Google+ Followers

Monday, June 4, 2018

BANYAKNYA DUIT DEPA, TUKARGANTI LOYAR MACAM TUKARGANTI SABUN...


https://dinmerican.wordpress.com/2018/06/05/malaysia-murder-case-cover-up/

Masa kempen PRU Tun kata Najib telah lakukan 60 kesalahan,  kata Tun lagi,  ada orang kata ada lebih 100 kesalahan... 

Satu demi satu mula dikeluarkan,  ada asas walaun pun rule of laws kata belum bersalah selagi dibuktikan bersalah oleh mahkamah.. 

Justice of rakyat..  Rakyat telah membuat keputusan di PRU lepas. 

59 comments:

  1. wahai penganut mahathirsme..kd
    kamu lebih jahat dari bangsa Yahudi..
    Yahudi Israel tak berperang sesama bangsa dan agama mereka..
    mereka bersama2 membaham Al Aqsa dan Palestin

    Tapi kamu pengikut Mahathirsme laknatullah.. menjadi perosak bangsa dan Agama
    lantikan AG yang jauh lebih merbahaya buat anak cucu dan Agama tidak langsung kamu pedulikan..
    DS Rosmah juga yang belum habis kamu melempiaskan kebencian dan hasutan.

    Semoga Allah SWT menurunkan BALA-NYA buat kamu wahai KD dan cybertrooper mahathirsme pakatan haprak cinadapig. Semoga Allah SWT melindungi kami dari bala dan kejahatan orang2 kamu penganut mahathirsme! Ameen

    #akuhanyamampuberdoa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau mi pula bangsa apa? Doa ni dari ugama mana?

      Delete
    2. Gambar kedua, di bawah tu kau tak nak komen?

      Delete
    3. Sakit jiwa yang tak berkesudahan kelak akan dibawa sehingga ke kubur..

      Kesiaaaan...

      Delete
    4. Yang perosak ialah masih buta tuli , tidak mngunakkan akal yang diberikan. Buta seumur hidup

      Delete
    5. Tuhan dah bagi bala kekalahan ponmasih tak mau insaf dan istighfar..

      Delete
    6. Dia tu bangsa melayu pembela penjahat..

      Delete
    7. Peguam yg nak membela Pok Jib tu pulak agama apa? Bunyi cam Yahudi jer. Kalau salah jugak, pasti Kristian. Jadi soalan kpd yg kat atas tu, boleh ke org Islam amek kafir sbg pembela mereka?

      Delete
    8. Jgn kes yg msh teebuka mcm kes banglo tu ditutup pl sudah la..kata nak beza ngan kerajaan dulu so kena kota kan lah ya apa yg dicakapkan tu..

      Delete
    9. Ade undang2 tak boleh beli bawah harga pasaran?...siapa yg diberi
      kuasa tetapkan harga pasaran?...


      Ini auta belaka...

      Delete
    10. 2:26,Tanah trx pun dijual bawah harga pasaran. Tu mcm mana cerita?

      Delete
    11. Saya berdoa semoga Kejora Musibat tidak buat2 lupa tarikh 9 Jun, 2018, jam 11:00 mlm di Dataran Bandarya JB.

      Delete
    12. Othaman Ahmad, harap2 kau tak tadah lubang bontot kau kat Kejora tu ye.

      Delete
  2. Agak kurus dah kakmah sekarang..

    ReplyDelete
  3. KD, pedulikan lah orang-orang yang masih nak menyokong perompak harta negara. Usah dilayan.

    Saya ni masih belum kebah lepas mendengar Sidang Media oleh Menteri Kewangan tengahari tadi. Semua nama penyangak yang disebut... ahli-ahli lembaga pengarah syarikat tu SEMUANYA MELAYU/MUSLIM. Nama bank pulak takde lain, Bank China tu jugak laa yg terlibat..

    Kalau saya kerja kat Intan sekarang, nak rasanya saya kurung aje Penyangak yg suka menari tu dalam tandas. Geram teramat sangat dah...!

    Oh ya... saya nak kongsi berita hangat from yesterday:

    Dipetik daripada https://dinmerican.wordpress.com/2018/06/05/malaysia-murder-case-cover-up/

    Lanjutan/ impak dari kes pembunuhan Altantuya.... jeng...jeng...

    Cecil Abraham dan anaknya Sunil didakwa of PI Balasubramanian sebagai peguam-peguam yang telah menulis SD yang kedua dan memaksa Bala menandatangani SD tersebut.


