Sunday, January 14, 2018

CADANGAN RCI MEMALI ADAKAH SATU BENTUK UGUTAN PADA HADI DAN PAS..

PAS paling terjejas jika RCI Memali diujudkan.

Tidak dapat tidak, amanat Hadi akan jadi asas punca memali dan pertikaian ke mana wang pungutan derma memali.

Lebih menarik mat sabu antara yang muungkin mendedahkan lebih banyak perkara.

Sudah pasti Tun tiada kaitan kerana dalan persediaan ke China dan dikhabarkan sudah berada dalam bilik VVIP Pelepasan di Subang Airport semasa kejadian berlaku yang dikendalikan oleh Musa Hitam sepenuhnya Sebagai Menteri kdn dan Pemangku PM.

Ada baiknya PAS jadi budak dengar cakap menjelang PRU14.

20 comments:

  1. RCI MEMALI TAAK ADE RCI FOREX JER YG ADER
    TAK PAYAH NAK ADU DOMBA DAN MEMBATU API
    FOREX 32 BILLION RAKYAT NAK TAHU SAPA PETUALANGNYER
    TAK PAHAM BAHASA TAK RETI RETI LAGI..?


    KIKIKIKI... BERAMBOSSS. ....

    ReplyDelete
  2. Macam macam andaian pembangkang. Dulu kata RCI Forex bersihkan TDM. Rupanya RCI tersebut sabitkannya dlm CBT. Begitu juga Memali. Jangan terkejut keputusannya jika babitkan TDM dlm pembunuhan tersebut. Belum lagi keluar RCI lain seperti BMF dan Maminco....banyak benar 'sampah' TDM yg perlu dibersihkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. I love Rosmah....i love mr j@ Jib....

      Delete
    2. I love powerrr....
      I love money....
      I love mr j....

      Delete
  3. Apa? RCI Memali? Jawapan saya ialah BRING IT ON!!!

    Jangan lupa korek kubur para 'orang mati' ini supaya kelak kesemua orang boleh melihat sendiri isi kubur ini yang akan memberi keterangan hampir muktamad 'benarkah mereka ini mati syahid'.

    Kemudian korek pula kubur dua orang anggota polis yang mati dibunuh mereka untuk melihat 'keterangan daripada kubur'.

    Sebagaimana RCI Forex membuktikan Tun M tidak melakukan apa-apa kesalahan, dan membuktikan juga mereka hanya berdusta dan memfitnah, demikianlah RCI Memali akan membuktikan lagi kebenaran ataupaun kepalsuan apa-apa yang mereka dakwa.

    Sesungguhnya nasihat Imam Syafie yang pernah sdr KD bawakan di dalam entry ini amat benar sekali.

    Oh ya, sebagaimana RCI Forex memakan diri Najib yang hilangkan lebih 160b, sebegitulah kita akan melihat bagaimana RCI Memali ini akan membongkar siapakah Hadi Awang dan PAS yang sebenarnya.

    Dengan atau tanpa RCI Memali ini, PAS seperti juga UmNo, hanya berada di hujung tempoh mereka. Hanya beberapa purnama sebelum kedua-duanya ditalkinkan.

    Innalillahi wainna ilaihi raji'un.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak abis-abis UMNO berkubur.Macam La UMNO perintah Malaysia setahun jagung.Ahli UMNO ja juta2 sedap mulut ja kata terkubur.Otak senget ni.

      Delete
    2. Sdr anon,

      Tak percaya pun tak apa. Kelak lebih mudah untuk dikuburkan bersama-sama dengan UmNo.

      Innalillahi wainna ilaihi raji'un.

      Delete
    3. kau tu nanti yang akan meroyan jondoe. terlebih yakin atau over confident akan membawa mala petaka... jangan hempas kepala kau kt tembok sudah la. ada hikmah tu.

