Google+ Followers

Monday, June 4, 2018

HUBUNGAN PERIBADI DYMM SPB YPA DENGAN PM SECARA LANGSUNG MESTI DILIHAT MESRA

Hubungan Istana dengan Kerajaan semasa sentiasa di jajaran dua hala hormat menghormati. Sultan memberi pandangan kepada negeri.  MB menasihati Sultan.

Rakyat akan sokong mana² pihak yang memegang prinsip rule of laws. Proses kematangan dan kuasa rakyat sudah bermula.

Mudahnya Malaysia.

65 comments:

  1. YDA tidak bermusuh dgn PM...tapi ada pihak yg memandang begitu...boleh jadi jarum yang ambik kesempatan ato penyokong parti...

    ReplyDelete
  2. Berakhir lah sudah riwayat Apandir dalam pejabat AG...pak pandir sudah dihalau...zulkipli bekas bos sprm akan dapat bos baru..ape tugas zulkifli sekarang?...berani lagikah zulkipli bedal bini orang?...

    ReplyDelete
  3. Terpaksa juga menunggu Superman kembali dari Planet Kripton, untuk mengadap YDP Agong untuk menyelesaikan masalah. Dengan sekali pertemuan malam semalam, Tommy Thomas secara dengan rasminya menjadi Peguam Negara. Katalah apa sahaja, itulah kehebatan DS Anwar Ibrahim bersama Raja-Raja Melayu...
    Inilah orang yang di percayai oleh pihak istana2..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Seblm pru ada kenyataan pedas kpd tun oleh istana kerana beberapa isu termasuk gesaan jangan pilih PH......nampak ade ketegangan ...

      Dengan peranan anwar ibrahim mengunjungi hormat istana2 yg dipandang serong oleh penyokong2 tun dah nampak ketegangan makin reda dan isu AG dapat diselesaikan oleh anwar secara berhemah....

      Siapakah dikalangan PH dan khususnye Bersatu yg boleh diharapkan oleh Tun sebagai lubricant untuk selesaikan masalah dgn istana?...hebat jugak anwar PM in the making...

      Bila spr lewat kemukakan keputusan pru kpd istana negara ade kalangan penyokong tun tuduh istana sengaja lewatkan majlis angkat sumpah tun...suka benor berburuk sangka..

      Delete
    2. aik..cedok drp blog cts k3?

      Delete
  4. Apa pun spesis "ular" boleh dibuat main main tapi jangan dibuat kawan kerana ular tak boleh dibuat kawan kerana tak boleh dipercayai.

    ReplyDelete
  5. Belailah , kasilah makan berapa banyak sekali pun bila tiba waktu dan tikanya dia kan belit dan patuk kamu juga dan itulah perangai semulajadi ular...

    ReplyDelete
  6. Kebijaksanaan Agong jangan cuba dinafi sekadar datang dan cium tangan.

    ReplyDelete
  7. Bapuk.. Filem baru mula lima minit,..jangan gelojoh sangat buat ending.

    Sabar sikit, gunung dikejar takkan lari.

    ReplyDelete
  8. kita tunggu sama ada YDP Agong membuat keputusan setlh d 'counsel' olih Anwar.

    tak tahu lah perasaan saya ini. apabila nama nya d sebut, terus teringat cerita negara2 'sodom and gomorrah' yg tlh d hancurkan olih Allah swt.

    Minta d simpang agar kemusnahan yg sama tidak akan berlaku kpd Negara tercinta ini jika ia nya d pimpin olih species yg sama.

    wallahu'allam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa maksudnya Dato'?????saya tak pahammmm.....saya budak baru belajar.....

      Delete
    2. Kenyataan ini hanye menambah keretakan..kalo anwar kaki sodomy kenapa tun perlu mengadap anwar mintak maaf..tidakkah kes liwat 1 hanye rekaan dan fitnah tun nak penjarakan anwar hingga sanggup mintak maaf mohon kerjasama nak jatuhkan najib?...
      Kamon man..jangan masih nak tegakkan benang basah..

