Tuesday, January 30, 2018

SELAMATKAN AKIDAH DAN WALA


        ( Gambar: Pemain Pahang kena kad merah.. )

Perkembangan dari masa ke semasa kalau ibarat main bola, hanya tinggal 10 minit sahaja lagi game akan tamat, PH dah MENDAHULUI 2 - 0, permainan dikuasai sepenuhnya oleh PH walaupun lefri dan linesman berat sebelah. Penonton kalau tidak dikawal sudah tentu terjun ke padang keroyok pengadil.

Apapun PH nak menang secara BERSIH, pihak lawan memang sengaja cari pasal, diletaknya striker jamban main kasar, provoke..gagal, sendiri cedera ditumbuk pengadil.

Kapten pasukan di akhir akhir game pun dah angkat bendera putih, PH jangan terperangkap, ini semua auta malaun, terus main, berhati hati.

Baki 10 minit banyak perkara boleh terjadi, pihak lawan yang sudah ketinggalan untuk menang atas padang, sangat sukar.. Kena dilakukan luar padang. 

Kena susun 1001 srategi do or die, batalkan pendaftaran PH, kena batalkan pendafaran pemain, rasuah pemain PH supaya jaringkan gol sendiri, upah lobai jampi, upah penonton supaya merusuh, game tangguh 6 bulan, keputusan digantung..

Berhati hatilah dengan pemimpin² mereka, sambil² PH perlu menyedarkan penyokong bahawa menyokong membuta tuli boleh menjejaskan akidah dan iman kerana dosa subahat sama dosa dengan melakukannya.

Bagi sesetengah penyokong, sedarlah mereka sudah dikafirkan sebelum ini, apakah mereka mahu dikafirkan kali kedua oleh puak yang sama...

Dan bagi sesetengah penyokong jangan pula wala berlebihan dan melampau kepada manusia, lebih lebih lagi kepada yang mungkar dan munafik, lain cakap lain buat...

Jangan sampai menggadai nyawa  pasang bulan nak setinggi bulan sedangkan pemimpin hanya memerhati jauh dari dalam kereta mewah lagi dingin.

Balik ke pangkal jalan

29 comments:

  1. mana cai 2-3 org aka undi 2-3 ke UMNGOK ni? cepat la sikit! kopipes pun tak kisah..

    ReplyDelete
  2. Isu jam tangan mewah:-TPM THAI SEDIA UNDUR DIRI,BAGAIMANA PULA KALAU DIMALAYSIA?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Di Malaysia, bailout sykt Anak sendiri pun tak de masalah.

      Delete
    2. Pasal bailout ni..baca betul2 lar sejarah dia..jgn pakai hantam jer...

      Delete
    3. Tak payah sejarah guna fakta jer pasal ANWAR tak nak tlg bailout hutang anak TUN tu yang TUN belasah ANWAR sampai KO sampai tergadai maruah anwar sekeluarga, habis dicanang kes liwat, kes lancap dan kes perempuan dan salah laku anwar.

      Sebabnya anwar tak luluskan keseluruhan bailout tu anak TUN hanya srparuh jet yg nuar bagi.

      Ini faktanya.

      TUN tu pendendam sama jer ngan nuar tengoklah nanti bila nuar dah bebas garenti dia kenyam TUN sampai anak2 dan keluarga TUN pula akan tergadai maruah tengok lah nanti ......

      Tunggu ...... Wayang TUN dan Nuar akan bersambung semula tak lama lagi.

      Delete
    4. Cencaluk, jadi mukmin yg baik.

      Jangan percaya pd cerita karut, tahyol dan prasangka buruk

      Delete
    5. Sdr Cencaluk

      "Lebam Biji Mata"

      Mesti ada cai RBA akn Ber Tai Chi tonggang terbalik mengatakn.."Baca betul2 lar sejarah dia..jgn main hantam jer.."

      Delete
    6. Mengikut sejarah, tok nenek TDM dtg ke tanah Melayu dgn kapal dagang sendiri dan pedagang yg kaya pd waktu itu. Sbb tu keturunan mereka adalah peniaga yg berjaya hingga sekarang dgn sbb mewarisi kekayaan tok nenek mereka dulu.

      Cerita yg mengatakan drM pernah jual pisang goreng di pekan Rabu ada satu fitnah terbesar pd abad ini.

      Delete
    7. Latarbelakang kaya raya, bangsatwan ada juga melahirkan lanun dan perompak.

