Thursday, June 21, 2018

KALAU TUNGGU MENTERI MENGONG KARUAK MEMANG JANGAN MIMPI KADAR BOLEH TURUN...


6 comments:

  1. Kerajaan umno tak pernah setuju ape pon yg murah...kalo murah gst tak dapat kutip banyak...nak bayar utang jadi susah...

    Kalo nak jalur lebar yg laju kena bayar lebih...dasar prompak negara bodohkan melayu...

    ReplyDelete
  2. Pengguna di Malaysia bayar lebih mahal untuk Internet kelajuan tinggi


    Satu kajian terhadap lebih 3,351 pakej jalur lebar di seluruh dunia menunjukkan pengguna di Malaysia membayar lebih tinggi berbanding negara Asia Tenggara lain. – Gambar fail EPA, 5 Disember, 2017.

    PAKEJ Internet di Malaysia lebih murah berbanding negara di Asia Tenggara lain tetapi tidak berbaloi dari segi nilai wang, lapor Malaysiakini hari ini.

    Satu kajian terhadap lebih 3,351 pakej jalur lebar di seluruh dunia oleh kaunter penyelidikan pasaran BDRC Continental dan platform perbandingan perkhidmatan Internet Cable.co.uk, antara 18 Ogos dan 12 Oktober tahun ini menunjukkan rakyat Malaysia membayar lebih tinggi dari segi kelajuan berbanding negara-negara di Asia Tenggara.

    Rakyat Malaysia membayar kira-kira RM12.85 bagi setiap Mbps dan menduduki tempat keenam daripada 10 negara di Asia Tenggara yang dianalisis dalam penyelidikan.

    Singapura, Thailand, Indonesia, Vietnam dan Filipina lebih murah dengan kadar RM0.23/Mbps, RM1.79/Mbps, RM6.15/Mbps, RM10.05/Mbps dan RM11.72/Mbps.

    ReplyDelete
  3. Kruak dilantik oleh najib hanye untuk bodek najib...salleh kruak tak kisah tipu rakyat malaysia pasal 1 mdb asalkan dia dapat jawatan menteri pasola...

    ReplyDelete
  4. itu Salay Korak mana dia tau ini hal brodben brodben?
    Kepla kuda sama ekur kudak pun tak bole kinal diak ni,
    Ini sebab diak kuat cium buntut kudak buges.
    ako kasihan kpd tahap bodo tinggi urang kuta belot.....tidak ada urang len kaa?

    ReplyDelete
  5. Belum jd lg. Baru dijangka. Jangan bersorak dulu kd. Nanti² bila sst dh apply 10%, dah pasti ke harga barang dan.servis akan turun. Tangguh dulu kompang ko tu. Dah jadi esok, bukan setakat ko, akupun akan beraya sakan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setakat ni PH belum menipu. Tp kalau BN, bukak mulut aje dah mula menipu.

      Delete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...