Monday, October 23, 2017

INILAH MALAYSIA

Apabila pemimpin yang korup, terang lagi bersuluh, tidak diheret ke mahkamah..ini mungkin sebahagian contoh jawapannya.






Kesian winnie, dia tiada kuasa memecat atau menukar pegawai dbkl tersebut !!!


40 comments:

  1. Undang2 dah mcm taik...ikut suka shj. Apa lg? rakyat berkuasa masa pru14 nanti..

    ReplyDelete
  2. Tak salah aku itu ialah kereta mewah salah seorang pemimpin pembangkang.

    Baru berangan memerintah dah begini perangainya, kalau dapat memerintah; tak tau la apa jadi kepada Malaysia ini.

    Syabas KD kerana berjaya menonjolkan kebobrokan pembangkang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Logo polis lah bingai..
      Apsal cai najis bodoh belaka

      Delete
    2. Ramai yang menyamar sekarang ni. Pakaian seragam polis pun penjahat boleh dapatkan, inikan pula setakat logo.

      Yang bodoh macai-macai Madey.



      Delete
    3. Kalau pun logo polis palsu mcm ni cacai tau "kereta mewah salah seorang pemimpin pembangkang".

      Apsal cacai najis bodoh2 belaka?

      Delete
    4. Sebab tu pro-Najib bijak tak melatah dan terpengaruh dengan propaganda bodoh macai-macai Madey yang bengap.

      Banyak ke macai-macai Madey dapat untuk buat drama ini?

      Delete
    5. "Tak salah aku itu ialah kereta mewah salah seorang pemimpin pembangkang."

      Tang mana cerdiknya cacai najis?

      Delete
    6. Macai-macai Madey bodoh tak tahu membezakan yang asli dan yang palsu sebab itu selamanya diperbodohkan oleh tuannya.

      Delete
  3. Sama mcm mamak... tahu ade untung & rugi forex 32 bollion.... bila di soal SAYA TAK TAHU....kikikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sy tak baca. Sy sign saja. Nasib lah rakyat Msia. Yg penting hangpa bising aku sumbat duit.

      Delete
    2. Saya selalu kena penyakit lupa ingatan, bila saja sedar dan pulih daripada sakit tersebut institusi-instusi atau syarikat-syarikat itu sudah rugi berbilion-bilion ringgit. Itupun saya baca buku LKS dan dengar ceramah-ceramah Sungai Buloh, Pandan dan Amanah.

      Apa saya nak kata?

      Delete
  4. Sekarang dah tahukan..kenapa Najib tidak didakwa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul sebab bukti-bukti yang diberikan oleh macai-macai Madey dan tuannya hanya berupa auta-auta yang tak bersandarkan kepada fakta-fakta.

      Sebab itu jugalah pengaduan-pengaduan jenayah yang dibuat oleh macai-macai Madey di negara-negara seperti Amerika, United Kingdom, Switzerland, Singapura dll menemui kegagalan.

      Alasan Najib memiliki kekebalan diplomatik juga tidak boleh diterima sebab negara-negara tersebut boleh:

      1. Menghantar nota bantahan diplomatik kepada Malaysia.

      2. Menghalang Najib daripada memasuki negara mereka.

      3. Mengusir Najib jika beliau sudah berada di negara mereka.

      4. Memohon pembatalan kekebalan diplomatik Najib supaya pendakwaan boleh dilaksanakan.

      Tetapi tiada satu pun tindakan di atas dilakukan oleh negara-negara tersebut, malah Najib bebas masuk dan keluar daripada negara-negara tersebut melalui jemputan lawatan kerja.

      Delete
    2. DS Najib blm didakwa di Msia kerana:

      1. AG & AGP khianat.
      2. Esk hari Selasa.
      3. PM ada OSA. Kau ader?

      Baru2 ni, DS Najib digambarkan berjaya tdk didakwa di USA kerana:

      1. Msia memajukan ekonomi USA. Berani ke DOJ nak tahan DS Najib?
      2. Rombongan DS Najib menginap di Hotel Trump. Woi aku nak bg kau duit, ada hati kau nak tangkap aku?
      3. Harta2 yg dibekukan di USA bkn harta DS Najib. Itu harta Riza & Jho Low punya. Apasal aku pulak kena dakwa? M01 tu hikayat utk filem terbaru Hollywood jer kan?

      Delete
    3. Najib berjaya menjajah ekonomi Amerika. Amerika kena bayar ufti kepada Malaysia RM60 bilion setahun.

      Hebat sungguh si Pahlawan Bugis ni.

      Delete
    4. Kalau AG tak mahu dakwa Najib, macai-macai boleh guna peguam-peguam pro-pembangkang. Janji ada bukti-bukti. Masalahnya bukti-bukti yang ada hanya auta-auta.

