Monday, June 17, 2013

tun bagi bola rendah... tak leh nak libas

apa yg tun sarankan tidak perlu ada pertandingan bagi top two post dlm umno bukanlah sesuatu yg muktamad, lebih kpd tersirat untuk melihat reaksi dan kesungguhan dalaman umno. tun sekadar bermain kata2 kerana adalah tidak wajar tun diheret untuk satu lagi kontroversi di dalam umno seperti yg diharap-harapkan musuhnya untuk melihat najib diserang tun.
bagi mereka yg ingin bertepuk tangan tentulah kecewa dengan pendirian terkini tun.

tun sekadar tidak mahu pertandingan berasaskan bermula darinya, jika berlaku ia menggambarkan seuatu yg lemah.
pertandingan harus bermula dng kesungguhan dari kumpulan yg benar2 mahu melakukan peubahan dalam umno. dlm lain perkataan, tun mahukan muhyiddin atau sesiapa shj yg ingin bertanding mempunyai jati diri, kekuatan tersendiri dan mampu mempengruhi perwakilan. jika itu terjadi berkemungkinan tun akan memberi sokongan kemudiannya.

senario semasa juga menunjukkan belum ada tanda2 yg serius dan belum ada tokoh pemimpin lain yg benar2 boleh menggugat najib sebagai pm dan presiden umno dan atas hakikat itu apa pilihan yg tun ada?
lebih penting lagi pendfirian terkini tun membuatkan orang2 spt ku li dan anwar makin tergigit jari.

1 comment:

  1. payah juga nak baca pikiran tun ni, dlm sifir politik bila kata jangan itu bermakna nak tengok pasaran dan kna baca bersama kata2 tun sblm pru 13 dulu dan juga kna baca bersama cita2 tun yg sudah dan belum kesampaian, kalau benar2 tun tak nak ada perlawanan dia kna diam @ bagi nasihat cara lain. yg paling tun takut ialah gua musang hidup balik.

    ReplyDelete

Keyakinan

  1. Seminggu dua ni ramai sangat leader dan owner dari syarikat networking yang lain call saya. Mereka nak jumpa, nak meet & great, nak...