Saturday, April 9, 2016

GANDINGAN AZMIN DAN EZAM MAMPU MENCEMERLANGKAN PKR, ADA YANG SUDAH RISAU...


Siapa musuh dalam selimut?


Ketakutan Ezam kembali menguatkan PKR !!!
Ada yang diupah dari dalam sebagi anasir dan talibarut untuk memastikan PKR tidak dipandang mampu menggantikan UMNO dengan kepimpinan Azmin yang kini rapat dengan Tun Dr Mahathir.

Arus semasa politik terkini. Bukankah gAndingan Azmin dan Ezam adalah yang terbaik seperti gandingan Mahathir Musa satu ketika dulu (?)

# Politik semasa menunjukkan setiap parti sudah tidak mempunyai ikon yang bersih dan suci.
Kita boleh menilai pemimpin semasa mana yang boleh berubah untuk berjuang atas nama rakyat.....

Mereka inikah yang boleh diharapkan berdasarkan politik semasa... (?)
UMNO dengan Najibnya...
PAN dengan Bang Mat Sabunya
PKR dengan Azmin
PAS Tuan Ibrahim Tuan Man 

Tidak banyak perubahan boleh berlaku dari segi etika jika negara terus dipimpin oleh Zahid,  Hishamuddin dan sewaktu dengannya .....



(SuaraTV) – Pengasas Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM), Badrul Hisham Shaharin menggesa bekas senator, Mohamad Ezam Mohd Nor memberi penjelasan terbuka terlebih dahulu sebelum kembali menyertai parti Keadilan Rakyat (PKR).
Badrul atau dikenali sebagai Chegubard ketika dihubungi berkata, walaupun PKR ketika ini memerlukan ‘ikon’ baharu bagi mengantikan Datuk Seri Anwar Ibrahim, namun itu tidak bermaksud Ezam layak untuk mengisi kekosongan tersebut.
“Saya tidak nafikan, PKR ketika ini memerlukan ‘ikon’ yang kuat untuk meneruskan perjuangan menentang UMNO/BN (Barisan Nasional) namun itu tidak bermaksud kami telah melupakan dosa beliau (Ezam) terhadap Anwar.
“Malah tindakannya yang meninggalkan parti (PKR) dan terlibat secara langsung dalam kes ‘fitnah liwat 2’ masih terkesan hingga kini, kita jangan lupa Anwar terpenjara disebabkan ‘dosa’ Ezam itu.
“Malah saya dimaklumkan dia antara orang yang pergi berjumpa dengan saiful dan turut memainkan peranan tersebut,” katanya sebentar tadi.
Chegubard turut mengakui walaupun Presiden PKR, Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail memerlukan ‘panglima perang’ untuk menghakis kekuatan politik Datuk Seri Azmin Ali, namun gerakan untuk membawa Ezam kembali ke dalam PKR adalah satu tindakan yang tidak kena.
“Saya tidak nafikan secara keseluruhan wujudnya permasalahan di dalam PKR antara kem Wan Azizah dan Azmin namun pada saya ia merupakan masalah dalaman parti.
“Ia juga tidak boleh dijadikan sebagai alasan untuk menerima Ezam begitu sahaja kerana pada saya apa yang penting dia perlu terangkan terlebih dahulu mengenai tindakan dan kerosakkan yang pernah dilakukan dahulu,” ujarnya lagi.
Terdahulu sumber SuaraTV mendedahkan, Ezam dijangka akan kembali menyertai PKR dalam masa terdekat bagi membantu mengukuhkan politik Wan Azizah sebagai presiden parti.
Malah sumber itu turut menjelaskan Wan Azizah telah mengadakan perjumpaan dan beberapa perbincangan dengan Ezam berhubung perkara itu.

