Tuesday, April 26, 2016

MR BEAN TANYA SAOLAN BODOH....TAPI MAUTTTT

Aku ketawa terbahak bahak, berguling di lobby parlimen bila dengar saolan dan statement Mr Bean yang dikatakan kurang cerdik tetapi terfikir pula di kepala otaknya untuk bertanya saolan maut.

sebiol biol otak si bean ini, tidak tercapai pula otak pemimpin kanan panglima bugis, sudah tentu tak bertelor untuk tanya saolan sebegini...




Kenyataan Media

ASSALAMMUALIKUM DATUK SERI NAJIB:DAH BAYAQ DAH KA FAEDAH HUTANG USD50 JUTA.

1.Assalammualaikum dan Selamat Petang Datuk Seri Najib.Dah genap 5 hari dah penanguhan bayar faedah hutang 1MDB sebanyak USD50 juta (RM195.03) juta.Saya difahamkan Datuk Seri dapat tempoh penangguhan (grace period) 5 hari untuk bayar faedah hutang tersebut selepas 19 apr 2016 yang sepatutnya tempoh sebenaq kena bayaq.

2.Hari ini hari yang patut kena bayaq USD50 juta (RM195.03) juta selepas Datuk Seri dapat tempoh penangguhan (grace period) 5 hari.Macam mana Datuk Seri boleh bayaq ka?.Ada duit ka nak bayaq?.Ambik duit mana nak pi bayaq?.Pinjam duit ka nak bayaq faedah hutang?.Pinjam kat sapa pula?.Kalau pinjam sapa pulak penjamin?.Kalau kerajaan penjamin,laku lagi ka jaminan kerajaan.Saya bukan apa Datuk Seri,macam saya kata 5 hari sudah.Seghiyau kami kut bawah ni.Takut dengan kami kami kena sita Kalau Datuk Seri tak boleh bayaq hutang.

3.Cuba Datuk Seri ceghita teghuih teghang kat kami.Takat la ni beghapa bilion RM dah yang keghajaan 1MALAYSIA jamin hutang 1MDB.Beghapa yang keghajaan keluaq surat sokongan (letter of support) untuk hutang 1MDB.Dalam buku laporan penyiasatan PAC di muka surat 48-57 menunjukan hutang 1MDB yang kerajaan jamin berjumlah RM13.56 Bilion (66.7%) yang kerajaan keluar surat sokongan (LOS) RM5.80 Bilion (28.6%) dan yang dalam bentuk Bantuan kewangan Kerajaan Persekutuan (standby credit) RM950 juta 4.7%.Tu dia banyak tu Datuk Seri.Naik takut kami sebab jaminan kerajaan tu jaminan negara dan rakyat.Bukan apa Takut telondeh seluaq.Kalau telondeh seluaq Datuk Seri tak pa la.Ni dengan seluaq seluaq kami pun telondeh sama.

4.Cuba ceghita sat kat kami.Apa jadi dengan duit yang 1MDB duk beghutang selama ni.Meniaga apa Datuk Seri sampai beghutang bayaq hutang ni macam tajuk lagu SALLEH YAAKUB "GALI LUBANG TUTUP LUBANG PINJAM WANG BAYAR HUTANG".tak untung ka meniaga.Aset jaminan hutang masih ada lagi ka.Tolong habaq mai sat kat kami pada semua soalan diatas.Pi bayaq dulu no hutang yang kena bayaq hari ni USD50 bilion (RM195.03) juta.

#UndurNajib

#RefomNegara
#SelamatkanMalaysia

DATO'HJ MAHFUZ HJ OMAR
Ahli Parlimen Pokok Sena
Taman AlWalid Alor Setar Kedah
3.00pm 25 Apr 2016/17 Rejab 1437H


# Aku simpati, kalau faedah hutang ini mampu dibayar sudah tentu peruntukan kepada pendedak tertangguh atau dikurangkan.
Sebab itu syorkan mana yang risau, elok segera berpindah ke kem ku li atau zahid.

