Thursday, April 14, 2016

NEGARA FOKUS KPD ZAHID.

Dalam dan dengan keperluan yang amat sangat menyelamatkan Malaysia....

Akan kedengaran suara sumbang yang akan mencelah tanpa sempat kita menghabiskan kata kata, apa benda katanya yang nak selamatkan negara...

kita sambung, selamatkan maruah negara, bangsa dan ugama...

itu yang mereka buat buat tak faham tentang negara di mata dunia dan jiran, dipersenda...dipandang lekeh, rakyat seolah terima salahguna dan korup etika sebagai budaya...30 juta mampu diperbodohkan kerana segelintir pemimpin dikuasi wang dan penyokong sarat dengan dedak.

1MDB kini sedang menjerut dirinya sendiri dengan beban hutang besar yang memerlukan aset negara tergadai dan rakyat dibebankan dengan cukai.

Punca datangnya dari seorang dan ia perlu disingkirkan walau terpaksa dibayar dengan harga yang tinggi.

Kompromi dan pengorbanan kepada negara kena diteruskan dan jalan pintas ialah Zahid Hamadi mengambilalih dan memangku jawatan PM atau diserahkan kepada kuasa tentera sehingga satu pilihanraya yang sihat di adakan.

Soal soal lain sudah jadi agenda kedua. Untuk lebih mantap, Shafie Apdal dilantik sebagai Pemangku TPM.

Zahid perlu bersiap sedia, seluruh negara tertumpu kepadanya. Jangan sampai dia pula tersungkur jika teragak agak

28 comments:

  1. Kalau dah selalu main lucutkan ahli, gertak sana gertak sini, keluarkan "tangan ghaib", lucutkan jawatan Gani Pattail dgn takda alasan munasabah, tukarkan pegawai2 tinggi SPRM dan PDRM dengan serta merta, mana depa nak tau apa itu selamatkan Malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tun dah mintak perhatian Raja Raja di atas Gerakan Selamatkan Malaysia. Harap Majlis Raja Raja sedang mengambil perhatian.

      Delete
    2. Cadangan ".. diserahkan kepada kuasa tentera sehingga satu pilihanraya yang sihat di adakan"?

      Kalau tentera tak mahu lepaskan kuasa, jadi macam Timur Tengah atau Afrika, amacam?

      Delete
  2. Betul kata KD, depa tau, tapi buat tak tau. Depa takut kalau Naib undur atau di gantikan, depa kehilangan berbagai gnjaran dan kemudahan.

    Tapi gerakan Selamatkan Malaysia mesti di teruskan. Bagus depa buat Roadshow, contoh nya Mukhriz pergi sana sini di Johor, menerangkan perlu nya Selamatkan Malaysia.

    ReplyDelete
  3. Cerita 1MDB dan RM2.6 bilion belom selesai. Tak boleh selesai selagi Najib tak undur atau di gantikan.

    Laporan Jawatan Kuasa Penyiasat 1MDB di Parlimen PAC nampak lucu. Bila bincang perkara yang tak sedap kpd 1MDB atau Najib, peserta boleh padamkan mikrofon.

    Laporan PAC menimbulkan lebih soalan dari jawapan.

    ReplyDelete
  4. Bagus najib undur.zahid hamidi naik.timbalan hishamuddin.kita tengok nafas baru yg dibawa zahid.tapi zahid jngan lupa naik kn mukris balik.klu tak,komfom dijatuh kn.kecuali dlm pemerentahan nya tun dah tkder.jangan lupa tu zahid.walau bagaimana pun zahid belum cukup matang.perlu pusing 1 dunia dulu supaya pemimpin dunia kenal beliau.
    Susunan tangga PM.dtg dr ketua pemuda
    1.najib
    2.zahid
    3.hishamuddin
    4.mukhris
    5.khairi
    6.??????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mengapa mesti Zahid naik? Bukan kah Muhyiddin masih Timbalan Presiden UMNO? Ha nya di gantung jawatan nya sebab Najib gigil dengan soalan2 Muhyiddin pasal 1MDB bagi pihak rakyat yang nak tahu hutang berpuluh bilion.

