Tuesday, April 5, 2016

RAFIZI DICEKUP (?)

Rafizi Ditahan Polis Di Bawah Akta Rahsia Rasmi


Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (KEADILAN), Rafizi Ramli, dilaporkan ditahan polis sebentar tadi sejurus keluar dari menghadiri sidang Parlimen.

Pengarah Komunikasi KEADILAN, Fahmi Fadzil, mengesahkan perkara itu melalui status yang dimuat naik ke akaun Facebook rasmi KEADILAN beberapa minit yang lalu.

Assalamualaikum dan salam hormat.
Saya difahamkan YB Rafizi Ramli, Ahli Parlimen Pandan merangkap Naib Presiden serta Setiausaha Agung KEADILAN telah ditahan polis sejurus selepas keluar Parlimen sebentar tadi.
Peguam beliau sedang berusaha mengesahkan lokasi YB Rafizi pada waktu ini.
Maklumat lanjut menyusul.
Fahmi Fadzil
Pengarah Komunikasi KEADILAN

Sementara itu Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar, turut membuat pengesahan mengenai penahanan itu melalui akaun Twitternya.

Dalam status yang dimuat naik, kata Khalid, Rafizi ditahan di luar bangunan Parlimen dan akan disiasat di bawah Seksyen 8 Akta Rahsia Rasmi (OSA).

Semalam Bernama melaporkan Lembaga Tabung Angkatan Tentera (LTAT) telah memulakan tindakan undang-undang terhadap Rafizi Ramli berhubung dakwaan yang dibuat Rafizi terhadap LTAT.

Pengerusinya Laksamana (B) Tan Sri Mohd Anwar Mohd Nor berkata: "Jelas sama sekali bahawa tuntutan yang dibuat oleh Rafizi adalah fitnah semata-mata dan berniat jahat, serta bertujuan memusnahkan reputasi baik dan kredibiliti LTAT lapor AstroAwani

Sementara itu Free Malaysia Today melaporkan..

KUALA LUMPUR: Ahli Parlimen Pandan Rafizi Ramli ditangkap sebaik keluar daripada kawasan parlimen sebentar tadi.

Ahli Parlimen Kuala Terengganu, Raja Kamarul Bahrin yang menyaksikan penangkapan itu berkata, beliau melihat sejumlah 15 anggota polis sedang menunggu untuk menangkap Rafizi.

“Saya berada di belakang kereta Rafizi sewaktu beliau ditahan. Saya melihat Rafizi diarahkan untuk keluar dari kereta dan diiring untuk masuk ke kereta polis.

“Saya keluar dari kereta saya untuk bertanya polis sebab penahanan tetapi beliau hanya memberitahu polis lain untuk meneruskan tugas tanpa menjawab soalan saya,” katanya kepada FMT.

4 comments:

  1. Kesian si Fizi, melukut di tepi gantang, pos yang kemudian dari ini dah 28 komen, pos pasal dia tak ada komen.

    Kot kalau dia tak pondan (di pondak dek Anwarul Al Juburi), dia di hormati sikit sebagai wakil Pondan .. I mean, Pandan.

    ReplyDelete
  2. Rafizi arrested at Parliament gates for exposing OSA document.

    Last month he exposed what he claimed is a classified document showing links between the Lembaga Tabung Angkatan Tentera and 1MDB.

    Aku suka yang ini - nak tengok 1MDB dan Najib di perbicaraan itu.

    Aku nakkan Najib undur atau di gantikan, kalau tak, lingkup UMNO di PRU14.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lupa nak sebut punca maalumat - www.malaysiakini.com/news/336624

      Delete
  3. Icelandic PM offers to resign over Panama Papers leak - New York Times.

    Najib, bila?

    ReplyDelete

SATUS QM TERKINI

  Sejak Disember 2023 agak kecoh di medsos dan berlarutan hingga sekarang. Masing masing yang peka berkenaan perkembangan QM mungkin tidak p...