Thursday, April 28, 2016

HILANG LAGI SATU KERUSI....





Berita terkini PRN Sarawak..

Pembangkang kehilangan lagi 1 Kerusi

👇👇👇👇







👇
👇
👇
👇
...........




ANGKARA LEMBU





18 comments:

  1. kluangman .. keep on spin spin spin.. try hard to create perception ... the fact that matter its baseless !! go fly kite !!

    ReplyDelete
  2. awal sampai ke blok bodoh dan bangang ni...

    memang tugasan ke awal pagi ini, cuba cari kerja lain...tak berbaloi dapat dedak bagi anak bini makan..

    enough is enough..tolong insaf.
    Jangan cakap abang tak payong...

    ReplyDelete
    Replies
    1. jangan sibuk nak ngata oranglah KD weiiii.... aku tanya hanglah.... sebab hangkan orang kaya.... tak perlu dedak mendedak nih (kenapa kau tak anggap penulis tu makan gaji jer) kau tu yg insaf.... sibuk kata orang tak berkat bagi makan anak binik..... weiiiii kalaupun kau tu biaya diri sendiri (sebab kaya)... tapi kerjanya mengadu domba, menghasut, menyebar luaskan fitnah tu berkat ker hidupnyer?... kau rasa bahagia ker hidup anak Bini? lu fikir sendiri bro....

      Delete
    2. Chai 5.54,

      Apa yang KD cakap tu betul dan benar.

      Memetik kata2 nizar bekas mb pas perak;

      "(ubahsuai skit ayat ni) dimanakah terdapatnya ayat menyebut najib dan rosmah itu suci dan murni?"

      Delete
  3. Orang kampong/luar bandar especially tak kisah pun pasai 1mdb nie... dan tak tau pun 1mdb tu apa. explain pun bukan mereka paham. Hanya businessman / org korporat yang tahu dan berminat... kebanyakannya masyarakat Cina ... cakap lah berapa banyak dan berapa panjang sekalipun... sokongan pada isu 1mdb tetap sama sahaja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Chai 3.31,

      Berbeza pula apa yang dengar dan lihat, dikedai kopi, di masjid, surau, dewan masyarakat dan tempat2 awam rakyat bercerita tentang;

      1.pengnyolapan dan penyamunan 1mdb oleh najib
      2.1mdb hilang duit berbillion billion.
      3.rakyat marhaen kena ganti balik berpuluh puluh tahun lamanya.

      Delete
    2. Orang najib tak pi situ. Mereka dpt byk dedak, lepak kat cafe bintang2, cafe hotel. Dengar berita baik aje hal najib

      Delete
    3. Masyarakat luar bandar memang naif pasal 1MDB ni.. itu sebab sesi penerangan dan penjelasan perlu diberi kerana ada benda yg melibatkan mereka seperti wang RM 4 billion Kump Wang Amanah Pencen (KWAP) dan RM800 juta wang PERKESO dipinjam oleh 1MDB. Dimana relevannya isu org bisnes disini wahai pentaksub Najib?? Semua duit ni adalah wang rakyat marhaen macam pesara kerajaan dan pekerja biasa.

      Jangan pejam mata.. 1MDB beri kesan yang jauh lebih dasyat dari apa yang kita jangkakan..

      Delete
  4. 1mdb dikenakan kompaun kerana pentadbiran lama dari tahun 2009-2011 tidak mendapatkan kelulusan untuk membawa keluar duit untuk pelaburan. Setakat itu je kesalahan yang mereka lakukan. Itupun keputusan pentadbiran lama.

    Tapi, dakwaan pemakan dedak mamak kerala sebelum ni kononnya berlaku penyelewengan yang teruk dalam 1mdb dan kononnya duit 1mdb digunakan untuk pergi ke akaun peribadi najib memang tak berasas sama sekali...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya orang kampung jadi saya nak tanya 1MDB ni berniaga apa.
      Berniaga ayam hidup ka .

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. Orang kampung Kejora Liberal saya agak macam dia terus totok & buta kayu walau dah terang lagi bersuluh kena klentong dgn Najib & Rosmah. Orang kampung saya & kampung mertua dah habis saya beri penerangan secukupnya dgn bukti, keratan akbar luar dan dalam negeri. Sikap boros & salah guna harta hak milik kerajaan untuk kepentingan peribadi Najib & Rosmah juga dah saya huraikan panjang lebar siap dgn bukti. Tidak ketinggalan juga saya minta mereka tandatangan Deklarasi Rakyat yang kini rancak dijalankan di selatan tanah air, khususnya di Johor Darul Takzim.

      Salam Perjuangan.

      Delete
    4. This comment has been removed by the author.

      Delete
    5. 3:48...

      Najib buat kerja broker tanah & barang terpakai yg dah putus darah. Dia pinjam duit riba haram bilyon2 (ribuan juta) atas tajaan banker Yahudi, Goldman Sachs. Duit itu pusing keliling dunia tak tentu hala tanpa tujuan tertentu (hanya Najib & Rosmah yg tahu). Najib guna kuasa dia sebagai PM dgn mengambil tanah rezab dgn harga murah dan lepas tu jual kpd syarikat Asing dgn harga beribu kali ganda. Kerja maxam nie nyonya tua & aci tua bunting pun boleh buat, tak payah nuntut sekolah perekonomian & perniagaan.

      Delete
  5. Go fly kite, Mai Pulak dah Hang nie....tak bagi tau Kat najib ka selasa dah lepas dah...Kena tunggu selasa depan Pulak dah.....hang , najib and seluruh pencacai najib memang bangang habis and Harami Lah Hampa semua....

    ReplyDelete
  6. 3.38

    "1mdb dikenakan kompaun kerana pentadbiran lama dari tahun 2009-2011 tidak mendapatkan kelulusan untuk membawa keluar duit untuk pelaburan."

    Ok lah, najib pun dah mengaku terdapat pengnyolapan dan penyamunan.

    Yang pentingnya, boleh tak najib bayar balik hutang berbilion bullion (50 billion) hutang 1mdb TANPA membabitkan duit rakyat?

    Najib ada terbabit tak? Ok lah tolak tepi sehingga diadili kelak, jangan nyusahkan rakyat boleh tak?

    Hari ini rakyat dianaiya najib oiii, pelbagai musibah melanda, macam2 malapetaka berlaku, banjir, kapalterbang terhempas dan terbaru el nino.

    Kalau tanya pegawai agama najib, kenapa banyak malapetaka berlaku terhadap negara? Jawapan depa tidak taat kepada najib....

    Nak citer apa kesan2 el nino ke najib?

    ReplyDelete
  7. Sudah2 Othman stop it..survey pada org kampung 90% masih bersama umno..

    ReplyDelete