      Tu yang setakat menyalak bukit saja.

      Delete
    5. MO1 tu hanya ciptaan macai-macai semasa pengaduan saman-saman sivil DoJ dibuat. Bukti-bukti pula terbukti hanya auta, itu pasal sampai sekarang kedua-dua saman sivil tu gagal.

      Delete
    6. OSA ke tidak, laporan PAC yang mengandungi laporan audit dah dibentangkan di Parlimen.

      Delete
    7. Hari ini Selasa, sy saman awak!
      Eh! Apa byk cengkadak org Msia ni, tunggu je lah laporan audit.
      Ye lah! Laporan audit kena OSA. Pembangkang sabotaj ekonomi negara.
      Woi2! Bodoh lah 2.6b nak masuk akaun peribadi.
      Aik! Mana ada, baki derma dah bagi balik lah.
      Ayooo! Sykt audit ni pehaaaal, asyik tarik dirii saja.
      Just unit...Just uniiiit laaa
      Aikk dah arwah! Pehal AmBank pulak? CIMB kan ada? BSN, Bank Rakyat? Byk2 bank AmBank jgk yg terbabit.

      Delete
    8. PM bkn kakitangan awam. Mana blh saman.
      Excuse me! Pencen I mana. Blum masyuk lagi.

      Delete
    9. CEO MAS jgn berhenti! Amerika nak bayar ufti ni. Laaa buat pa nak berenti, kapal terbang dah makin byk. Bkn duit MAS pun. Kita beli guna KWSP. Jgn risau, ramai org Msia mati muda. Itu simpanan hari tua. Nak berhenti jgak. Lantak lahhh. Asyik berhenti sajaaa CEO MAS ni. Sapa aku nak lantikkkk? Susah sgt Isa Samad ada, Mat Maslan ada, Said Keruak ada, lah lupa pulak! Nazri pun blh.

      Delete
    10. Semasa dilantik orang luar sebagai CEO dikatanya 'tak ada ke orang tempatan'. Bila dilantik orang tempatan, dikatanya 'kenapa berhentikan orang luar?'.

      Berdolak-dalik!

      Itu pasal MAS dikatakan mengalami kerugian terkumpul dianggarkan sebanyak RM20 bilion pada 2001 sebab kebodohan orang tua itu.

      Delete
    11. Jika macai-macai Madey ada bukti-bukti bagai dikata, saman saja Najib tu. Kalau tak boleh di Malaysia, saman saja Najib tu di negara-negara di mana kononnya berlaku jenayah pengubahan wang tersebut.

      Lagipun media-media luar khabarnya ada memiliki salinan laporan-laporan yang diOSAkan itu. Apalagi, saman jangan tak saman.

      Delete
    12. Jgn lupa eeeerhhh...
      Hari ni hari Selasa. Korang jgn kacau. Shuhhh

      Delete
    13. Riza, harta kau camner? Kena beku lagi ker? Penat mak tabung daripada kecik. Pasni kalau nak berjudi, pegi Genting saja. Pengasas Genting bkn org lain. Sedara kita jgk. Jana ekonomi tempatan.

      Delete
    14. Apa lah bodoh PM sblm ni. Jgn buat Putrajaya tu. Kan masing2 dah berebut.

      Airport Subang kan elok lagi?
      Membazir saja. MAS pun patut kekal dgn SIA. Asyik rugi saja.

      Contohi skrg ni. Negara makin makmur. Terkenal di seluruh dunia. Tak perlu pun buat bangunan tinggi2 , dunia kenali. Siap blh jana ekonomi Amerika lagi tu.

      Delete
    15. Betul tu 7:02, orang tua tu memang bodoh. Tahun 1986 dan 1987, nisbah hutang kepada KDNK telah melebihi 100%. Negara hanpir bankrap.

      Sebelum tahun 1994, MAS untung dan dikatakan mempunyai rizab tunai RM600 milion. Tetapi setelah diswastakan, MAS rugi pula sehingga dikatakan mengalami kerugian terkumpul sebanyak RM20 bilion pada 2001.

      Gila ke apa nak sokong orang tua itu kembali berkuasa!

      Delete
    16. Anda benar 7:02, orang tua itu memang bodoh. Buat Putrajaya pun terbengkalai, nasib baik ada Pak Lah dan Najib bagi perelok, cantik dan anggun. Kalau tidak jadi projek gajah putih la jadinya.

      Delete
    17. Contohi Najib.

      Bangunan 106 tingkat signature tower yang akan menjadi bangunan tertinggi di Malaysia mengatasi Menara Berkembar Petronas sedang dalam pembinaan.

