Friday, April 8, 2016

ORANG MUDA PEWARIS NEGARA SAMBUNG PERJUANGAN DEKLARASI RAKYAT..... MAHATHIR, LIM KIT SIANG DIMINTA BEREHAT

Mereka sudah terlaku tua, the past telah menjadi sejarah atas kapasiti masing-masing...

Mereka, dalam konteks Deklarasi Rakyat sekadar satu tauladan yang baik, mengenepikan seketika perbezaan politik dan kepetingan sebaliknya bersatu hati memberi tekanan secara berlembagaan untuk mengusir kepimpinan yang korup, kurang akhlak dan tidak beretika.

Perjuangan sebenarnya kini di tangan anak muda. cukuplah mereka menjadi rujukan, penasihat dan pendorong...

Patut ada rasa malu apabila seluruh jentera BN dan kerajaan tertumpu kepada seorang tua betusia 91 tahun yang masih gagal diurus dan tanganinya secara bijak.

Undang2 yang cuba digunapakai terhadap Tun juga mempamirkan suasana panik dan takut pihak berkenaan.




Anak muda, Benteng Harapan Negara.

Join us tomorrow for what I believe will be another historic event.

We have gotten approximately 100 youth leaders from all sectors of society to come on board in pursuit for a better Malaysia. Political leaders, National Award winners, imam muda, celebrities, Founders of youth movements and many more.

They'll be with us tomorrow to show their support towards the #SaveMalaysia movement.

Enough about Tun M & Lim Kit Siang.
This is our future. This is our battle.
We will lead the charge to #SaveMalaysia.

Together, Nothing can take us down.

See you there :)

62 comments:

  1. well done kluangman... renewed movement mobilising the young and naive lots ... what can I say... good luck and go fly kite young man ;-))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ekoran dari Laporan PAC semalam yg dibangga-banggakan oleh puak Najib dgn sendirinya jelas menunjukkan perlantikan Najib sebagai Pengerusi Lembaga Penasihat 1Malaysia Development Berhad (1MDB) merupakan ‘tindakan kurang bijak & bengap’.

      Najib adalah orang bertanggung-jawab memberi nasihat termasuk kepada Yang di-Pertuan Agong pun perlu akur dengan nasihatnya. Mana mungkin untuk Lembaga Pengarah 1MDB seperti Sharol berani2nya ingkar nasihat atau arahan Najib? Apabila struktur tadbir urus syarikat ini mengarut, maka kita tidak boleh menghentikan orang ramai daripada membuat sebarang tuduhan. Kuasa dan pengaruh yang dimiliki sebagai Penasihat oleh Najib dalam 1MDB perlu disiasat untuk menentukan sama ada beliau (Najib) bertindak sebagai ‘pengarah bayangan’ atau biasa dipanggil 'tangan ajaib'.

      Perlu diingat jika 1MDB mempunyai hutang mencecah RM50 bilion, bagaimana kita hendak tahu jika ada lagi GLC di peringkat negeri dan Persekutuan yang menanggung banyak hutang atau hutang sekadar satu peratus.

      Saya ulangi...laporan PAC tidak meletak kesalahan kepada Najib kerana Perdana Menteri tidak terlibat secara langsung dengan segala kelemahan 1MDB. FAHAM & SETUJU semua??????

      THE BATTLE IS NOT LOST AS YET, BUT IS IN ACTUAL FACT STILL ON-GOING.
      THE TRUTH, BY GOD'S WILLING, SHALL PREVAIL.

      Delete
    2. Thanks old man. Go fly kite. ;))

      Delete
    3. Kalau "laporan PAC tidak meletak kesalahan kepada Najib kerana Perdana Menteri tidak terlibat secara langsung", habis tu terlibat secara mana?

      Secara melantik Shahrol atau memberi tahu supaya Shahrol di lantik? Dan FLOM kasi tahu nak itu nak ini? Laporan tu ada sebut ke yang 1MDB top up credit card Najib berjuta Ringgit supaya FLOM boleh belanja sesuka hati dia?

      Delete
    4. Mujahid, kamu budak kecik ke menyuruh old man fly kite? Patut kamu sendiri buat gitu

      Delete
    5. 2:14:00 AM mengarut mengatakan movement mobilising the young and naive lots.

      Sebenar nya dia yang naive. Percaya aje apa yang Najib tak kata, ha nya berapa patah yang dia kata, selepas itu ha nya kuncu kuncu dia yang kata.