      Delete
    4. 6.11 Benar sunggoh telahan anda.
      jondo sedang diberi tempoh. Mungkin kepala terhempas adalah salah satu kaedah atau cara ia dibinasakn kelak.
      Sesungguhnya Allah tidak menganiaya seseorang itu melainkn ia menganiayakn dirinya sendiri.

      Delete
  4. jangan mendahului rci lah kd. di mana lokasi tun mahathir ketika memali digempur oleh polis, biar penyiasatan rci yang tentukan. tpm ketika itu masih hidup dan boleh memberi keterangan. adakah nanti tun mahathir bercakap selari dengan keterangan oleh tun musa hitam, rci boleh tentukan. jangan lupa presiden pas juga masih hidup untuk bercakap dan memberi keterangan. adakah amanatnya yang menyebabkan allahyarham ibrahim libya 'isytihar perang' kepada polis, rci akan tentukan. kd boleh bawak bertenang, jangan rasa tau semua perkara walaupun tidak tidak berada di memali sewaktu kejadian berlaku. oh ya, satu lagi. dokumen rci forex sudah diterbitkan kepada awam ke? bagaimana kd boleh tahu bahawa tun mahathir telah didapati tidak bersalah? mungkin kd perasan dia berada dalam jawatankuasa rci. itu kemungkinan kot, ketika dalam mimpi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Status RCi sekadar siasatan, tidak bolwh menghukum.

      Belajar le law² sikit sebelum bercakap, nampak sangat duduk bawah tempurung

      Delete
    2. Betul tu RCI sekadar siasatan. Cuba tengok RCI forex... bila nak bawa ke Polis, keterangan TunM di"hilang"kan. Nampak sangat... RCI diperkudakan...

      Umno dah desprate... nyawa dihujung tanduk. Segala mcm jentera kerajaan diperkudakan.

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    4. yang basah kuyup hj hadi lah.. lebai fatwa pas..

      Delete
  5. Berapa lama nak kena klentong dgn TDM? Beliau kini dikenal sebagai 'Bapa U-Turn'. Berapa ramai dah tersungkur ditipunya. Hasratnya kini untuk pertahan kroni dan hidupkan Dinasti. Walau anak tiada kebolehan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bapa uturn vs bapa penyamun

      Uturn berdosa ke?

      Delete
  6. KALAU RCI PUN TAK FAHAM DARI SUDUT UNDANG²..TOLONG JANGAN ULAS. AKAN DIPADAM

    CONTOH
    ADA TIGA WARNA LAMPU ISYARAT.
    MERAH, KUNING, HIJAU
    SEIAP WARNA DI LAMPU ISYARAT ADA MAKNA DAN MAKSUDNYA.
    KALAU ITUPUN AWAK TAK FAHAM, TOLONG JANGAN ULAS.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro Kluangman.....

      2 hari lepas semasa 'Majlis Jasa Mu Dikenang' anjuran NGO-NGO di Th Piai, Johor, Tun Mahathir melahirkan rasa heran 'BNM BELI TANAH KERAJAAN DGN HARGA RM2 BILiION', sesuatu yg tak pernah terjadi semasa 22 tahun pentadbirannya.

      Tak ada angin, tak ada ribut, tiba BNM kena bayar RM2 bilyon. Ini tak pernah terjadi dalam catatan sejarah Negara, hanya di zaman pentadbiran Najib saja ianya berlaku.

      Bank negara bayar RM2 bilion untuk beli tanah milik Kerajaan......
      Siapa yg mengarahkannya?
      Bank negara ambil duit dari mana?
      Bayar kat siapa?
      Duit dalam bank negara tu bukan milik Kerajaan Malaysia ke?
      RM2 bilion tu kini ada di mana agaknya?
      Ada Najib bincangkan dalam mesuarat Kabinet ker?
      Ada Najib bentang, dibahas & diluluskan dalam Dewan Parlimen ker?

      Pembelian tanah ini ompama ada orang ambil duit bapak dia saja, suka-suka dia beli tanah sendiri kat belakang rumah.

      Pelik,,pelik..pelik.....!!

