Saturday, April 9, 2016

SAMPAI BILA NAK JADI BODOH...

Aku peduli apa hang sokong siapa, tetapi yang perlu kita perduli, kita nak dibodohkan dan nak jadi rakyat bodoh ke tidak..

Duit masuk ke dalam akaun "hang pi mana", dia kata dia tak tau..

Simple. aku ulangi lagi sekali, aku tak perduli hang nak sokong siapa..
Tapi kalau hang percaya dia tak tau,

sah hang bodoh.

Simple.

Jangan salahkan lembu, sebab dia memang lembu.
Hang?

46 comments:

  1. Setuju...Klu hang percaya yg DIA tak tau duit masuk akaun...tak tau siapa masukkn..xda rekoad........?? Setiap bank ada rekod duit masuk dari siapa....smpai skrg tak pulangkan balik duit SRC tu.....memg siapa yg percaya ckp DIA...adalah BODOH....FULLL STOP....Bleh masuk MAHARAJA BANGANG.....

    ReplyDelete
  2. Dia kata duit orang sedekah(derma)logik la orang persaorangan sedekah kepada ketua negara untuk kegunaan negara tersebut.Ini dah terbalik kod sepatutnya negara sedekah kepada negara lain atau orang persaorangan.
    Agak2 la kalau nak menipu pun

    ReplyDelete
  3. KD, kabinet 1mdb, MT bengong, pencacai maharembat Dan ahli umno yg dok sokong maharembat memamng lembu.
    Depa ingat semua org lembu macam depa kot ?
    Org yg makan dedak Saja lembu macam maharembat.

    ReplyDelete
  4. IPAC KATA NAJIB TAK BARSALAH DENGAN KES 1MDB JADI TERIMA JE LAH. DAH BODOH SANGAT KE NAK FAHAM HAL INI?

    ReplyDelete
    Replies
    1. kenapa bau menyengit nie....ada bangkai busuk kah?

      Little wonder, there you are sneaking at this blog.! What happen to your response over my question 'what is tangible and intangible benefit' at Putra Merdeka blog? I've been waiting there for more than 8 donkey hours,. smart boy

      Delete
    2. Ada ke perkataan tak bersalah?...kalau Najib rasa dia dah kn tipu olih ahli lembaga pengarah dan memalukan dia suroh Najib tarik diri dr penasihat 1mdb kerana dia telah gagal menjalankan tugasnya mengakibatkan kerugian Yg bukan sedikit pd negara...satu soalan 1mdb siapa Yg mengujudkan? Dialah Yg patut memikul segala kegagalan... Jadilah pemimpin Yg ada maruah... Jangan salahkan org bawahan 100 peratus... Kuasa ditangan siapa?

      Delete
  5. IPAC itu apa? Kami ni bodoh. Cuba hang teghang sikit IPAC tu apa sebab hang lebih pandai daripada kami.

    ReplyDelete
  6. Sesiapa yg benar2 menipu rakyat dan mereka yg menyokong penipuan ini memang besar punya haram jadah.....

    ReplyDelete
  7. IPAC KATA NAJIB TAK BARSALAH DENGAN KES 1MDB JADI TERIMA JE LAH. Apa nak kecoh2. Baik aku main game komputer lagi baguih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko ni memng salah seorang yg bangang....Ko tau tak admin tu tanya apa? Alasan Najib tak tau duit masuk ke akaun dia....sbb dia tak tau........ITu jer bukan psal 1mdb ke apa........SO KO ni memng spesis BANGANG.....

      Delete
    2. Sekor nie memang begitu. Datang tak dijemput, dah tu buat kecoh kat rumah orang. Memang muka tak tahu malu. Dia ada perhitungan dgn saya... lagak macam pandai tapi bila kita soal balik, dia lari calibut macam Najib juga. Dah lah kuat menyampuk, nak paksa orang terima pendapat tak logik dia.

      Delete
  8. TERIMA KASIH PAC KERANA KATA NAJIB CLEAN. DUIT DERMA PAK ARAB MASUK AKAUN NAJIB KIRA OK LAH TU DAH REZEKI DIA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya benar rezeki dia dan rezeki BN dan rezeki UMNO dan rezeki Malaysia .. nak tau mana pegi duit tanya sekali mana pegi duit dana politik semua parti politik lain cam DAP, PKR, dan lain lain ... jika alasan semua parti kata tiada peruntukan undang2 pasal dana politik perlu pencerahan .. so too bad.. jgn bz body .. isunya sampai bila korang semua anti DSN or protun masih tak cerdik lagi... then better u all go fly kite !!!