      Delete
    18. Halo,

      Bodoh2 aku, idea aku genuine. Takde lah nak kutuk2 PM sblm aku. Pd masa yg sama tumpang bangga dgn pencapaian Msia.

      Bodoh2 aku, PM bermasalah ni lah ada dlm kabinet aku. Dah tau aku bodoh, time mesyuarat kabinet jadi pak angguk. Tak pulak depa menentang kata projek ni membazir. Dah di puncak kuasa, bkn main mcm telunjuk lurus, kelingking berkait.


      Bodoh2 aku, Msia dpt ratus hektar tanah Guthrie, terumbu Layang2, Carcosa, 2 buah bangunan tertinggi yg masih kekal bangunan kembar tertinggi di dunia, KLIA yg hgpa dok guna la ni.

      Bodoh2 aku, Msia berjaya harungi 3 kemelesetan ekonomi. Siap Bank Dunia iktiraf pulak tu. PM lepaih aku, ekonomi elok pun, tak reti urus negara.

      Bodoh2 aku, IJN diiktiraf & org yakin. Aku sendiri rela dirawat di situ. Boleh la rakyat pun yakin. PM yg sorg tu, sakit kaki pun Jerman.

      Bodoh2 aku kakitangan kerajaan dihormati. La ni apa jadi. Kata2 menteri @ kakitangan kerajaan jadi mainan. Terlupa kot, GST bg jadi harga brg murah.

      Bodoh2 aku, takdak lah mengarut dok pi reka agensi kerajaan yg bertindan fungsinya. Pemandu, Teraju, 1MDB, ESSCOM lah. Menteri expired pun dok nak simpan2 lagi.

      Bodoh2 aku, nak berhenti, org tak bg berhenti. PM lepaih aku ni, imej dah buruk pun tak mau berhenti. Siap pulak plakad ayam4you.

      Bodoh2 aku tak terjerit2 bagi ucapan. Ayaq liuq kat hujung kiri kanan mulut, tersemboq2. Buat malu saja. Ucapan2 aku tulis sendiri. Takder lah aku upah Stadlen.

      Delete
    19. Bodoh-bodoh aku, kerugian:

      1. Maminco-Makuwasa
      2. Perwaja Steel
      3. BMF
      4. BNM Forex

      Lepas tu jadi PM yang makan gaji buta tak tahu apa yang terjadi kepada instusi-institusi terpenting negara dan mudah sangat lupa ingatan.

      Delete
  5. Woi bingai pendedak...isu sekarang kenapa tiada tindakan diambil oleh penguatkuasa dbkl ke atas vip itu?
    Kenapa takut?

    Samada vip itu menyamar, samada dia pembangkang, samada dia menteri, samada dia ketua polis..itu isu lain.

    Osu kenapa kereta vip itu tidak disaman?

    Sebab kuasa kan
    Jawatan
    Penfaruh
    Cash is king

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biasa la tu, mcm tak tau pulak. Undang2 di Msia ni kan berpilih2. Undang2 tak lut kpd yg berduit/berkuasa.

      Delete
    2. Betul tu. Orang tua tu pernah pecat ketua hakim dan 3 hakim mahkamah tertinggi dan gantung tugas beberapa hakim yang lain.

      Sekarang dia tahu langit tu tinggi atau rendah.

      Delete
    3. Betul tu. Anak mentornya lagi dahsyat. Sampai ke hari ni tak boleh didakwa. Padahal terang2 jadi OKB & kuat menipu.

      Delete
    4. Apa pulak tak boleh dakwa. Dah duduk di Sungai Buluh la ni.

      Delete
    5. Yg dlm Sg Buloh tu mentee. Clue sikit? Dengar baik2 - Siapakah mentor kpd PM ke-4? Anak mentornya tak pernah kalah dlm PRU. Thn 1999 menang sipi2. PRU 2004, 2008 dan seterusnya, pengundi parlimen tu mudah membiak.

      Ayaaaaa... dah jadi soalan bocor lah pulak.

      Delete
    6. Itu kepala botak boboi. Mamat ni memang tak ada tokoh. Lembik. Naik pun sebab bapa dia.

      Delete
    7. Mamat tu takde tokoh slps tanya pasal 1MDB. Mamat tu lembik, tapi boleh tawan semula Kedah drpd PAS. Naik sbb bapa dia, tapi tak dok bertenggek kat kerusi parlimen bapak dia. Rak mcm Pekan, parlimen tu jelah sejak 1978.

      Delete
    8. Yang bekerja keras tawan Kedah daripada PAS orang lain, yang dapat jawatan MB mamat botak tu. Itupun sebab bapa dia. Kalau tidak tak merasa la.

      Sebab itu sireh pulang ke gagang. Hanya yang berhak, mendapat jawatan itu.

      Delete