Friday, June 22, 2018

SELEPAS RAFIZI, TIAN CHUA PULA

https://dinmerican.wordpress.com/2018/06/22/reboot-not-tinker-says-t-k-chua-to-dr-mahathir-mohamad-co/

Apa yang disebut ada betulnya tetapi tian chua terlupa apakah itu ada dalam manifesto 100 hari dan adakah itu suara sebenar yang rakyat mahu lihat atau ia merupakan lontaran agenda peribadi tentang jawatan untuk kroni dan perut.

Maaf,  rakyat tidak kenal PKR atau DAP.
Menang hari itu bukan sebab bendera PKR..
Semuanya atas lepercayaan kemuafakatan PAKATAN HARAPAN yang ditetajui Tun Dr Mahathir seperti yang dipersetujui  minoriti yang memenangkan majoriti.


23 comments:

  1. Apasal kd, ada perang ke dlm ph? Ko bukan tak tahu, ppbm hanya ada 12 kerusi parlimen tp pegang portfolio besar dlm kabinet. Pm, menteri dlm negeri, menteri pendidikan... Pkr yg ada lebih 50 kerusi parlimen dpt serdak je. Tpm dan menteri wanita...bla bla bla. Mau pkr tak hangin. Satu lg, macai ppbm jgn suka sgt bakar sentimen kemenangan ph bukan kerana bendera pkr. Masa bertanding hari tu pakai lambang apa beb? Bagi la kredit kpd pkr sbb lambang itulah yg dipangkah oleh majoriti pengundi. Tamak biarlah berpada-pada, jgn semua nak sapu habis. Oh ya, BNM melaporkan 8.5 billion usd rezab forex kita dh lebur dlm tempoh sebulan ph memerintah. Tau sebab apa? Sebab utama lupa apa yg patut difokus bila menjadi kerajaan. Balik² isu politik balas dendam dan berebut jawatan. Akuilah hakikat ini kd, posting kali inipun berkisar isu rebut jawatan. Janganlah jd seperti beruk mendapat bunga, jadilah pemerintah yg bagus kpd rakyat, bukan bagus kpd diri sendiri dan kroni. Apa yg jd kpd bn boleh jd iktibar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Patutnya kau nasihat najib hari tu, jangan tamak sangat, kan dah kalah, tupasal ko merayan..

      Mkn ubat, terima kenyataan

      Delete
    2. Aii? Siapa tak boleh terima kenyataan? Bukan lu ke? 8.5 billion lebur lu nak sorok mana. Najib ke yg bwk lari atau menteri kewangan mulut busuk tu yg gila pc sampai pelabur nak muntah dan bawak lari pelaburan. Apa jawapan bila dana kwsp hilang 6.5 billion. Baik lu mkn ubat dan mula berfikir mcm org siuman.

      Delete
    3. Anda lah yg suka mentertawakan org.. ingat lah kemenangan bukan penentunya.

      Delete
    4. Kemenangan dan kekuatan pengaruh PH hingga menjadi kerajaan adalah kerana kebijaksanaan Tun Mahathir berpolitik menjelang Pru14. PH akan berpecah jika Tun Mahathir berundur dari jawatan PM..

      Delete
  2. fuyooo blogger celah geleggar bedah berbonyi bila Dr Melayu PH promote sex bebas .. mesiaPHboleh... hebat dogdog@todog lansung tak bonyi bonyi dah.. maklum la 12 kerosi jer...

    KluengMen ckp menang PRU pasal dogdog@topdog tua tu kan.

    jom la kita doa dogdog tua tu panjangkan umo 120 tahun lagi sbb macai dogdog basak maksud mesia selamat sbb dogdog tua tu..


    hidup dogdog 120 tahun lagi.. kikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Seks bebas? Macam masa persidangan agung tu ke? Kihkihkih....

      Delete
  3. Maaf mr KD.. rasanya artikel ni ditulis oleh TK Chua bkn Tian Chua. TK Chua ni byk komen dlm FMT tp dia ni semua benda kritik as if dia la yg bijaksana. Maaf la klu saya silap.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul jugak bro...admin boleh sahkan TK chua orang yg sama dgn Tian Chua yg dah berkorban menangkan PH di parlimen Batu?..

      Delete
  4. Aku mngundi ph sebb tun not party ok..jgn gila nk jwtn..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tun dah buat kajian kalo tak bersama anwar najib tak boleh dijatuhkan...penubuhan PPBM sentiasa kena sabotaj dan tak ramai ahli...tak ada nama besar yg berani tinggalkan umno...akhirnye tun mencari dahan tempat berpaut..