      Ayah Tun, Pengetua Kolej Sultan Abdul Hamid, Tun Dr Mahathir lulusan ijazah perubatan seorang doktor, nak hidup senang dah boleh kalau tidak masuk politik pun.

      Najib sekadar spm, tak habis ijazah pun..Tun bagi laluan berpolitik kenang jasa Tun Razak.

      Delete
    8. 8:43 yg bagi "lebam biji mata" siapa lagi adakah

      A) LIM KIT SIANG
      B) WAN AZIZAH
      C) NAJIB RAZAK
      D) TUN MATHADIR

      Sila pilih jangan salahkan orang lain kalau TUN sendiri yang menanan rasa kebencian puak PKR.

      PUAS nuar diaibkan oleh TUN tu belum kira lagi habis kisah rumahtangga dari kisah kawhin tanpa restu hinggalah WAN AXIZAH mengadu kisah pada TUN HASMAH.

      Delete
    9. Wah..... Sedap mulut kau 9:18 menabur fitnah kalau nak diikutkan keluarga NAjib berasal dari keturunan bangsawan iaitu ORANG KAYA PAHANG.

      Tak terlibat politik pun beliau memang dah kaya raya.
      Bukan TUN kecil2 jual goreng pisang ke ?

      Jangan menabur fitnah asal usul keturunan NAJIB buruk padahnya nanti.

      Delete
    10. Cencaluk, story Tun goreng pisang itu versi opah kau..

      Kalaupun goreng pisang, hina ke? Ada hadis keterangan...atau kau memang mulut celupar hati busuk.

      Eleh buruk padah opah kau..nak saman ke? Hari selasa? Jangan buat lawak dengan rakyat..

      Bila mati, bukan keturunan yang ditanya, tapi iman dan taqwa..
      Mengaji semula..

      Delete
    11. Eh cencaluk apa kebenda kau merapu ni?...bila masanya Tun kata Anwar tu tak bersalah dan tak meliwat ??....salah tetap salah dan liwat tetap ltwat.Dan sudah menjadi adat walau dimana2 sekali pun, orang yang salah pasti kena menerima hukuman!!....melainkan yang aku nampak cuma Najib yang masih belum menerima hukuman tapi tak apa coming soon!!....jadi apa yang kamu dok sebok2 sangat,kalau takut baik ngaku sajalah tak perlu dok berdolak dalik.

      Delete
    12. Cencaluk.....
      Kepala bapak kau!!

      Delete
  3. Dah 60 tahun... Kebanyakan Melayu semakin tak mampu beli rumah. Harta pusaka tinggal ciput untuk dibahagi.

    X kira daftar parti mana. Undi nanti wajib pilih PH.

    ReplyDelete
  4. Cencaluk kusayang....
    Kita kena pastikan Najib dan Rosmah menang.....kita berpegang kpd cash is king......kita ada kuasa......SPRM dan SPR bawah kita.....kita tak takut.... BN mesti menang ..... PH kena sedar diri mcm pas buat....tq...

    ReplyDelete
  5. Pasukan yg bnyk duit akan beli player yg bagus2, stiker yg bijak sumbat gol, defend yg mampu patahkan kaki lawan secara clean, dan keeper yg sgt cekap. Pasukan lawan hanya pandai ckp kt luar utk kalahkan pasukan kaya, bila lawan sebenar akhirnya melingkup. Pakai stiker kaki ayam, defend tempang dan keeper yg buta sebelah mata. Nak kalahkan pasukan kaya? Kirim salam. So, dlm pru kali ini parti manakah yg akan mewakili team kaya dan parti manakah akan mewakili team merempat? Hahahaha... Akhirnya nanti team kaya dan banyak duit tetap akan menang kd. Yg cakap besar konon hebat tapi modal ciput (duit sendiri berjuta tp kedekut) dan playernya ada yg dh expired tak payah tinggi sgt angan2 utk menang. Lebih baik plan utk kalah sebab kalau tiba2 referee bg menang tentu mcm dpt bonus terkejut!!! Hahahahaha (lagak angkuh sikit, mau kasi panas).. tp referee bukan bodoh dan gila nk bg pasukan yg kalah jd menang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Engko mengesahkan cash is king....rakyat tiada kuasa.....duit ada kuasa..... adakah begitu?????

      Delete
    2. Cash is King tidak akan mampu bertahan disebabkan cash yg ada tidak akan mampu untuk membeli majority.

      Apatah lagi jumlah yang perlu ditabur itu adalah luar biasa bagi setiap seorang.

      Cash is King boleh berupaya mendapatkan sokongan daripada penerima cash dan setakat itulah sahaja.

