Tuesday, April 5, 2016

JAWAB MACAM KILAT...BUKAN MACAM PONDAN

Kekurangan atau kelebihan.
Fakta atau auta.
Perjuangan Tersembunyi atau Kebenaran.
Baling batu sembunyi tangan atau Baling cermin kaca pun tak pecah.
Menyalak bukit macam tak runtuh tetapi gegar macam gempa bumi...
N2H atau no words to say...

Tun Dr Mahathir dianggap sendirian dalam perjuangan cuma lately dianggap bersama Pembangkang, hakikatnya pembangkang yang ingin sangat tumpang tuah dan tui Tun.

Sebagai golongan profesyonal dan tahu apa yang dilakukan, Tun tidak menghalang sokongan ke atasnya atau tetap berprinsip menyokong kebenaran walau dari pesaingnya.

Dalam masa yang sama, bukan tidak ada pembangkang yang cuba mengambil kesempatan, membalas dendam atau memburukkan Tun tetapi fokusnya untuk memberi tekanan kepada Najib tetap tidak ada perubahan.

Penyokong pro Najib cuba melagakan Tun dengan pembangkang, tidak berkesan, sendiri kecewa.

Melabelkan segala bentuk keburukan, tetapi sokongan kepada Tun bertambah malah semakin banyak news membogelkan Najib di peringkat dalam dan luar negara.

Ada dengar Najib jawab serta merta, kalau ada jawapan dari pihak lain itulah PEMAKAN DEDAK, mudah saja nak kenalpasti puak ni, dari blogger sampailah menteri.

Yang anon tu, taraf pecacai, copy paste, makan dedak guni jenis tabur.

Sikap Tun, setiap isu dijawab dengan sendiri, petistiwa dan fakta, serta merta segera. Tak perlu upah tukang jawab, tak petlu lantik Ketua Penetangan atau Biro Maya cap ayam.

Itu sebablah, Tun semakin didekati, disokong dan dihormati. Walaupun tampak bersendirian menjawab isu tetapi mantap dan membina sokongan rakyat secara silent.

Tun masih santai, kalau besok dijemput Illahi, Tun mati sebagai pejuang kebenaran tanpa tolok banding.

Kalau nak kaya sendiri dan anak beranak, kenapa perlu bersusah payah berhujan panas bersama rakyat. Tun tak ada kes liwat atau jenayah samun. Ada jawatan pun dibuangnya.

Banyak kali sangat Tun cabar bawanya ke mahkamah, ke penjara atas apa saja dakwaan.
Tun tak ada kuasa sekarang nak pecat KPN. Gabenor, AG, Pengarah PSRM...jadi apa alasan untuk tidak heret Tun sedangkan pendedak kata ada selori kes.

Perjuangan sebab tak dapat dedak seperti kata anuar musa memang benar. Tun bukan sahaja tak dapat dedak malah yang cuba nak bagi dedak pun faham Tun tak lut, tak gelojoh, tak pandang...bagi Tun makan dedak atas istilah rasuah samalah macam makan babi.

Apa saja dakwaan dan fitnah Tun sudah jawab sendiri dan mencabar untuk dibawa ke mahkamah.

Jika ada lagi fitnah di sini atau di sana atau di mana sahaja kepada Tun, meteka itu golongan yang sudah hilang hidayah. Dosa dan haram sudah jadi makanan harian sekeluarga.

Memfitnah satu orang tua berusia 90 tahun besok lusa nak mati, sempat ke nak minta maaf (?)

Fikirkanlah...
Fitnah tu lebih berat dosanya dari membunuh guna bom...

87 comments:

  1. Replies
    1. mak aii kalau ya pun tak payah la tulis sampai double...ni dah kira bodek tahap gaban ni...


      KD berkenaan najib tak jawab...kau salah KD...Najib cara dia serahkan kpd institusi bertauliah...Cth isu 2.6B bg kat SPRM, SPRM sahkan duit dari saudi.Zahid juga dah jumpa orgnya...Cuma msalah korang jenis suka mebantah..bila WSJ confirm baru nak percaya dari saudi,
      Dan seperti biasa bila WSJ analisa duit saudi korang kena wajib percaya ,,,nak faham isu duit saudi tak susah,,,tengok gambar camna saudi sambut najib baru2 ni...faham la

      Delete
    2. Kahkahakh..
      Cai najis pun
      Sblm serahkan kpd institusi bertauliah, institusi tersebut hendaklah mnyokong najis dan berjanji taat setia utk membebaskan najis dr sebarang tuduhan
      Kahkahkah..
      Bbulan2 sprm siasat, hantar kertas siasatan utk tndakan lanjut.
      Pandir.moden lantilan najis kona baring terus..
      Kahkahkah..
      Xde kes sprm kate xdes kes. Xkn submit kertas siasatan.. kahkahkah

      Delete
    3. Cara kau gelak aku suka..Sarawak akan menang.Setuju tak kawan2..aku hairan la takda sapa berani nak analisis pru sarawak...jgn lupa tau Najib turun sarawak dah lebih 50X

      Delete
    4. kahkahkah...nmpak st ko ni kurang didikan pemahaman pembacaan. Cuba ko ingt betul2 dulu apa yg najib dok kata dlm isu RM2.6b ni???
      1. Nafi guna duit rakyat kepentingan sendiri
      2. Kemudian, Penderma dari timur tengah
      3. Kemudian Penderma-penderma dari timur tengah
      4. Kemudian Penderma itu adalah seorg raja di timur tengah.
      5. Kemudian Penderma itu hanya seorg shj.
      6. Kemudian SPRM dh sahkan penderma tersebut, saya ckp benar.
      7. Kemudian Penderma tersebut adalah anak raja yg mangkat.
      8. Kemudian nama penderma adalah majid bapaknya king abdul aziz tu masa dia jadi raja, najib ni skolah mpon xabes susu lagi. Camne najib blh dpt derma umur pon baru tadika??

