Google+ Followers

Saturday, January 28, 2017

ADA BEBERAPA PERKARA PENTING

Aku nak catatkan untuk rekod peribadi je,  bukan nak share pun..

1) Tanpa PAS pun,  Pembangkang boleh menang.
Yang tidak sokong umno tidak juga akan undi PAS.
Yang tidak sokong PAS tidak juga akan undi umno.
Kalau tiga penjuru, mereka di atas tidak akan undi umno atau pas.

Adalah lebih penting meyakinkan rakyat menolak parti itu dari cuba memikat hati pemimpin PAS untuk satu kepala.

Bukan mudah untuk menjadikan PAS bikin serupa cakap.

16 comments:

  1. Entahlah...sebarang kemungkinan boleh berlaku..tapi jgn lupa juga kuasa cash is king yg boleh memesongkan pas...🎏♣♦♥💸💷💶💵💴💰

    ReplyDelete
  2. Kalu boleh dengan mudah dan nampak kesungguhan utk perintah. Kalu dlm pertandingan pun bercakaran, tak nampak macam nak perintah. Cuma nak ikut nasib kau la labu. Menang kau wakil rakyat dpt duit, kalah kau tanding lagi. Rakyat dtg kau kata jer tak ada duit macam adun kerajaan. Mudah lepas tangan.
    Tdm nak orang lain perintah pulak kerana yg ada sekarang hilang wibawa dan intergriti kerana sokong buta tuli. Aku bukan sokong, tapi logik akalnya memang betul kerana dah semua sokong najib dan setuju dgn 1mdb, maka semuanya hanyut sekali la.
    Cuma perlu pakatan tunjuk bhw mereka bersedia bersatu bawah satu lambang utk tewaskan bn. Mungkin nampak lebih mantap

    ReplyDelete
  3. PAS akan menggunakan agama utk meracuni pengundi2 luar bandar dan pengundi2 yg hanya memangkah demi Islam yg kononnya hanya diperjuangkan PAS. UMNO akan menggunakan cash utk meracuni pengundi2 luar bandar, kakitangan kerajaan, polis dan tentera demi ganjaran semasa. Hanya pengundi2 muda dan yg cerdik akan memangkah PH dan PPBM demi masa depan dan menyelamatkan negara. Bila tanya2 org2 kampung, member2 dan saudara mara, rata2 golongan pengundi yg pertama dan kedua masih byk drp org2 kampung dan saudara mara sebab agama dan duit ganjaran gomen. Bila tanya member2 baru la nampak mau pangkah PH dan PPBM sebab depa2 nie je yg risau masa depan dan sedar bahana pangkah PAS dan BN. Senang cerita majoriti pengundi kita nie tak matang mcm kt US atau Britain. Harapan PH dan PPBM utk menang bergantung kepada pengundi muda dan atas pagar.

    ReplyDelete
  4. Minda rakyat kelihatan kuat memilih perubahan.
    Kerana tiada jawapan keatas setiap kemusykilan adalah kerana UMNO memilih utk menjadi isolated.

    Permainan isolation yang berterusan mengakibatkan UMNO semakin dijahui. PAS sekarang bukan PAS yg dulu. PAS sudah berhenti berperang saraf dengan UMNO yg mereka pernah label sebagai sebuah parti dedak. Apa yg kelihatan adalah perjuangan asal yg bertujuan memerangi perbuatan nahi mungkar sekarang hanyalah dengan kertas RUU335.... maka sebab itulah PAS sekarang sudah tidak immarah pada ceramah politik lagi.



    ReplyDelete
  5. Percaya lah sokongan akar umbi PAS dah merudum ekoran kes 90j dan kehadiran Hadi di Iran..tak payah pujuk..biar dia datang melutut..PAS parti perasan..

    ReplyDelete
  6. RAKYAT MALAYSIA....JANGAN LUPA PENJENAYAH BMF... JANGAN ASYIK 1MDB SAJA... KLU KASI LKS & LGE DUA BERANAK JADI PM & TPM MALAYSIA...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa jenayah BMF?
      Kalau jenayah kenapa kerajaan hari ini xambil tindakan lagi?

      Delete
    2. KO ADA BUKTI KA? ADA BUKTI PI LA COURT..SEMBANG KEYBOARD WARRIOR TAK MAU... LU MAKAN DEDAK MAU TAPI BUTA..

      Delete
    3. 1MDB adalah benar-benar MO1 mentekedarah wang Negara dan rakyat,seluruh antero dunia tahu akan scandal ini,,manakala BMF adalah perkara yang sudah selesai dan hanya ditimbulkan semula atas alasan Umno sudah merasa gelisah tentang PRU 14 nanti ........!!

      Delete
  7. JANGAN LUPA PENJENAYAH BMF... YANG TERSEMBUNYI SEBAGAI MUSANG BERBULU AYAM... PANDAI TUN M BUAT KERJA SEPERTI TARIK RAMBUT DALAM TEPUNG, RAMBUT DITARIK TIDAK PUTUS, TEPUNG TIDAK BERSELERAK... WALAUPUN SUDAH BERPULUH TAHUN CERITA DISIMPAN NAMUN ALLAH SWT JUA MAHA BERKUASA, MAHA ADIL DAN MAHA BIJAKSANA. MAKA TAHUN BARU CINA TAHUN AYAM, AIB TUN M DISEBAR DI MUKA BUMI CIPTAAN ALLAH SWT. AKU SEBAGAI HAMBA ALLAH DAN RAKYAT DI MUKA BUMI INI TIDAK MENUDUH TUN M TAPI AKU BERSERAH SAJA KEPADANYA TUHAN MAHA PENCIPTA SEKELIAN ALAM. AAMIIN...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenapa najis masih x amek tindakan?

      Delete
  8. Boboi cakapppoo.... bukan aku yg cakapppp... pssttt.... srikandi cap munga lam prosess... dah 1 taun cap munga ujud tak kan srikandi lam prosess. .. prosess kitar semula ka..? Kikikiki .... cakap ahli cap munga ada 1.2 juta juta... berdasar pada deklarasi rakyat.... skg lam prosess. .. kikikikiki... lakalakar sungguh si boboi ni wat lawak.... kikikikiki...
    Forex punya les 30 billion rugi bila mau saman Datuk Murad..? Mamak... aljuboori...Daim bila mau saman haaahh...?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fuck...kikikikikiki

      Delete
    2. Masuk poket tun m ke? Pendedak bukan tahu beza..dia keluarkan duit kerajaan g main forex sendiri ke? Demi pertahankan mo1 je ni...

      Delete
  9. pas dulu dan sekarang sama saja. bezanya pemimpin pas sekarang dah ramai yang bertaraf jutawan. ceramah sambil kutip derma tin milo dah tiada lagi. Lagu meraih undi RUU355 akan menggantikan lagu hudud pas yang dah lapuk...

    ReplyDelete
  10. Sanggup ka lihat lks dan anak dia jd timbalan perdana menteri???? Tiada pilihan Umno satu2 nya parti yg tak berjaya dipijak oleh DAP mcm parti melayu bongok pembangkang yg lain. Buruk2 najib dijamin lks tak akan akan ada jawatan dlm kabinet. "Susuci tok wan tua tu (uuwweekkk) pasti kapir harbi laknatullah jd tim. Perdana menteri. Sokonglah umno-bn bukannya pakatan rakyat-DAP.

    ReplyDelete