      Aku suka Muhyiddin naik. Dia tegas dan berani. Dia bikin Sejarah di mestikan di sekolah sekolah. Tak lulus Sejarah, tak dapat sijil SPM. Macam BM jugak.

      Jadi, generasi akan datang ahli2 dan penyokong2 DAP yang tak suka sejarah, biadap tak respek dan patuhi Perlembagaan itu akan mengtahui sejarah dan bagaimana muncul nya Perlembagaan negara supaya boleh di harapkan menghormati mematuhi Perlembagaan negara.

      Delete
    2. Kes "tangan ghaib" atau hidden hands yang menukarkan tempat kerja dengan serta merta pegawai pegawai tinggi PDRM dan SPRM yang menyiasat 1MDB dan RM 2.6 bilion dulu tuh ada kaitan dengan Zahid ke?

      Yang menggunakan istilah "hidden hands" itu ia lah Timbalan Pengarah Cawangan Khas Polis yang alih alih di tukar ke Jabatan Perdana Menteri tanpa notis, bersama dengan 2 orang pegawai tinggi SPRM yang menyiasat 1MDB dan RM2.6 bilion itu.

      Delete
  5. Siapa ganti pun sama jer.

    Semua ada kaki bodek masing2. Kaki bodek akan berangan bila boss masing2 terpilih.

    Tunggu turn.

    Bukan tak kaya. Dah kaya. Tapi nak kaya lagi.

    Tunggu turn nak menipu...... trillion plak kot?

    Kena sokong Melayu parti lain. Tolonglah cerdik sikit Melayu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju, tunggu turn. Dalam UMNO, turn nya ia lah Muhyiddin salepas Najib. Melainkan Najib buat pilihan parti yang dia tangguhkan sebab takut di guling tuh.

      Tapi parti lain yang mana satu boleh pertahankan hak dan majukan kepentingan Melayu? Tak usah harap lah. Asyik kasi bontot di mainkan dek Anwarul Al Juburi dan/atau DAP saja.

      DAP anti-Melayu, anti-Islam, nak hapuskan Kedudukan Istimewa Melayu - tak ingat depa cetuskan pergaduhan kaum 13 Mei 1969? Tak dapat nak ke Putrajaya tanpa Melayu, depa godakan Melayu lah. Dah dapat, macam Mohd Nizar, Menteri Besar Perak sakejap dulu di ekor dek DAP tiap kali ada pemberita, takut salah cakap, nak kontrol.

      Delete
    2. 6:31.....

      Boleh tahu, Parti lain tu siapa?

      Delete
    3. Ada dua kumpulan je nampaknye.

      Pakatan dan Barisan. Dua2 parti ada Melayu, Cina dan India.

      Satu dah perintah hampir 60 TAHUN - Pemimpin kaya raya.

      Secara amnya. Cina di hadapan. India semakin kehadapan. Melayu terus ketinggalan(Melayu kroni nampak berjaya... tapi banyak berhutang dan menipu).

      Satu kumpulan lagi(berubah2 kawan) dah membangkang hampir 60 tahun, tidak diberi peluang memerintah - Pemimpin sederhana dibanding pemimpin lawan.

      Secara amnya, berjaya memerintah negeri. Ekonomi negeri meningkat. Ekonomi rakyat x bleh diukur kerana dipengaruhi faktor ekonomi negara.

      .................................

      Tiada HURU HARA pun. Yang bising cuma penyukung barisan dari kampung pisang ataupun masalah beberapa kerat pemimpin yg termakan dedak kerajaan.

      Jika dah membangkang hampir 60 tahun. Pasti pemimpin pembangkang sekarang akan bekerjasama dan bekerja dengan baik jika dipilih dlm PRU.Sekurang2nya untuk 60 tahun akan datang.

      Setelah barisan kalah. Pelapis baru akan naik. BERSILIH GANTI(ambil masa bertahun kot)sehingga pemimpin terbaik pula memimpin barisan.

