Thursday, January 11, 2018

POLITIK RUMAHTANGGA







29 comments:

  1. Tak kan lah begitu mudah nak jumpa Banduan..Mamak kuttyy haramjaddah nie memang sial lah..bosan asyik citer boddoh jer.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masa zahid dan najib gi jumpa anwar sebelum ini, agak² ada buat surat tak (?)..

      Kalau tanya mat sabu, tentu dia jawab "taubat lahum"

      Tun tu dah umur 93 tahun, warga emas, takkan perlu beratur lagi, boleh potong Que, special counter, tidak merbahayakan sesiapapun, masa pun perlu 1 minit..

      Tapi kerana "politik takut" mulalah cerita pasal procedure..

      Bawa adik beradik (katanya tambang bayar sendiri hahaha) pergi lawatan dan umrah guna "kemudahan perjalanan rasmi sang PM" boleh pulaaaa...

      Kat sini Mahathir cuma nak tunjukan dengan sedikit move sahaja..bagi jumpa or tak bagi jumpa anwar..undi kepada PH meningkat.

      Kluangman

      Delete
    2. Ooo asal TonTaik je semua kena bypass proses dan prosedur. madey bukannya ahli pentadbiran negara lagi. kalau seseorang yang dha pencen pergi semula ke officenya.. agak2 pak guard nak kasi masuk tak kalau tempat tu pakai sistem smart card??

      Kalau ye pun nak menjilat mengamput tua kutuk penyangak lagend tu..tak payah lah mengheret semua orang ikut membodohkan seperti kamu tu.. MACAI dedak expired!

      Delete
    3. Aku setuju madey tak boleh diberi special macam tu sebab dia bukan penyamun.

      Kalau dia sokong penyamun semua procedure buang ke longkang.

      Delete
    4. Aku setuju dengan pendapat kau sebab dia kena kena berlakon jadi bukan penyamun depan mata rakayt sebab dia dah kantoi muda2 dulu jahat menyamun

      lepas dia dah rosakkan masa depan politik Anwar lepas 20 tahun dia buat muka haram jadah datang nk cari Anwar?? nak tunjuk pada khalayak kunun dia 'direstui' Anwar sebagai PM interim??

      podahh drama murahan penyangak tua keling kerala tak laku.

      Esok lusa apa pulak u-turn dan kerja jahat dia?

      Delete
    5. Nak jumpa Anwar konon nak ucap terima kasih ajer

      Sebenarnya Anwar yg tak nak jumpa madey

      Anwar malu, sedih dan terasa terhina bila madey orag yg pecat dia, orang yg tuduh dia macam2, madey orang yg dia paling benci hinggakan keluarga anwar sengsara, madey ialah diktator, mahafiraun, mahazalim, didebabkan madey, penyokong anwar kena belasah dengan polis, bla, bla, bla....

      Last last, manusia durajan ni pulak yg diambil oleh pembangknag sebagai calon PM mereka semula...

      Anwar kecundang kali kedua kepada madey

      Delete
    6. 12.04
      Kantoi yang mana tuan? cakap biar terang. jgn terikut2 sindrom MO1. tanya lain, jawab lain ye

      Delete
  2. Bukan payah pun nak jumpa Anwar Braham! MahaKUTTY hanya perlu beritahu mana pergi berbillion duit rakyat yg dia songlap sepanjang 22 jadi PM Haram Jadah SIAL!!

    ReplyDelete
  3. Merayu2 pemandu teksi.... yang ditanya org yv sama jer.... tanya yang dua tiga orang tu balik.... dulu masa hang dok pow orang sepanjang masa ada pikir kesian kat penumpanv tak?... la ni dah ada grab dan uber mulalah nak salahkan nasib.... pemandu teksi kaya?... memanglah tak ramai yang kaya... apa asal niaga ajer asal makan gaji ajer asal bawak transporr ajer mesti nak kena jadi kaya... baru adil yer... tp yg suka dok melabun tido bawah pokok kaki kat tingkap teksi tu siapa?.... takyah nak salahkan e-heiling sangatlah beb... bukan takder teksi guna apps mcm e heiling sebelum ni.... saja tak nak support pembaharuan sebab tak dapat nak pow orang. Kalau ranin takder masalah pun..... dan kerja kena junur.... aku nengok ramai ajer driver teksi yg kahwin dua tiga.
    Bukan tak kesian ngan pemandu teksi ni.... tp tulah kan... nak macam2 tapi gigit tangan orv yang bavi makan... kaki pow plak tu. Yang mana bagua dan jujur nengok gembira dan bahagia jer walaupun tak kaya. Kalau nak kaga pergi gali lombong emas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ok lah seluruh pemandu teksi malaysia vote bn...yang dua tiga orang tu vote PH - alhamdulillah dah lari dah 3 undi ke PH.