    Deepak Jaikishan, seorang penyelesai masalah (fixer) bagi Rosmah (?) telah diminta oleh Rosmah (?) untuk mengaturkan supaya SD pertama Bala dapat ditukar pada 2009.

    2013, Bala pulang ke Malaysia dan menarik balik SD kedua, Tidak lama kemudian Bala mati mengejut.

    2017, isteri Bala iaitu Selvi menyaman orang 9 org: (Najib, Rosmah, Peguam Cecil dan anaknya Sunil, Deepak, 2 org adik Najib dan 2 yang lain) kerana mengugut Bala untuk menukar kenyataan SDnya dan memaksa mereka lari ke luar negara. Hanya Deepak mahu mengaku bersalah.

    November 2017, peguam tersohor Shafee Abdullah dan and politician Azeez Rahim, menemui Deepak dan memeras ugut Deepak untuk menukar kenyataan membela dirinya.

    Kesan PRU14, tiada lagi halangan dibuat kepada Deepak untuk memberitahu cerita sebenar kepada mahkamah. Dia juga berjaya merakam perbualannya dgn Shafee dan Azeez.

    4 June 1018, Mahkamah membuat keputusan untuk menerima kenyataan membela diri Deepak yang asal (yang menyatakan bahawa Bala telah diugut oleh Peguam Cecil dan anaknya Peguam Sunil, 2 adik Najib, atas arahan Rosmah, untuk membuat SD kedua yg kontroversial itu pada tahun 2009).

    Secara kebetulannya... Peguam Cecil dan anaknya Peguam Sunil ialah.....key legal advisors to the Agong.

    Lubang cacing dah pecah daaah.....

    Shafee dan Azeez sudah pasti akan dipanggil utk beri keterangan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semua misteri akan jelas tak lama lagi..berapa lama kejahatan boleh ditutup?...

      Delete
    2. Bangsa melayu yang hasad dengki. Semoga Allah membalas perbuatan kamu. Orang kapir diagungkan. Pemimpin sendiri dijatuhkan dgn cara hina mengadu domba. Seperti berlaju di turki atarturk akibat termakan hasutan. Sebusuk2 pemimpin melayu kalau ye pon masih terselit keimanan tetapi kalau kapir apa iman yg dia ada. Ko masih dengan mentaliti melayu liberal tiada apa yang dapat menyelanatkan kamu dari ketaksuban dunia ini. Semoga Allah memberi petunjuk.

      Delete
    3. Kapir mana dilantik jadi PM?...
      Pemimpin melayu ko yg dijatuhkan tu kapla jemaah prompak...kapla prompak adr iman ker?..

      Delete
    4. Sultan Abdul Hamid Turki tak jual seinci pun tanah Palestin walau dilambak wang ringgit. Sementara sepupu kepada Turki yg ada kat sini, berekar jual tanah kat Cina. Sama ke 2:56?

      Delete
    5. 2:56 AM....

      Toksah mengarut menceceh melalut. Tumpukan saja our shwwdown - jgn pulak buat2 lupa tarikh 9 Jun, 2018, jam 11:00 mlm di Dataran Bandarya JB.

      Delete
    6. Melayu lupa daratan. Mengampu membodek dapig laknatullah. Tak tau ke laknatullah itu akan mwmbaham secara sikit demi sedikit tanpa kamu sedari akibat mata kamu dikaburi hasutan dan tohmahan syautan yang ingin menjarah hasil bumi yanag tercinta. Jangan sampai kamu dibutakan mata dan hati tidak menerima hidayah akibat termakan hasutan ayaitan kafirun yang licik memainkan propaganda secara halus.

      Delete
  4. aduish KD..duit kita semua dia guna tu..takder cara ke bekukan akaun dia..duit dia tu suma...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hanye dapatkan perintah mahkamah...itu pon jika ade bukti..

      Delete
  5. Gst O tapi harga barang melambung
    Harga minyak bila nak turunkan
    Ptptn dicapati
    Tol dicapati
    Banyak janji dicapati..cubaan nak alihkan isu ats kegagalan tunaikan janji

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bunyi macam budak spoilt brat pulak kan?

      Kata si ibu: Mak tak cukup duit nak beli Nintendo. Ayah kau dah habiskan duit gaji dia untuk bayar hutang.

      Kata si spoilt brat: Nak jugaaaakkk!!! Ari tu mak dah janjiiiii...!!

      Kata Ibu: Yelaa memang Mak dah janji tapi Mak tak tau yg Ayah kau dah habiskan duit. Bila ada duit nanti, Mak belikan ya?

      Kata si spoilt brat: Tak maauuuu....!! nak sekarang jugaaak....!!!

