Friday, June 29, 2018

ASAL BUKAN ZAHID?

Kalau ahli umno masih sayangkan parti...






Persidangan pagi berjalan agak pudar,  selepas tengahari,  rehat,  solat.. Jam 3..perwakilan belum muncul²???

19 comments:

  1. Replies
    1. Baguslah. Bukan kes itu yg kau suka?

      Delete
    2. Letrik komersial aje yg naik domestik kekal..

      Delete
  2. KHALID NORDIN DAH JADI MELAYU BANGSAT..DULU BERKUASA MACAM PUNDEK..SOMBONG NAK MAMPUS..KELUAR LAH UMNO KHALED BANGSAT

    ReplyDelete
  3. Pukul 3 petang perwakilan tak muncul? Kah kah kah. Ini tak menghairankan. Bukan kuasa jer yg hilang, bahkan semangat turut ghaib.

    ReplyDelete
  4. Kalau Ku Li tak jadi Presiden, haramkan umno

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baguslah haram. Macai dia pu haram jadah.
      Muahahahahahahah

      Delete
  5. orang Daim dan Mamak mendahului duit banyak dari mamak ni .... no wonder akaun umno dibeku stratrgi mamak clamping ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi taklah sebanyak duit Najib. Main beg tu woiiiii.. Kahkahkah

      Delete

  6. Harga Gas Memasak Naik Hampir 80 Sen
    June 13, 2018 Zafarollah Nordin 335 Views 0 Comments
    KUALA LUMPUR 13 Jun – Isi rumah di Malaysia akan membayar tarif asas gas asli yang lebih tinggi selepas ia dinaikkan 77 sen kepada RM23.80 per satu juta unit termal British (MMBtu).

    Menurut Gas Malaysia Berhad (Gas Malaysia), kenaikan itu berkuat kuasa mulai 1 Julai hingga 31 Disember 2018 dibuat selepas menerima kelulusan dari Suruhanjaya Tenaga.

    “Purata tarif asas gas asli ditetapkan pada RM31.92 per MMBtu untuk tempoh Julai hingga Disember 2018 adalah sejajar dengan pengumuman Gas Malaysia pada 28 Disember 2016,” katanya dalam makluman kepada Bursa Malaysia di sini hari ini.

    Kerajaan sebelum ini telah menetapkan rangka kerja peraturan berasaskan insentif (IBR) yang menetapkan tarif asas untuk tempoh pengawalseliaan tiga tahun mulai Januari 2017.

    IBR membenarkan perubahan dalam kos gas yang akan melalui mekanisme kos gas untuk dilepaskan (GCPT) setiap enam bulan.

    Ape hal ni tun dan PH?...tak mao perintah lama ker?..

    ReplyDelete
  7. Telah beberapa kali saya katakannya dan izinkan saya untuk mengatakannya sekali lagi.

    UmNo di bawah Najib telah melakukan segala kemungkaran yang melayakkan pelakunya untuk dibinasakan dan dilenyapkan buat selama-lamanya.

    Kekalahan UmNo di dalam PRU14 yang lepas hanyalah langkah awal di dalam proses pelenyapan itu.

    Telah banyak perkara yang berlaku yang mewajarkan UmNo untuk dilenyapkan buat selama-lamanya. Di antaranya ialah penarikan diri 11 parti komponen BN daripada gabungan yang diketuai UmNo itu yang jelas menunjukkan bahawa bagi sekutu-sekutu UmNo, mereka sendiri telah melihat UmNo sudah tidak relevan.

    Selain itu kita juga dapat melihat bagaimana pemimpin dan macai-macai UmNo terus-menerus memperhebatkan fitnah yang telah sinonim dengan mereka semasa mereka masih berkuasa sekalipun selepas mereka tewas di dalam PRU14. Satu bukti jelas bahawa kekalahan UmNo langsung tidak dijadikan iktibar untuk mereka bermuhasabah.

    Banyak lagi perkara yang akan berlaku di antara tempoh kekalahan UmNo di dalam PRU14 dengan hari UmNo akan benar-benar dilenyapkan.

