Thursday, June 13, 2013

watak anwar selamatkan umno

kegagalan terbesar anwar dlm karier politiknya ialah watak yang dibawanya berjaya menyelamatkan umno yg sebenarnya sudah lemas dan tenggelam. watak anwar yg kurang kemelayuan, kurang Islam, pro cina,  pro india, pro yahudi, pro benggali, pro lgbt menjadikan sebilangan melayu tidak mempunyai pilihan melainkan memilih umno.

memenangkan najib dan konconya adalah tindakan paling bodoh yg pernah org melayu malaysia lakukan.
nik aziz juga memainkan peranan bodoh sombong yg keterlaluan, ulama baran yg menyebabkan tganu gagal ditawan dan kedah terlepas.

selepas pru, umno teserlah kelemahan dan kekurangan yg gagal dihidu sebelum pru13 kerana tenggelam dng watak anwar yg sasau. hari ini umno masih kekal memerintah dng juak2 yg merasa megah dan terasa hebat.

jadi tidaklah menghairankan jika anwar terus dibiar bebas bermaharajalela bagai panglima yg kebal tidak lut senjata kerana wataknya diperlukan untuk terus merelevankan umno.

sampai bila?

1 comment:

  1. UMNO jangan terasa sedih dan apologetic kerana telah menang di dalam PRU13 dan sekali lagi memimpin membentuk kerajaan. Tapi UMNO perlu bersyukur kerana sokongan melayu telah sekali lagi menjadikan UMNO sebagai kerajaan. Kemenangan UMNO jugak adalah dengan kehendak ALLAH. ALLAH masih sayangkan Negara Malaysia dari dilacur oleh pembangkang. UMNO mesti belajar dari kesilapan dan teguran-teguran yang dilemparkan oleh penyokong dan rakyat. Ini adalah kerana mereka sayangkan UMNO dan mahu UMNO terus kuat untuk memerintah Negara di PRU-PRU yang akan datang. Pemimpin UMNO tolong lah kembali bersih. Cukup-cukup lah mengejar kekayaan. Kalau nak kaya usaha lah dengan telus dan ikhlas. Jangan aniaya orang dan jauhi rasuah. Pemimpin tertinggi UMNO, perlu lebih tajam mata dan hati, dan beri perhatian kepada yang "deserving'. Yang menolak dan tidak menyokong UMNO/BN, jangan diberi "too much attention". Pepatah "don't bite the hands that feed you..." Jelas kaum cina tidak perlukan UMNO/BN vis-à-vis Kerajaan.

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...