      ............................

      adoiiii.... perlu layan ke budak macam ni???

      Delete
    2. Sama ada yg di atas itu pendusta atau dia tak biasa berbelanja di pasaraya sehingga tak tahu turun naik harga. Kalau dia sengaja berdusta, semoga Allah saja yg membalasnya.

      Delete
  6. Bila lobai2 nak ziarah Najib. Dulu bukan main kamcing. Takkan begini cara berkawan. Lobai kata tak bersalah sebelum dibuktikan bersalah. Hampas punya kawan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lobai hanye pandang yg menang...jilat DAP pon sanggup..

      Delete
  7. Misteri dalang pembunuhan altonya pon akan dikorek semula...nama musa safri pegawai polis penyampai arahan bunuh altonya kpd sirul dan azilah akan kedengaran semula...

    ReplyDelete
  8. Bila tun kata 60 kesalahan tun ade rekod dan bukti...bukan saja2 buat cerita...

    Najib rosak kerana takut rosmah...

    ReplyDelete
  9. Dengan selesainye pemilihan AG baru banyak kes selama ini di tutup akan di buka semula...

    ReplyDelete
  10. Hari ni Rosmah merasa menjawab soklan peperiksaan lisan sprm selama,3 jam..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amacam bro? Agaknya dia boleh dapat A+ tak?

      Delete
  11. Huhhhh..tk habis2 promosi diri pada us..berkhutbah bukan main lagii petik segala ayat quran bagaii..jgn syokk sendiri sudahh..😠😠😠

    ReplyDelete
  12. Bayar syarikat dikaitkan Jho Low RM8.3 bilion, hanya 13% kerja selesai

    June 5, 2018 • By Minderjeet Kaur

    Lim Guan Eng menggesa Najib Razak menjelaskan satu kontrak projek saluran paip gas bernilai berbilion dolar. (Gambar Bernama)

    PUTRAJAYA: Menteri Kewangan, Lim Guan Eng mendedahkan sebuah syarikat dikaitkan dengan ahli perniagaan kontroversi, Low Taek Jho dibayar RM8.3 bilion atau 88% daripada nilai kontrak, tetapi hanya 13% kerja pembinaan 2 saluran paip di Kedah dan Sabah disiapkan.

    “Kami dapati bayaran yang dijadualkan untuk kontrak di atas berdasarkan masa ditetapkan dan bukan tahap kerja disiapkan,” katanya pada sidang media di pejabatnya hari ini.

    Projek bernilai RM9.4 bilion itu diberikan kepada Suria Strategic Energy Sdn Bhd (SSER), sebuah anak syarikat milik penuh Kementerian Kewangan yang ditubuhkan pada 2016, khasnya untuk mengambil projek Saluran Paip Pelbagai Produk (MPP) dan Saluran Paip Gas Trans Sabah (TSGP).

    Bayaran itu tidak termasuk 2 perjanjian perundingan lain bernilai RM525 juta dan satu perjanjian penyelenggaraan bernilai RM476 juta, yang ditawarkan kepada syarikat China.

    Lim berkata, projek itu diberikan kepada China Petroleum Pipeline Bureau (CPPB) pada November 2016, yang ditandatangani Pengerusi SSER, Tan Sri Irwan Serigar Abdullah yang juga bekas ketua setiausaha perbendaharaan.

    Presiden SSER ialah Datuk Mohammed Azhar Osman Khairuddin yang juga pengarah Putrajaya Perdana Sdn Bhd, sebuah syarikat yang menurut Lim dikaitkan “secara langsung dengan Low Taek Jho”, ahli perniagaan dinamakan pihak berkuasa Amerika Syarikat bertanggungjawab atas kecurian berbilion dolar dari 1MDB.

    “Saya dimaklumkan pegawai Perbendaharaan yang SSER ialah cabang (ditubuhkan) oleh orang sama di sebalik SRC International, bekas anak syarikat 1MDB. SRC ialah akronim kepada Strategic Resources Corporation, nama yang sama kepada SSER.”

    MPP membabitkan saluran paip petroleum sepanjang 600km menghubungkan Melaka, Port Dickson dan Jitra di Kedah dengan kos kira-kira RM5.35 bilion, manakala TSGP yang bernilai kira-kira RM4 bilion, ialah saluran paip menghubungkan Terminal Gas Kimanis dengan Sandakan dan Tawau sepanjang 662km.

    Kabinet meluluskan projek itu pada 27 Julai 2016, dengan kontrak dimeterai sekitar masa sama dengan kontrak untuk projek Laluan Kereta Api Pantai Timur (ECRL), tetapi Lim berkata, rundingan dibuat Jabatan Perdana Menteri tanpa pegawai Perbendaharaan.