      Delete
    3. Tak tahulah samada benang basah ataupun tidak SEBAB hanya Allah SWT yg mengetahui....

      Delete
    4. Anwar mungkin seorg biseksual ataupun mungkin tidak! Hanya tuhan yg tahu! Tetapi membuat kesimpulan sebegitu berdasarkan court case against him adalah sesuatu yg salah! Saya mengikuti perjalanan kes liwat beliau a to z dan saya juga berkesempatan megenali beliau secara peribadi dan dri pemerhatian, beliau jelas tidak menunjukkan perlakuan sbgai biseksual! But then again, klau beliau ingin melakukan perkara sedemikian, he would not have invited the whole world to see him in action!! Telah kerap kali tulisan dato rahman membayangkan beliau tahu dan pasti secara jelas anwar adalah seorg biseksual! Is there something conclusive that u wanna share with us? Your own personal experience maybe?

      Delete
    5. Tun pernah ditanye mintak maaf untuk ape dgn anwar...blm ade lagi orang tak bersalah tiba2 mintak maaf..

      Hingga sekarang tun tak jawab...hihihiji...hanye Allah saja yg tahu..

      Delete
    6. Kaki seks kaki minum kaki dadah tak buat kerja bermusim...kaki2 ni sentiasa cari pluang nak bedal bila2 masa pon..tapi anwar kes berbangkit selepas beberapa tahun..ini yg peliknye..anwar hanye liwat sekali selepas beberapa tahun bukan dari sejak zaman muda....otak tak berhubung langsung orang yg percaya cerita dongeng..hihihihi.

      Delete
    7. Kejora bapok bodo ni sememangnya bodo sebodo2nya....kalau orang tanya Tun dan Tun tak jawab kenapa tu bermakna didalam hati Tun kata" minta maaf tu biasa sebagai umat islam yang digalakkan bermaaf maafan tetapi Anuar tetap seorang PELIWAT".Jadi kepada KBB faham2lah ya jangan bodo sangat.

      Delete
  9. Admin nampak dlm entry kali ni tak nak bagi kredit kpd usaha anwar selamatkan air muka PH dan tun...

    Hakikatnye krisis tahun 1988 tun ade majoriti 2/3 jadi boleh kalahkan istana dengan kekuatan 2/3...hikmah tuhan kali ni PH bimbingan tun hanye menang simple majoriti...

    Tun perlukan kerjasama seseorang...jadi mintak penyokong tun jangan suka berburuk sangka dan hormati jugak anwar dan pimpinan PKR supaya PH terus kukuh dan tidak dibenci oleh pengundi....hati2 dengan jarum umno yg hamba percaya masih wujud dlam bersatu sebagaimana armada dan ejen2 umno dlm bersatu sentiasa sabotaj dengan beribu umum kluar parti hingga hampir pru

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mohon juga para penyokong Anwar yg kurang "kenal" tentang Anwar ni jangan terlampau taksub nak promot Anwar ni dgn memperkecilkan orang lain. Kita boleh mempersoalkan apa saja tapi tak akan mampu mengubah sesuatu yg nyata dan benar

      Delete
    2. Ade ker anwar buat kenyataan tak puashati kpd tun?..ejen umno dlm bersatu memang kenal anwar..

      Delete
    3. Anwar the besssstttt.... keluarkan bersatu....tanpa bersatu PH akan lebih harapannya....

      Delete
    4. Rasanya tak perlulah diberi sokongan besar2an sangat diatas pertolongan (katanyalah) Anuar untuk mendapat sokongan agong tu.Kalau Anuar tak pergi jumpa agong pun memang hari ni pihak istana akan memberi jaeapan yang sama.Tetapi memang Anuar ni seorang spisis yang suka bermuka2 maka jadilah seperti apa yang terjadi pada hari ini.Anuar berlagak seperti agong tu dok bawah tapak kaki dia...mengikut apa yang dia suroh.Sepatutnya agong membuat keputusan sendiri tanpa prajudis dan tanpa dipengaruhi oleh sesiapa.Apa besar sangat ka Anuar tu sehinggakan agong pun kena tanya pendapat dia untuk meluluskan sesuatu sedangkan itu adalah kehandak rakyat dan parti yang memetentah.