      Dlm byk2 tukar cerita tu, ko cuma tgk sbb datang dari arab saudi maka ko rasa najib ckp betol. Apa sekolah, universiti kat malaysia ni dah tak boleh bg ko pandai lebih sikit ke sampai nmpak ketara bodoh mcm lembu, wahai anon 11.15am?? risau aku kt anak ko ni, kgn la dia mewarisi bodoh mcm lembu dari bapak dia.


      Delete
    5. Pada awalnya Najib memang perwatakan baik, lurus bendul, mudah didekati dan ramah mesra. Dia bertukar karektor setelah mengahwini janda 2x bernama Rosmah Mansor.

      Saya sudah dididik jangan berbohong dan mengaku jika kita berbuat salah. Sampai ke akhir hayat pun mendiang ayah berpesan anak2nya supaya jujur agar selamat dan dipercayai orang.

      Berbalik pd isu duit derma & 1 mdb, kenapa Najib mesti berdolak dalik, bercakap bohong & berahsia sehingga orang no. 2 ketika itupun tidak tahu? Bank Negara hanya dimaklumkan pengaliran duit masuk tapi untuk tujuan apa dan cara mentadbirnya tidak dimaklumkan. Setelah berbelit-belit dan berbagai-bagai kenyataan dikeluarkan oleh Najib dan macai-macainya, nak cover pun dah tak ter'cover'. Heran, kalau boleh kutip RM2.6 Billion melalui derma buat apa menyusahkan rakyat dengan GST & memberhentikan sabsidi minyak? Tidakkah itu menzalimi/menindas rakyat semata-mata?

      Lagi satu, kenapa Najib & Rosmah menunjuk-nunjuk sikap boros & kemewahan seperti shopping sakan, belanja kahwin juta2 untuk anak mereka mengalahkan putri raja, menggunakan jet kerajaan untuk urusan peribadi. Lagi satu hal, macam mana pulak dalam akaun Rosmah ada juta2 sedangkan dia suri rumah sepenuhmasa yg mengharapkan gaji bulanan suami sebagai PM sebanyak RM23,000 sahaja. Anak Rosmah pulak mana dia cekau duit ratusan US$juta bikin filem hollywood dan mampu beli apartment2 mewah di Beverly Hills & New York....???? Ini yg melenyapkan keyakinan saya terhadap Najib.

      Delete
    6. Setuju dan sokong apa Othman cakap. Dan apa 816 cakap.

      Tapi nampak sangat bodoh nya apa 1115 cakap. Najib serahkan kpd institusi bertauliah, konon. Tapi pakai "tangan ghaib (hidden hands)" buang Gani Pattail serta merta dengan takda alasan munasabah, tukarkan secara serta merta jugak pegawai2 tinggi SPRM & PDRM yang menyiasat 1MDB.

      SPRM sahkan duit dari saudi tapi tak sebut dari siapa, tak beri butir2 lanjut siapa. Zahid juga dah jumpa orgnya tapi tak juga beri tahu siapa sabenar nya. Tak masuk akal kalau betul ada "penderma", dia tak mahu di ketahui umum, atau di mintak kebenaran beri tahu umum sebab seluruh Malaysia dan di luar dunia dah gemuruh cerita songlap duit.

      Siapa kata WSJ confirm? WSJ ha nya laporkan laporan Australia mengata ada surat mengatakan "gifts" dari pihak Arab Saudi. Yang di katakan "pemberi" tak di ketahui kekayaan nya. Surat konon nya di tulis di tahun 2011 nampak benar macam menjustifikasikan apa yang berlaku di tahun 2015 dll. Menunjukkan itu surat tipu. Kalau tak, mengapa Najib "perap" aje sejak tahun 2011? Mengarut.

      Mengarut lagi cakap pulak "korang kena wajib percaya .. tengok gambar camna saudi sambut najib baru2 ni". Alamak punya cetek pemahaman adat antara bangsa. Orang nak lawat, layan le, Mister bodo.

      Tapi ko baca le apa Time Magazine kata - Obama "distance himself" dari Najib sekarang.

      Delete
  2. Anak ayam amat maslan mana?. Cepat konen walaupun macam komen budak std 6

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anuar Musa apa beza nya? Bukan ke dia terlibat dengan beli bangunan untuk MARA di Ostorlia tuh?

      Bila PAC nak bentang laporan ke parlimen pun tak tau. Tangguh punya tangguh dah berapa kali? Tak tau apa nak buat sebab komen Auditor General di rahsiakan. Tak berani nak kenselkan rahisa sebab nanti si Fizi pun nakkan dokumen kaitkan 1MDB dengan LTAT di kenselkan rahsia nya dan dia boleh lepas dari kena tangkap.

      Skandal 1MDB dan RM2.6 bilion tak boleh lenyap dari pemikiran rakyat punya. Surat tipu ngata anak Raja Arab kasi "gifts" pun tak terjawab soalan rakyat.

      Kalau tak ganti Najib sabelom PRU14. parah lah UMNO dan bangsa Melayu.

      Delete
    2. wah bagusla akhlak geng KD ni,,anak ayam la anjing la..aku cadangkan king kong amacam setuju.


      Boleh tolong tak? kepada semua geng KD bila nak sembang UMNO boleh tak tutup mulut busuk faham tak?

      UMNO kekalkan Najib sampai PRU ada faham..Semua negeri dah pakat ikrar taat setia...Minta tolong la wei kalau nak sembang pun DAP ka PAS ka PKR ka..UMNO jgn la ya

      Delete
  3. Kira mudah untuk jawab dan dapat dedak, salahkan tdm dan burukkan tdm. Agaknya sokongan bertambah ke kerana berjaya maki hamun tdm.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ooo bertambah sokongan la ya...Kita tunngu keputusan PRU SARAWAK.