    Terdedahnya penerimaan wang curi 1MDB ke dalam akaun UmNo juga telah menjadi salah satu di antara alasan-alasan untuk memberikan justifikasi UmNo dilenyapkan.

    Kurang 24jam saja lagi keputusan pemilihan Presiden UmNo akan diketahui dan keputusan itu juga akan membuktikan bahawa UmNo memang wajar, patut, dan wajib dilenyapkan demi kebaikan kepada agama bangsa dan negara.

    Pada hari UmNo dilenyapkan sebahagian besar umat Melayu di Malaysia akan bersetuju bahawa UmNo memang wajar dilenyapkan.

    Lupakan PRU15, saya mengatakan bahawa UmNo tidak pun akan sempat melihat fajar 2019.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
  8. Aku tak peduli hebat mana pemimpin dan Parti...kalo mao naik kos kehidupan aku u turn 360 darjah dan kempen jatuhkan pemimpin dan parti yg buat onar...aku bebas memilih..

    ReplyDelete
  9. Kerajaan PH boleh jatuh jika tipu rakyat, kata Dr M
    Bernama
    ShareTweetPinMail

    Dr Mahathir berkata, kerajaan terdahulu yang didakwanya mencuri duit rakyat, tidak segan silu mengaku duit itu halal dan menggunakannya untuk menghantar rakyat mengerjakan haji. (Gambar Bernama)

    LANGKAWI: Kerajaan Pakatan Harapan (PH) berjanji tidak akan mengulangi cara kerajaan lepas yang gagal memegang amanah diberikan rakyat, kata Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad.

    Katanya, beliau bersama PH boleh dijatuhkan rakyat jika menyalahi undang-undang dan agama.


    “Kalau saya yang menipu, beritahu. Saya boleh dijatuhkan, begitu juga wakil rakyat Pakatan Harapan yang menipu boleh disingkirkan, jika mereka gagal memegang amanah mereka,” katanya ketika berucap merasmikan Mesyuarat Agung ke-29 Koperasi Pembangunan Daerah Langkawi, hari ini.

    Menurutnya, kerajaan terdahulu yang didakwanya mencuri duit rakyat, tidak segan silu mengaku duit itu halal dan menggunakannya untuk menghantar rakyat mengerjakan haji.

    ReplyDelete
  10. Jgn kacau program org boleh kd? Awak bukan ahli dan tentunya tak suka umnokan! So, apahal sibuk²?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dan kau pulak knp menyibuk kat sini? Kau tak suka PH kan? Jgn kacau program org boleh tak?
      Kihkihkih

      Delete
  11. Persetankan hal umno..yg aku kesah knp lektrik naik..hadoi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Letrik naik? Bukan dibenarkan naik pada 2016? Zaman kepala bapak kau.
      Kahkahkah

      Delete
  12. ASAL BUKAN ZAHID? Nak lari tiang gol ke bro kd. Apa yg ph janji sblm pru jauh dari jangkauan utk dilangsaikan. Berapa bnyk poket rakyat dh kembung sejak gst 0%? Kereta murah ye, so hari² boleh beli kereta baru. Murah²! Makmur sgt dh negara kira ni. Saham makin takde harga. Dengarnya dah 200 bilion usd modal asing meninggalkan negara. Bijak kot manalah pemimpin malaysia baru ni. Lepas rugi..rugi. Lepas rugi..rugi. Orang cina yg 99% sokong phpun dah naik meluat sbb pelaburan mereka makin hancur, cuma nak mengaku secara terbuka masih malu. MALU BESAR!. Agak², dalam 100 hari sejak pru, makin sejahterakah rakyat atau kerajaan ph boleh dianggap sebagai pembohong dan KEGAGALAN TERBESAR.

    ReplyDelete
  13. Akhirnya, tanpa mempedulikan kerenah pihak parti lawan yang terkinja-kinja macam beruk kena belacan, perwakilan umno memilih zahid hamidi menjadi presiden mereka dan digandingkan dgn ahmad hasan hasan selaku timbalan presiden... Maka makin dengki dan sakit hatilah blogger² longkang memperlekeh pilihan perwakilan. Asal bukan zahid? Hahahaha...zahid dah menang beb!!!huhuhu

    ReplyDelete