      Jangan bimbang, hidup BN.

      Suharli tak perlu berkerut dahi cari fikiran nak salahkan pemandu teksi tu..

      Relax ler brader, BN kuat beb...

      Delete
    2. Untuk makluman sedara Suharli, saya dulu menetap di KL.. sejak tahun 1998.. selepas meletusnya pemecatan Anwar Peliwat Negara.. pemamndu teksi adalah antara ejen2 kuat Barisan Alternatif pro PKR-DAPiG-PAS

      Seingat saya pemandu teksi selepas dari itu tak pernah berubah..majoriti mereka terutama di lembah klang berani cakap 90% ialah ejen Pakatan Haprak!

      Harap DS Zahid jangan ambil kisah dengan pemandu2 teksi ini.. mulut mereka celupar memanjang kalau bab mengutuk pemimpin negara!

      Memang UMNO takperlu nak harapkan undi pemandu2 teksi sebeb mereka sekian lama sudah memang TAK MENGUNDI UMNO BN. Paling pasti ialah pemandu2 teksi lembah klang/ KL. Berlagak nak mampos lepas tu hidup mereka kerja mengenakan penumpang.. tak semua tak majoriti mengepau dan menipu pelanggan adalah rutin harian mereka

      Kalau sebut je pergi Bukit Bintang, PUDU ke PJ ke.. nah siap ko dia tekan butang mana ntah tiba2 surcharge melambung..

      GILA punya jahat pemandu2 begini. So skrg Allah Takdirkan rezeki pemandu Uber & Grab sebab teksi putih merah ini takkabur dan penipu banyakknya!


      Harap kerajaan jangan tunduk dengan UGUTAN PEMANDU TEKSI.. mereka memang PELAMPAU dan ANTI KERAJAAN sejak tahun 1998 lagi. mana kali pemandu2 teksi CINA.. no way lah..kerajaan kasilah sorang sejuta RM pon mereka tetap totok DAP!!

      Delete
    3. Terima kasih anon 9:08 yang mengkantoikan suharli.

      Dia dok syok sendiri tanpa tahu realiti di padang.
      Atas sebab itu banyak tulisannya layak ke tong sampah.

      Delete
    4. amende macai kurap kaki 11.58 oii??

      ko tu yang syok sendiri canang PH kuat.. PH dan Madeey dh nak tenggelam.

      PRU14 Madey cabut lari laa.. RCI Forex akan bertindak ikut Akta Jenayah manakala RCI MEMALI akan menyusul.. habis la ko Madeey.. macai2 ko akan bertempiaran lari..

      Himpunan Klepto BASI haritu bepe juta yang dtg bersolidariti?? hahahaha memalukan!

      Himpunan melibatkan Najib bersepah2 manusia dtg tanpa dipaksa/ ugut macam zaman Madey

      Delete
    5. Anon 1207, benda yang tak berlaku pun kau jadikan hiburan hati sendiri..
      Dah gila ke ape

      Delete
    6. Anon 1158..... tak lah semudah itu hendak teman memperbodohkan diri.... kalau tak faham seni perang tak usah gaduhlah... teman hanya melampiaskan sahaja... takkan kita nak main tabur jer ngata semua anti kerajaan. Betul kata anon 1144... itulah hakikat sebenarnya sebab teman sentiasa menaiki teksi dan setiap kali naik teksi mulut memasing lebih sedap lagi bau petai rasanya. Tak habis2 kutuk kerajaan sambil kemudiannga minta RM20 untuk perjalanan dari puduraya ke Chow Kit.
      Tapi nak tanyalahkan.... tang mana yang teman tulis tu ada kata ramai pemandu teksi sokong BN wahai anon 1158?

      Delete
  4. Hidup Tun. Mereka terlalu takut walaupun pada bayang-bayang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju anon 9:01, cukup 5,6 patah perkataan..tak perlu panjang²..itu pun dah berbisa bagi mereka.