      Delete
  5. 100 hari? Terpakai lagi ke...
    Dah tak kisah dah..
    Kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. 100 hari, umno pun mati.
      Kihkihkih...

      Delete
  6. Lepas Tian Chua akan datang pula pembawa panji Haru Biru. Pembawa panji hitam bertukar jadi panji pitam. kik3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Panji tulang tengkorak, kononnya lanun tp pengecut. Kikikikiki

      Delete
  7. Nak harapkan PKR, dah 20 tahun dok tang tu jugak, setakat Selangor je.
    Nak harapkan DAP, setakat penang je yg dap boleh pegang.
    Nak harapkan pas, tahu-tahu ajelah.

    Tapi bila Dr Mahathir akan ditabalkan sbg PM sekiranya ph menang pru14, barulah keyakinan rakyat terhadap ph bermula.
    Selepas itu bermulalah penyokong umnU beralih arah. Jgn lupa, jika tidak disertai oleh pengundi umnU yg beralih arah, ph masih tetap jd pembangkang di Putrajaya hingga hari ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalo pengundi umno beralih arah kerana tun kenape tun hanye menang 13 kerusi?...umno menang 54 kerusi...arah mana yg beralih?..

      Dun pun parti bersatu menang ciput...1 kerusi di perak..tanpa Dap PH tak menang di johor perak N9 dan melaka....tengok2 lah fakta jangan pandai merapu..

      Delete
    2. Penyokong beralih arah? Maknanya org tak sokong perompak lagi. Tunggulah lima tahun lagi... Itu pun kalau dapat ambik balik.

      Kahkahkah...

      Delete
  8. hanya Tun saja yg boleh Selamatkan Malaysia.

    oleh itu marilah kita doa kan semoga Tun dilanjutkan usia beliau 120 tahun lagi.

    hidup tun..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malaysia sdg diselamatkanlah ni. Potong itu, batal ini utk selamatkan malaysia. Rezab forex (lapor bnm) yg hilang 8.5 bilion usd tupun proses nak selamatkan malaysia. Moga Allah panjangkan nyawa tun..

      Delete
    2. Betul. Seperti yg selalu dikatakan oleh ostaz john doe tun m adalah pembawa panji hitam @ pemuda bani tamin, pemuda yg berumur lebih 90 thn kalau lwn lari pecut 100 meter dngn tentera elite amerika pasti menang sebab ostaz john doe kata dia tak boleh ditewaskan. Hidup tun!

      Delete
  9. Nak tanya lah pd penyokong PKR..?

    Berapa umur PPBM kalau nak dibandingkan PKR..?

    Err lagi satu nak tanya,masa pendaftaran PKR,ada x tun lambat luluskan PKR..?

    lagi satu nak tanya lah..parti mana yg menuntut kerusi paling byk dlm pakatan ms PRU14 dulu..?

    Ok lagi satu yg nk tanya,adakah wajar penyokong PKR rata2 menyindir PPBM dgn memeberi gambaran umno 2.0..adakah anda penyokong PKR sedar maksud parti PPBM itu menyokong dasar pribumi,melayu dan bumiputra..wajarkah anda..?

    Err satu lagi soalan tambahan..?adakah anda penyokong PKR ada membuat satu analisis ttg kemenangan anda atas faktor apa..??unjuran survey perlu dibuat pada pengundi luar bandar..tanya mereka betul2..

    Ok yg ni last..
    Adakah anda penyokong PKR sudah mengenalpasti permsalahan dalaman ttg kem2 dlm parti..?

    Jika anda belum mengenalpasti ttg soalan td semua rasanya anda bkn penyokong KEADILAN sejati..
    Anda hanya menanam dendam dlm hati..

    ReplyDelete
  10. Pimpinan kerajaan Pakatan Harapan mengurus negara mcm kera dapat bunga je. Tak de satu pun benda baru dlm tempoh dua bulan ni. Asyik menyalahkan orang itu, menyalahkan orang ini. Batalkan itu, batalkan ini. Pecat orang itu pecat orang ini. Last last nanti bila janji 100 hari tak dapat di tunaikan..... dah tahu dah alasan2 nya, antara lain akan menyalahkan kerajaan terdahulu.
    Semasa pemerintahan kerajaan terdahulu pun, ramai ahli2 dan penyokong2 pembangkang dlm kerajaan tapi mereka TIDAK di pecat dan TIDAK di nasihat meletak jawatan pun.
    Perlu di ingat jika kita menganiaya orang, Allah SWT akan membalasnya kpd penganiaya. Kalau tidak di dunia, di akirat nanti

    ReplyDelete