      Sangat terasa keserabutan mdikalangan rakyat semenjak Si PELIWAT tegar dibebaskan....ada2 saja kelakuan gajil yang dia buat setiap hari yang amat berbulu mata memandang.Bilakah agaknya Anuar nak meninggalkan Malaysia semuga keserabutan rakyat akan hilang dan Tun pun dapat mentadbir negara dengan aman.Mengikut katanya banyak negara2 luar yang telah menawar jawatan pensyarah kepada dia termasuklah diAmerika Sharikat,Turki dan lain2.Patutnya Anuar terimalah jawatan ni dari dok menjadi pengacau kepada negara.

      Delete
  10. Posting ini dibuat sebelum saya tahu Agong sudah perkenankan.

    Yang mulakan provoke adalah tuan sendiri (KBB)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ooo sori..saya hanye nakkan PH jangan berpecah kerana nak menang tumbangkan umno bukan kerja mudah...skarang ni banyak unsur2 nak pecahbelahkan PH..

      Delete
    2. Bersatu mmg tak guna.......dlm PRU 14 rapizi kata PH tetap menang tanpa bersatu.... bersatu mmg pengacau dlm PRU14...UMNO amat bencikan bersatu dan musuh dalam selimut UMNO adalah ahli bersatu.......lebih baik Anwar buang terus madey serta bersatu....

      Delete
    3. Lebih baik Anwar berpakat dgn rakan baiknya DSZH serta hancurkan madey n bersatu.....MP UMNO lg ramai....

      Delete
    4. Jarum ko tumpul..zahid bukan boleh dipercayai..

      Delete
  11. Habislah kali ni,
    Duke of KL dah bocorkan rahsia bhw mereka hanya sekadar memberi persepsi yg buruk kpd kerajaan sebelum ini, yg sebenarnya tidak pun.
    Katanya hutang negara yg dikatakan 1 trilion sebenarnya tidak betul pun. Tapi PM terpaksa juga sebut sbb nak lari drp melunaskan janji PRU.
    Pelancaran tabung harapan juga sekadar nak mengambarkan bhw ekonomi negara dlm keadaan tenat, padahal sbb nak lari drp tunaikan manifesto yg tak masuk akal bg orang yg waras.
    Apapun, tahniah lah dpt jd kerajaan. Ada juga kebaikan, GST dah hapus, tapi harga barang tak turun sangat pun, bila SST wujud semula, naiklah semula harga barang tu.
    Satu pesan saya, usahlah bergaduh dpn rakyat dlm perebutan harta rampasan perang tu. Nampak sgt kemaruk.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib bayar hutang yg besar dan bunge hutang termasuk hutang 1 mdb dgn kutipan gst dan naikkan harga minyak...

      Tun dan PH tak mau bebankan rakyat kerana minyak naik harga barang turut naik dan kutipan gst bertambah...

      Buatlah temberang lagi..

      Delete
    2. Anon 525, cubaan yang baik, tapi dah basi.

      Delete
    3. SST tak kenakan cukai banyak barang...ambik wang di ATM berlainan bank pon kena caj GST..simiskin beli barang di kedai eco dgn harga 2 ringgit pon kena bayar gst...bangsat betul kerajaan najib prompak....

      Delete
  12. Kbb...bkn usaha anwar yg membolehkn thomas dilantik peguam negara..tun lantik anwar sebagai pengantara dgn agong tapii tk diketahui oleh rakyat..ingat sng anwar msuk istana tiba2 umum thomas jadi ag..tun dh kata thomas tetap jadi ag walaupun agung mahikn calon melayu..jadii xde sbb nk angkt anuar jadii hero..masing2 ada main peranan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahahaha..pandai buat cerita..tahniah laah..ape plak pandangan sultan johor dan selangor?..sultan pon tahu parti yg tak ade 2/3 majoriti tak kuat..sori lah bro tedd..

