Wednesday, October 25, 2017

AMANAH TUNJUKAN PAS OUTDATED

Apabila dua musuh tradisi Tun Dr Mahahthir dan Lim Kit Siang boleh duduk semeja mengenepikan beberapa perbezaan untuk mempunyai satu missi, ia merupakan petanda politik sihat dan matang.

BERSATU dan DAP tidak sedikit pun tercemar dengan kerjasama tersebut kerana keduanya mempunya prinsip yang selari dengan Perlembagaan Negara seperti juga parti parti yang lebih umur dan uzur seperti umno dan pas.

AMANAH sejak awal penubuhan sudah pun mempunyai beberapa persefahaman dengan DAP dan keterbolehan duduk sama rendah dan berdiri sam tinggi dengan DAP menjadikan pas iri lalu melabelkan AMANAH barua DAP. 

Setakat itulah hujah yang mampu pas berikan tanpa pembuktian. Hujah sondolan sebegini seperti meludah ke langit, kini dia mengharap undi mca dan mic.



PKR masih kekal bersama dengan DAP tanpa ada abanglong kecuali rekaan versi umno yang muflis idea selain berbohong dan menghasut.

Jika PKR, AMANAH dan BERSATU tidak mempunyai masalah besar bekerjasama dengan DAP kenapa pula PAS yang memberi 1001 alasan...
Sehingga DAP melabel pemimpin PAS sebagai langsung tidak boleh dipercayai dan dipegang pada janji ???
Teruk benar status tu...


Oleh itu apa nilai yang pas ada sekarang untuk menggoda orang Melayu ?????
Isu hudud sudah basi apabila PAS sendiri kata tidak sesuai dan bukan perjuangannya, pulak dah !!!

RUU355, satu lagi versi PAS yang karut, kekal isu itu diperalatkan sekadar untuk mendapat nama memperjuangkan Islam hakikatnya sendiri bentang sendiri tangguh sendiri goyang , hakikatnya atas kepentingan politik....

Apa nak jadi pas oiii...
POLITIK MATANG YANG SAKIT...
Lebih wayang dari drama...

16 comments:

  1. Salam. Manusia yg tak berpendirian dan hidup macam lalang ini lebih berbahaya .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sokong 10.33

      Memang takde pendirian langsung! U turn memanjang utk menhalalkn tindakan dan perbuatannya. Cakap tak serupa bikin ..Bikin tak serupa cakap!

      "Dulu lain ..Sekarang lain"

      "Jangan Ungkit Kisah Lama"

      Manusia yg melakukn kerja kerja setan utk menyetankn lawannya demi kuasa ini harus ditolak dn dibenamkn hayat politiknya agar kita tidak terikut ikut atau menyokong kerja kerja menyetannya tanpa kita sedari.

      Jgn bebalkn diri utk ditipu berkali kali oleh manusia lidah berbelit bercabang tiga itu.

      Jgn ikutnya bermain tahi dgn kenyanyukknnya di usia yg teramat senja.

      Delete
    2. 4.08
      nyanyuk2 pun umno bukan main lagi takut dengan dia..kan? dengan org nyanyuk itu le yang buat MO1 dalam semua ucapan menyentuh pemimpin lama..kan?????

      Delete
    3. Salam. Nyanyuk itu nikmat Allah SWT tetapi menuduh manusia yang masih waras fikiran dan hati yang bersih itu sebenarnya nyanyuk yang nyata.mahukah anda tergolong dalam kelompok itu?

      Delete
  2. Politik ini bergantong pada mana yg kita sokong...macam kd sokong madey...dia kata le madey ngan lim kit siang amalkan politik sihat...walau masa dia menulis ayat tu pun, dia macam nak muntah tgk madey berkepit ngan LKS..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Awat hang pakai nama "Ms Wednesday"? Hang pompuan ka? Bukan Islam ke? Awat tak pakai nama Minah dsb nya?

      Mengarut lah hang kata "masa dia menulis ayat tu pun, dia macam nak muntah tgk madey berkepit ngan LKS.." Mana hang tahu dia nak muntah? Hang nak rasa dia punya muntah ke? Hang baca lah blog dia dan blog Chedet cc ada banyak muntah di situ.

      Delete
    2. Si bebal 3.52 mempertikaikn nama samaran yg digunakn org lain sedangkn dia guna anon..

      Penting ke nk tanya pompuan atau lelaki sedangkn anda pun tak menyatakn jantina anda..

      Kau dh bgtau kau ni Islam ke bila nk pertikaikn ape agama org lain?

      Siapa kau ni yg nk suruh org lain guna nama mengikut suka kau, sedangkn kau sendiri pun guna anon.

      Ni la bebal bebal yg ada dlm PH. Sendiri tak betul tp nk pertikaikn org lain.. Nk lawan mungkar konon. Tp berkawan Dan bersatu dgn puak mungkar kianat Islam Dapig's.

      Pi rah mabuk.

      Delete
    3. DAPis ni org umngok je gelar..sah tuan org umngok yang suka dikencing oleh MO1 untuk takutkan org melayu supaya dia boleh terus berkuasa dan selamat dari didakwa. itu je..patut le bau hacing je bila baca post saudara..bau kencing..kesian

      EX umno JERAI

      Delete
  3. Politik ini bergantong pada mana yg kita sokong...macam kd sokong madey...dia kata le madey ngan lim kit siang amalkan politik sihat...walau masa dia menulis ayat tu pun, dia macam nak muntah tgk madey berkepit ngan LKS..

    ReplyDelete
    Replies
    1. KD ni sebenarnya tak sokong pun DAP ni. Tp sebab taksub kpd madey. Terpaksa la pura pura sokong DAP utk membenarkn tindakan Madey bersekongkol dgn DAP. Taksub cara bebal KD ni.

      Delete
  4. Berkepit dengan penyangak lebih bernajis.

    ReplyDelete
  5. 1109 1110. gigil 2 kali. tau takuuut?
    Umnobnpas sudah diambang sg buloh

    ReplyDelete
  6. Kali pertama aku terbaca Nik Abduh kata kalau nak laksana Hudud dia yang pertama bangun membangkang.

    Mana boleh caya cakap semata mata untuk meraih undi. Tak malu, takda perinsip sikit pun. PAS yang bertahun tahun, bermati matian nak laksana Hudud, bila sedar rakyat tak mahu Hudud, dia pulak nak buang Hudud PAS.

    Memang itu Hudud PAS. Sebab Hudud yang di sebut dalam Qur'an takda perincian (details). Jadi, PAS lah yang beri perincian nya dalam Hudud yang depa mahu laksanakan. Jadi itu di gelar Hudud PAS. Ramai orang Islam pun tak mahu Hudud PAS.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kami sokong Hudud. Kalau itu Hudud Pas.. Mana Hudud dr Allah?

      Hukum Hudud tidak wajar ditolak sebab ianya dr Allah..

      Jika benar ape yg dibentangkn dn diperjuangkn oleh PAS adalah Hudud PAS.. Mana dan bagaimana Hudud Islam? Bentangkn..

      Delete
  7. TUNGGU PRU14, KITA TGK RAKYAT PILIH SIAPA....

    ReplyDelete
  8. Politik matang parti PAS hanya berlaku selepas disuap oleh najib, sama juga dengan macai2 najib, erti politik matang selepas diberi imbuhan dan habuan oleh najib.

    Halal atau haram pendapatan, tidak menjadi isu kepada macai2 najib kerana selepas najib masuk ke dalam jail, masing2 akan menghilangkan diri.

    Inilah maksud politik matang pas dan macai2 najib.

    ReplyDelete