      Sampai ada 40 jawapan yang berlianan bagi RM2.6 bilion, seperti di senaraikan seorang hamba Allah yang mahu tahu banyak lagi jawapan.

      Delete
    6. Setuju dan sokong apa Othman kata.

      Bukan saja Najib sebagai Pengerusi Lembaga Penasihat 1MDB merupakan ‘tindakan kurang bijak & bengap’. Tapi juga di curigakan bersubahat, entah entah mengarahkan secara bisikan beberapa penyelewangan di lakukan.

      Ada sesiapa yang dah baca laporan PAC 106 mukasurat itu sepenuh nya? Laporan2 bagi nya tak menyebutkan sama ada komen Auditor General yang di rahsiakan itu di beri sedikit keterangan. Kalau tidak, nyata dari itu ada berbagai yang tidak betul atau penyelewengan di sembunyikan.

      Btul kata Othman, kes 1MDB akan berterusan, laporan PAC did not ut it to rest, malahan menimbulkan berbagai soalan baru. Pada satu masa nanti, kebenaran nya akan timbul. Najib tidak boleh di lepaskan tanggong jawab. Jangan kisah sangat dia Pengerusi Lembaga Penasihat - dia Menteri Kewangan dan 1MDB di punyai oleh Khazanah Inc, yang 100% di bawah dia.

      Delete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. Ye ke?

    Kalau ikut sentimen sekarang ni. PRU nanti saluran 3,4 & 5 akan tolak bn bulat2...tunggu je. Hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. sentimen deklarasi tun ?? go fly kite lah bro !!

      Delete
    2. Yup...now everyone can fly lah...not just flying kite. Apa? Lu sik penah naik belon kah? Nang asyik fly kite jak. What a shame!

      Delete
  4. Bagus kaum muda mudi buat himpunan di Kelab Sultan Sulaiman esok Sabtu 9 April. Tak panas sangat. Perlu di sokong.

    Najib perlu di gantikan kalau tidak UUMNO kalah di PRU14 dan nasib serta kepentingan Melayu jahanam bersama kekalahan itu.

    ReplyDelete
  5. itu mantera TDM.... old school politic... syok sendiri lah bro.. go fly kite !!

    ReplyDelete
    Replies
    1. And you who still in denial mode...go eat dedak !! Kah kah kah

      Delete
    2. wrong bro... im dedak free DSN supporter ... i just hate pembangang and madey and the cronies .. go fly kite bro !!

      Delete
    3. Well...i myself dedak-free too..and mind you..i voted bn 4times already..why? Because i believe in bn...

      But now? Not anymore..i just hate najeeb being the pm. So do you think i am inclined to support the opposition? Not at all. If you want bn win the next GE..Better do something before it is too late. Oh..i think it is already too late ..

      As long as najeeb leads the government. My family and i will abstain from voting bn...oh ya..my parliamentary seat won by bn last GE with only 100+ majority...you should know how important our votes are...

      Now..off you go eat some dedak!!

      Delete
  6. Berita pukul 8 pm tv 3 kata nama najib tidak disebut dalam siasatan PAC mengenai 1MDB.
    Ya la sapa berani sebut nama sang kelembai tu.Nanti tak pasal2 kena sumpah jadi batu.
    Yang lepas2 tu dia sumpah yang ringan saja dia kata pecat terus kena pecat dia kata tangkap on the sport kena tangkap.
    Dengan sang kelembai jangan main2.
    Kalau tak percaya tanya dia (saleh keruak)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Laporan PAC kata, "We urge the authorities to conduct an investigation on Shahrol and those related."

      Ini satu saja yang aku nampak bagus dari Laporan tuh sekarang. Laporan itu tak akan selesaikan ke 1MDB. Mesti berpanjangan, rakyat akan ungkit dan sungki sampai PRU14. Melainkan kalau Njib undur atau di gantikan.

      Betul, siasat Shahrol sepenuh nya, sedalam dalam nya, tengok dalam kain FLOM jugak. Mohd Bakke dulu di katakan kenalan FLOM di UiTM ke hape, di jadikan Pengerusi Sime Darby, jugak Pengerusi 1MDB.

      Tapi Bakke nampak nya bagus, dia resign 2 kali dari 1MDB. Rasa nya dia yng di sebut dalam minit mesyuarat 1MDB yng marah Pengurusan tak ikut arahan Lembaga Pengarah. Kot Shahrol yang CEO di masa itu.