      Ini laporannya.....
      Bank Negara Malaysia (BNM) telah membeli 22.58 hektar tanah daripada kerajaan, pada harga RM2 bilion untuk digunakan sebagai penempatan semula Universiti Kewangan Islam Global dan Akademi Penyelidikan Syariah Antarabangsa dalam Kewangan Islam.

      Tanah itu juga boleh dimajukan bagi pembangunan masa depan kemudahan pendidikan dan latihan yang akan memberi tumpuan kepada usaha meningkatkan keupayaan teknikal bakat-bakat dalam industri kewangan.

      Ia terletak bersebelahan dengan Kompleks Sasana Kijang BNM, yang dilengkapi dengan kemudahan latihan serta persidangan yang canggih dan ia juga menempatkan organisasi-organisasi antarabangsa seperti Bank Dunia, Pusat Penyelidikan dan Latihan Bank-bank Pusat Asia Tenggara serta Persekutuan bagi Rangkuman Kewangan.

      Ia juga terletak berhampiran dengan kompleks Asia School of Business (kerjasama dengan Massachusetts Institute of Technology) dan Pusat Latihan Industri Kewangan yang sekarang ini sedang dalam pembinaan,

      Apakah ini satu lagi skandal skala besar selepas....
      1mdb,
      SRC,
      Felda,
      TRX,
      Forest City.............????

      Delete
    2. The Function & Role of the NATIONAL BANK

      The Bank’s most important objectives are to maintain the external stability of the The functions of the Bank, explicitly summed up in the Bank Charter, are.....

      First, the Bank is the only institution entitled by law to issue paper money & coins.

      Second, the Bank supervises banking and other credit institutions to primarily promote the stability, integrity, efficiency, safety, and soundness of the financial sectors in general and to safeguard the interest of the depositors and other creditors of the banking and other credit institutions in particular.

      Third, the Bank manages the foreign exchange reserves.

      Finally, the Bank acts as the government’s treasurer by receiving and making payments from and to the public through the tax collector’s accounts at the Central Bank.

      Belum pernah terjadi di mana jua pun Bank Pusat sesuatu negara terlibat dgn jual beli hartanah (real estate), kecuali negara di bawah pentadbiran Najib saja dalam dunia ini.

      Meminjam kata2 sdra seperjuangan pak rahman jpc.....

      FUNDEMENTAL ECONOMICS, D CENTRAL BANK IS 'D LENDER OF LAST RESORT'.
      TAPI D MALAYSIA IA NYA DAH BERTUKAR MENJADI 'D BUYER OF LAST RESORT'.
      HEBAT KERAJAAN NAJIB - VERY CREATIVE !!

      Tak cukupkah itu bukti ada kong kali kong.....???

      Delete
  7. Asalamualaikum sahabat seperjuanganku"" sob kalau kerja jadi tkw sangat-sangat lelah" beruntun kalau dapat majikan yang baik.. jangan sampai seperti yang aku alami dulu waktu di singapur. Dapat majikan galak cerewet lagi. salah sedikit kena marah lagi.. tapi aku tidak boleh menyerah demi keluarga yang aku cintai"" yang penting badan ku sehat. kebetulan waktu itu teman ku buka internet di temukan nama mbah Suro beserta dengan nomor Whatsapp nya +6282354640471 di halaman facebook. ternyata beliau orang pintar dan bisa di percaya. awalnya aku sangat takut, penasaran dan takut berdosa sama yang kuasa. tapi apalah boleh buat nasi sudah jadi bubur, aku ceritakan ke adaanku dan dia berikan saran, untuk keluar dari himpitan ekonomi melalui Pesugihan Dana Ghaib ini. Alhamdulillooh bener2 terbukti sama aku. Ku doakan buat sahabat2 seperjuanganku semoga kalian sukses amin...
    Beliau juga bisa bantu orang seperti togel 3D/4D/5D/6D, pelet, penglaris Usaha, dll

    ReplyDelete