26 comments:

  1. Yang lain tu tak payah nak cerita le - Azmin tuh boleh di harapkan, kot. Dia sebaris dgn Tun Dr Mahathir nampak nya memuaskan. Politik nya pun nampak nya ok, walau pun dia terpaksa ampu sana sini, kalau tak terbongkai gomen dia.

    Yang tak menyedapkan dia sangat taat kpd Nuor Al Juburi. Rasa nya bnayk harta dia pegang sebagai proxi kpd Nuor masa dia Private Secretary kpd Nuor Menteri kewangan dulu. Murad A Malik apekenama bekas Pegawai tinggi Bank Negara buat surat sumpah mengatakan Nuor kumpul RM3 bilion dalam beberapa Master Accounts di Allied Philleo Bank yang boss nya korapsikan nak dapat kelulusan cawangan2 bank dll di masa itu.

    Kalau Azmin boleh berdikari, aku ok kalau dia jadi pemimpin di peringkat federal pun. Wan Jijah, Fizi, Ezam, tak payah cerita le.

    ReplyDelete
  2. Politik ni bila kita bincang paling tak sakit hati apa yg rakyat dapat.

    Berita minggu ni antaranya..

    1.Mydeposit -membantu rakyat membayar deposit rumah.
    2- Barakah- bantuan sekali kpd pekebun2 getah di kedah
    3-MRSM terenggu- NBOS menjimatkan-idea terbaik ni bermakna MRSM bakal ditubuhkan secara aggresif..insyallah.
    4-Penggunaan getah utk pasaran domestik- idea terbaik yg mana penggunaan getah dipertingkatkan ataranya utk membina jalan raya dan tayar celup.


    kalau untuk pembangkang saya tak tahu...cuma di selangor ada masa saya dapatkan akhbar nya..cuma sayang kadang lebih cerita politik...anatara isu 1MDB la...bg saya fokus rakyat ja..PRU lama lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul.
      Ezam masuk umno jadi senator sebab duit. Kita pun tahu dia memerlukan duit utk teruskan politik dia.

      Masuk umno pun aku tak terkejut.
      Nak masuk pkr lagi lah aku tak terkejut.

      Tapi nak jadi ikon nak mengimbangi azmin ali pada aku jauh panggang drp api.

      Aku ni pengundi BN dan Umno khususnya di shah alam. Last pru aku bertungkus lumus nak bagi zul nordin menang..malang kalah juga..

      Benar..umno tak ada panglima..nak harap zahid dan sewaktu dgnnya ibarat rakyat malaysia ni jauh kena tinggal..tun mahathir adalah ahli politik terhebat di zaman aku dan aku percaya di zaman tuan admin juga..tapi siapa boleh ganti tun? Pak lah hancur..najib-rosmah jahanam terus...

      Sejak azmin jadi mb selangor..beliau tak ada kontroversi berbanding khakid ibrahim..cuma blogger dedak je yg saja nak jatuhkan dia dgn kata khaoid ibrahim lebih baik drp azmin...cehhh..

      Aku amat sokong azmin pergi ke federal..tapi mesti dgn umno..dan semua pemimpin umno skrg mesti resign..mana yg salah kena siasat..

      Hahaha..mungkin apa yg aku cakap ni ramai akan bantai..tapi mana tahu betul apa yg aku cakap..

      Amin..

      Delete
    2. Apa sahaja pandangan bagus cuma hakikatnya pahit utk menerima kebenaran..Bila disebut UMNO maka bacalah realitinya..

      Najib mendapat sokongan kukuh dari MT dan akar umbi. Cadangan agar semua kepimpinan UMNO dibuang adakah idea terbaik?

      Bagi anda Azmin bagus pentadbiranya sedangkan msaalah jalan berlubang pun tak selesai..bagaimana plak isu GLC rm2..isu pintu gerbang?..

      Bagi rakyat Selangor mudah ja,,,buat kerja utk rakyat dah cukup jgn asyik nak berpolitik.