      Aku tak caya selewengan 1MDB di buat atas suka suka Shahrol aje. Mesti ada pihak lain yang komplot dengan dia, atau bisik kpd dia supaya buat itu ini.

      Delete
  7. apa yang Kj buat sehingga pemuda pemuda yang begitu berpotensi gagal untuk dipengaruhi menyokong BN sebaliknya mereka lebih suka sokong orang tua betusia 91 tahun.

    Mungkin mereka tidak suka tengok muka Ku Nan. Kj patut nasihat Ku Nan berundur...tIdak Memberi manafaat kepada parti dan negara.

    Tanpa Tun pun sekarang, perjuangan dan semangatnya telah meresapi golongan muda pewaris negara. UMNO dilihat terpinggir...

    UMNO kena dengar denyut nadi rakyat,apabila ditegur, jangan sombong, jangan dabik dada, jangan suruh orang flykite...
    akhirnya sendiri kena flying kick...

    ReplyDelete
    Replies
    1. UMNO kena gantikan Najib kalau tak lebor le di PRU14.

      Delete
    2. yg lebor tu impian kroni madey ... go fly kite !!!

      Delete
    3. Punya bodoh kamu mamat 10:54:00 AM. Tak tahu lain, ha nya go fly kite.

      Sekolah mana kamu dulu? Emak bapak ada didik tak? Macam biadap DAP ye? Emak bapak sibuk sangat tanam sayur di belakang kandang babi, letak anak nya sesorang di kandang babi, ada masa nya pungut tahi babi masuk ke mulut.

      Itu sebab busuk benar bau bila kamu buka mulut.

      Delete
    4. sukahati ko bro... bunyi kecewa je ayat ko ni.. buat tomahan pulak tu... DAP musuh ketat aku.... ko buka mulut pun busuk melantun .. kih kih kih .. kesian better go fly kite...kata2 yg lebih baik dari hina org dgn kaitkan dgn babi bagai ;-))

      Delete
  8. Undur mahataik
    Hidup lge

    ReplyDelete
    Replies
    1. LGE nak mati dah, skandal tanah Taman Manggis dan rumah di Jln Pinhorn dia dah kena sodok dek horn mcm pin.

      Delete
  9. pemimpin melayu Islam sewenang wenang di beri gelaran, yang dihina org yang pernah berjasa pada negara, bangsa dan agama, kepada manusia-manusia keterlaluan ini, go FUCK yourself!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. But I think you have done that - FUCKING YOURSELF. How, nice or not? Got kids now DAP members fucking other members, eh? Like on the CWC election 2 years not recognized by RoS, innit?

      Delete
  10. Siapa pun, di mana pun, asalkn berhuimpun nkkan Najib undeu atau di gantikan, perlu di sokong.

    Nyata dari laporan PAC, Njib punya 1MDB ada penyelewengan. Tak sebut pun apa penyelewengan nya. Cuma cakap kelemahan. Yang di katakan bersalah Shahrol. Tapi takkan dia sorang aje buat tak betul. Rasa nya ada komplot. Mesti di siasat sepenuh nya.

    ReplyDelete
  11. Himpunan itu mesti hebohkan kepincangan 1MDB yang sekarang terhutan RM50 bilion. Bayar bunga pinjaman bank saja tak tahu berapa bilion. Harta pesaka 1MDB tergadai.

    Termasuk tanah gomen 500 ekar prime land yang dulu Lapangan Terbang Antarabangsa di Sg Besi. Sepatut nya sekurang kurang nya 30% dari itu hak dan kepentingan Melayu. Najib sudah gadaikan. Tak tahu berapa Melayu dapat dari nya. Terutama nya memandangkan dia ketepikan DEB di zaman pemerintahan nya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib bukan kisah sangat pun pasal hak dan kepentingan Melayu. Bapak dia Tun A Razak bertungkus lumus mempertahankan dan memajukan hak dan kepentingan Melayu. Mulakan Rancangan FELDA, FELCRA dll, demikian banyak tanah pertanian di kurniakan kpd kaum Melayu.

      Najib pigi Sulawesi hebohakn dia Bugis, "pendatang juga". Buang ISA dan nyaris buang Akta Hasutan yang melindungi hak dan kepentingan Melayu di Perlembagaan.

      Buang saja Najib nih dari jawatan Presiden UMNO.