      Apabila cash telah habis maka si King wannabe ini perlu mencuri. Ia sudah tentu mencuri drpd rakyat terbanyak dan demikian golongan terbanyak ini akan menentang dan memusuhinya. Maka cash is King akan mencipta lebih banyak lawan berbanding penyokong.

      Kemudian pula apabila cashnya telah habis dan tidak mampu ditabur lagi, sebahagian lagi penerima cash ini akan meninggalkannya disebabkan dedak sudah tiada. Sudahnya, bukan saja jumlah penentang lebih ramai, jumlah penyokong pun akan makin berkurangan. Inilah yang sedang berlaku ke atas Najib.

      Tidak hairanlah pada hari ini jumlah yang kekal menyokong Najib dianggarkan sekitar 20%-30% sahaja dengan hanya 10% sahaja penerima 'cash' dan bakinya adalah orang-orang yang bingung. Itupun golongan kedua ini semakin hari semakin mengecil jumlahnya.

      Cash is King adalah ibarat skim cepat kaya yang akhirnya akan runtuh apabila sumbernya habis. Mana ada skim cepat kaya yang mampu bertahan melepasi satu generasi pun.

      Ketika Bani Israel meminta kepada Nabi mereka supaya ditunjuki seorang raja dari kalangan mereka untuk mereka berjuang bersama-sama raja itu, Nabi berkenaan melalui wahyunya telah menunjuki kepada seorang gembala kambing bernama Thalut. (Nama Nabi ini tidak disebut di dalam Al-quran tetapi kitab2 Israel menyebutnya sbg Nabi Samuel).

      Orang-orang kaya dari kalangan Bani Israel telah membantah pelantikan ini dan berkata mereka lebih berhak menjadi raja memandangkan mereka kaya sedangkan Thalut itu miskin orangnya.

      Nabi mereka telah menjawab melalui wahyu bahawa Thalut dipilih disebabkan ia punya otak dan fizikal yang cergas yang perlu ada pada seseorang yang mahu menjadi raja.

      Delete
    3. (sambungan)


      Cash Is King sebenar-benarnya adalah prinsip orang-orang Yahudi yang khianat yang menyangka segala-galanya boleh dibeli dengan wang.

      وَقَالَ لَهُمْ نَبِيُّهُمْ إِنَّ اللَّهَ قَدْ بَعَثَ لَكُمْ طَالُوتَ مَلِكًا ۚ قَالُوا أَنَّىٰ يَكُونُ لَهُ الْمُلْكُ عَلَيْنَا وَنَحْنُ أَحَقُّ بِالْمُلْكِ مِنْهُ وَلَمْ يُؤْتَ سَعَةً مِّنَ الْمَالِ ۚ قَالَ إِنَّ اللَّهَ اصْطَفَاهُ عَلَيْكُمْ وَزَادَهُ بَسْطَةً فِي الْعِلْمِ وَالْجِسْمِ ۖ وَاللَّهُ يُؤْتِي مُلْكَهُ مَن يَشَاءُ ۚ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ

      "Dan berkata Nabi mereka kepada mereka; 'sesungguhnya Allah telah memilih Thalut sebagai raja ke atas kamu, maka berkatalah mereka itu (orang-orang kaya Bani Israel) adakah dia itu yang dipilih menjadi raja ke atas kami, padahal kami lebih berhak menjadi raja (disebabkan kekayaan kami) sedangkan dia pula tidak memiliki harta walaupun sesaat (bermaksud walau sedikit), Berkata Nabi itu; 'Sesungguhnya Allah telah memilih dia (Thalut) ke atas kamu dan memperkuatkannya dengan ilmu (yang banyak dan luas) dan tubuh badan (yang kuat), dan Allah memberikan kerajaan kepada sesiapa yang ia kehendakiNya dan Allah amat luas (kurniaNya) lagi Maha Mengetahui. " (Al-baqarah :247).

      Bandingkan kebijaksanaan Tun M dan Najib, ibarat membandingkannya di antara nasi dengan najis. Bandingkan juga kekuatan fizikal Tun M yang boleh berdiri dan bercakap 3 jam tanpa henti selain mampu menunggang kuda dengan Najib yang tidak mampu untuk duduk bersila pun dan apabila berdiri asyik mengepit saja.

      Tun M adalah raja yang sumber kekuatannya ialah fizikal dan kebijaksanaan sedang Najib adalah raja yang sumber kekuatannya hanyalah pada yang tunai wang ia tabur.