      Delete
    3. 542,

      Apa yg rakyat dapat? Duit BRIM? Deposit rumah? Rakyat mahukan pekerjaan, lebih peluang niaga, Melayu nakkan DEB di pesatkan supaya boleh naik ke 30% kekayaan korporat secepat mungkin. Ada berani Najib kirakan berapa % dah dapat bila dia diamkan DEB, tumpukan kpd kepentingan Cina walau pun dah kena Tsunami Cina?

      Jangan main ambik duit dari dana Kerajaan taburkan begitu aje. BRIM 500-1000 Ringgit tak sampai kemana bila Najib dah cukai rakyat balik dengan GST, hari hari beli barang kena GST.

      Kalau banyak peluang pekerjaan, yang di kilang boleh harap naik gaji, atau naik pangkat, atau pergi ke kilang lain utk dapat gaji lebih. Amacam, ada berapa kilang baru di buka kebelakangan ini?

      Aku mau Najib undur atau di gantikan, dah puas nengok kepincangan masa pemerintahan dia, takut UMNO lingkup di PRU14.

      Delete
    4. Aku sokong apa 5:54:00 PM cakap.

      Betul, umno tak ada panglima lagi dah sekarang. Tak boleh nak harap zahid dan yang sewaktu dgnnya, yang asyik main pegang tiang yang dah nak roboh.

      Setuju, tun mahathir adalah ahli politik terhebat di zaman dulu dan masih lagi hebat sekarang, walau pun dah 91 tahun umur. Betul zaman Pak lah hancur, zaman najib-rosmah jahanam terus.

      Kita kena selalu laungkan supaya Najib berundur atau di gantikan. Boleh di gantikan dgn Muhyiddin yang masih Timbalan Presiden UMNO, kalau tak mangkin porak peranda. Pahal pun, Najib dah tangguhkan pemilihan parti.

      Sekurang2 nya Muhyiddin kuat perasaan Melayu nya, berani membikin Sejarah di mestikan di sekolah sekolah supaya si Cina di DAP dll itu tahu, hormatkan dan patuhi Perlembagaan negara.

      Delete
    5. 6:47:00 PM

      Apa realitinya, Mamat?

      Najib mendapat sokongan kukuh dari MT? Sebab dia tangguh pilihan parti. Tentu semua MT suka dapat tambah tempoh pegang jawatan, sokong dia. Kot dah dekat PRU14 nanti, dia tangguh lagi, konon nya sebab dah dekat sangat PRU. Tapi bantah dia bila dia nak buang Akta Hasutan.

      Tangguh menangguh pilihan parti itu pemikiran zaman feudal. Tak berani ada pilihan parti, takut gol, tak di undi orang.

      Hampir kesemua kepimpinan UMNO sekarang boleh dibuang. Simpan yang tak korap saja. Dulukan dengan buang Najib.

      Tak boleh lari dari berpolitik, kawan. Kalau kita main biorkan aje, ikut aje apa penjangak kata, alamat Cina Bukit merintah le sebab di eksploitasi nya Melayu berpecah.

      Najib dah main nyenangkan hati Cina aje di PRU13. ISA di buang nya, Akta Hasutan yang melindungi kepentingan Melayu di Perlembagaan pun nyaris di buang nya. Dah kena Tunami Cina pun, asyik membongkok jugak lagi kpd depa.

      Delete
    6. Dah tanggung jawab kerajaan pemimpin Bantu rakyat.Ni asyik dok perah keringat rakyat nak bayar hutang yang rakyat tak dapat apa2 faedah pun pemimpin Jenis apa.
      Brik haaaaaaa...... haaaaaaaaa.....haaaaaaaaaaa

      Delete
  3. Pkr....parri yang ditubuhkan oleh makhluk2 songsang, keluarga dan kroni2 songsang....dengan misi yang songsang.
    Kerusi dan meja akan terus berterbangan, rakyat Selangor dah mula sedar selepas cuma 2 penggal.