      Delete
    2. Laporan PAC kata,

      "After looking through the final reports by the Auditor-General Department and PAC proceedings, we have found that the management and the board of directors was weak.

      "The management had repeatedly not complied with decisions and orders made by the board of directors or the management took its own decisions before going though it with the board of directors," said PAC.

      There were also a few investments and huge loans secured that were done without proper valuation and its impact on the company's cash flow, said PAC."

      Apa lagi kalau itu semua tidak penyelewengan. Ekonomi Malaysia boleh jadi pincang di buat nya. Kepentingan Melayu entah ke mana di buat Najib. Berjalan kengkang lah dia.

      Ayuh, teruskan desakan supaya Najib undur atau di gantikan.

      Delete
    3. Kalau Najib tak di gantikan UMNO tentu kalah di PRU14. Dah kalah popular votes dan keputusan paling huduh di PRU13.

      Delete
    4. Popular votes Pas dah terkeluar dari Pakatan Haprak....mimpi lagi ke ?

      Delete
  12. Mengikut thestar, ini lagi kepincangan 1MDB, Beb:

    1MDB report: PetroSaudi joint-venture done without due diligence

    1MDB report: RM10.6bil of shares bought without detailed evaluation

    1MDB report: Debt stood at RM50bil as of January

    1MDB report: PAC wants advisory board abolished

    Budak kecik ke yang jalankan perniagaan 1MDB. Pahal Najib bodoh sangat benarkan begitu? Apa Pengerusi jenis Penasihat Lembaga Penasihat dan Menteri Kewangan dia nih? Dia punya komplot yang bikin anak tiri dia alih alih kaya raya ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Niaga duit gomen memang le boleh buat ikut dia suka. Apa dia peduli, boss paling atas dia tu PM. Masukkan aje ke penjara, baru dia tau.

      Delete
    2. PAC kata,

      “The US$1bil investment by 1MDB in this joint venture (with PetroSaudi) was done without a due-diligence process; there are no specific details on the project stated on the proposal paper that was prepared by management and no feasibility study was done on the investment project that would be carried out.”

      Macam duit kepala bapak dia saja di buat nya.

      Soal nya: apa kah telah di rancangkan begitu, supaya tak banyak soal di sana sini nak keluarkan US1 bilion itu? Hantar ke Timur Tengah dahtu masuk ekaun itu ini (in a circuit, kata Tun Mahathir) dan akhir nya RM2.6 bilion masuk ke dalam ekaun Najib?

      Dahtu bikin satu surat palsu bertarikh November 2011 yang Tun Mahathir kata macam dah tahu aje semua yang berlaku di tahun 2015 itu terjawab?

      Setuju, tak boleh selesai punya kes 1MDB dan RM2.6 bilion itu.

      Sokong himpunan di Kelab Sultan Sulaiman tuh hari Sabtu ini.

      Delete
  13. "Tidak semua pihak dipanggil memberi keterangan kepada PAC. Kita ingin memanggil wakil Bank Negara dan seorang lagi bekas CEO 1MDB, Mohd Hazeem Abdul Rahman, tetapi Pengerusi PAC, Hasan Ariffin enggan berbuat demikian.

    Ah ha ...now i get it.

    Takde nama mamat tu...tunjuk kat pac.

    Ada nama mamat tu...sembunyi dalam spender (ganti telo yg hilang).. kah kah kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagus macam nilah rakyat yg baik gunakan laporan PAC
      ..cuma aku harap korang sedar la ya...korang ni hanya sekadar tukang komen kat tempat KD,,jgn la berlagak sangat..Maknanya apa tau kalau Tony phua tak bercakap boleh diam tak..busuk mulut korang ni..
      Kau ingat tony phua itu pemakan dedak la ya..search la sapa tony phua..bodoh ja memanjang geng2 KD ni.,...dah berlagak macam ahli parlimen..
      Agak2 la ya klau jadi ahli parlimen berani tak bercakap macam korang tulis ni ya...agak2 la ...
      silap -silap takda telor dekat parlimen semua kecut...oiii sudah lah tak abis lagi ke isu 1MDB...adun2 pembangkang main telo la ya.

      Delete
    2. 401, kalau atau bila tahu apasal Pengerusi PAC enggan memanggil wakil Bank Negara dan seorang lagi bekas CEO 1MDB, Mohd Hazeem Abdul Rahman itu tolong share di sini.

