Sunday, April 12, 2015

Keputusan di tangan KJ

Dalam suasana pertikaman lidah antara Tun Dr Mahathir dan Najib jelas rakyat berada dalam keadaan berbelah bagi.

Bagi mereka yang bergantuing semata-mata ke media utama sudah tentulah Soal Jawab Terancang di TV3 hari itu sudah cukup menunjukkan kerajaan berada di landasan yang betul. Najib sudah jawab Mahathir, nak apa lagi (?)

Bagi mereka yang terdedah ke dunia internet, tidak ada titik noktah bagi kedua pihak. Bagi penyokong pembangkang mereka masih di takok lama.

Media Utama akan dipenuhi dengan berita sokongan demi sokongan kepada Najib dari Kerajaan Negeri yang Dikuasai BN walaupun setakat ini ada beberapa negeri yang masih membisu termasuk Kedah.
Gesaan dan tekanan sedang dibuat ke atas Mukhriz untuk melepaskan jawatan MB atas asas jawatan itu adalah atas lantikan PM. Inilah peluang mereka yang selama ini memang tidak berpushati.

Alangkah lebih baik jika mereka menggesa supaya Mukhriz keluar UMNO (!!)

Penentu dalam segala perkara tanpa disangka sebenarnya berada di tangan KJ selaku Ketua Pemuda
UMNO untuk menyatakan pendiriannya yang boleh mengimbangkan keadaan.

Kj harus mempunyai pendirian yang tidak sama seperti Naib Presiden yang lain bagi mengasingkan dirinya dari kelompok kepimpinan UMNO yang dilihat lesu dan tidak cerdik.

Inilah peluang KJ untuk melonjak jauh kedepan untuk diterima oleh semua pihak sekaligus memadam rekod lamanya yang tercalit "masalah" dan dikatakan bernasib baik sekadar kebetulan menantu Paklah.

Persaolan siapakah pengganti Najib jika dia berundur sudah sekian lama menjadi tandatanya dan lewat kebelakangan ini Muhyiddin bukan lagi pengganti pilihan  yang dianggap boleh menyelesaikan masalah dan pilihan untuk Ku Li juga dilihat sudah outdated.

Setakat ini di kalangan pembangkang sendiri, mereka boleh menerima pendekatan KJ dan di kalangan UMNO sudah tentu khususnya di kalangan Pemuda perlu menyokong sepenuhnya kepimpinan muda untuk mewarisi kepimpinan utama selepas "otai-otai" dilihat bermasalah.

Keputusan di tangan KJ untuk mencorakan masa depan UMNO untuk meraih semula keyakinan dan kepercayaan atau terus bergelumang di kubang yang sama.

p/s: Sudah tentu bukan Kj yang dimaksudkan untuk terus menggantikan Najib tetapi boleh berganding dengan pemimpin lain untuk dilihat UMNO masih relevan.



Orang PAS pun tidak seberani Menteri ini...



































15 comments:

  1. Nak komen KJ sebagai bakal pemimpin utama ni aku kena fikir lebih 10 kali. Ok tak ok, ok tak ok. Sebabnya...ehmmm naiknya dgn cara yg diragui, duduknya dia di kerusi pm akan menambah keraguan segenap rakyat....kecuali pengampu2nya.

    ReplyDelete
  2. Sdr ABDULLAH ZAIK, Presiden ISMA!, Seorang yang boleh menseimbangkan antara nasionalis dan agama. Berpewatakan menarik. Ada karisma. Cendekiawan. Tak kisah ler walau orang Trengganu. Syaratnya ISMA harus didaftar sebagai partai politik.

    ReplyDelete
  3. Hmm... dont generalize bila tak keadaan tidak memihak kita. my info on latest political affair bkn dari media utama...even temuramah terancang pon saya tak tonton.

    Cuma ikut perkembangan melalui internet termasuk blog tuan. Saya hormati tun tetapi dalam isu baru2 ini saya memberi sokongan pada najib... bukan sokongan membuta tuli. Saya juga tidak berpuashati dgn 1mdb tetapi mengambil pendirian terus menyokong atas sbb najib patut terus diberi peluang.
    Cukup2la dgn spekulasi yg boleh mengundang perpecahan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Menggesa Mukhriz undur dari kerusi MB kerana tidak menyatakan sokongan terbuka kepada Najib, tidakkah itu juga menyumbangkan perpecahan (?) Atau perpecahan seperti itu dihalalkan (?)