    ReplyDelete
  4. Sudah dapat dihidu sejak taun lepas.
    Mahathir memang nak naikkan azmin. Politik begitulah, depan mata semua nampak kasar dan musuh, belakang tabir antara pemimpin2x melayu berlainan parti ada agenda lain, asalkan tak lari daripada kehendak dan kemahuan kepala FREEMASON.
    Tapi, baik saper pun naik, sy sependapat dgn KD. Negara tidak akan berubah.
    Kerana itu, sy mengulanginya, akan ada kejadian lebih besar terjadi yang akan merubah landskap pentadbiran negara ini. Tapi, tentulah mengorbankan nyawa dan harta benda. Namun, Ianya juga akan merubah landskap politik dan ekon ASEAN sekali. ASEAN akan menjadi pemicu ekon dan politik yang disegani oleh Israel, tetapi tunggulah sampai PEMIMPIN BARU itu sampai.
    For Najib, im sorry to say, AGAIN (since 2009 I had a instinct about you, just SATU PENGGAL)........... Sudah sampai panggilanmu (.)
    Sama-samalah tunggu kalau naluri saya betul lagi kali ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mak aiii kerengge..apa yg kau merepek ni..

      Apa2 hal sampai ke ASEAN kau tabur...boleh tahan peluru tabur engkau...

      Ini yg dikatakan pemikiran diluar kotak..kita sembang hanya kotak malaysia kerengge sembang sampai ke ASEAN..camna pun sbg rakyat malaysia dan pejuang kerajaan insyalllah kita bersama-sama doa kpd Allah,,,Insyallah Allah akan melindungi kita semua.

      Delete
    2. Berkenaan DEB 30& percaya tak zaman Tun M tiada langsung peningkatan maknaya 0%?
      zaman Pak lah brapa...zaman najib brapa? cuba dapatkan fakta dari sumber kerajaan.

      BRIM antara kaedah terbaik membantu rakyat marhaen..BRIM dusah dikuti negara Kanada.

      Kilang banyak la..ada masa tanya Azmin MB selangor...takpa la bg krefit gak kat pakatan.

      Berkenaan UMNO lingkup tunggu pru bkn persepsi..Prk Rompin dah tau keputusan..

      PRU sarawak jgn lupa..Cuma sejak akhir2 ni dah ada plak kata Najib pi sarawak lebih 50x sia2 psal tak menguntungkan sarawak...entahlah kelakar abis.


      Kepada sahabat2 malaysia mengamal pilihanraya..sabar je la ..tak lama pun lagi 2 tahun...Nak sokong PKR ke DAP ke tunggu je la..Cuma berkenaan UMNO semakin kukuh bkn nya persepsi baca la laporan mesyuarat agung UMNO ya.
      UMNO tak kecoh la..yg kecoh PKR.

      Kepada Sahabat nasihat saya bersabar cuma persoalan UMNO menolak Najib serahkan kpd ahli2 UMNO...kadang2 tak perlu kita jaga tepi kain orang nanti apa yg kita minta ditolak. ikut cara Tun M tak suka cara UMNO keluar parti lebih bermaruah dan intergriti.

      Delete
    3. Bodoh le kamu 7:27:00 PM. Kau menyanggal pendapat orang yang komen dulu, tapi kamu tak kasi fakta. Ha nya tanya zaman Pak lah brapa...zaman najib brapa, kan bodoh tuh.
      Kau yang menyanggal, kau le yang patut dapatkan fakta dari sumber kerajaan.

      Tapi kau tak tahu pun bahawa zaman Tun dah dapat 23% kekayaan korporat. Kau duduk gua mana?

      BRIM tu kan skim bodoh. Main kasi rakyat duit. Kalau beratus ribu sorang lain le. RM500-1000 kau ingat banyak ke? Dah tu tiap kali beli amende pun, kena GST.