    Lim berkata, semakan dengan Jabatan Peguam Negara turut mengesahkan kontrak itu ditandatangani walaupun banyak soalan tidak terjawab dan masalah dibangkitkan.

    Katanya, beliau sudah mengarahkan pegawai kementeriannya membuat laporan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia minggu lalu.

    Beliau berkata, berdasarkan perjanjian yang dimeterai itu, 85% daripada nilai projek itu dibayar menjelang 1 Mac 2018.

    Oleh itu, katanya, kerajaan baru hanya boleh memastikan projek itu disiapkan.

    Beliau turut menggesa bekas perdana menteri, Datuk Seri Najib Razak membuat penjelasan berhubung transaksi itu.

    “Jika perlu, kami akan minta bantuan kerajaan China untuk membantu mengesan aliran dana di China bagi menyiasat kemungkinan berlaku pengubahan wang.”

    Lim berkata, SSER tahun lalu mendapat pembiayaan dari Bank EXIM China berjumlah 85% daripada nilai projek, manakala baki 15% diperolehi daripada terbitan sukuk dengan Jaminan Kerajaan Persekutuan.

    Katanya, dalam satu taklimat kepada pegawai Perbendaharaan pada 28 Mei lalu, SSER melaporkan projek 3 tahun itu bermula April 2017.

    “Tetapi, setakat akhir Mac 2018 atau tepat setahun kemudian, projek MPP dan TSGP hanya mencapai kemajuan 14.5% serta 11.4%.”

    Ditanya jika kos projek itu dinaikkan, katanya: “Kami akan mengkaji perkara itu juga”.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak habis2 dengansktip bodoh ni..

      nak alih isu besar kerosakan ph

      mana janji manipesto?

      Maza dah cakap hari ini kerajaan PH berdosa dan HARAM..tipu pengundi tapi tak buat..

      janji pelbagai..alasan itu ini

      Delete
    2. 3:26 AM....

      Toksah mengarut menceceh melalut. Tumpukan saja our shwwdown - jgn pulak buat2 lupa tarikh 9 Jun, 2018, jam 11:00 mlm di Dataran Bandaraya JB.

      Delete
    3. Kerosakan kepala hatok dia..PH tak pernah janji kpd penyokong BN...janji baiki kerosakan sedang dlm proses...

      Delete
    4. Sepanjang mana ulasan kamu itu semua sekadar menutup bangkai yang busuk yang dilemparkan oleh dapigs kafir laknatullah. Anda semua telah dihasut dengan bertubi2 oleh dakyah yang berbaur kehinaan dan jika anda termakan hasutan syaitan tersebut bersorak lah musuh2 agama suci kerana sesungguhnya mereka samada kafir atau free thinker atau free thinker yang mengaku berubah agama.yang keberadaan nye dimuka bumi adalah semata merosakkan dunia. Adakah anda juga termakan dengan hasutan dan dakyah songsang mereka? Mohon celikkan akal dan budi, buangkan dendan kesumat di hati demi maruah bangsa dan agama nan suci. Jangan terbawa2 dengan hasuran meeeka2 yang menunggu2 kejatuhan warga asal tanahair ini dengan mengadu domba untuk memecah belahkan..

      Delete
  13. Dasar penganut agama mahathrisme.
    Jika kamu tuduh orang itu perompak..

    maka adililah dia secara adil

    tetapi dalam Islam tidak menghalalkan dia dihukum di maki caci atau diaibkan sesuka hati.

    Siapa kamu wahai kd mahu mengatasi Allah dan Rasul-Nya dalam menghukum seseorang hamba-NYA?


    Mengapa tuduhan perompak mcam madey kamu tidak layan sepeti kamu buat pada Rosmah/ Najib?

    Kamu menipu Tuhan dan memilih2 ketaksubab seperti zaman Arab Kuffar Jahiliyah.. taksub pada KABILAH!

    Seterusnya bab memfitnah Najib Rosmah itu bersalah, apa kaitan pula dengan menghalalkan kafir menguasai tampuk negara dalam perkara-perkara kritikal?

    Peguam Negara, apa terdesak sangat Madey mahu orang ini bekas pembela pengkhianat Komunis daripada berpuluh Hakim-Hakim Islam Mahkamah Persekutuan yang sangat cemerlang?

    Jawatan apa lagi? Ketua Polis Negara pula lepas ini?
    Menteri duit dan menteri surat khabar berita semua kamu sudah serah pada mereka

    Apakah lepas ini 'mufti' malaysia baru ialah siti kassim (laknatullah)?