Sebangang bangang blog aku ini seperti yang sering dilemparkan pecacai, akhirnya aku sendiri dah dapat tawaran !!!!
f

10 comments:

  1. Hahaha, Mr Bean. Cukup sedih ini dogong DAP Lim Guan Eng. Di letak nya ke Lembaga Pengarah Air Pulau Pinang di masa PAS merintah Kedah bagi menentukan bekalan air dari Kedah tak tergendala bila bila masa, konon nya. Dapat beribu Ringgiit sebulan rasuah, Mat Sabun lancap aje apa Guang Eng suruh.

    Apa yang dia cakap mesti ada orang suruh cakap. Tapi, sebab nakkan Najib berundur atau di gantikan, aku sokong. Ha nya aku tak sokong depa nak gulingkan gomen UMNO. Langkah mayat aku dulu, kata Karpal Singh yang dah lama jadi mayat.

    ReplyDelete
  2. ni... tanya banyak2 ni sape nak jawap?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak paham ke dia tanya sape?? Org yg ditanya tulah yg kena jawab.

      Delete
  3. Najib takder maruah, takder teloq nak jawab?

    Lebih baik tunggu jawapan dari rosmah je....

    ReplyDelete
  4. Kita tunggu hari selasa untuk Najib jawap...

    Go fly kite...Hari nie hari Selasa...tolong Lah peeringat Najib Nooo....

    ReplyDelete
  5. Jatuhkan Najib / gantikan Najib setuju. Jatuhkan gomen UMNO, bangkang sepenuh nya.

    Mahfuz banyak temberang.

    ReplyDelete
  6. Selamatkan Malaysia dari politikus banyak songlap wang spt Najib. Gantikan Najib dengan orang UMNO yang layak. Muhyiddin masih Timbalan Presiden UMNO, ha nya jawatan di gantng sahaja. Kalau di ganti dengan Muhyiddin, tak akan kecoh sangat sebab dia masih Timbalan.

    ReplyDelete
  7. Apa? Hari ni hari selasa..
    Kahkahkahkah..

    kita bg nama tambahan utk hari selasa.
    HARI NAJIS

    ReplyDelete
  8. Ini jawapan kepada Hj mahfuz...(dengaq betoi2 ye...)

    Soalan 1:"Dah genap 5 hari dah penanguhan bayar faedah hutang 1MDB sebanyak USD50 juta (RM195.03)"

    Jawapan najib: 1mdb pinjam dari bank bukan duit rakyat...(tak caya? Tanya TSMY)

    jawapan pencacai: dah checkmate dah...

    Soalan 2: Macam mana Datuk Seri boleh bayaq ka?.Ada duit ka nak bayaq?.

    Jawapan najib: 1mdb pinjam dari bank bukan duit rakyat...(tak caya? Tanya TSMY)

    Jawapan pencacai : madey, boboi, kuti,maki hamun...da checkmate dah.

    Soalan 3: Bukan apa Takut telondeh seluaq.Kalau telondeh seluaq Datuk Seri tak pa la.Ni dengan seluaq seluaq kami pun telondeh sama.

    Jawapan najib : kalau terlondeh pun, saya memang takda teloq pun, nak tengok? Takder pa pe...rosmah ada..

    Jawapan pencacai : memali, pokok manggis, pokok durian, lim guan eng, banglo, pan borneo dan....dah checkmate dah...

    Rakyat dan nama baik negara macam mana? Satu donia dah tau 1mdb, najib dan rakyat malaysia adalah KORUP!


    soalan 4: Apa jadi dengan duit yang 1MDB duk beghutang selama ni.

    Jawapan najib : saya hanya tandatangan je...hal ni kena tanya perdana menteri, kemudian tanyalah menteri kewangan dan terakhir pengerusi lembaga penasihat 1mdb....INGAT SEMUA!!! (sergahan!) saya hanya tandatangan sahaja.

    Pencacai : dah checkmate dah....




    ReplyDelete
  9. admin dah kena suap dengan mahadir, tulis apa pun saya tak percaya dah

    ReplyDelete