      Orang takut kalau tunggu pru14 UMNO akan lingkup, wei. Apa pulak yang kau banggakan sangat PRK Rompin? Kan majoriti BN merudum di situ? Kau duduk gua mana? Dah lah di PRU13 kalah popular votes dan dapat keputusan yang paling buruk dlm sejarah.

      Kau suruh Najib undur lah. Atau mintak MT gantikan dia. Kalau tak, UMNO kalah di PRU14. Caya lah.

      Delete
  5. DEB zman Tun dah ada peningkatan..dia org tunjuk sikit2..tp pencapaian jatuh semasa krisis matawang 1998....cuba lar amik angka tahun by tahun...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku rasa Najib tak berani nak kira berapa % kekayaan korporat Melayu sekarang. Dia senyapkan DEB, sibuk ngambik hati si Cina, sampai kaum yang terkaya di Malaysia dah berpuluh tahun pun di kasi nya biasiswa, itu pun depa kasi dia Tsunami Cina.

      Dia tak serik, masih lagi nak bagi itu ini kpd Cina yang ultra kiasu, nak lagi, nak lagi, nak lagi. Kena tipu lagi dia di masa akan datang, aku takut UMNO kena Tsunami Melayu pulak kalau Najib tak di gantikan.

      Delete
    2. Amacam % kekayaan Melayu nak naik di bawah Najib? 500 ekar prime land bekas Lapangan Terbang Antara Bangsa Sungai Besi yng sepatut nya Melayu dapat sekurang kurang nya 30%, tak tahu apa nak jadi.

      1MDB dah RM50 bilion hutang. Asset tak berapa lebih dari hutang itu. Yang alih alih kaya ia lah anak tiri Najib, beli harta beratus juta US dollar di New York, Hollywood dll. Filem nya beratus juta pelaburan pun takda dengar lagi. Kalau hangus, mana nak menaikkan kekayaan Melayu. Menaikkan yang itu ada lah.

      Delete
    3. Minta maaf banyak2 kerana saya nie dah lari tajuk. Saya terpaksa ulangdemi kebenaran untuk membongkar kemungkaran Najib....

      Apa yg Najib & 1mdb buat, aci bini keling kaki todi di estet yg sarat bunting kerbau pun boleh buat. Bila ada kuasa, ambil tanah rezab Melayu, lepas tu pajak ke..gadai ke..jual ke.. pd pihak asing dengan harga pasaran semasa. Tentulah untung, tak perlu modal. Lepas tu pinjam bilion-bilion, kerajaan jamin. Beli stesyen janakuasa yg dah putus darah dgn harga melambung (apa ada hal duit bilion-bilion). Duit pinjaman bilion-bilion transfer sana sini, konon cari gali minyak di Mongolia. Last2 tak sengaja, duit terrrtransfer ke akaun peribadi (katanya).

      Delete
  6. 9.18
    Aku tak nak komen banyak...kata bangan tak tau baca marah
    Asset 1 MDB kurang dari hutang.....kau dapat dari SWJ,Sarawak Report ke atau Ketua Penjilat Kahak tu.....
    Kata orang UMNO makan dedak...tapi aku rasa biar makan dedak dari jilat KAHAK...eeee kotor sekotor otak dan hati ...ikon Penjilat Kahak....

    ReplyDelete
  7. 9.49

    Bila tanya pencacai apa aset 53 billion yang 1mdb ada? Jawapan pencacai "checkmate"...

    Kalau nak tau apa checkmate tu, tanya pencacai.

    Soal jawab diantara PAC dan arul kanda;

    Tony Pua: Bank statements?
    Arul Kanda: I am speaking in general terms Yang Berhormat because...
    Tony Pua: Bank statements surely it can be... they [JAN] have been asking for it since May.
    Arul Kanda: As I said earlier...
    Tony Pua: Cannot be taking six months to get from the bank, right?
    Arul Kanda: Again, Yang Berhormat, I am not sure which statement or which document in particular.
    Tony Pua: Every month. I think they have asked for every month’s [statements], right?
    Arul Kanda: Again, Yang Berhormat, I think we have to be detailed in our questions.

    mudah je, PAC tanya penyata bank 1mdb mana?

