Saturday, April 9, 2016

Duit masuk ke dalam akaun "hang pi mana", dia kata dia tak tau..

15 comments:

  1. Soal itu duit sapa pun belom selesai, Bang.

    Pulak nya alih alih keluar konon nya surat yg di tulis dek anak Raja Arab Saudi di tahun 2011 mengatakan "gifts". Mengarut. Tulis di tahun 2011, tapi bunyi macam tahu aje dan menjawab semua soal yang keluar di tahun 2015. Kupra worak punya cerita. Suurat palsu.

    Kalau surat betul, kenapa tak sebut bila skandal RM2.6 bilion pecah berdentam dentum dah gitu lama?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dengar nie Kejora.....

      Spesi seperti kamu yg cakap berbolak balik, kuat temberang, suka menyamar pelbagai watak, mencarut, memburukkan peribadi orang tanpa bukti kukuh, baling batu sembunyi tangan, memang jelas tidak boleh dipercayai kerana telah hanyut digoda syaitan.

      Dalam pada itu, saya tetap berpegang pd ajaran orang2 tua, HONESTY (KEJUJURAN) IS THE BEST POLICY. Najib telah banyak kali membohong dalam isu duit berbilion dalam akaun peribadinya. Tak pernah dalam catatan sejarah di manapun jua ada pemimpin berbuat demikian.

      Berbekalkan ilmu dan pengalaman hidup, Insya Allah, saya tidak akan giur & mudah dibeli dgn duit suapan, apatah lagi dgn prinsip jahanam Cash is King anutan Najib & Rosmah.

      F A H A M...............!!!!!!!

      Delete
  2. Assalamualaikum KD..

    Isu najib berkenaan akaun peribadi banyak yg di putar belitkan...kalau ada pun video sekerat2 ...


    Bg kami KD kami percaya pada Najib tidak pada Tun M dan kawan2nya...Jadi tentulah bg engkau penentang Najib tidak akan menerima ulasan kami.

    duit 2.6B bukannya isu kalau dilhat tahun ia dimasukkan...malah Cara Najib cukup telus dgn memberitahu Bank Negara dan menyimpan di ambank...lain la najib simpan di panama.

    Bagi kami akaun amanah dan peribadi adalah sama...maksudnya sama dari sudut camna?

    Sebagai Presiden UMNO najib menyimpan atas namanya sebagai akaun amanah..itu aja..Bg kami takda la msalahnya kerana UMNO sudah diboikot dari dana bilama taikun2 Tun M mahu menghancurkan UMNO.

    Ok la KD terserahlah macam aku katakan pengalaman membuktikan tafsiran akan berbeza antara satu sama lain...

    Sabard dan teruskan perjuangan...terkejut gak aku kau marah rupa2nya..tapi Tun M pun boleh bersama-sama lim Kit Siang...Kalau ikut Tun Mahathir tiada kawan dalam politik...tapi kalau ikut aku kau kawan aku sampai bila2...malah rakan2 engkau yg sentiasa komen ni juga kawan2 aku...cuma bersikap lapang dada la..apa nak buat dah tentu ada penyokong dan penentang selama2nya...


    ReplyDelete
    Replies
    1. Majib amanah kamu kata? You must be kidding, kiddo...!!!

      Orang kalau amanah tak senyap2 berahsia, simpan duit parti atau duit untuk kegunaan orang ramai dalam akaun peribadi, F A H A M...... !!!!!!!! Nak klepet sorang-sorang gamaknya...!!!

      Lepas tu, bercuti-joli sambil nyopping sakan berkontenna-kontenna.. apa kejadahnya itu? Yg tidak berperi kemanusiaan pulak time itu negara dan rakyat sedang berhempas pula mengharungi banjir dahsyat.

      Honesty is the best policy, put this into your head, kid...!!!

      Delete
  3. Perjuangan harus berdasarkan etika...heret Mahathir, Najib atau sesiapa sahaja, negara dan anak cucu kita tidak akan rugi apa-apa.

    Isu "Duit masuk ke dalam akaun "hang pi mana", dia kata dia tak tau.." sepatutnya tidak membezakan kita dan kenapa perlu dipertahan si karut itu (?).

    Itu adalh prinsip dan etika..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Prinsip engkau fgn kami berbeza KD..itu la permasalahanya..Kami sejak mula komen tetap pertahankan institusi kerajaan.

      Duit masuk hang pi mana?...cuba kau baca apa kata Bank negara? Perlu dingat Najib bila buat sesuatu meminta nasihat pakar,,,disebabkan isu duit derma 2.6B dari saudi maka keperluan nasihat dari Bank Negara amat penting.

      Delete
  4. apa punya tahap ni...

    masa duit masuk, Najib ada minta nasihat pakar ke?

    mana statement tu?

    ReplyDelete
  5. prinsip sokong kerajaan yang menghalalkan cara?

    Haram pun ok?

    Berat dah umat Muhammad lagu ni...

    ReplyDelete
  6. Tuduhan Tanpa Bukti Adalah Suatu Kemungkaran.
    Ko punye islam dah cukup bagus ke KD pundek?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sapa cakap tak ada bukti.Akaun tu najib punya dia ada rekod duit keluar masuk.Jadi bukti tu ada kat dia suruh dia tunjuk jadi semua orang boleh tau sana ada fitnah atau tidak senangkan tak payah nak pusing sana pusing sini.

      Delete
    2. Badigol 8:06...
      bukan tuduhan
      dia yang mengaku selepas belang terpecah

      Delete
    3. The fact that the billion dollars kept secretly in his personal bank accounts is self-explanatory that Najib is dishonest with bad ulterior motive to his party, the rakyat and the nation. FULLSTOP....!!!

      Delete
  7. Tuduhan tanpa bukti? Apa punya bangang da. Dah terang2 duit tu masuk akaun.

    Jika dia benar2 seorang yang amanah dan jujur...serta merta dia SURUH SIASAT DAN PULANGKAN WANG ITU...skrg ni..dia cuma jawab tak tahu dan takde rekod! Itu selalunya jawapan orang yang menipu dan buat salah tau tak?

    ReplyDelete
  8. Biasalah budak-budak PKR dengan PAN yang bertuankan DAP. Asal cakap benda yang tak elok (tetapi benar) pasal diorang, mulalah melalak macam anjing. Terimalah realiti, ingat Anwar Ibrahim tu taraf wali ke?.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya pun tak menyokong Anwar & DAP. Tapi, berkiblat & menerima tunjuk nasihat Yehudi APCO & Goldman Sachs oleh Najib adalah lebih buruk & dahsyat.

      Delete