      Barisan akan memerintah semula setelah Pakatan mula lupa diri.

      Rakyat negara maju dah lama buat.

      ...................................

      Kesimpulan parti mana? Pilih ja asal bukan barisan. Tahulah sesama pemimpin bekerjasama untuk memerintah.

      Takut DAP perintah?

      Raja Melayu, Askar Melayu.... ahli bomba pun Melayu. Sedangkan orang putih Raja Melayu boleh lawan, inikan...

      Tolonglah cerdik sikit Melayu.






      Delete
    4. Aku cakap bodoh, marah.

      Tapi macam mana tak bodoh nya kamu mengata "orang putih Raja Melayu boleh lawan"? Kamu tahu sejarah negara ini ke? Kes mana Raja Melayu boleh lawan orang putih yang menjajah negara ini?

      Raja Abdullah Perak dulu pun di buang negeri dek Bretes ekoran Perjanjian Pangkor yang di bikin "under the barrel of the gun", yang memulakan Bretes menjajah di negara ini. Akibat pendatang biadap nenek moyang DAP bunuh membunuh antara puak Ghee Heng dan puak Hai San menyebabkan Perang Larut I,II,III & IV, kemudian Kapitan Cina dgn orang2 nya membelot menderhaka kapada Menteri Larut Ngah Ibrahim meminta omputih di Penang masuk Perak menolong dapatkan semula lombong2 yang di tawan dek puak lawan depa.

      Kamu puak Pembangang Cina DAP ke? Dah tulis sejarah baru negara ini ke? Biadap mcm Lim Guan Eng, kata Tengku Aziz, Naib Pengerusi DAP sendiri di masa dia angkat kaki cabut keluar dari DAP.

      Delete
    5. Woi Mamat 721,

      Masa depan negara kamu nak judikan ye? Main coba coba satu puak merintah, pastu satu puak lagi?

      Nak coba Anwarul Aljuburi, ye? Ketuanan Melayu pun dia ketepikan, hebohakan ketuanan rakyat, konon, kupra worak dia.

      Nak coba laknatullah pembohong, penipu, pengsubversif, penghasut DAP ke? Kit Siang dan nak nya dua dua orang dah kena ISA dan Akta Hasutan. DAP nate cakap tak serupa bikin. Nuduh orang tapi semua nya depa buat jugak.

      Delete
    6. DAP anti-Melayu, anti-Islam, cetuskan pergaduhan kaum 13 Mei 1969. Kalau depa sampai ke Putrajaya nanti akan tercetus lagi pergaduhan kaum.

      Delete
  6. Anon 753

    Raja x setuju Malayan Union. "Raja Abdullah Perak dulu pun di buang negeri" membuktikan Raja lawan mat saleh. Walau pun dia kena.... dia lawan. Dan kes2 lain, mat saleh x senang duduk kena angkat kaki.

    Crita tentang moyang DAP jahat ni saja nak buat orang marah je. Cerita moyang DAP
    baik x de nak crita?

    Cerita Melayu kena tipu berbillion x nak crita? Melayu tertipu ke atau menipu pun tak tahu!!!!!!!

    Kalau Melayu jujur dan adil perintah, DAP ke DIP ke. Semua akan jadi baik dan hidup aman dalam negara(ditakdirkan) hidup berbilang bangsa.

    Anon 8

    Agak2 kat negara luar tu diaorang judikan negarakah bila tukar pemerintah.

    Jangan tengok US, Jepun... tengok negara yang ada sikit Islam mcm Turki.

    Rakyat negeri Penang, Selangor dan Kedah(dulu) judikan negerikah?

    TDM pun kena ISA.

    Kalau dah ketuanan Melayu kau dimainkan. Tukarlah nanti.

    Tolonglah cerdik sikit Melayu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. "Kalau dah ketuanan Melayu kau dimainkan" - Oooo, kaumm pendatang kamu ni ye? Pandai buat bunyi macam Melayu ye? Red Beans ke?