      Delete
    2. Ted!! Kau kentut lagi ke? Busuk ni! He2

      Delete
    3. Dah beberapa hari tak kelihatan komen dari bro macy..komen yg selalunye mantap....

      Delete
    4. Dah ramai yg bagi komen yg mantap2! Tak ada apa lgi yg tinggal utk dikomen! Lagipun tajuk posting yg menjurus kepada ketaksuban kepada seseorg pemimpin begitu kerap disiarkan skang ni! Masih lagi ada yg x dpt menerima the whole package! Nnti komen lebih2, ada pulak yg tersinggung! Pokok pangkalnya kita sbgai satu entity, yg melakar sejarah dlm politik malaysia sepatutnya bersedia menerima segala kekurangan dan kecacatan dan saling melengkapi antara satu sama lain. Yang pasti, pru kali ini rakyat adalah pemenangnya! Dan najib adalah dipihak yg kalah kerana bagi saya, pru14 adalah rakyat vs najib!

      Delete
  13. Aku tak faham bila ada seekor bapuk dgn mudah menuduh bhw terdapat ejen UMNO dlm PPBM.
    Bapuk ni tak tahu ke bhw sebahagian besar ahli-ahli PPBM dan pemimpin PPBM adalah bekas ahli UMNO? Dr m, tsmy Tu asal dari parti mana?
    Dah jd kerajaan pun tunjuk perangai bodoh lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cuba kira berapa ribu dah yg dah istihar kluar parti..berapa orang armada yg dah buat pc kemudian cabut..bukan sabotaj?..bukan ejen umno?
      ..

      Delete
  14. Rule of laws, peranan Anwar dihargai dan Anwar sendiri mengaku, Istana jemput, Tun restu, penyelesaian sudah dapat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah orang harapan tun..gabongan yg dapat selamatkan malaysia...jadi jangan ade plak yg nak laga2 kan mereka dari dlm..

      Delete
  15. Kupasan yang menarik dari Hishamudin Rais

    "THE MAHATHIR FACTOR"
    Dinihari Ramadhan ke 20, barulah saya bernafsu untuk mengulas kemenangan Pakatan Harapan dalam PRU 14 lalu. Jujur, saya tidak berkecimpung dalam PRU kali ini yang saya sifatkan sebagai “perang tanpa senjata” kerana menyambut kelahiran puteri sulong kami “Mazaya Aisyah”.

    Pasca 40 hari kelahirannya barulah malam ini adanya roh untuk mengulas lebar. Saya memang tidak setuju dengan kenyataan Naib Presiden PKR; Rafizi Ramli yang mengatakan kemenangan Pakatan Harapan bukan faktor Tun M. Tidak benar sama sekali. Saya akan rungkaikan untuk juadah sahur anda!

    Pertama, kemenangan PRU14 oleh Pakatan Harapan pada Rabu 9 Mei 2018 lepas adalah kerana faktor Tun M. Dalam BI - The Mahathir factor. Tun M adalah penyebab utama yang telah berjaya - mengumpul semua pengundi dari pelbagai latar - untuk mengalahkan Barisan Nasional.

    Jika di zaman REFORMASI dahulu faktor DS Anwar Ibrahim menjadi juragan dan jurumudi. Dato’ Seri Anwar menjadi ikon yang berjaya mengumpul gerakan jalan raya untuk menjatuhkan Tun M. Dalam PRU14 juragan dan jurumudi ialah Tun M.

    The Mahathir factor ini memerlukan kajian yang lebih rapi. Kenapa dan mengapa rakyat Malaysia mahu beralih memilih Pakatan apabila Tun M meneraju pucuk pimpinan.

    Langkah bunuh diri BN

    Kajian ini penting untuk kita sesama kita terus post-mortem. Jika kita masih ingat, 3 bulan sebelum hari mengundi kita terdengar bagaimana kemungkinan DAP disingkir dari pendaftaran. Jabatan Pendaftaran telah memberi pelbagai masalah kepada DAP. Kemudian kita dengar pula BERSATU menghadapi perkara yang sama. Akhirnya, pendaftaran parti BERSATU dibatalkan.