      Jangan jangan <ohd Hazeem itu kawan baik FLOM sejak student days ke dan akan berborai rahsia PMO kalau di panggil, gigil lutut, luah semua bila di soal dek Tony Pua.

      Aku tak percaya 1MDB dan banyak ragukan PAC.

      Delete
    3. Wahai Dol Bongol 636 PM,

      Kamu bukan saja coba berlagak, tapi juga tunjukkan banyak makan Najib punya dedak.

      Yang lain dapat berjuta, kurang2 nay berpuluh ribu Ringgit, kamu ha nya dapat dedak.

      Givap lah, jenis kamu kalau kena tengking aje terkencing. Itu pasal takut nak mampus nak dapatkan jawapan dari Najib hingga skandal dah melanda landa, busukkan nama UMNO, ramai tak undi UMNO kalau Najib terus jadi Presiden parti & PM di PRU14.

      Delete
  14. "the board of directors was only told of the date of the signing of the joint-venture on Sept 18, 2009 when the joint-venture was to be signed on Sept 28, 2009."

    BOD surely could "demand" more. And thy were not stupid people. But became nincompoops because takut dgn najib. Sebab depa tau apa yang di lakukan ia lah selaras dgn kehendak Najib.

    Setuju, get najib out of the UMNO President post. Desakkan pilihan parti yang dia tangguhkan tuh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. The PAC added that other aspects of the project – such as a background check of the partner in the joint venture and the total cost of the project – were not studied in depth.

      Mana nak study, apa bikin nak study? Dah itu memang modus operandi yang di rancang bersama Jho Lo dll bila Khazanah Inc ambil alih 1MDB dari group dia. Entah entah yang aturkan semua "circuitous payments" dan macam macam agreemnts, macam macam komppeni tu di buat dek Jho Lo dan geng.

      “There were four different companies that were registered under the PetroSaudi name but the approval proposal paper that was presented to the board of directors did not contain this important information. Aside from this, the joint-venture agreement contained several clauses that did not look after 1MDB’s interests,” said the PAC.

      Bukan tujuan nya nak "look after 1MDB’s interests". Tapi tujuan nya personal interests orang yang tertentu.

      Tak berani nya Shahrol nak buat macam macam kalau dia tak "di jangka" akan buat apa yang di mahukan pihak tertentu.

      Cuma sekarang, siasat le Shahrol sepenuh nya supaya dapat bukti siapa "pihak tertentu" itu.

      Delete
    2. Ini namanya tafsiran fitnah..diam la dah membusuk bertahun2 itu aja fitnahnya..dapat ja laporan semua jadi ahli PAC...tapi aku suka sebenarnya...psal apa tau..sejak 3 yahun lepas tak abis2 Najib lingkup UMNO lingkup..isu 1MDB..

      aku tengok la bila keluar laporan PAC NAjib bertambah kukuh ada la..apa yg lingkupnya?

      lau ingat bila keluar laporan PAC najib bersalah lah ya...fahami ya masalah jenayah dan masalah pengurusan.


      Cuma macam KD kata la kami menolak semua pandangan kerajaan dan hanya percaya pada pembangkang..Nak buat camna...jadi la pembangkang...teruskan buat fitnah...cuma aku minta ya nak sembang 1MDB bermula sekarang semua mesti berdsasarkan laporan profesional setiap sen disiasat..FAHAM TAK?


      Kalau ada yg bawa laporan justro ke WSJ ke SR ke siapla korang akubkn cakap bodoh ja ada lagi ayat2 legend aku akan gunakan...


      Ayat legend Tun M 42B lesap 2.6 B dari Arab gila..

      Delete
    3. 6:42:00 PM,

      tafsiran fitnah? diam la? dah membusuk bertahun2? Kesian korang Projib.

      dapat ja laporan semua jadi ahli PAC? Tak boleh komen ke? Kau takda fakta dan hujah nak lawan ye? Cakap tin kosong aje? Kau tak membantu Najib sikit pun. Kesian Najib.

      bila keluar laporan PAC NAjib bertambah kukuh? Kau tengok dari mata juling ye? Kesian mata kau.

      masalah pengurusan? Jadi Najib tak salah pun? Dah lah mata kau juling, nampak nya pemikiran kau pun senget. Kesian pemikiran kau.

      minta ya nak sembang 1MDB mesti berdsasarkan laporan profesional setiap sen disiasat? Apkebende nye tu, Mamat? Kesian profesional apekebende kau.