      Delete
    2. 819,

      Itu bukan Raja saja yang tak setuju Malayan Union. UMNO jugak. Pendek kata yang bising UMNO le. Sebab UMNO suatu political party. Raja Raja membantah Malayan Union helped to seal its fate.

      Tapi kalau Raja Raja sekarang nak "ambil perhatian" terhadap "Save Malaysia" campaign, aku tak masalah. Macam Tun M kata di hari itu di Shah Alam. Nak cakap lebih, takut salah.

      Delete
    3. Woi Red Bean 8:19:00 PM,

      Kau nak kena sumbat batang xxxxx ke mulut kau ye? 8erani cakap Ketuanan Melayu di mainkan? Kau nak Ketuanan Melayu mainkan lubang belakang kau? Ke kau dah puas Anwarul Al Juburi sodok bontot kau sebelom dia masuk penjara?

      8erani cakap tukarkan Ketuanan Melayu kepala xxxxx kau. Kau tak tau bahawa Ketuanan Melayu itu ia lah konsep yang ada di peranan, fungsi dan tanggung jawab YDP Agong, Raja Raja melayu, Majlis Raja Raja dll yg ada di Perkara Perkara sensitif Perlembagaan negara? Kalau YDP Agong atau Sultan tak perkenan dan tanda tangan surat lantikan, sesiapa pun tak boleh jalankan tugas PM atau MB secara resmi.

      Kau menghasut cakap begitu, bedebah kau.

      Kau jenis Cina Bukit pendatang DAP yang biadap dan kurang ajar, macam Naib Pengerusi DAP Tengku Aziz kata Lim Guan Eng begitu di masa dia cabut keluar dari DAP dulu. Mulut celupar, penuh tahi, takda bimbingan emak bapak di masa kecil. Emak bapak kau bertungkus lumus tanam sayur di belakang rumah, kau merayap sesorang di kandang babi, kadang kadang ambik tahi babi, masuk mulut kau. Itu sebab tiap kali kau bercakap, bau busuk macam tahi babai.

      Delete
    4. Cerita moyang DAP baik x de nak crita?

      Takda yang baik nye, Mr Red Beano. Kalau ada kamu dah mencerita nya, melomppat lompat macam berok.

      Delete
    5. Bodoh nya kamu Mister Red Bean. Tukar kerajaan di peringkat negeri dan di luar negeri tu berbeza besar dengan tukar di peringkat Putrajaya lorr.

      Kalau di negeri Pulau Pinang, paling teruk nya si Tongkang Lim tambak laut sampai ke Lautan China Selatan. Sebab dia nak duduk di pulau yang kominis China bikin tuh.

      Kalau di Putrajaya benarkan pendatang ungrateful ingrate Cina Bukit DAP, habis lah lapangan terbang antara bangsa Sepang di jual nya. Ambik komisen macam jual tanah di Bayan Mutiara. Atau dapat faedah lain, macam masa jual tanah Taman Manggis dan beli bungalow Pinhorn.

      Delete
    6. Hahaha, betul tu. Banyak tanah kosong belom di majukan di kawasan KLIA.

      Kalau di benar dek Tokong Lim plot ratio yang boleh skyscrapers naik di sekitar KLIA, hah, habis ... dia poleh spin, kata Lapangan Terbang Hong Kong lama dulu pun kapal terbang landing macam nak acap bumbung pangsapuri di situ.

      Mana dia tau itu semua, orang dah kata dia failed accountant, mana dia tahu pasal town planning, environmental studies bila luluskan beribu ekar land reclamation dsb nya. Cina Bukit, le, katakan.

      Delete
    7. dari sokong DAP baik aku sokong bebas... tapi bkn UMNO selagi ada Najib si penyamun ...

      Delete
  7. BANK OF JOHOR.
    Tetiba jer tuanku sound.
    Samting behind words.
    Hehehehe.
    Rothschild bank vs malay bank.

    Mulanya bunga-bunga kata, kemudian bersusun bunga-bunga langkah.

    Adakah akan berjaya? Atau sang kelembai mata satu akan menyergah?
    hehehehe.....