    Sekali imbas langkah ini dilihat bijak. Tetapi sebenarnya ini adalah langkah membunuh diri. Kerana tindak balas dari Tun Mahathir menggegarkan politik Malaysia.

    Tiba-tiba, langkah paling radikal telah diambil oleh empat parti gabungan Pakatan. Semua bersetuju untuk menggunakan satu logo.
    Inilah bukti faktor Tun M yang mungkin ramai terlepas pandang. Tetapi inilah pencapaian politik paling unggul dalam sejarah 60 tahun politik Malaysia. Fakta ini ialah: Penggunaan satu logo.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anwar dengan pakatannye hanya setakat 80 kerusi..

      Tun dengan bersatu payah nak lebih dari 20 kerusi kerana pengaruh umno diluar bandar dan felda masih kuat dengan cash is king...lihat umno dapat 54 kerusi..

      Jadi lebih tepat gabongan tun dan anwar dengan sokongan padu DAP dan Amanah yg sebabkan PH menang walopun simple majoriti..

      Tun dah baca semuayanye seblm jumpa anwar...

      Delete
  16. Menggunakan satu logo ini - persetujuan menggunakan satu logo ini - hanya dapat dilakukan bawah kepimpinan Tun M. Saya yakin Dato’ Seri Anwar Ibrahim pun tidak ada keupayaan untuk menuntaskan perkara ini. Satu logo ini adalah faktor Tun M yang membawa pukulan maut kepada BN.

    Kedua, Tun M sebagai agen komunikasi yang cukup baik. Ucapan ceramah Tun M tidak beretorik. Tidak menaikkan semangat untuk turun ke jalan raya. Dalam ceramah Tun M tidak pernah bercerita yang dia kenal dengan Putin atau kenal Tony Blair. Atau pernah ke Universiti Havard. Atau pernah membaca buku itu dan ini. Malah ceramah Tun M agak mendatar. Tetapi Tun telah berjaya menyampaikan maklumat dengan cemerlang kepada orang ramai.

    Tun TIDAK menggunakan perkataan yang besar-besar, yang susah untuk disebut. Dan susah untuk dieja. Tun TIDAK menggunakan perkataan Inggeris atau Arab. Dalam ceramah Tun tidak berselindung dengan ayat Quran atau hadis nabi untuk memperkukuh hujah.
    Perkataan curi, samun , tipu senang difahami maknanya oleh mak cik dan pak cik Felda. Di sinilah kejayaan Tun menterjemahkan konsep politik yang kompleks dengan penerangan yang senang untuk difahami.

    Kepada Tun M ; Dato’ Seri Najib ialah pencuri. Perkataan pencuri ini difahami oleh mak cik Felda. Berbeza dengan menggunakan perkataan kleptokrasi. Satu habuk pun orang tidak faham. Dalam ceramah Tun memilih pencuri, lanun atau penyangak untuk menerangkan siapa DS Najib.

    Ketiga : Elit ekonomi dan politik tinggalkan BN

    Sama ada pemodal bernama Robert Kuok memberi dana kepada pembangkang atau tidak satu persoalan lain. Apa yang tersirat dari berita Robert Kuok ialah gambaran tentang elit ekonomi, telah mula melarikan diri dari DS Najib. Ini adalah faktor Tun M.

    Kesampaian TS Rafidah Aziz dan TS Rais Yatim masuk ke dalam saf Tun M adalah salah satu tanda bahawa elit politik juga telah berpecah. Apabila Tan Sri Rais dan Tan Sri Rafidah dibuang dari parti maka jelas elit politik sedang beramuk.

    Kemudian saf Tun M di masuki oleh Tun Daim Zainudin dan DS Syed Hamid Albar. Semua ini adalah faktor Tun M yang berjaya memecahkan elit politik.