      Kau tak reti baca laporan2 spt thestar ke? Kan banyak yang Pengerusi PAC kata "kelemahan" 1MDB. Kan Najib yang boss nombor satu nya. Kan Najib punya projek 1MDB ni. Ko bodo ke? Kesian kau bodoh.

      Delete
  15. Wahai pemuda, bila berjumpa, bincangkan juga yang ini, ye?

    “The buying of Tanjong Energy Holding Sdn Bhd shares with a bidding price of RM10.6bil on Feb 8 2012 was made without a detailed consideration of the method of funding, the loan costs and commitments that had to be borne by 1MDB for the acquisition,” said the PAC.

    Depa buat macam belanja duit kepala bapak depa aje.

    Bukan sikit, Beb, RM10.6 bilion. Bedebah. Hamjadah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagus brader macam nilah rakyat yg baik percaya pada laporan PAC..bukan macam KD asyik asyik WSJ pastu SR pastu WSJ.

      Berkenaan laporan PAC buat masa ni tak timbul jenayah. Cuma salah dari sudut cara mengurus...Masalah geng KD bila tafsir laporan PAC... pakai kepala masing2 ni lah puncanya.

      .Baca tafsiran yg betul dari golongan yg buat kerja ...maknaya apa tau..Audit dan PAC. yg lain2 sapa percaya memang kena basuh kaw2 nanti...nak pandai baca laporan yg dikeluarkan pihak yg betul2 buat kerja...bkn asyik asyik WSJ pastu SR pastu WSJ pastu SR.

      Delete
    2. KD & de gang kecik ati tak dipilih menganggotai PAC. tu pasal apa yang PAC keluarkan ditolak. sampai apa yang timbalan pengerusi PAC cakappun disanggah. tan seng giaw tu agaknya dah dibeli oleh najib kot. berapa juta?

      Delete
    3. 626 & 138,

      Korang melompat lompat macam berok bila laporan PAC tak sebut nama Najib. Korang tak ingat ke, mula mula Mamat tu di lantik sebagai Pengerusi, dia kata dia "cari makan". Di ketawakan orang tapi implikasi nya besor, mamat mamt wei.

      Kalau dah cari makan punya kerja dia, mana tak nya macam Apandi aje - tak lama aje salepas di lantik, Pandi keluarkan kenyataan mengatakan Najib tak bersalah dalam hal RM2.6 bilion. Hah, sekarang ada 3 kes saman di mahkamah nakkan kaji semula (review) keputusan Apandi itu - satu saman nya oleh Majlis Peguam. Bukan sebarang penyaman yang tu.

      Delete
    4. Woi Mamat Mamat 626 & 138,

      Nama Najib tak di sebut tak bermakna dia tak bersalah, wei. Kes belom selesai, Mamat.

      kalau tak salah jenayah, salah tak jalankan tanggung jawab amat besau, wei. The buck stops at him - dia Finance Minister dan Prime Minister.

      Salah jenayah ke tidak si Najib, masih belom pasti. PAC dah sarankan bekas 1MDB CEO Shahrol di siasat. Soal terbesar ia lah: Shahrol buat salah itu seorang diri saja ke? Takda komplot atau di arah secara bisik dsb nya ke?

      Memang, Najib di ketahui ada gunakan "tangan ghaib (hidden hands)" dan mungkin berlaku lagi jika siasatan ke atas Shahrol menunjukkan ada komplot dengan pihak atas. Tapi, siasatan US4 billion di ekaun2 bank di Switzerland yang Peguam Negara nya kata di percayai berkaitan dengan 1MDB masih berjalan, Beb. Begitu juga di tempat tempat lain.

      Pandai pandai tupai melompat ... satu masa akan jatuh ke tanah, Mamat.

      Delete
  16. PAC DAH KATA NAJIB TAK BERSALAH.APA NAK KECOH2 LAGI BRO? JADI JOM KITA MAIN WAU BRO.

    ReplyDelete
    Replies
    1. MAsalah nya brader...KD and the gang hanya percaya analisis dari WSJ...nak percaya PAC itu pun terpaksa ...bkn niat ikhlas...Kau ingat KD and the gang ikhlas ke percaya laporan PAC...takdalah aku kenal depa ni semua pejuang2 WSJ dan SE..tak percaya nanti tengok je la..keluar ja analisis WSJ .....wow keluar air mata kegembiraan..

