Friday, June 22, 2018

KERAJAAN BARU VS KERAJAAN LAMA

Sesuatu yang menarik tentang kerajaan sekarang mereka dulunya pembangkang yang kuat mengkritik BN,  malangnya BN ada umno ada Najib ada rosmah. 
MCA,  MIC,  Gerakan adalah sekadar parasit dan beban. 

Hari ini sebagai kerajaan mereka sedia dikritik,  banyak kekurangan banyak kelemahan kurang penyesuaian, tidak sekata,  banyak halangan banyak kesilapan dan masih baru tetapi malangnya mereka tiada jenayah, tiada korupsi untuk perlu disingkir segera. 

Tun tunjukan usia bukan halangan tetapi keutamaan bersih akhlak dan amanah,  umno juga gigih mencari yang sama,  ku li adalah pertaruhan terbaik. 

Teruskan mengkritik. Kena tahu beza rugi dan curi. Untung dikembalikan rakyat atau untuk masuk akaun sendiri. 

Kena tahu investment dan hutang. 


Sedikit singkapan,  andai terlupa.. 


KENAPA KAMI TIDAK MEMILIH DSN!

Kenape perlu hormat dia?
Ini bukan pasal hormat menghormati bai..
Dia pecat orang sesuka hati tanpa kira bulan puasa..dia pecat kesemua orang yang tegur dia termasuk menteri..hakim..peguam..sprm dan polis. Dia gantikan dengan orang yang menyokong semua kesalahan yang dia dah buat..

Dia suruh polis siasat bini Tun M berjam jam..dia pecat tukang masak Tun..dia tarik balik pengiring Tun..dia tarik balik kesemua bodyguard Tun..dia buang nama Tun dalam pengajaran sejarah disekolah..dia gunakan murid2 sekolah untuk tunjuk sokongan pada dia..dia juga gunakan budak2 tahfiz pegang sepanduk I LOVE PM semasa bagi sedekah dan sumbangan..

Dia telah haramkan gambar Tun diseluruh negara..dia padamkan gambar KLCC yang Tun bina..dia gajikan beribu orang supaya kutuk Tun dan pembangkang tiap2 hari dimedia sosial..dia tak gunakan duit dia untuk bayar gaji kesemua pejuang sibernya..dia buat majlis dan paksa artis sokong dia dan bukan Tun..

Dia tarik balik hak dan keistimewaan yang seorang Tun berhak dapat dan ini sudah pun termaktub tapi dia main langgar semuanya..dia buat polis macam anjing belaan..dia melanggar undang undang sesuka hati..dia hina keturunan Tun..dia hina keluarga Tun..dia jadikan Jamal dari bodoh sampai ke bangang hanya untuk memburukkan Tun..disemua majlis dia perli dan kutuk Tun..

Dia berpantun pun dia kutuk Tun..dia hina rakyat yang tak undi dia..dia gunakan agama untuk meraih simpati ketika di Mekah..dia putar belit kisah nabi saw dan agamawan tak berani tegur..dia suruh profesor kangkung kutuk Tun dalam majlis..dia gunakan media untuk membutakan rakyat dan menipu tanpa batasan..dia boleh buat apa saja tanpa seorang pun membantah kecuali puak puak pembangkang dimedia sosial..

Dia arahkan polis kutip wanita sarat mengandung ditengah malam pasal kritik dia dalam fb..dia arahkan supaya mereka yang kritik dia disoal siasat dan dihukum serta merta seolah olah komen itu lebih berat  dari kes bunuh..dia buat akta berita palsu untuk melindungi dia dengan denda setengah juta dan penjara 10 tahun...

Dia pegang telor hakim dimahkamah..dia buat mahkamah macam hak mak bapak dia..dia bersihkan diri dari semua tuduhan tanpa perlu ke mahkamah..dia buat cukai GST untuk bayar hutang 1MDB..dia bebankan rakyat sebab hutang itu akan habis dibayar pada tahun 2039..dia hapuskan subsidi minyak dan lain2 bantuan pada rakyat dengan alasan subsidi dan bantuan itu satu pembaziran..

Dia kenakan hukuman pada pelukis kartun yang sindir dia..dia nak penjarakan orang hanya kerana belon..saya ulangi..belon..dia suruh orang tua taubat sebab tua itu tandanya nak mampus..dia bercakap seperti dia takkan mati dan hidup beratus tahun seperti kura kura galapagos..ini bukan pasal dendam tapi KEADILAN..