    KERANA TUN M, semua kekuatan ini dapat dipadu. Ibarat semut menghurung gula ketika ambang PRU 14 lalu. Dalam sejarah BN tumbang, rebah dan tewas dibaham ombak tsunami ke 3 Pakatan Harapan.

    Apa pun, pada hemat saya ; Pakatan yang memerintah hari ini sebenarnya adalah ibarat parti Barisan Nasional yang baru. Beberapa pemimpin besar dari UMNO dan BN pada suatu masa dahulu sedang memimpin Pakatan Harapan. Dari Tun M, TSMY, DS Anwar Ibrahim ; mereka semua dari UMNO dan BN.

    Saya harap Rafizi lebih bijak dalam menganalisis. Rafizi tidak mampu lawan Tun M. Janganlah hendak menunjuk pandai sangat. Dua PRU lepas PKR gagal membentuk kerajaan. Kenapa ? Fikirkanlah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tun Mahathir bangga merosakkan parti melayu....madey n bersatu mmg tak guna.....

      Delete
    2. Dlm PRU 14....bersatu berjaya rosakkan parti melayu umno DRP dalam.....itu sejarah yg umno tak boleh maafkan....apa nak dibanggakan dgn bersatu....hidup menumpang di rumah orang....

      Delete
    3. Tun dan PH bangga berjaya rosakkan parti yg merosakkan.melayu dan negara..

      Delete
    4. Kerana bencikan Najib dan Rosmah maka sanggup madey tubuhkan bersatu dan mengepalai pembangkang untuk hancurkan parti melayu.,...itu kerja gilaaaa.....eloklah Anwar dan rapuji buang bersatu sbb dosanya amat besar KPD bangsa melayu....

      Delete
    5. Apapun analisanya, budak yg dpt 9A adalah lebih pandai drp yg dpt 3A. Numbers don't lie!

      Delete
    6. Tak payahlah analisa....buang je madey n bersatu...biar padan muka...

      Delete
    7. Kutuk Anwar jarum jadi tajammmmm.....hehehe

      Delete
  17. Replies
    1. KBB bertopeng PKR agen umno kadangkala menyamar anon????

      Delete
    2. Sorilaah tak minat dgn umno...buat mahalkan harga barang...saya orang bebas..tak tertakluk pd mana2 parti...janji PH terus memerintah...jika PH menyeleweng saya akan bedal jugak..

      Delete
    3. Kalo ejen umno dlm PKR hamba laga2 kan puak pkr dan bersatu..hamba hanye bimbang jika PH berpecah umno akan kembali berkuasa seblm pru...samaada bersatu join umno ato pon pkr dan umno...jika puak umno kembali berkuasa budaya merompak dan memahalkan harga barang akan kembali susahkan rakyat...

      Delete
  18. Harap Rafizi begurukan Hishamuddin Rais.
    Dulu Hishamuddin betul-betul macam Rafizi.
    Dia menghabiskan usia mudanya jadi budak suruhan Anwar. Pada usia 70 tahun, baru dia sedar.
    Dia juga budak cerdik dari MCKK macam Rafizi tetapi terlalu sibuk bereformasi, sampai tak jadi apa-apa. Rafizi jangan menghabiskan usia mudanya macamni.
    Rafizi ada potensi untuk menjadi pemimpin negara satu hari nanti.
    Jangan jadikan maruah, harga diri, pride membunuh masa depan anda, konon tak pentingkan pangkat dan jawatan. Nwaitu mesti bersih, ini yang penting. Invok takkan bawa anda ke mana-mana. Jadilah budak pintar demi masa depan negara.
    Jangan jadi macam KJ, orang beri cadangan pun dikatanya sarcastic - tiada langsung sifat postif. Kalau saya jadi KJ, cadangan Tun M supaya bertanding jawatan Presiden UMNO akan saya jadikan sebagai satu cabaran yang postif. Inilah masa membuktikan diri dan membangun. Semua orang bebas bertanding, jadi ambilah kesempatan ini. Bertandinglah, bukan rugi apa-apa, paling buruk pun kalah tapi pemilihan lain masih ada.
    Be more positif.