      Payah rakyat yg berkiblat kpd barat ini.

      KD ada masa analisis sikit kes scorpene di France...dah berjanggut ni...takkkan asyik2 kata ada kes tapi senyap ja...kalau audit lambat marah bila barat lambat wah bkn kemain kau kata..barat jujur la ikhlas la...bg masa la...sudah lah..

      Delete
    2. Mana nak caya sangat punca punca tempatan. Pakai segala kuasa menutup maalumat, semua nya di rahsiakan, termasuk Komen Auditor General kpd odit 1MDB.

      Guna kuasa "tangan ghaib (hidden hands)" jugak. Alih alih Gani Pattail di lucutkan jawatan dengan serta merta tanpa justifikasi munasabah pun. Jugak tukarkan tempat kerja pegawai2 tinggi SPRM dan PDRM yang menyiasat 1MDB dan RM2.6 bilion.

      Dahtu buat surat palsu bertarikh November 2011 pasal "gifts" wang tunai, bunyi macam dah tahu dan menjawab semua yang berlaku di tahun 2015. Pada hal, begitu lama skandal meletop takda sebut pun. SPRM pigi Arab Saudi menyiasat pun takda jumpa surat itu.

      Mengarut.

      Delete
    3. Tony Puaka percaya 80% dari laporan Pac...Hearn juga. .chai2 dan KD yang tak pernah hadir mesyuarat Pac pulak percaya 0.00 %...

      Delete
  17. secara jujurnya... nampak sgt protun or anti DSN ni dah hilang pedoman ... lemah strategi dan gerak kerja.... nyata kurang kredibiliti .. kita lihat siapa yg bersama TDM... mmg kesian kalau nak banding DSAI atau Ku Li .. pemimpin yg ada pengaruh kepimpinan. Bukan macam TDM.. 22 tahun jadi PM memimpin salah guna kuasa dan peras ugut dan guna rasuah politik wang... hasilnya bila dah takda kuasa dan kroni pulak dah kurang wang masyuk... hanya beberapa kerat jer kredible leader yg support selebihnya pembangang yg mmg takda kredibiliti ... kesian kesian ... mmg better go fly kite !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib langsong tarak pedoman. Sampai tak mengaku Melayu,mengata dia Bugis, "pendatang jugak". Perinsip pun tarak. Nak kejarkan undi Cina, buang ISA, nyaris buang Akta Hasutan, kasi itu ini tapi kena tipu, dapat Tsunami Cina.

      Penyokong Najib pulak lebih dari bangang - tongong. Nak sokong Najib tapi tak keluarkan fakta dan hujah yang munasabah, main cakap WSJ, NYT dll tak betul, tapi tak berani saman sebab takut kalah, berborai lagi tahi di luar negara pulak.

      Yang sekor ni asyik cakap go fly kite. Itu le mentaliti penyokong Najib, takda membantu Najib pun kena tuding macam macam tuduhan. Kesian.

      Kalu Najib tak di gantikan, akan lingkup UMNO di PRU14. Caya lah.

      Delete
    2. Ini lagi satu baghal..melayu terdiri dari beratus2 etnik lagi bongok..

      Delete
  18. All the same; whatever party takes over Malaysia, whoever person leads Malaysia, will full of cronies, families getting richer and richer, ordinary Malaysian has to fight for their own survival...dont waste time siding parties...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes...yessss..like Mukhriz, Mokhzani dan Mirzan Kutty

      Delete
  19. Ahmad basah dimusim kemarau buat brik(bantuan rakyat 1kedah).Nama aja dia tukar-Barakah.
    Ahmad basah modal bos kau nak beli jiwa rakyat dah tak laku dah.Sebab tu pemimpin mesti yang berpelajaran agar tahu membangunkan negeri bukan dengan membeli jiwa untuk mendapat sokongan.
    Brik......haaaaaa.....haaaaa...haaaaaaaaa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bantu pon salah ...tak bantu lagi salah..
      Manifestasi jiwa yang celaru dan keliru...wake up brother....wake up

      Delete
    2. Orang kedah tau mb nak tabur dedak...jalan pintas

      Delete
  20. Dah TERANG TERANG 1mdb tu HANYA MEMBAWA MASALAH kepada negara ini...tak bawa satu habuk pun kebaikan kepada rakyat dan negara ini...masih ada lagi nak sokong? Heran betul..

    ReplyDelete