      Delete
  4. Perghh.. terbaik brader kluang. Kita sayang dan akan bersama tun sampai bila-bila.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya terbaik...terbaik masuk bakul sampah

      Delete
    2. 1119 itu lah jenis penyokong Najib. Macam itu, aku dah kata jahanam UMNO klau Najib Najib tak di gntikan sabelom PRU14.

      Delete
  5. Nampak nya tak berani puak Projib masuk sini. Takut kena ketuk pala. Nak jawab pun tak reti, mana nak berani masuk sini?

    ReplyDelete
  6. ehem-ehem;
    Reject my pm
    Yg asyik dengar cakap mem
    Dari a.m. hingga p.m.
    Respect Tun M

    ReplyDelete
  7. Anak2 ayam tak berani boslah masuk. Pasti best punya jawab.

    ReplyDelete
  8. KD,
    Nanti adalah lahabau Anon yang anti Tun M masuk blog ini dan mula mencarut dan maki macam macam terhadap Tun M sebab sakit hati dipuji,yang cilaka dan bangsatnya masih dok pakai fitnah yang direka Raja Petra Kamaruddin(malaysian pemfitnah No 1)sejak zaman reformasi tahun 1998 ,saya ingat waktu tu saya di Penang bersama MiM(dr norvandi)saya operasi samapai kulim bertungkus limus mematah fitnah reformasi ciptaan Raja Petra terhadapat Tun M bagi kawasan utara tapi sekarang sudah tidak lagi la sebab saya berprisip kalau pemimpin no 1 rasuah dan jahat kita mesti tolak tapi kawan kawan lain seperti MiM mereka masih disebelah sana itu hak mereka la mungkin ada sesuatu,tapi yang pelik yang saya nak cerita ialah Raja Petra ini beliau lah orang pertama membawa isu altantuya melibatkan skandal Najib dan Rosmah sehingga ribut satu malaysia tapi sekarang beliau la yang paling no 1 penjilat Najib ,kalau di negara maju orang macam ini hilang segala galanya kerana akan dipulau sebab jelas seorang munafik tapi malangnya disebabkan sudah tiada isu terhadap Tun M semua fitnah yang direka raya dizaman reformasi terhadap Tun M yang sudah dijawab berulang kali dengan fakta dan dipatah dengan mudah oleh kumpulan kami ketika itu dengan fakta jelas masih dijuga dan dikitar semula dengan tiada tahu malu oleh macai macai najib yang hanya ada daripadanya bukan dapat apa pun tapi disebabkan otak udang mudah di tipu.

    Mereka sering tak faham apa yang Tun M tuntut dalam diklerasi Rakyat ,kalau baca betul betul bukan menjatuhkan kerajaan BN cuma diminta Najib lanun turun kerana ada sebab sebab keburukan diberi sekiranya masih memerintah ,disamping kerajaan juga dituntut melakukan perubahan yang telah dirosak oleh najib terutama institusi kerajaan seperti SPRM ,BNM dan yang teruk sekali PDRM serta Jabatan Peguam Negara itu saja tapi nak pusing kata jatuh kerajaan bagi pembangkang ini bodoh sebab tak baca apa diklerasi rakyat cuma dengar Najib dan kuncu kuncu tipu pun begitu terpulang la sebab hari Najib ini bukan lama pun diluar negara kuncu kuncu beliau dah ada kena tahan takkan tak cerita habis ,Arul Kanda pun beritahu kerja beliau dah selesai(apa yang selesai pun tak tau la)di 1MDB dan akan resign(mula takut tu tengok dah ada yang kena tahan FBI),jadi apa nak jadi lepas kita tengok saja KD sejauh mana depa nak pi dan putar cerita terutama RPK untuk kekal dapat Dedak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dr pun tak faham, macam mana yg bukan doktor nak faham

      Delete
    2. Othaman jilat Tun..baik punya..YM Raja Petra jilat Najib...pon baik punya... Masing2 jilat menjilat..alasan menjilat perkara kedua dan tidak penting pon..so apa yg loghat sangat Tuan Othaman?

      Delete
    3. This comment has been removed by the author.

      Delete
    4. This comment has been removed by the author.

      Delete
    5. Kejora Liberal 4:36 AM...

      Tak loghat pun, hanya sekadar mengikuti pesanan orang2 tua,

      Siakap senohong
      Gelama ikan duri
      Bercakap bohong
      Lama2 mencuri

      Itu saja, faham2 aje lah...!!

      Delete
    6. Setuju dan sokong apa Roslan cakap.

      Delete
  9. Replies
    1. mak aii dah 3X...confirm makan dedak KD ni

      Delete
  10. TMM amat saya sanjungi dan sayangi bukan dia TMM tapi kejujuran dan ketelusannya dalam menjawab semua isu yang diajukan kepadanya sangat meyakinkian. Porjib kau Hado?

    ReplyDelete
  11. Salah bandingan KD..
    Jawab mcm kilat tu level mamak.

    Kalau lambat tu bkn pondan. Tp adalah darah pahlawan gagah berani perkasa kuat dan mapan. Pejuang sejati yg berlapang hati dan pemaaf

    Mat maslan, aku nk upah 8500 jgk. Akan aku komen lg kaw kaw kaw

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan level Mamak, tapi level Bugis yang tak ngaku Melayu, hebohkan dia Bugis "juga pendatang", nak ambik hati DAP dan Cina, buang ISA, nyaris jugak buang Akta Hasutan, sengapkan DEB, kasi biasiswa kpd kaum yang terkaya di negara ini dah berpuluh tahun, yang beratus jutawan depa derma biasiswa dll hingga UTAR tak mahu terima RM30 juta dari seorang jurutera jutawan Cina sabelom PRU13.

      Najib membongkok ke belakang, lembik bila di gelar Ah Jib Gor, rupa nya kena tipu, dapat tsunami Cina di PRU13.

      Kalau tak di ganti Najib ni sabelom PRU14, lingkup UMNO, jahanam hak dan kepentingan Melayu salepas nya.

