Monday, April 4, 2016

JANGAN BUAT BUAT LUPA...

ini hari, hari thalatha, hari bersejarah. hari agung, hari pembersihan fitnah.

Dengan suci hati, ketelusan, berdiri dan berserah atas prinsip kebenaran.

Bukan sekadar ingin membersihkan imej diri tetapi lebih utama mensucikan maruah Islam, Melayu, bangsa dan negara di mata rakyat dan dunia...



Dari blog Putra Merdeka...

14 comments:

  1. Cerita saman ni dah tak laku sebenarnya...hanya sekadar serangan sakit hati kpd blogger2 dan tukang komen pro kerajaan sahaja.

    AKulihat tak jadi isu besar la..PRU rakyat tak mahu dengar pun...yg rakyat la ni terkejut tak payah saman WSJ pun dah kornar baring ..dulu bkn kemain kata duit 1MDB la ni saudi plak sok apa plak ya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa ko cakap ni, Mamat? PRU rakyat tak mahu dengar pun? Sapa cakap? Ko dah mreng ke? PRU14 dah dekat - lk 2 tahun saja lagi, Mat.

      rakyat la ni terkejut tak payah saman WSJ pun dah kornar baring? Apa maksud ko? Susah le Najib ada penyokong pun tak reti cakap, bikin banyak ragu.

      Ni apa makna ko cakap " ..dulu bkn kemain kata duit 1MDB la ni saudi plak sok apa plak ya?" Kalo ko maksudkan ada surat konon nya member gifts kpd Najib, itu semua fake, tipu helah. Kalau betul, ngapa Najib tak sebutkan masa mula skandal dulu?

      Delete
    2. Mamat 7.20,
      Saudi biol tulis surat kata derma n najib boleh joli duit itu pada tahun 2011 ,dan wang songlap 1MDB RM 2.6 billion ringgit yang najib sendiri mengaku masuk akaun dia pada 2013 jadi ini adalah aktiviti yang berbeza kemudian kalau campur semua duit haram ini dah jadi RM 4 billion ,saudi biol tu pula nama pun mencurigakan kerana ada dua orang nama serupa seorang putera yang ditahan dipenjara UK sekarang kaki dadah,rogol ,bunuh dan songlap duit seorang penguasa Maidinah bukan la seorang kaya tapi samapi hari ini dia ini tak mengaku , seorang lagi putra Turki dia ini memang terlibat dengan uruniaga 1MDB melalui petrosaudi syarikat yang dipalsukan nama jadi pokok cerita semuanya hantu raya patut najib tak buka mulut yang bising dedak dedak yang kena tipu bila sedar semua habis bisu ha ha ha ha...tunggu la kebenaran akan tiba juga.

      Delete
    3. Ooooo ada dua orang nama serupa - seorang putera yang ditahan dipenjara UK sekarang kaki dadah,rogol ,bunuh dan songlap duit, seorang penguasa Madinah bukan la seorang kaya tapi sampai hari ini dia ini tak mengaku.

      Ada seorang lagi putra Turki, yang memang terlibat dengan urusniaga 1MDB melalui petrosaudi syarikat yang dipalsukan nama? Padan lah Tun Dr Mahathir suruh tanya "penderma" punca kewangan dia.

      Setuju lah aku, itu surat mengata duit sebagai "gifts" kpd Najib ha nya cerita hantu raya aje.

      Delete
  2. Kalau betul Najib saman WSJ. aku nak hantar pisang ke Mesjid. Aku rasa, bohong punya cerita. Dah begitu lama cakap nak saman tapi tak saman.

    Hingga Yahudi boss investment bankers Goldman Sachs di Malaysia, Leissner, dah di suruh cuti dek majikan dia, malu, dia letak jawatan. Goldman Sachs dari "among the top" sekarang dah jadi nombor 17 antara investment bankers sebab di lihat berkomplot dengan 1MDB.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau betul Najib sue WSJ, Leissner itu boleh jadi saksi dan WSJ akan coba bayar dia banyak juta supaya menang lawan Najib.