      Delete
    2. Perasan dalam KEBODOHAN wahai macai 9.01AM!

      Kami hanya TAKUT pada Allah SWT sahaja

      Tak usah perasanlah siapa nak takutkkan raja penyangak dan mahazalim tu. Zamannya ugut rakyat dengan ISA dan mengarahkan UTK serbu sudha tamat. Zaman SB menjadi ejen-ejen gerak saraf juga dah tamat!

      KAMI TAK TAKUT DENGAN MADEY MAHAZALIM tapi KAMI BERDENDAM DENGAN KEZALIMAN LAMPAUNYA DAN PENIPUAN YANG BERTALU-TALU DI ZAMAN DIA MENJADI KETUA PENYANGAK MALAYSIA! ada paham!!?

      Kita sayangkan pemimpin yang baik dan jelas ikhlas pada rakyat macam DSNR (Najib Razak) dan Pak Lah, Tun Abdul Razak dan pemimpin2 terdahulu (semoga Allah SWT Merahmati mereka yang telah kembali pada_NYA) yang tak menipu Melayu macam Ton Mamak!

      Delete
    3. BN loser.... Ramai dah meluat lebih2 lagi bila imej negara terpalit dgn klepetokrasi...

      Delete
  5. Aku ada rasa kagum dengan Tun, mana pergi, wartawan kerumun..depa kerumun macam tak mau Tun masuk kereta..semua happy²

    Tanya saolan maut pun Tun jawab..tak adalah wartawan tersebut kena ugut disimen dalam tong.

    Semoga Allah berkati usia Tun hingga selesai perjuangannya.

    Aamiin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu masalah kau lah nak kagum dengan keling tua 22 tahun menipu rakyat tu.. tapi takpayahlah ko menfitnah orang lain yan jauh lebih mulia dan baik dari dia.

      Bab bunuh membunuh dan menghaibkan bukti arahan ialah kerja2 hebat Mazahalim Madey..
      Tanya soalan banyak2 kerusi terbang.. salahkan orang lain. bab u-turn no1

      Najib atau PM2 lain tak pandai..bab2 konspirasi tertinggi ini.. bab SB2 merisik jadi tok siak masjid..sudha tamat!

      malah zaman Najib semua benda pasalnya rakyat boleh tahu.. jadi takde rahsia yang tersembunyi.. yang tak terbukti tu tandanya memang TAK BETUL lah pasal Najib

      berbeza dengan satu PM 22 tahun tu.. sekarang semua dha terbongkar.. zaman takde internet boleh lah menipu rakyat dengan TYV1 TV2 TV3, paper Utusan berita hairan the star (zaman mahazalim dulu lah) semua dikawal ketat tak boleh uabh tajuk berita!

      Ini zaman terbuka bebas.. najib dikutuk siang malam fitanh bertali arus, tapi tak ditangkap ISA pun. malah zaman Najib himpunan raksasa telah GAGAL sebab pembangkang hilang NAFSU sebab Najib tak melawan apa2..

      So nampak tak FAILED STATE ialah zaman Mahadeyy! tak payah lah nak puji melangit menjilat tapak kakinya macam lah aku ni baru lahir semalam!

      Delete
    2. Kikikikiki..tak ada sembunyi!!!!

      Kikiki3

      Delete
  6. Wajah2 anak-anak cucu najib lebih berseri-seri segak berbanding anak-cucu madey keling kutty.. makin tak ketahuan hala bersama Lgbt/Comango nya.. Nauzubillah!

    p/s: Boboi Mockeris Botak macam Nek Semah tu aku perasan sekarang semakin kusut masai wajahnya.. macam Keling dari wilayah Tamil Nadu pulak.. mungkin stress ikut rentak bapaknya yang bernafsu BIAWAK!

    ReplyDelete
  7. Hello chai, jilat taeik low slow² k..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hello chai jilat MahaTaik laju2 k.. org tua kutuk tu umur 93

      Delete
    2. Kesian macai² dari muda² dah jadi barua penyamun.

      Delete
  8. Kaasiaann macai² penyangak tua... muda² pun bodoh tak boleh pikir, jadi barua penyangak dan komunis dapig.. tarak maruah ke??

    anak bini ko makan dedak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Menyokong perjuangan kebenaran PH secara ikhlas dan sucihati tetapi difitnah dedak..alangkah manisnya perjuangan ini.
      (dilarang copy paste)

      Delete