      Delete
    2. ni satu lagi mamat gila talak,,,jgn cerita UMNO boleh tak...UMNO menang di semenanjung paling tinggi..Pakatan campur semua kerusi pun lebih 1 ja..ada faham..PRU sarawakdah dekat kita tinjau tinjau dulu keputusanya nya ya...Untuk pengetahuan najib pi sarawak dah lebih 50 x....

      Soalan mudah berapah kalikah tun m melawat sarawak sepanjang 22 tahun menjadi PM?

      a) 100 x tapi guna email la
      b)100 x cuma hantar ahmad maslamsbg wakil
      c) tak ingat jawapanya.


      p/s..aku pilih c psal tak ingat la takut fitnah...Ingat ya fitnah itu bahaya...

      Fikirkanlah...
      Fitnah tu lebih berat dosanya dari membunuh guna bom.


      arrr sebelum lupa isu arab gila bg 2.6 b adalah fitnah pemakan dedak jgn risau sangat.

      42B duit lesap bkn fitnah tetapi cerita dongeng ayam tipu itik makan dedak..

      Delete
    3. Satu dunia dah bercakap. Pendekar Mustar pun ada cakap..."Duit dah dilarikan orang, bukan main-main, bukan cobaan, tapi betul..betul..!!!"

      Delete
    4. Dunia mana yg cakap tu...terbaru amithabacan pun masuk senarai..makin tak popolar la najib..

      Delete
  12. Mim oi mim mana kau. Sila jawab. Tak kan tertidur kot sesudah kekenyangan

    ReplyDelete
  13. kesian ada modal superficial pun boleh berkokok... aku tak benci pun TDM tapi benci movement yg undemocratic yg TDM buat. TDM bukan maksum ... movement pun guna sumber fitnah ... he is grandmaster politikus ... so korang layan lah politik kroni .. politik tamak kuasa ... politik diktator .... bolayan movement buang masa semua ni... go fly kite !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 847 kamu cakap pasal Najib ye?

      Setuju Najib undemocratic ... bukan maksum ... guna surat Pak Sheikh konon tapi tipu dan fitnah ... he is grandmaster politikus ... kroni yang bikin, leak kpd pemberita Australia konon .. politik gila kuasa yang bini dia mesti nak ... politik diktator .... undur le ... pigi mkan nasi kangkang di negara lain!!!!!!!!

      Delete
    2. brader nak faham isu 2.6B tak susah,,baca nalik laporan SPRM dan tengok gambar bagaima kerajaan saudi sambut Najib.

      Delete
    3. SPRM mana ada submit kertas siasatan ke atas 1MDB.
      Jgn pusing cai..

      SPRM siasat 42 juta duit SRC masuk akaun najis yg mana pandir moden lantikan najis selamatkan najis..

      Cara kerajaan saudi sambut najis nk jdkkn bukti siasatan..
      Kahkahkahkah..

      Sampah gila hujah cai najis.
      Nk hujah guna fakta..

      Cth mcm shahrir. Terima sejuta soking puja najis..
      Bolehkah dijadikan bukti najis xbersalah..
      Kahkahkah...

      Cth mcm khairudin ditangkap atas akta ROSMAH..
      Tp mahkamah kata akta tu xterpakai lngsng ke atas beliau dan peguamnya..
      Itu adalah cth bodoh bangang punya AG dan PDRM xmampu analisa fakta dan akta..
      Kahkahkah..

      Delete
  14. boleh tak suruh Najib sendiri jawab..go fly kite lar

    ReplyDelete
    Replies
    1. Naji jawab bkn macam korang jawab asyik2 WSJ asyik2 WSJ..

      Najib jawab gunakan institusi bertauliah antaranya PAC,,Audit Negara ...SPRM..PDRM...AG...Bank Negara

      Delete
    2. Kupra worak ko le 1130.

      PAC sampai sekarang belom buat laporan ke Parlimen. Nak nunggu kebenaran boleh keluarkan komen rahsia Suditor General di atas odit 1MDB yang Jabatan nya buat. Kalau tak keluarkan komen itu, macam mana rakyat nak percaya 1MDB jalankan "niaga" betul ke tak?

      Najib pulak pakai "tangan ghaib (hidden hands)" buangkan Gani Pattail dengan serta merta dan tukarkan kerja pegawai2 tinggi SPRM dan PDRM yang menyiasat 1MDB dengan serta merta jugak.

      Apa salah nya cakap pasal WSJ? Depa buat laporan dengan ada alasan. Mengikut standad antara bangsa. Depa media bertaraf antara bangsa. Tapi hangpa tak reti bahasa.

      Pahal pun, ngapa tak saman? Takut kalah atau tak mahu keluar lagi pekong bertan, ye?

      Delete
    3. Bukan saja soal percaya 1MDB jalankan "niaga" betul ke tak. Paling penting sekali, soal Najib ada songlap duit ke tak.

      Anak tiri dia alih alih kaya raya, beli harta di New York dan di Hollywood. Kena tibai, keluar kenyataan PMO konon nya ada "legacy of wealth". Tapi semua adik2 Najib keluar kenyataan ngata bapak diorang tidak kaya.

      Najib tak malu muka. Kulit tebal macam ....

      Delete
  15. anon 8:47:00 pm

    Najib buat democratic movement ke? apa lg tun boleh buat. tanya x jawab, tunggu kat PWTC, tetiba cansel majlis, buat laporan dengan SPRM, AG tolak..so macam mana lagi..kalau tunggu PRU14 nanti, yang jadi mangsa, UMNO dan BN. tolong kasi info democratic movement macam mana? Ko nampak undemocratic movement dari tun, macam mana PM kesayangan bro, democratic le sangat..nak jawab pun hantar org tolong jawab..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kamu ni jawab tak tentu arah. Kmu sokong Tun ke Najib ke? Macam mana najib tak trhedi hedik, ada penyokong pun macam kamu.