      Hukum akal mahupun hukum wahyu berdasarkan ayat di atas mengatakan bahawa apabila berlaku pertembungan di antara dua raja ini, raja kategori pertama itu yg akan menang sedang raja kategori kedua pasti akan tewas. Tidak ada kesimpulan lain yang boleh didapati lagi. Ia adalah muktamad.

      Ayat di atas sendiri sudah memadai untuk para pemakan dedak yang menyokong raja dedak untuk melihat bahawa Najib tidak mempunyai peluang langsung bertembung dengan Tun M.

      Sekiranya Najib yakin ia punya peluang itu, sebelum Parlimen ini mencecah baki tempoh kurang daripada 6 bulan, Najib sudah pun membuka gelanggangnya. Ini tidak, ia masih berharap para pendedak A9 menjadi barisan hadapan untuk memperkuatkannya padahal mereka tidak lain hanya menambahkan lagi kelemahannya. Hanya mereka yang masih tidak menyedarinya.

      Saya sesungguhnya berkata dengan yakin bahawa tunjuk ajar wahyu tidak mungkin salah, dan Najib langsung tiada peluang ke atas Tun M apabila pertembungan sebenar itu berlaku.

      Masa akan membuktikannya, in shaa Allah.

      Wallahu a'lam

      Delete
  6. Sdr KD telah berkata; "Perkembangan dari masa ke semasa kalau ibarat main bola, hanya tinggal 10 minit sahaja lagi game tamat, PH dah MENDAHULUI 2 - 0, permainan dikuasai sepenuhnya oleh PH walaupun lefri dan linesman berat sebelah. Penonton kalau tidak dikawal sudah tentu terjun ke padang keroyok pengadil."

    Kecuali pada angka 2-0 saya sangat bersetuju dgn komen sdr KD. Cuma dalam pandangan saya ia bukan 2-0 tetapi sudah 9-1 atau paling kurang pun 8-2 (mengambil kira peratusan sokongan kepada kedua-dua pasukan). Refri dan linesman yang menipu juga kelihatan tidak mampu menghalang kemenangan PH.

    Rakyat rata-rata sudah tidak sabar menunggu PRU kerana begitu bersemangat sekali untuk menumbangkan kerajaan kleptokrasi ini yang menindas rakyat.

    Selain golongan pendedak orang-orang yg masih kekal menyokong pemerintah hari ini adalah orang-orang yang bingung dan jumlah golongan ini juga semakin hari semakin mengecil.

    Berlainan sekali berbanding dengan PRU-PRU sebelum ini, mandat baru akan diperolehi oleh pemerintah di dalam tempoh belum pun 6 bulan ia masih berbaki.

    Kali ini pula tempohnya sudah tinggal kurang drpd 6 bulan tetapi demam pilihanraya masih belum pun kelihatan.

    Almaklumlah general yang mengetuai golongan penentang inilah dulunya menjadi general golongan pemerintah, dan general pemerintah hari ini nampak sangat ketakutannya untuk membuka gelanggang.

    Kini rata-rata orang telah berkata 'parlimen akan terbubar sendiri' kerana nampak jelas Najib tak berani bubar parlimen sekalipun pendapat ini telah pun saya sebut semenjak setahun yang lalu, semasa PPBM ditubuhkan.

    Pada masa itu saya telah pun berkata Najib takkan berani bubar parlimen dan parlimen ini sama ada akan dibubarkan pada minit-minit terakhir ataupun ia sendiri akan terbubar melalui tempoh yang tamat. Kini 'congakan' saya itu makin kelihatan benar akan terjadi dan rata-rata sudah kedengaran ramai orang lain yang mula mengatakan perkara yang sama.

    Najib telah, sedang dan akan melakukan apa-apa saja penipuan dan cara-cara kotor untuk memenangi pilihanraya tetapi ia tetap takkan boleh menang.

    Ia telah melakukan segala protokol zionis untuk memenangi perang saraf tapi nampak sangat ia telah gagal.

    Tidak mengejutkan memandangkan ia telah membayar jutaan ringgit kpd APCO milik zionist Israel dan memulakan langkah pertamanya dengan slogan 1Malaysia, sama seperti slogan 1 Israel yang diperkenalkan di sana.

    Hanya tinggal satu protokol saja yang ia belum lakukan iaitulah membuat kekacauan dan kemudian menjadikan kekacauan itu sebagai alasan untuk ia terus memerintah.

    Protokol terakhir ini pun sudah disiapkan jalannya oleh Najib iaitu melalui Akta MKN. Akan tiba masanya Najib akan perlu menggunakan protol terakhir ini untuk bertahan.

