Wednesday, April 20, 2016

APA STATUS TERKINI SIASATAN PDRM...

Selepas laporan PAC, dikhabarkan PDRM menubuhkan satu siasatan yang diketuai sendiri oleh KPN...

Kemungkinan besar inilah satu satunya siasatan terakhir setelah pelbagai siasatan sebelum ini gagal membersihkan Najib dari kacamata rakyat.
Jika persepsi rakyat sekarang di ambilkira, harapan BN untuk kekal sebagai kerajaan agak tipis.

PRU sarawak bukanlah cerminan sebenar kerana berbeza sentimen dan isu, lebih kepada kenegerian, bagaimanapun di bandar besar, tidak nampak keberangkalian boleh diambil BN.

Menyekat kemasukan beberapa nama ke Sarawak tidak banyak membantu BN tetapi membenarkannya akan menambah parah.

Bukanlah niat siasatan harus mengaitkan Najib tetapi laporan siasatan mestilah ada kewarasan, kredibiliti dan integriti untuk tidak mengaitkannya.

Kegagalan siasatan memberi penjelasan dan jawapan yang memuaskan tidak sedikitpun membantu Najib, malah menyusahkannya.
Kelemahan pengurusan krisis sekarang di pihak Najib lebih banyak memberi kerosakan kepadanya berbanding dengan apa yang dilakukan oleh pembangkang.

Jawapan dan kenyataan-kenyataan Salleh Keruak, Anuar Musa, Shabery Chik, Rahman Dahlan sekadar memburukan keadaan.
Sokongan terbaru Zahid dan KJ mengenai pemberian derma tok arab sekadar menambah beban kepada Najib.

Ada dengar Najib jawab (?)

Peranan media seperti TV3, Utusan - pemberitaan berat sebelah melampau, akan menyebabkan lebih ramai lagi yang mencari berita dan lebih percaya di internet.

PDRM bernasib baik kerana walaupun sudah hilang keyakinan dari sesetengah pihak dari sudut tertentu tetapi PDRM juga memiliki pegawai pegawai yang masih mempertahankan dan menunjukkan tahap tanggungjawab dan profosyenal yang tinggi.

Rakyat berharap laporan siasatan PDRM tidak sebakul dengan laporan PAC sehingga ada yang menilainya sebagai tisu tandas.

12 comments:

  1. Hidup PAN
    Hidup PAN
    Hidup PAN

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa PAN nak buat kpd Tongkang Lim Cina Bukit? Dia dah cemarkan nama HARAPANTAT belom apa apa lagi. Ngata orang korapsi, dia korapsi macam tahi. Cakap tak serupa bikin.

      Delete
  2. Hidup PAN
    Hidup PAN
    Hidup PANTAT.
    Parti Amanah Negara Tanah Air Tercinta.

    ReplyDelete
  3. Bosan blog Ni..najib3 ..mual.cari isu lain la

    ReplyDelete
  4. Makin lama makin merepek blog ni. Apa yg ko cuba smpaikan ni? Org nk jd blogger, dia pun nk jd gak tp ntah apa2

    ReplyDelete
  5. minta maaf, dalam dunia ni, cerita yang paling cartoon..adalah najibon

    sekarang ada pula cara untung dibahagikan secara najibahah..untung dia cekik sorang

    ReplyDelete
  6. Macamlah DAP/PKR/PAS (PAN-ngeri nak sebut nama parti ni, takut tersasul lak) tak pernah terima sumbagan politik. Bila Najib cadang adakan undang2 sekat/pantau " sumbangan politik" pembangkang menikus !

    ReplyDelete
  7. Bila LGE terjerat ngapa puak2 DAP/PKR/pan/Pas x nak bela dia? Pasal takut malu kan. Tentang orang lain sanggup "telanjangkan orang"Memang perangai......."

    ReplyDelete
  8. Kredibiliti Khalid sebagai IGP juga tercemar buruk setara dgn AG Pak Pandir.

    1. Dia yg mengarahkan pihak polis bersikap biadap terhadap Tun Mahathir ketika sesi 'Nothing To Hide'.

    2. Dia tanpa lengah (ngotot) dua (2) kali menyoal-siasat Tun Mahathir kerana mempersoalkan tindak-tanduk Najib & 1MDB.

    3. Dia berlengah-lengah & acuh tak acuh untuk menahan Sahrol bagi siasatan yg jelas telah menyeleweng beratus juta duit 1MDB.

    4. Dia bersikap flip-flop melarang Penceramah Undangan Dr. Zakir Naik tanpa berfikir mendalam
    sebelum membuat keputusan.

    ReplyDelete
  9. macamana lah naj diambil tindakan kepada pencuri kalau penyamun, lanun perompak depan mata dibebaskan.

    mencuri 10 sen heboh satu kampong, menyamun 2.6 B...buat buta buat pekak...maklum lah dah makan dedak..otak dah tak berfungsi.

    ReplyDelete
  10. Satu lg bodoh cai najis.
    Konon blakon masuk blog ni komen isu basi bosan mual.
    Tp masuk jgk.
    haha.
    Nk tgk konon rakyat dh syg najis blum.
    Alih tiang gol xselesaikan mslh

    ReplyDelete