      Sebusuk busuk nya kamu kata lah suarrt si Arab tahun 2011 tuh terlupa nak keluarkan, bila jumpa dah berlapok, enuh habuk. Dahtu ajak le sesiapa periksa betul ke, tipu ke. Bawak dakwat kas ke, alat carbon dating ke nak pasti kan di tulis di tahun 2011.

      Mengarut, pulak tak cakap apa sejak 2011, bila meletup skandal 1MDB dan RM2.6 bilion pun senyap aje, alih alih ada surat pak sheikh pulak. Ghenti kan le, kata oghang Bota, tepi Sungai Peghok.

      Delete
  16. Bukan jawab macam pondan, Beb. Depa jawab macam apek sengkek. Takda modal, takda fakta, jadi, mana ada hujah? Main kakaka, hahaha, hehehe aje le di sana sini.

    Ganti, jangan tak ganti si Najib sabelom PRU14. Parah kita kalau tak.

    ReplyDelete
  17. #singkir najib respect tun

    ReplyDelete
  18. Kalaulah perkataan fitnah tidak ada dalan kamus bahasa melayu agaknya apa akan jadi puak2 pendedak tu.Macam mana la depa nak bela bos depa yang pendiam sejak kecil tu.
    Ya la hanya perkataan itu saja yang depa semua tau guna.Tanya la sampai berbuih mulut pun jawapannya tetap fitnah.Kalau la jawapan fitnah tu dijawab dalam pepereksaan SPM untuk semua soalan agak2 boleh dapat 8 A tak ?

    ReplyDelete
  19. KD apa yg kau merepek ni..Semenjak Tun M sokong Lim Kit Siang yg aku tahu akar umbi tolak lagi ada la.

    Mudah nak faham.Matematik mudah.Tun M keluar UMNO ada tak cawangan dibubar?
    Takda kan...jadi citer apa ni?

    Ok yg ke 2 Bila Tun M keluar UMNO masuk pakatan depa buat 2 perkara terbesar yg akan mengakibat Najib berundur...Faham tak ni..Najib kena berundur bkn Najib goyang tangan.

    Perkara 1 deklarasi rakyat...apa cerita..ada satu mamat gila kata dah cecah 100 ribu..yg aku tau la tun M bkn nk 100 ribu Tun M mau 1 juta.

    Perkara ke 2 Tun M buat ceramah di dewan ...setakat dewan malas nakulas ya..dan seterusnya demo...korang malu boleh tak? demokalau takat penuh dewan tak payah buat ada faham buat malu la.

    Msalah Pembangkang gunakan Tun M ...itu memang kerja pembangkang bkn UMNO faham tak ni..UMNO dia ikhlas psal itula barisan nasional asyik menang PRU.

    Berkenaan isu antarabangsa najib dikaitkan dgn messi aku pun tak suka tapi apa nak buat...yg terbaru Putin,jackie chan semua nak jadi hero...kurang ajar betul Najib dah jatunh ranking la...

    ReplyDelete
  20. Yes kita viralkan tagline * singkir najib, hormat tun m #. Yes! Yes! Yes!

    ReplyDelete
  21. Walaupun cawangan umno tak bubar tetapi ahli dah tak zetia. Aku dan keluarga walaupun ahli umbo yang taksub tetapi telah bersumpah tidak akan mengundi bn pada pru14 sekiranya najib masih pm.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mamat ni la asyik asyik keluarga aku tk nk sokong UMNO..keluarga kau mana ni? kalau kat segambut tak yah undi confirm DAP menang ...

      Delete
    2. 237, bodoh nya kamu tak nampak dia tulis "sekiranya najib masih pm."

      Memang teruk le Najib, ada penyokong pun bodoh macam kamu. Dah lah Najib sendiri teruk, macam macam tak betul. Dasar dia, kempen PRU 13 dia, hingga hilang undi popular dan dapat kputusan yang paling buruk antara Presiden UMNO sejak di tubuhkan.

      Apa kamu nak sokong Najib lagi? Akan merudum le UMNO di RU14 kalau dia tak di gantikan. Givap le, Mat Tonjol.

      Delete
    3. Habis nak tunggu kau punya cerita sekira sekira sekira..dah bertahun asyik maki Najib..tak boring ke?

      Najib masih PM tau..agak2 la kalau nak berangan..kalau demo tempohari 1 juta boleh lah kita sembang buku bertemu ruas...ini kalau takat yg mai cukup 3 bas..amenda..dah macam lawan OKU tau ..deklrasi rakyat pun slow ja..apa cerita..

      Aku minta semua penyokong Tun sedar lah jgn berangan melampau...Najib semenjak korang serang dia terus bekerja utk rakyat..Apa maksudnya? dia tak kisah pun isu2 yg Tun M bawa ..knapa ? psal menipu tau..sumber dari justro la..dari WSJ la..

      Akhir sebelum terlupa nak faham isu 2.6B tak susah tengok gambar Najib mendapat sambutan luar biasa di saudi.

      Delete
  22. Walaupun cawangan umno tak bubar tetapi ahli dah tak zetia. Aku dan keluarga walaupun ahli umno yang taksub tetapi telah bersumpah tidak akan mengundi bn pada pru14 sekiranya najib masih pm.

    ReplyDelete
  23. Takyah tgk jauh bro.. tgk mesyuarat cawangan yg dah 2 minggu bermula. mood sgt negative. kalau ada usul sokong kepimpinan presiden pun dtg dari cawangan yang berjawatan dan berkepentingan di bahagian.

    Nak cukupkan korum pemuda dan puteri pun berjam2 tunggu.. di bahagian saya ni dah ada cawangan yang gagal mesyuarat sebab tak cukup korum 1/4 ahli berdaftar.

    Realiti..UMNO sedang sakit..

    ReplyDelete
    Replies
    1. OO sakit la...semua pakat sokong Tun M la ya...

      Maaf la ya UMNO bkn parti pak hang...UMNO memerintah malaysia pun bkn semalam. Tolong sapa2 mulut busuk jgn citer UMNO...memualkan.