      Delete
    2. 6:37 tanya. 6:47 jawab, konon penyokong Najib di sini ramai, tak hal sekor je. Lakonan tak menjadi, dah kena tangkap basah. Dah terang Najib menipu tentang duit dalam akaun dia. Kenapa dari awal lagi Najib tak maklumkan pd Majlis Tertinggi. Orang No. 2 ketika itupun dirahsiakan. Menurut pencacai dia, si Raja Petra, Najib tak ada kepercayaan kat Ketua2 Bahahagian & MT, takut mereka songlap duit itu. Sebab itu dia simpan dalam akaun dia. Boleh check hal ini di blog Raja Petra Kamaruddin.

      Najib penipu....!!!

      Delete
    3. Sesiapa yang mengatakan Najib Razak sudah bersih daripada kemelut 1MDB hanya berdasarkan Laporan PAC yang dibentangkan di Parlimen Khamis lalu, sebenarnya lebih menyerlahkan mereka tidak membaca dan meneliti sepenuhnya laporan tersebut. Ibarat seperti Bapak Ayam bertelur sebiji riuh sekampung. Telur pulak telur tembelang, kamu faham Kejora Liberal.....?????

      Oleh yang demikian, khususnya kepada penyokong Najib, daripada menteri hinggalah kepada blogger berbayar, jika masih malas juga membaca laporan setebal 106 muka surat itu, ada baiknya mereka meneliti kenyataan salah seorang anggota PAC, Tony Pua ketika mengadakan sidang akhbarnya pagi tadi.

      Delete
    4. Your stinking smells and double edged words @ 6:37 & 5:47 cannot escape my natural instinct to unveil your play-acting, why you stupid fool.....!!!!

      Cukup2lah hidup dalam kepura-puraan, bangsat....!!!

      Delete
  9. Pac tak kata najib salah. Tapi 1mdb ada masalah tadbir urus dengan baik sehingga hutang lebih rm42 ribu juta. Nak hutang banyak tu kena dapat kelulusan lembaga penasihat. Sapa penasihatnya? Itu cai tak boleh fikir. Sesimple macam tu punya analisis pun cai tak faham. Apa barang mau berhujah, lari menyorok la.
    Hujah pulak, duit syarikat src, bawah kementerian kewangan, ketuanya menteri kewangan telah mengeluarkan duit sebanyak rm30juta lebih. Tapi mentrri tak tahu, sesiapun tak tahu. Duit tu kemudian pusing balik masuk akaun ment eri kewangan. Menteri kewangan pulak guna duit tu kerana fikir duit itu duit derma yang dia dah pulangkan. Duit derma pulak dia kata tak guna untuk kepentingan personal. Mulanya dia nafikan duit derma masuk akaun personal. Memang patut perdana menteri pecat menteri kewangan dan arahkan polis siasat. Memang menteti kewangan dah salah guna kuasa. Tu pun cai tak dapat fikir dengan baik. Sia2 dapat dedak tapi hujah tak bernas dan munasabah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko tomah jer .. aku takda dapat dedak pun... pointless argument on 1MDB issue ni... madey pun dah mintak bantuan foreign ... korang masih buang masa buat media court .... nak hukum itu ni bagai .... cuba tgk video clip cikgubad soal madey yg madey tak jawab dan cabut lari .... jadilah malaysian yg cerdik ... jgn buang masa discuss and debate issue over n over again... u all better fly kite ;-))

      Delete
    2. Kejora Liberal 7:09

      Outsider no smoke cigar, do you understand that! In the first place nobody invite you here, why create unnecessary scene and enforce the folk here to agree with your ridiculous opinion. Look boy, stop acting like smart alec when you have so many unanswered scores due to me, be it here or at Putra Merdeka. Damn it, you idiot.....!!!

      Delete
    3. Othaman. ..bahasa hang dah menunjukkan hang jadi Hitler...kenapa emo sangat?

      Delete
  10. Takkan Tan Seng Giaw (MP DAP Kepong hampir 30 tahun) pun bodoh mcm lem... Takkanlah Ketua Audit Negara sama.Saya rasa, kita yg tak tahu hujung pangkal tapi berlagak lebih
    tahu tu lah "LEMBU"

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takkan ko tak paham2 lagi skop PAC dl 1mdb dan kenapa seng giaw ckp mcm tu? Ko paham ke makna skop siasatan? Ko paham tak, laporan audit tu masih lg dokumen OSA? Ko paham makna OSA? Ko paham tak KD tulis apa kat atas tu? KD tulis alasan najib tu alasan berotakkan lembu? Ko paham tak lembu ni sejenis apa? lembu ni bukan sejenis lemang tau tak lembu...