    Apabila ini berlaku ia akan menjadi pengakhiran bukan saja kepada Najib bahkan kepada seluruh konco-konconya yang telah menipu, mungkir, khianat dan menindas.

    Apa pun pilihan Najib, ia dan konco-konconya tetap akan tewas, dan hanya tempoh saja yang menjadi perantaraannya.

    Itu pun tak lama mana dah, in shaa Allah.

    ReplyDelete
  7. Aduyai, PH dah nak menang, masih ada yang sebok pasal mata lebam, cerita lama wan azizah, study tak habis, goreng pisang...

    Apa benda tu?

    Cerita lah masa depan..kapal dah nak karam, pindah segera. Gesa PRU disegerakan untuk rakyat buat keputusan.

    ReplyDelete
  8. Undilah PH
    Harga minyak dunia akan naik
    Tapi petrol di Malaysia akan jd lebih murah
    Kerajaan akan sediakan rumah untuk semua rakyat
    Kerajaan akan sediakan pekerjaan UTK semua rakyat.
    Tiada lg pinjaman pelajaran
    Semuanya akan dapat biasiswa
    Tiada lagi penganggur
    Semua rakyat asing akan dihantar pulang
    Semua sektor akan gunakan tenaga kerja tempatan
    (Semua sektor termasuk ladang dan perkilangan)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kebenaran itu tidak sesekali membawa maksud kesempurnaan disebabkan kesempurnaan itu bukanlah sifat seorang insan.

      Kalimah insan itu sediri berasal dari perkataan nis-yan yang bermaksud lupa sedang ma'nusia itu pula bermaksud 'nama yang lupa'.

      Turki adalah negara Islam paling berjaya ekonominya hari ini dan Turki juga tidak memberikan ikan kepada rakyatnya melainkan ia memberikan joran dan jaring selain menyediakan tempat yang kondusif untuk rakyatnya menangkap ikan (sama seperti zaman Tun yang tiada BRIM tetapi ekonominya mampan).

      Apabila Presiden Erdogan ditanya bagaimanakah Turki boleh begitu berjaya di dalam ekonominya (ke-9 terbesar dunia daripada ke 111) ia langsung tidak menjawab mengenai apa-apa polisi ekonomi melainkan hanya memberikan 3 perkataan sbg jawapan iaitu 'aku tidak mencuri' (ana la asroq).

      Dengan pemangkin dan simulasi ekonomi yang telah disediakan pada zaman Tun M, Malaysia hanya perlukan PM yang jujur saja untuk menjadi seperti Turki pada hari ini, tak perlu bijak pun, melainkan hanya perlu laksanakan blue print yang Tun M sediakan sebelum melepaskan jawatan Perdana Menteri.

      Malangnya selepas Tun M Malaysia hanya memiliki Tun Dol yang hanya memikirkan projek utk keuntungan kroni jangka pendek tetapi kerugian kepada negara, dan lebih teruk apabila Najib mengambil alih ia mencuri dan menyamun sewenangnya daripada negara ini, dan beban samunan itu ditanggung oleh rakyat. Inilah sebenar-benarnya penindasan.

      Tidak cukup dengan itu habis dijualnya aset2 negara ini baik aset ekonomi, pertahanan mahupun maruah kepada komunis China hanya untuk menutup lubang kecurian yang ia lakukan.

      Tun M pernah mendapatkan balik Carcosa Seri Negara dn Sykt Guthrie yang dimiliki British padahal harta kekayaan itu adalah milik negara ini.

      In shaa Allah dengan kebijaksanaan Tun M, Malaysia akan memiliki kembali segala aset-asetnya yang telah terlepas kpd komunis China pada zaman Najib.

      In shaa Allah kita akan melihat alasan mengapa umur Tun M dipanjangkan dengan begitu luar biasa sekali adalah utk memperbaiki kerosakan yang dilakukan oleh pengganti-penggantinya.

      Amat mengujakan sekali apabila memikirkan bahawa pada 1 Januari 2020, Tun M sbg PM ke-7 akan membuka sendiri kapsul wawasan yang ia pernah tanam ketika ia merupakan Perdana Menteri ke-4.

      In shaa Allah Malaysia akan kembali gemilang.

      Delete
  9. Jangan perasan sangat kawan. Cool down. Yang mendapat banyak undi akan menang. Persoalan di sini, bagaimana kalau Tun dan Najib yang kalah. Siapa pula yg akan jadi PM?

    ReplyDelete
  10. dh tau nk kalah. awal2 lg dh cr alasan. hehe i feel u bro

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...