      Delete
    2. Lain hulu lain parang, lain dulu lain sekarang.

      UMNO Dulu - (United Malay National Organisation).
      UMNO Dulu - (Under Mahathir No Opposition - 2/3 majority).
      BN Dulu - (Barisan Nasional - 2/3 majority).

      UMNO Kini - (Untuk Mohd Najib Only).
      BN Kini - (Barang Naik - menang cukup makan saja. Undi popular 48% saja).

      Kesimpulan - Tak yawkwee (tak ingin) nak jadi ahli UMNO Najib.

      Delete
  24. Lu pernah tgk ke bro PM jawab soalan di Parlimen secara direct semenjak dua menjak ni?

    Asyik dgn jawapan bertulis sahaja. Sebab takut dpt soalan tambahan dari MP yang perlu dijawab secara spontan.

    Kalau nak menjawab isu pun takut camne nak jadi pembela melayu dan islam? kui..kui..kui

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pernah buat sidang akhbar dua hala (?) Kiamat kalau berani dan saolan tidak ditapis..

      Tapi pendedak kata apa, Najib bagi pada pihak authoritas untuk menjawab. Rupanya PM depa jenis bangang.

      Delete
    2. Korang tu yg bangang....bila panama keluar list berebut -rebut nak ulas...bila WSJ keluar berita keluar air mata gembira...Apa ke bodoh sangat,,,

      Bila isu berkait soal derma yg layak tentulah SPRM...korang dah bodoh dan bangang ada hati nak masuk campur urusan SPRM...Bila SPRM kata duit dari saudi ikut je la..Depa tahu la buat kerja ni tidak asyik nak percaya WSJ..Bila WSJ kornar baring baru nak percaya tapi percaya cara org gila...psal gila wsj ulas semua duit saudi ikut caranya bkn cara siasatan SPRM.


      Isu 1MDB Arul dah jawab berkoyan-koyan dah cuma yg bodoh korang jenis malas membaca..

      Isu najib bknya banyak mana pun setakat 1MDB dan duit 2.6B...bertahun-tahun dok pusing...


      Soalan mudah apakah projek 1MDB di SARAWAK?

      a) lebuhraya berTOL dari sarawak sampai sabah.Tol diberi pada kroni yg baik
      b) lebuhraya takda tol tapi hanya 1 lorong ja.
      c) lebuhraya takda tol 4 lorong 18Billion tapi confirm projek masuk kat p[oket rosmah.

      p/s..aku pilih c psal rosmah memang kaki sapu duit..Hari tu ada ke rosmah beli baju kat jackel 10 juta. terkejut jackel hantar 10 kontena la.

      Delete
    3. Kepala hotak yang kata Isu 1MDB Arul dah jawab berkoyan-koyan konon nya dah selesai. Tak sedar ke kamu bahawa PAC sampai hari ini belom bentangkan laporan di Parlimen? PAC dah bingong macam mana nak dapatkan rakyat terima bila komen Auditor General ke atas odit 1MDB yang Jabatan nya buat itu di rahsiakan.

      Kepala hotak lagi bila mengata Isu najib tak banyak, setakat 1MDB dan duit 2.6B. Kamu tak sedar ke isu2 ini:

      1. Najib tak ngaku Melayu, tak fahamkan definasi Melayu di Perlembagaan atau konsep Melayu di buku Tamadun Alam Melayu terbitan Persatuan Sejarah Melayu, hebahkan dia Bugis "jugak pendatang"

      2. Membongkok ke belakang coba dapatkan undi Cina, buang ISA dan nyaris juga Akta Hasutan yang melindungi Perkara Perkara sensitif di Perlembagaan negara berkenaan Ketuanan Melayu, hak dan kepentingan Melayu, menyenangkan hati DAP yang mahukan itu semua

      3. Senyapkan DEB, kasi biasiswa kpd Cina kaum yang terkaya di negara ini sejak berpuluh tahun yang beratus jutawan Cina beri derma biasiswa dll hingga UTAR tak mahu terima RM30 juta derma seorang jutawan Cina sebelom PRU13.

      4. Lembik lutut bila di panggil Ah Jib Gor, khayal, kasi duit dan macam macam lagi kpd sekolah Cina, tapi di kasi Tsunami Cina di PRU13.

      5. Tak kisahkan BM di Perkara 152 Perlembagaan, sebab pahal pun dia kata di Pekan dia 8 tahun berlajar di England, kekok nak cakap Melayu.

      6. Hilang undi popular dan dapat keputusan yang paling buruk antara semua Presiden UMNO dalam sejarah. Kalau tak kerana undi Melayu, Najib dah lingkup di PRU3, namun demikian, DEB di ketepikan nya.

      Imej Najib begitu busuk bukan sahaja di kalangan bukan Melayu, jugak antara kaum Melayu sekarang. Kalau UMNO tak gantikan dia awal sabelom PRU14, memang jahanam UMNO dan masa depan Melayu di negara sendiri.

      Delete
  25. Tun terbaik.....Najib Pm pembohong......nak Pm baru!

    ReplyDelete
    Replies
    1. nak PM baru ikut undang2 jgn ikut Tun M tau..Ada masa search apa dia SPR dan pilihanraya..jgn jadi bebal memanjang tau.

      Delete
    2. 248.. yg bebal yg ngko tengok dlm cermin..itu lah si bebal pemakan dedak..

      Delete
    3. 248...buatlah pemilihan umno dulu kalau Najib berani! Janganlah jadi bekal.

      Delete
    4. Pemilihan UMNO diputuskan MT UMNO..harap tukang komen sedar ya setakat jadi ahli kena taat tau tak suka UMNO boleh blah.

      Delete
    5. Aku setuju dgn 108 AM.

      Aku fikir 248 AM mengarut, coba mengata Tun M tak boleh mintak Najib undur atau di gantikan dek UMNO selain dari di pilihanraya. Cetek pemikiran nya mamat nih.