      Delete
    2. Kejora Liberal 8:27

      Outsider no smoke cigar, do you understand that! In the first place nobody invite you here, why create unnecessary scene and enforce the folk here to agree with your ridiculous opinion. Look boy, stop acting like smart alec when you have so many unanswered scores due to me, be it here or at Putra Merdeka. Damn it, you idiot.....!!!

      Delete
    3. Othaman..dua kali hang posted bahasa hang seperti Hitler..hang emo dan tak steady lah..

      Delete
  11. aku tak peduli le PAC tu nate apa.. aku bukan sekolah tinggi. Apun pun no komen psal 1MDB atau sebagainya.

    Tapi bila ada orang kata dia tak tau duit masuk akaun dia dari siapa...dan di sokong
    bangang sangat le deme...
    Nampak sangat sel otak berfungsi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko nak jawapan skrip siapa .. madey ? soalan nak game kan DSN ? yg ko tak cerdik2 lagi ni apasal? ko tak pernah tau ke jawapan dari LGE? dari DSAI? dari Ku Li? dari Hj hadi? bila kena soalan yg boleh gamekan dia org... mesti jaawapan selamat .. dia org ni semua politikus ... skill menjawab politikus mmg tak terpaham oleh kita.. no right or wrong answer... its all about politik !!! sebab itu Lapiji Cotong cabar KPN bertanding arena politik .. sebab ini semua mainan politik .. dan top grandmaster politikus di Malaysia ni madey yg jadi PM 22 Tahun .. buat tak betul macam2 tapi lepas .. siap dipuja lagi .. ada paham tak politikus world ? tak nak paham jugak ... go fly kite lah !!!

      Delete
    2. tak perlu belajar tinggi untuk paham apa yang orang cakap, untuk faham apa yang telah diterangkan. kalau asyik membantah, tak suka nak faham, malah benci tak hengat, tu namanya bangang. mana2 orang yang tak bantah, tak pulak membenci dituduhnya makan dedak. apa ke jadah manusia begini. dia ingat dengan menuduh orang makan dedak tu boleh memuaskan hati dia, sedangkan sebenarnya makin menghitamkan hati. biasalah, orang yang hatinya telah hitam memang tak akan berusaha memahami situasi apatah lagi muhasabah diri. yang pasti, jika mentornya yang dah tua tu kembali kerahmatullah, masa itulah baru terhegeh2 nak kona baring....

      Delete
  12. Ada sesiapa ke kata Najib bersalah?
    Tak dibincang pun kat sini...

    Yang kita bincang, apabila ada lembu sokong..
    Duit masuk ke dalam akaun "hang pi mana", dia kata dia tak tau..

    Tak mungkin di sini ada si bangang bangang tu kecuali mereka sendiri mengaku dan mempamirkan kebodohan mereka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. masih jugak tak paham2 ... suka hati ko lah nak kata bodoh ke .. bangang ke ... case close ... madey pun dah mintak talian hayat foreign power... ko masih dok kebangangan nak jawapan yg tiada jawapan.. nak org ikut ko buat kerja buang masa anti DSN or protun.. move on lah bro... do better thing .. better go fly kite !! ;-))

      Delete
    2. Kejora Liberal 9:14

      I repeat..... Outsider no smoke cigar, do you understand that! In the first place nobody invite you here, why create unnecessary scene and enforce the folk here to agree with your ridiculous opinion. Look boy, stop acting like smart alec when you have so many unanswered scores due to me, be it here or at Putra Merdeka. Damn it, you bloody idiot.....!!!

      Delete
  13. Dengan lembu mana boleh lawan berhujah. Depa tak jawab soalanpun tapi depa kata depa dah menang.
    Baik tengok bola.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah cerdik pun... do better thing... tiada pengalah dalam politik .. its about having the power to govern... regardless state level or national level ... move on or else go fly kite !!

      Delete
    2. Kejora Liberal 10:58

      I wish to stick this into your ear....Outsider no smoke cigar, do you understand that! In the first place nobody invite you here, why create unnecessary scene and enforce the folk here to agree with your ridiculous opinion. Look boy, stop acting like smart alec when you have so many unanswered scores due to me, be it here or at Putra Merdeka. Damn it, you dumb idiot.....!!!

      Delete
    3. I wish to stick this into your ear, heart, mind ... cyber space is free for everyone, hence no one forcing anyone ideas or ridiculous opinion !! I surely not a boy neither do you .. I've no obligation to answer your question tune to your expected answer ... call me whatever you want .. no heart feeling ... be matured bro .. else go fly kite !!

      Delete
    4. Itulah keperibadian cybertrooper belaan puak Najib. Anda semua saksikanlah. Dia hanya datang untuk menyaktii hati dan memporak-perandakan perasaan orang. Memang dia pengecut bila bertemu buku dgn ruas. Berwaspadalah terhadap manusia jahanam ini.