    Apa kamu dan mcai2 kamu sungguh gembira dengan semua ini? anak cucu kamu semua mahu diliberalkan?


    Ini golongan sesat.
    Orang macam kamu takkan selamat dunia dan akhirat..
    Insya Allah doa kpd Allah SWT..golongan munafik seperti kamu kd takkan selamat dunia akhirat

    Wallahi saya ulang..kamu takkan selamat dunia dan akhirat!

    Kamu petualang dan pedajal Agama dan Bangsa.

    Apa kaitan tuduhan atas Rosmah dengan geraklaku mengangkat kafirulaknatullah memegang tampuk kuasa itu ini

    Dari Menteri kanan sampai ke Perundangan
    lepas ini Ketua Polis pulak
    Lantik Siti KAssim penjilat MAdey tu jadi 'mufti' baru agama mahathrisme

    Kd.. kamu memang bangsa munafik.

    wallahualam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Toksah mengarut menceceh melalut. Tumpukan saja our shwwdown - jgn pulak buat2 lupa tarikh 9 Jun, 2018, jam 11:00 mlm di Dataran Bandarya JB.

      Delete
    2. Orang sesat tuduh orang lain sesat...bila dicaci?...bila dihukum?...

      Delete
    3. Ade penyokong najib dah risau AG baru akan dakwa najib...

      Delete
    4. Anon 325, aku doakan kau masuk syurga berkat Ramadhan..
      Aamiin

      Delete
    5. 325,
      Panganut agama Jahiliah.
      Menyalak mengilap kulit islam,i si reput busuk Taek Low.
      Islam hapanya,inti reput Taek Low dibuat lahap.
      Islam kah apabila retorik diutamakan itu? Tak lah, munafiq adalah

      Delete
    6. Aku sokong kau anon 325

      Delete
    7. Sila tuan2 semua baca pandangan dan luahan dari mata hari yang benar2 insaf dan ikhlas. Mohon petunjuk dan panduan dari Allah s.w.t. Buangla kerak dan karat jahiliah dan kemunafikan dihati. Semoga anda dilindungi sepertimana kita semua mohon dilindungi oleh Nya. Jangan lah kita bersangka buruk tanpa usul periksa. Walau sebijak mana tanggapan dan anggapan manusia, tidak dapat mengatasi ilmu Allah. Sebaiknya kita menasihati dan memperingati bukan mengadu domba dan berpecah belah. Apakah nilai kemenangan bagi kita semua? Adakah dengan menggadai tanahair, agama dan bangsa? Perlu kah melibatkan merèka dari agama dan pegangan yang berbeza bagi meneyelesaikan permasalahan umat kita. Tiada kah lagi kebijaksanaan di dlam hati di kalangan sendiri? Mohon kita sama2 insaf dan menginsafi.

      Delete
  14. Seram tengok muka rosmah dlm gmbr yg kat atas tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terkenang kembali kes 'mona fandi', saling tak tumpah.

      Delete
    2. Anda berhujah seperti anda pula yang mencipta muka2 tsb? Dimana kah pula kedudukan anda di sisi Nya?

      Delete
  15. Yg salah tetap salah, tak kira la org islam ke bukan iskam ke. Apa yg susah sangat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salah atau tidak bukan la kita menghukumnya. Siapalah kita disisiNya. Kita tiada kuasa untuk menghukum apalagi menjatuhkan hukuman. Seadil hukuman adalah dari Nya.
      Adakah anda pula yang akan dipersoalkan olehNya lantaran anda menjadi sang penghukum padahal adakah anda yang selayaknya sebagai penghukum atau mengjatuhkan hukuman? Anda tak fasal2 akan dipertanggungjawabkan diatas hukuman anda samada hati, mata, lidah, tangan dll apabila anda bertemu sang Pencipta.Sudah penuh kah amalan didada sebagai bekalan nanti? Kenapa anda menjerumuskan diri sendiri dalam kemelut yang tidak pasti padahal anda mempunyai saham dibawa ke dunia yang abadiNya.

      Delete
    2. Keluang 5.06. Aminnnnn!
      Doakan kita semua juga masuk syurga sempena ramadhan ini dan diberi petunjuk dan hidayah untuk sama2 mengekalkan dan menjulang agama Allah ini.Disamaping kita akan berkasih-kasihan dan merapatkan saf barisan serta mencari penyelesaian permasalahan umatan tanpa mengadu domba dan mwnyalahkan satu sama lain. Rahmatan a'lanin.

      Delete