      Setuju dengan 256 AM bahawa 248 AM itu ada lah pemakan dedak Najin. Kesian dia, Shahrir Samad KB UMNO JB dapat RM1 juta, Mat Maslan KB UMNO Pontian dapat RM2 juta, tapi si Mamat 248 dapat ha nya dedak.

      757 AM pulak ulangkan gertak dan cakap kasar pemimpin UMNO yang kata kalau tak suka atau tak setuju, keluar lah dari UMNO. Pemikiran kominis, perlu di ludah, di keji, di simbah air kencing dan tahi.

      Delete
    6. Kalau tak suka UMNO keluar la...bkn komunis...kalau komunis keluar kena tembak.Umno bukan camtu ada sifat kasih sayang..korang dah tak suka tak payah buat dosa..keluar berjuang bersama-sama DS Anwar..

      Apa yg aku nak bg korang faham tak payah sakit hati memanjang...aku pun kesian ..dah bertahun-tahun maki Naji ...isunya berulang2 sama ja..2.6B dan 1MDB...

      Sampai dah selesai pun..SPRM kata selesai..maka selesai la..

      korang tak perlu sakit hati dan runsing memanjang masuk mana2 parti yg korang suka berjuang demi rakyat ...esok dah menang hapuskan BRIM dan PRIMA kerana kedua2nya menyusahkan rakyat.

      Delete
  26. aku doakan pru sarawak merudum...ok tak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Agak2 apakah yg telah tertulis di Lauh Mahfuz tentang keputusan DUN Sarawak?

      Delete
    2. Orang Sarawak selama ini memang tak rela UMNO ditubuhkan di bumi Kenyalang. Tapi presiden UMNO dah celupar kata konon dia bersih tak curi kayu, hutan & balak. Pasti Taib Mahmud & KM Adenan Satem pedas telinga. Terlajak perahu boleh gostan, terlajak kata bungkuslah alamatnya

      Delete
    3. Kepada geng2 KD tulis dan analisa ikutlah kepala otak engkorang..Jgn lupa tunggu keputusan PRU sarawak...dan ingat najib ingat pi sarawak lebih 50X tapi ingat Tun M pi sarawak brapa kali?..aku tak ingat takut fitnah,,,betul tak KD.

      Delete
    4. Kalau diambil kira 22 tahun pemerintahan, logiknya Tun lebih banyak. Tapi itu tak penting. Lagipun hubungan Tun dgn Taib Mahmud memang akrab & tak pernah menyakiti hati pemimpin kesayangan mereka dgn sindiran2 menusuk kalbu.

      Delete
    5. Aku tanya solan mudah ja brapa kali tun M turun Sarawak...

      Jakau soalan susah macam

      1.Knapa Najib turun sarawak 55 kali?
      atau
      2.Knapa Najib buat lebuhraya tanpa Tol 16 Billion

      atau lagiiiiiii susah

      Knapa projek 16 Billion diserahkan kpd kontraktor rakyat sarawak bukan Kroni macam Tun M buat?

      Delete
  27. 425 mendoakan pru sarawak merudum, dahtu menanya ok tak, macam budak kecik saja.

    754 asyik mengulang Najib pi Sarawak 50 kali pun macam budak kecik juga.

    Kesian Najib, penyokong dia ramai yang pemikiran budak kecik. Tak tahu macam mana nak bantu Najib dapat penyokong dengan mengeluarkan fakta dan hujah yang kukuh.

    Jadi, imej Najib songlap duit dari 1MDB/ RM2.6 bilion akan berterusan dan UMNO akan kalah di PRU14. UMNO perlu gantikan Najib awal sabelom itu, kalau tidak UMNO akan lingkup.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ok soalan budak kecik ya...


      a) berapa kali tun m turun sarawak

      b) Benarkah sarawak deposit BN kalau benar kenapa Najib senyum lebar di sarawak...Ok jawab tu dulu ya...

      Kalau nak tambah sikit kenapa UMNO menang mudah di rompin...

      Delete
  28. Sori kawan2 sekelian, yang ini penting, kena ulang di sini:

    Kepala hotak yang kata Isu 1MDB Arul dah jawab berkoyan-koyan konon nya dah selesai. Tak sedar ke kamu bahawa PAC sampai hari ini belom bentangkan laporan di Parlimen? PAC dah bingong macam mana nak dapatkan rakyat terima bila komen Auditor General ke atas odit 1MDB yang Jabatan nya buat itu di rahsiakan.

    Kepala hotak lagi bila mengata Isu najib tak banyak, setakat 1MDB dan duit 2.6B. Kamu tak sedar ke isu2 ini:

    1. Najib tak ngaku Melayu, tak fahamkan definasi Melayu di Perlembagaan atau konsep Melayu di buku Tamadun Alam Melayu terbitan Persatuan Sejarah Melayu, hebahkan dia Bugis "jugak pendatang"

    2. Membongkok ke belakang coba dapatkan undi Cina, buang ISA dan nyaris juga Akta Hasutan yang melindungi Perkara Perkara sensitif di Perlembagaan negara berkenaan Ketuanan Melayu, hak dan kepentingan Melayu, menyenangkan hati DAP yang mahukan itu semua

    3. Senyapkan DEB, kasi biasiswa kpd Cina kaum yang terkaya di negara ini sejak berpuluh tahun yang beratus jutawan Cina beri derma biasiswa dll hingga UTAR tak mahu terima RM30 juta derma seorang jutawan Cina sebelom PRU13.

    4. Lembik lutut bila di panggil Ah Jib Gor, khayal, kasi duit dan macam macam lagi kpd sekolah Cina, tapi di kasi Tsunami Cina di PRU13.

    5. Tak kisahkan BM di Perkara 152 Perlembagaan, sebab pahal pun dia kata di Pekan dia 8 tahun berlajar di England, kekok nak cakap Melayu.