      Delete
    5. berwaspada dgn bisikan godaan syaitan bro.. saya manusia biasa yg #respectmyPM dan #hateDAP dan yg sewaktu dgn nya atau sedelarasi ... mintak maaf bro .. better I go fly kite too .. hi hi hi ;-))

      Delete
    6. Seseorang yg cakap berbolak balik, suka menyamar pelbagai watak, mencarut, memburukkan peribadi orang tanpa bukti kukuh, baling batu sembunyi tangan, memang jelas tidak boleh dipercayai kerana telah hanyut digoda syaitan.

      Saya tetap berpegang pd ajaran orang2 tua, HONESTY (KEJUJURAN) IS THE BEST POLICY. Najib telah banyak kali membohong dalam isu duit berbilion dalam akaun peribadinya. Tak pernah dalam catatan sejarah di manapun jua ada pemimpin berbuat demikian.

      Berbekalkan ilmu dan pengalaman hidup, Insya Allah, saya tidak akan giur & mudah dibeli dgn duit suapan, apatah lagi dgn prinsip jahanam Cash is King anutan Najib & Rosmah.

      Delete
  14. Assalamualaikum Kd..

    Aiseh kau pkai lembu plak..leceh la itu aku punya idea dulu...korang bkn ayat legend pemakan dedak ke?

    KD apa2 hal ayat itu bagus sebenarnya...lagi pun peribahasa melayu bodoh macam lembu...pemakan dedak ni aku yakin rmai tak tahu darimana puncanya...

    Aku nak bgtahu korang la ya...dedak ni digunakan di lokap2 polis...Sapa pernah masuk lokap cuba tanya...bila korang kena tangkap dan dimasukkan ke lokap...semua barang akan dikeluarkan hanya tinggal spender ja..

    Katakan korang ada rm65 nanti kostable dia ambil rm 5 pastu di bgtahu utk dedak...itulah citernya.

    KD aku sebenarnya terkejut...bukan apa selama ni semua dok kata najib control audit negara dan sengaja dilewat2 kan...entahlah KD samada semua jujur atau tiddak aku pun tak tahu...hayi2 masing2..cuma aku gembira KD semua berbincang didalam penguasaan Laporan Audit Negara dan PAC.


    Sepertibiasa KD manusia suka berbantah dan sejak dolu dolu lagi itu lah perangainya ada yg menerima ada yg menentang...

    Ok lah KD selamat berjuang dan tekadkan semnangat..Perjuangan kami bersama kerajaan hari ni mendapat momentum kerana kebenaran yg dicari sudah terbukti..

    Isu duit 2.6B yg dimasukkan ke ambank najib sah bukan dari 1MDB dan tiada kehilangan duit. Malah yg paling penting Malaysia tak bankrap.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak Bankrap TAPI Tanah Tergadai bayar hutang... ape Cerita ???

      Delete
    2. Ibarat menang sorak, tanah rezab Melayu terjual gadai dek kerakusan Cash Is King.

      Delete
  15. Anda sudah tahu kan siapa yang mahu masih diperbodohkan, mereka yang pilih.
    Pemujaan yang tinggi terhadap pemimpin sukar mengalir keluar dari otak yang taksub, bagi mereka biar mati anak jangan mati adat.
    Mereka lebih pentingkan kesetian yang membabi buta daripada menerima kebenaran walaupun pahit.

    Tiada ucapan selamat berjuang kepada mereka kerana perjuangan itu sudah terkeluar dari landasan dan sedang menuju ke gaung yang dalam. Doa dan harapan supaya mereka cepat sedar, insaf.

    ReplyDelete
  16. "Isu duit 2.6B yg dimasukkan ke ambank najib sah bukan dari 1MDB dan tiada kehilangan duit. Malah yg paling penting Malaysia tak bankrap."

    inilah ungkapan yang paling முட்டாள், lari dari tajuk.. Inilah yang Mukhriz kata முட்டாள், lain yang ditanya lain yang dijawab..Nampak macam pandai rupanya முட்டாள்

    Duit masuk ke dalam akaun "hang pi mana", dia kata dia tak tau..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kluangman ini bukan Kluangdiamond ye? Pandai bahasa Tamil? Sapa nak baca Tamil di sini?

      Tak hormatkan BM di Perkara 152 Perlembagaan negara ke? Tak hormatkan ramai peserta dan pembaca di blog ini Melayu ke?

      Delete
    2. What the heck is this idiot talking when he himself all along polluted the Bahasa Melayu with his postings, notably the Nenek Tempoyak pseunodym. MUNAFIK.....!!!!

      Delete