    ReplyDelete
  8. Si penjangak 8:19:00 PM tu kata

    "Kalau Melayu jujur dan adil perintah, DAP ke DIP ke. Semua akan jadi baik dan hidup aman dalam negara(ditakdirkan) hidup berbilang bangsa."

    Bukan di takdirkan le, wahai si ultra kiasu. Kamu semua merana kerana Cina di China tak jujur dan adil sehingga berduyun duyun korang masuk negara ini, ada yang di bawak Bretes penjajah sebagai coolie, ada yang tak boleh tunggu lagi, cabut lari, merempat ke pantai negara ini.

    Celaka Bretes, tak hantar balik coolies itu macam Amerika hantar balik Chinese coolies bila siap Trans-America Railway dulu. Pulak nya hamjadah Bretes seliuhkan tangan orang Melayu bila merunding Kemerdekaan dulu, suruh setujukan hak kerakyatan kapada kaum pendatang dengan macam macam helah, antara nya mengata Cina tak akan tinggal lama di negara ini walau pun di beri kerakyatan.

    MCA dan MIC berterima kasih di Parlimen tapi bedebah DAP langsung tidak, itu sebab di gelar ungrateful ingrate ultra kiasu hingga sekarang.

    Dahtu, bukan nak sokong usaha usaha Selamatkan Malaysia, supaya Najib undur atau di gantikan, sebalik nya eksploitasi, mengutuk Melayu supaya dapat jatuhkan Kerajaan Melayu.

    Itu pasal, kata orang, bila jumpa ular dengan DAP ultra kiasu, belasah yang ultra kiasu dulu.

    ReplyDelete
  9. Bagus format lama tuh KD. Draft format seimbas baru tadi tuh mengelirukan, mungkin silap tekan delet bila nak Reply.

    Kalau nomborkan pun bagus. Sekian, feedback kawan utk awak. Best of luck. Kita mesti dapatkan Ah Jib Gor undur atau di gantikan.

    ReplyDelete
  10. 7:21:00 PM mintak Melayu cerdik sikit. Kepala hotak dia.

    Ini lah DAP biadap kurang ajar, cakap tak serupa diri sendiri. Pada hal berterabur yang lepasan sekolah Cina di car parks, di shopping malls, dll, menjual macam macam, termasuk barang2 tiruan, melakukan jenayah. Menipu dan membohong rakyat, suruh beli barang yang tiru.

    Begitu jugak yang jadi ahli kongsi gelap, penjahat dan gengster, pemalas, ke sana ke sini menempel iklan Ah Long di mana saja di tepi jalan, membikin kotor bandaraya, membantu Ah Long mengejar orang yang pinjam duit lambat atau tak dapat bayar hutang. Kemudian, bawak cat merah, sapu cat ke kereta atau pintu rumah mangsa yang tak dapat bayar pinjaman yang haram, Ah Long tak berlesen, charge bunga yang melambung tinggi nya.

    Apa pandai nya si Cina jenis DAP yang tak sukakan sekolah kebangsaan. Tak dapat sijil SPM sebab kandas BM. Kalau lulus pun, kepala bengap, tahu ha nya menghapal, tak gunakan otak, saperti di sekolah Cina.

    Macam ini lah penyokong Pembangkang. Jahanam negara kalau di benarkan sampai ke Putrajaya. Najib undur atau di ganti takpa lah sesiapa pun yang ganti nya. Asalkan bukan jenis DAP bodoh bangang dahtu sombong bongkak ultra kiasu bagi nak mampos.

    Pssst, amacam aku punya jawab? Berdenting kan? Nak coba mengata Melayu tak cerdik, kepala ta.. aku ni ha.

    ReplyDelete
  11. Wah kan main blog KD in mungkin dapat dedak baik kot ?? sampai promote kaki lawak,kaki bohong,Dan kaki pukul orang aka Zahid Hamidi dilantik jadi pee yem.pemimpin pengecut macam Zahid take layak jadi pemimpin ,

    ReplyDelete