    6. Hilang undi popular dan dapat keputusan yang paling buruk antara semua Presiden UMNO dalam sejarah. Kalau tak kerana undi Melayu, Najib dah lingkup di PRU3, namun demikian, DEB di ketepikan nya.

    Imej Najib begitu busuk bukan sahaja di kalangan bukan Melayu, jugak antara kaum Melayu sekarang. Kalau UMNO tak gantikan dia awal sabelom PRU14, memang jahanam UMNO dan masa depan Melayu di negara sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa yg kau merepek ni sampai cerita najib bkn melayu pulak dah...Najib dari kerala gak ke..

      Alamak ini maklumat baru ni...


      Berkenaan Arul jawab berkoyan2 tak susah pi kat JASA dah buat buku wei...korang tau tak knapa JASA biarkan korang bodoh memanjang?

      Jawapanya masa pru nanti kau tengok je la...Aku nak tengok sapa nak bawa isu 1MDB dan 2.6B yg dikatakan kerajaan tak jawab

      Seperkara lagi agak2 rakyat suka dengar BRIM dan PRIMA atau Deklarasi rakyat.?

      Yang aku nampak la BRIM dan PRIMA beratur la wei.


      yg lebih2 tu malas nak jawab bkn apa bkn isu pun...isu baru PRU Najib dah lancarkan tahfiz malaysia...kita tunggu je la,,,bertambah parah la korang klau asyik ulang 1MDB dan 2.6B


      KD aku cadangkan kau bawa la isu no 2 sampai 6 tu...

      gerakkan KD.... ajak kawan2 engkau...bersemangat kawan kita tu..

      Delete
    2. sebelum terlupa berkenaan UMNO tak ganti awal dan jahanam boleh tak tutup mulut kau yg busuk.

      Bila cerita UMNO jgn ikut kepala otak engkau faham tak ni..Bila nak cerita UMNO baca paper UMNO.

      yg pertama perhinpunan dah selesai semua bahagain sokong Najib..MT sokong Najib..Semua negeri dah hampir selesai Deklarasi sokong Najib..
      Cawangan2 berduyun-duyun ikrar taat setia sokong Najib.


      ok faham tak...cuma Tun M keluar UMNO jgn samakan macam zaman DSAI//DSAI lain dia keluar UMNO porak peranda dibuatnya..Ini Zaman Najib .UMNO kukuh kerana ketaatan.


      Berkenaan kenapa kami serang tun M baca Art of War...Sun Tzu.

      Perkara pertama yg paling penting kuatkan kekuatan kita dulu...UMNO...bila UMNO kuat rakyat akan respek...faham tak ni.

      Delete
    3. UMNO bawah Najib kuat apa kepala taik nya wei? Asyik nak senangkan hati Kit Siang, Guan Eng dan DAP, buang ISA, hampir nak baling Akta Hasutan yang menjaga kepentingan Melayu.

      Ketepikan DEB, kasi biasiswa kpd kaum yg terkaya di negara ini dah berpuluh tahun. Kepala taruk kaki punya.

      Melayu dah dapat 23% kekayaan korporat sejak zaman Tun Dr mahathir. Zaman Najib, ha nya anak tiri Najib yang alih alih jadi kaya serta merta, PMO kata konon nya ada "legacy of wealth" tapi adik adik Najib bambu PMO, kata bapak diorang tak kaya.

      Berapa % kekayaan melayu sekarang takda kajian di buat pun, mana nak ada lebih bila Najib keteipkan DEB.

      Melayu dah muak dgn najib nih, kalau dia tak di ganti, alamat lingkup lah UMNO di PRU14. Astaghfiirullah.

      Delete
    4. Brader kalau nak tengok UMNO kuat mudah ja..baru2 ni ada PRU rompin...masa tu isu GST dan 1MDB kaw2 tapi sapa menang ya?

      Brader harap jgn sembang lagi psal UMNO ya..diam2 ja..adalah lebih baik anda berbicara PKR yg dah nak mampus.

      Delete
    5. Bodoh le kamu 309 banggakan Rompin. Itu traditional UMNO seat. Tapi jumlah undi merosot kamu tak cakap. Ape kuat nya macam itu?

      Kamu sekolah mana dulu?

      Sekolah di Pekan, Pahang, ke? Bahasa Melayu pun kekok nak cakap macam Najib mengata dia sendiri ke?

      Delete
  29. KD minta buat artikel laporan audit nak tengok cara korang spin..Aku harap ABu Bakar ada sama la dia pakar spin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekarang pun boleh cakap -

      1. PAC nak abolish 1MDB Advisory Board. Sepatut nya Najib saja.

      2. Tak cakap pun apa Auditor General cakap. Dia punya komen masih di rahsiakan. Busuk bebenor ke tembelang 1MDB yang AuG komen rahsia tuh?

      3. Korang Projib takda spin ke? Ha nya cakap WSJ tipu, WSJ tipu ke? Teruk le Najib tak daat bantuan korang.

      4. Coba le korang cakap surat Pak Arab bertarikh tahun 2011 kasi "gifts" tuh dah ada satu salinan Certified True Copy nya dalam Arkib Negara. Kan lebih harapan orang caya korang. Sekurang2 nya sampai Protun check di Arkib Negara le.

      Delete
  30. Amat bodoh lah 558 mengata

    "Jawapanya masa pru nanti kau tengok je la...Aku nak tengok sapa nak bawa isu 1MDB dan 2.6B yg dikatakan kerajaan tak jawab"

    Kenapa pulak kena tunggu PRU baru nak jawab? Sekarang tak boleh jawab ke? Begitu lama nak dapat kebenaran tak rahsiakan lagi komen Auditor General yang di rahsiakan tuh?

    Nak kasi demikian lama rakyat dan pengundi baran dan bosan dgn UMNO ke? Tunggu sampai PRU14 di mana depa meletup? Korang baik lah desak Najib di gantikan. Kalah UMNO di PRU14 kalau tidak.

    ReplyDelete