOBN sudah gah kuat, andainya Pasesat mendapat sanjungan hebat...., sebab apa, media blog nereka mampus?
    Jelas la kan sebabnya tu? JELAS.

    Dan kalu UMNOBN dan Pasesat kuat,yakin..., buat apa kna hantar cai bertarung kt blog PH?
    Agak2 dapat faham tak hakikat ni?
    FAHAM.

    Cuma sifat angkuh sj boleh mengengkari jawapan dan hakikat sebenar. Bodoh bukan alasan. Imbuhan bukan memadai.
    Allah akan zahirkan lagi dan lagi KEMUNGKARAN. Siapa boleh lawan kuasaNYA.
    UMNOBNPAS nk cuba?
    SILAKAN dgn segala hormat.

    ReplyDelete
  25. Blog Budin dan KM jadi sasaran serang squad Jasa baru keluar ILMU , Institut Latihan Memperkasa Umno, nun dihutan karak (ibupejabat asal yg dibuka Commander Cin Peng.
    Komdrad trainer2 dari CPC menurunkan byk ilmu doktrin Mao semasa mesyuarat dgn Unit Rejimen melayu songkok tinggi.Byk kaedah baru bg mengawal minda massa melayu.
    Namun, Melayu sudahpun sedar bhw negara sudahpun hampir siap ditawan CPC. Ini hasil permainan jijik dan licik UMNOBNMCA.Senuanya sudah JELAS, HIJAN MUNGKAR SUDAHPUN diangkat walau cuba ditutup oleh UMNOBN dan Pasesat.
    Melayu2 Umno dan Pas yg menjadi petualang pun sudah dikenalpasti utk du'kutip'

    Apaila semboyan atau PRU berbunyi , manapun dahulupun..., maka akan meledaklah kemarahan Rakyat Malaysia utk pertahankan Pertiwi.
    Ini WAJIB.

    ReplyDelete
  26. Wow, Cencaluk.... gua caya sama lu. Hentam jangan tak hentam, selama ini John Doe rasa dia paling "terror" dg semua cerita dogeng nya, di selit pulak dg tafsiran2 ar quran. Ooii John Doe, orang lain pun membaca jugak, orang lain pun sentiasa mengikuti kerenah2 Tun M dari dulu sampai sekarang. Siap lah kamu lagi hampir ke PRU 14 lagi banyak yg berlaku dlm tempoh zaman Tun M akan didedahkan.
    Itu lah bahana nya suka mengaibkan oran, orang akan mengaibkan kita balik.
    Apa perasaan anda bila anda di hujung usia tapi banyak perkara aib mengenai kita di tular tularkan?

    ReplyDelete
  27. cerita hutan
    PRU 14 merupakan peluang untuk menyelamatkan orang ramai dari penyamun. Jika terlepas peluang iin, banyak lagi kes penyelewangan akan berlaku. Berbanding dengan negara jiran lain yang semakin maju, sini semakin teruk. Yang menyokong hanya pandai maki hamun sahaja tiada ide bernas unrtuk maju ke depan

    ReplyDelete
    Replies
    1. CF jangan terpengaruh dengan tuduhan tanpa bukti dengan hanya hearsay TUN dah melompat bukti dibentang, siasatan dibuat pembangkan turut terlibat tapi sayang dlm mesyuarat TONY PUA menganguk setuju tiada penyelewangan bila keluar dokumen diubahsuai dan mula memfitnah.

      Jika TAN SIEW GIAU sendiri berpuas hati dengan hasil siasatan siapa kamu CF nak menuduh NAJIB dan UMNO penyamun, penceri dan sebagainnya.

      Delete
    2. Apa yang kamu tulis tu cencaluk... tak satupun John Doe akan jawab.... dia akan kitai... pusing..pusi g... dan u-turn dan berkata... aku tak ulas dua kali... dia dapat info tiga tahun dulu imut angguk yg sama laju ngan Tun.... now Tun pun dah tak berani nak paling apa lagi hendak mengangguk sebab semakin terbongkar.... sedang John Doe maaih lagi angguk yang sama laju.... bleh lakai ker orang mcm ni... kaki melebelkan orang.... mcm seangkatan dengan yang kat utara tanah air jer... tang dia orang suci murni... tang orang lain bathil saja.

      Delete
    3. Apakemendanya negara jiran makin maju.... hangpa ada pernah dengar tak org brunei... org siam... orang Indo... orabf oversea dok kata pembangunan disini lebih hebat dari di negara mereka..... ah satu lagi... hang kata singapore hebat... Temasik Holdings pun bungkuih derrrr....

      Delete