      Delete
  3. Aku rasa WSJ takkan mahu layan kalau Najib saman di Malaysia. Mam macam hal, termasuk keraguan depa atas sistem kehakiman kita. Saperti Gani Pattail di berhentikan dengan serta merta tanpa surat doktor pun mengatakan sakit buah pinggang dia tidak membolehkan dia menjalankan tugas2 nya.

    Dan mana ada kuasa sesiapa memaksa WSJ yang bermastautin di US melayan saman di Malaysia. Saman civil, takde kena mengena dengan undang undang jenayah.

    Aku rasa jugak Najib tak akan berani nak saman WSJ di Amerika. Tentu kalah punya. WSJ akan kerahkan tenaga kewartawanan dan "investigative reporting" depa bagi mengorek dan membuktikan surat yang konon nya di tulis dek anak raja Saudi tiu tipu, bohong dan palsu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selepas Gani diberentikan serta merta dari jawatan Peguam Negara, tak lama kemudian Gani dilantik jadi Pengerusi Sarawak Hydro, sedangkan bila Gani diberentikan serta merta dari jawatan peguam negara, alasan Najib dan kuncu adalah Gani sakit buah pinggang yang kronik dan tak boleh buat kerja, tapi lepas tu lantik jadi Pengerusi Sarawak Hydro boleh buat kerja pula ke?

      Sila cybertrooper Najib ulas mengenai perkara ini.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Delete
    2. Woi Bakar, dah lama tak jumpa. Masuk le sini selalu. Sedap dengo ko cakap.

      Delete
  4. Aku tak dapat cari berita Utusan Malaysia mengata PM Saman WSJ tuh. Google News page takda sebut, aku google Utusan Malaysia, keluar Utusan Online, pun takda berita tuh.

    Aku kena tipu ke? KD melawak/ menyinndir dengan pos tu ke?/

    ReplyDelete
  5. Najib dah nak saman dah selasa lepas tapi atas nasihat pahlawan jawa saman itu hendaklah dibuat pada hari selasa keliwwon.Sebelum tu pada malam selasa keliwonnya najib mesti mandi bunga.Lebih afdal lagi bukan setakat mandi bunga kalau boleh daun ranting batang termasuk pasu bunga sekali.Baru saman tu boleh mujarab.
    Jadi kita tunggu sajalah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hari ini adalah hari Selasa Keliwon jika berdasarkan kalendar Jawa, patutnya Najib menyaman WSJ pada hari ini.

      Minggu depan adalah Selasa Pahing, minggu selepas itu adalah Selasa Wage, minggu berikutnya selepas itu adalah Selasa Legi, kena tunggu 10 Mei 2015 barulah sampai Selasa Keliwon semula, kalau tak saman juga 10 Mei 2016, kena tunggu 14 Jun 2016, lepas tu 19 Julai 2016, 23 Ogos 2016, 27 September 2016, 12 Oktober 2016, 1 November 2016, 6 Disember 2016. Ini semua adalah hari Selasa Keliwon sehingga bulan Disember nanti.

      Mungkin malam tadi Najib lupa nak mandi bunga dengan pasu bunga lagi kot, jangan lupa Najib untuk mandi bunga pada 9 Mei 2016, hari Isnin Wage, cybertooper Najib tolong ingatkan Najib ya, jangan lupa lagi, rakyat sedangkan menantikan Najib saman WSJ pada hari Selasa Keliwon.

      Sedarlah semua.

      Salam perjuangan A Ba Ta,

      Ikhlas daripada,

      Abu Bakar

      Delete
    2. Padan lah tak jadi. Najib orang bugis, mana pulak nak ikut kalendar Jawa.

      Orang Jawa semua ngaku Melayu, ikut definasi Perlembagaan negara. Najib kata dia Bugis, "jugak pendatang"

      Gantikan ia aje le. Kalau tak habis hak dan kepentingan Melayu bila UMNO lingkup di PRU14. Gantikan dia, teruskan UMNO merintah di bawah pemimpin lain.

      Delete
  6. Hari selasa hari keramat bagi PM kita, hari selasa diantara hari yang akan dijadi kan cuti awam "hari saman WSJ"

    ReplyDelete