      Delete
    2. jangan la kau main borong begitu KD. tekanan mahathir (tun) adalah kepada najib, pm dan menteri kewangan. tiada sebarang kaitan antara mb kedah dengan isu ini kecuali mb kedah adalah anak mahathir (tun). siapa yang mengapi-apikan isu mb kedah kena letak jawatan jika tidak sokong najib, jika bukan puak2 pecah belah seperti kau dgn medium blog ni. satu pihak pertahan najib, satu pihak perlekeh najib (macam kau) lalu taksub kepada mahathir (tun). kau rasa ia tidak menyumbang kepada perpecahan juga? tepuk dahi tanya otak bro.

      Delete
    3. Bro aku lidi..santai tulis santai baca tidak paksa percaya.
      Tolong nasihat lebai sudin, dia perlu akur dan sokong Mukhriz selaku Menteri Besar sebelum dia mendesak Mukhriz sokong Najib sebagai PM.
      Dia terlebih dahulu letak jawatan jika tidak sokong Mukhriz sebelum minta Mukhriz undur sebab tidak sokong Najib.

      Kalau itu lebai sudin buat, barulah taraf lebainya itu ada nilai tambah.

      Delete
    4. Hi , KD , Najib , puak -puak sokong 1MDB , kaki bodek Najib dan semua yang sewaktu dengan nya meraka tak baca pun blog Tun M dan tak tahu pun apa yang Tun M soal , jadi apa yang Najib jawab walau pun langsung tak jawab soalan Tun M dia kira selesai la , Saya nasihatkan kepada kamu KD lebih baik kamu tulis pasal penganguran anak anak muda contoh 1 juta memohon masuk PDRM untuk 10 ribu jawatan ini cerita merisaukan rakyat melibat graduan mengangur ,isu kenaikan barang , isu ketidak pusan hati rakyat kesan GST dan lain lain masalah rakyat hasil kerajaan 1 Malaysia .

      Pasal YB Mukriz tu , biasa la KD saya orang kedah , dah jadi kebiasaan disini siapa tak tahu negeri yang banyak war lord BN yang tak berguna ulaq ayaq macam lebai sudin ni nak cari peluang la kot kot pandangan musibat dia diambil kira oleh PM yang lemah mana tau dengan bodek dia boleh naik jadi PM biasa la perangai Pemimpin dalam UMNO jenis kianat dan tikam belakang apa tah lagi waktu ada kuasa .

      Delete
  4. Aarrr kalau ikut cakap Tun.aarrr kalau ikut cakap Tun .borriiing arrr tk de citer lain ko....

    ReplyDelete
  5. Mamat-LIBERAL-kari-BANGANG-diPUJA-EvangeliSStar ni BERANGAN nak jadi PM - PI BERAMBOS! Si mamat ni antara ULAQ-BERLIDAH-DUA plg. BAHAYA utk. UMNO! Dan si Nazri-galak-peluk-Gong eng tu pun satu lagi puak ULAQ ni!

    Nek Tempoyak.

    ReplyDelete
  6. KJ ni macam PAS berkempen 24 jam Dan sepanjang tahun.

    ReplyDelete
  7. Hehe, I konpem Tun M akan tutup mulut lepas ini. Anak dia PUKiriz mungkin terpaksa lepas jawatan pasal mulut celupar ayah dia. Nak jatuhkan Najib kononnya tapi anak sendiri yg dijatuhkan dulu.

    Gua rase dlm bab politik ini, Dato Najib adalah terbaik. Yg suka main jubor tu dah disumbatkan dlm penjara, yang satu lagi tua kutuk yg x mati2 lagi akan dinyahkan tidak lama lagi bersama anak dia sekali.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KD macam ni punya komen mencarut pun ada dalam blog ni ka patut blog ni , tolong jaga sikit KD jangan buat blog hang macam sampah , ini lah aklak penyokong Najib sama macam najib yang lemah mental tapi berlagak kalah obama . dah tak ada nilai aklak islam mengalah aklah yahudi .

      Delete
  8. Tapi katanya bukan blogger bangang.

    ReplyDelete
  9. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  10. Kepada yang nak terlebih emosi, yang bangang tahap gaban dinasihatkan buat blog sendiri.

    ReplyDelete