    Lebih mudah jika...

    Kalau PAC tanya pencacai dah tentu jawapan pencacai checkmate.

    "When I repeated my question, “What is the difficulty of getting bank statements to the auditor-general?”

    Arul Kanda’s response summed up his debating credentials, “So again, Yang Berhormat, saya rasa soalan tersebut terlalu broad. Kita perlu... lebih jelas apa yang diperlukan...” (I think the question is too broad. We have to be... more clear in what is needed)."

    Sepatutnya beri pada pencacai untuk jawab persoalan ini....

    Jawapan mereka sudah pasti checkmate.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ***Woww bro admin time letak komen ada lari?

      Delete
    2. The whole jing bang at 1MDB right to the top - Najib - must be very happy they managed to "get away unscathed" after the PAC interviews. Najib may ask Arul be paid a huge bonus. A tiny amount compared to he RM50 bilion hutang, what.

      Well, the story is not ended. Shahrol investigations next. Maybe some more letters from Arab princes will be manufactured. Or some more "hidden hands" readied, to act when reaching a stage of preparing a charge sheet. Bloody shit.

      Delete
  8. chai Lu ada masalah mental ke? Camni punya pencacai pun ada...kalau dah tak boleh berhujah...tanya pada orang berpengalaman seperti abu bakar, kami rakyat amat kagum membaca tulisan dan hujah2 abu bakar begitu padat, bermutu, penuh dengan fakta dan tersusun rapi.

    Nasihat kami, belajarlah dari abu bakar tu, jangan malu, dia boleh tunjukkan jalan yang benar, pepatah ada berkata, malu bertanya sesat jalan, gelap sepanjang jalan, takder penghujung, hati menjadi marah, gundah gulana dan sentiada dalam ketakutan...macam pencacai ni dan najib.

    Chaijangan malu dan jangan segan kalau nak menuntut ilmu dengan abu bakar tu. Satu hari nanti kamu pasti akan berjaya jika rajin dan berusaha, patuh apa yang abu bakar ajar dan tunjuk, itulah kunci kejayaan kamu chai.

    Sebelum mulakan pelajaran dan berguru dengan abu bakar..... bertaubatlah, jauhi benda2 haram, beri makan anak bini sedara mara, kawan2 hasil duit haram, bersihkan jiwa dan minda tu dulu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju suruh cai Najib nuntut ilmu dari Abu Bakar tuh. Tapi kot lama sangat dia nak pandai hingga UMNO dah lingkup di PRU14.

      Mintak dia pujuk MT dll gantikan Najib aje le.

      Delete
  9. Apa susah, Melayu asik nak gaduh je. Susah sangat bagi cina perintah. Kita tengok siapa untung? Melayu atau Cina? Lepas tu jangan bising2 lagi. Jangan nanti komplain Melayu terpingir. Terpingir macam mana? Kita bagi dia perintah dulu. Baru kita tahu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bola lah, Mamat. Kau nak bagi Cina bola kau biarkan depa perintah?

      Jaga jaga, puak Hakka tuh apa saja depa makan. Puak Hokkien pun tak suka depa. Bergaduh sejak di South China lagi. Berbunuh hampir civil war antara depa di Penang zaman Brtes dulu. Bola kau terbang kalau kau beri depa, Mamat.

      Delete
    2. Najib dah pun membiarkan negara kita dijajah bila dia jemput Yeuhdi APCO & Goldman Sachs beroperasi di sini. Lepas tu dia jual Hak Milik Melayu (500 ekar prime land bekas Lapangan Terbang Antara Bangsa Sungai Besi) kpd Cina Luar bagi menebus hutang tak tentu pasal 1MDB.

      Delete