    (KD, Please, jangan UPkan apa yang saya tulis ni sebagai topik anda. SAYA MALU)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alaa!! Perasan la teww!!

      Delete
    2. Rasanye baik vik Minah jumpa rafizi sendiri dan sampaikan nasihat anda secara berhadapan dgn rafixi..rafizi mungkin tak baca tulisan cik minah disini...jadi sia2 lah nasihat anda..

      Ato pon cik Minah boleh sampaikan melalui facebook rafizi..mngkin berkesan..

      Delete
    3. Kenapa org UMNO bencikan madey lebih drpd Nuar????????orang UMNO lebih suka Anwar jadi PM drpd madey selepas kalah PRU 14......siapa yg lebih dibenci oleh totok UMNO????kenapa?¿???

      Delete
    4. Rapuji n Anwar adalah terbaik....xperlu madey pun bole menang Putrajaya macam PRU 13 dulu....hehehe....invoke tu yg paling win....

      Delete
    5. Terima kasih En.Kejora BB. Betul cakap anda, saya positif.
      Memang saya rasa a waste orang-orang cerdik macam Hishamuddin Rais, Rafizi dan Khairi Jamaludin wasting their life. Saya ni cikgu, selalu nasihat anak murid sentiasa positif. Kepada anda semua, semoga berjaya. Yang baik jadi panduan, yang buruk sempadan - be positif!

      Delete
  19. Kalau Anuar tak mengadap agong pun ,tetapi demi kehandak rakyat agong kena terima .Tapi macam biasa la kan Anuar tu kaki bodek no 1 ??...jadi Tun bagi je lah kepada Anuar untuk pergi mengadap agong tu ,lagi pun Tun tak ada masa nak buat kerja2 yang remeh tu masih banyak lagi kerja2 yang lebih besar/mustahak yang perlu Tun buat.

    Kadang2 saya pun terasa pelik juga mengapa diantara ramai2 orang diMalaysia ni hanya Anuar seorang sahaja yang ingin sangat2 dijumpai oleh kesemua Raja2 Melayu!!??....sahinggakan tak dan tangan Anuar dibuatnya!!...yang lebih peliknya seantero dunia Anuar dah canangkan yang agong kata Anuar tak bersalah dan tak meliwat!!...kalau begitu mengapa dalam permintaan pengampunan Anuar sebelum ini ditolak??...bukankah ini bererti liwat itu tetap berlaku dan pengampunan yang diberi oleh agong adalah sekadarkan belas ihsan daripada baginda terhadap seorang rakyat sahaja dan tak lebih dari itu.

    Harap Anuar sadar2lah diri tu sama...cukup2lah kamu tu dok kelentong dan bercakap bohong...la ni tak macam dulu lagi...zaman2 pidatu kamu tu orang tak pandang dah....sekarang ni orang hidup dialam realiti bukan lagi dialam fantasi.Cukup2lah kamu berbohong tu sebaliknya bertaubatlah selagi hayat masih ada...tak perlulah kamu cuba berselindong disebalik sehelai daun lalang sehingga sanggup mempermainkan nama Raja2 demi menutup segala kejahatan kamu.Walau apa sekali pun alasan kamu tetapi bagi kami dan seluruh rakyat Malaysia yang boleh herfikir dengan waras tetap percaya bahawa kamu adalah seorang PELIWAT.Jadi sebagai seorang islam sepatutnya kamu bertaubatlah kepada Allah semuga Allah mengampunkan dosa kamu.

    ReplyDelete
  20. Rupa2nya kajora bapok bodo ni penyokong Anuar no wahid.Nama pun "bodo" sebab tu bodoh sangat sehingga sanggup menyokong tanpa mengguna otak.Orang Kelantan memang macam tu bila menyokong memang menyokong secara totok dan taksub....samalah dengan penyokong parti ajaran sesat(PAS) diKelantan tuh!!..

    ReplyDelete
    Replies
    1. bapok bodo suka dijubo suka sama suka.

      Delete