Dia patut tahu ada rakyatnya dipenjara bertahun dan berbulan kerana sardin dan nutella..dia penjarakan Anwar bertahun tahun kerana fitnah liwat dan kalaulah kamu tahu berapa kali bulan puasa dan raya beliau tak bersama keluarganya..dia kutuk Tun bila Tun berdamai dengan Anwar..dia tak faham dah banyak musibat dia dah bawa pada negara..dia langsung tak faham kenapa kedua tokoh ini sanggup bermaafan demi masa depan negara..rakyat dan ekonomi..dia memang patut kalah di PRU14 sebab dia dah tak faham apa yang dia dah buat itu bala..

Dia ingat hutang negara yang banyak itu tidak melibatkan rakyat dan menaikkan kos sara hidup dan dia berhak menerima balasan diatas segalanya..dia telah melampaui batas dan mencabar kesabaran orang tua yang menjadikan dia PM bila mengatanya KEPALA BAPAK KAU STUPID..dia tak perlu sentap jika dia tak salah..dia kena faham apa yang polis buat dirumahnya adalah prosedur biasa..dia tak perlu dikasihani sebab sesusah susah dia pun..

Dia ke hulu ke hilir naik Alphard Vellfire bukan Perodua Alza loan 9 tahun..dia ada lebih dari 1 rumah dan ada kondominum di Pavilion..dia ada 5 rumah kalau tak silap fakta..dia kena terima itu semua proses dalam siasatan..dia pun bodo melantun lantun bila simpan terlalu banyak harta karun kat dalam rumah dan dia ada 9 peti besi..saya ulangi..9 peti besi..

Dia juga menyimpan wang tunai 200 juta didalam rumahnya dan dia ada mesin kira duit tapi dia takde mesin cop duit..dia punya bini ada 284 kotak handbag dan ada handbag yang harganya boleh buat banglo 2 tingkat siap dengan kolam renang..dia punya anak ada wang tunai 537 ribu dalam rumahnya dan itu setengah juta ringgit malaysia..dia anak beranak simpan duit tunai dalam jumlah yang banyak dirumah dan bukan dalam bank untuk elak dikesan pihak berkuasa..

Dia punya harta yang cukup banyak dan jumlahnya tak masuk akal..dia tetap ada jasa pada negara semasa menjadi PM tapi malangnya jasa yang dia buat tak banyak sebab musibat yang dia buat lagi banyak..dia dah tinggalkan hutang yang dah mencecah 1 trillion sedangkan dizaman Tun M hutang negara kita tidak pernah melebihi 300 billion..dia dah gila sebenarnya.

Dia nak dimaafkan atau tidak itu terpulang pada individu.....tapi tidak kami yang berjuang siang malam memenangkan PH, tiap2 hari kena mengadap maki hamun cytro barua umno



9 comments:

  1. Aku ingat lagii kd yg kj kata kena pertahankan najib walaupun digelar macaii..rupanya dia pun tk mampu nk cover najib lagii..janggut pun dh beruban.. Tk tercapai cita-citanya nk jadii pm diusia 40..

    ReplyDelete
  2. Sokong.. Ku Li adalah pilihan yg terbaik berbanding Zahid Hamidi dan KJ..!!

    Calon2 yg lain utk kerusi presiden tu lagi lah tak perlu nak diperkatakan.. jurang nye ibarat langit dan bumi..!!

    ReplyDelete
  3. Dari rumah buruk pindah kerumah baru, dah duduk dirumah baru, rumah lama jangan la dibakar walaupun bumbung bocor dan dinding reput. Baiki semula yang rosak. Boleh juga dijadikan tempat berteduh bila terdesak.

    ReplyDelete
  4. Betul apa yang bro KD katakan
    Rugi dan untung adalah hasil perniagaan
    Manakala curi adalah hasil rompakan
    Perkara ni sampai sekarang penyokong kerajaan lama tak dapat bezakan..

    Kerajaan baru di kritik hebat
    Kononnya janji manifesto PH tidak ditepat
    Walhal itu rentetan kesan kerajaan lama punya musibat
    Sampai kosong kantung negara puak puak ni dok rembat..

    Belum sampai lagi 100 hari
    Penyokong kerajaan lama udah berlagak jadi referee
    Sudah lah mereka pendokong kleptokrat, pada PH undi tak diberi
    Masih lagi nak bising, tak adakah perasaan malu di diri?..

    Kadang kadang manusia ini tak dapat berfikir dan melihat
    Berlian asalnya dari batu hitam legam yang berkarat
    Dicanai digilap bercahaya dan berkilat
    Itulah perumpamaan Tun M, pemimpin yang kita sayangi dan hormat..



    ReplyDelete
  5. kenapa cybretrooper PH celah gelegar meroyan royan pasal DSAI.

    pada otai reformasi sekelian masa untuk brrjaga jaga dan tunggu arahan.untuk bertindak sewajarnya.

    otai reformasi tuntut janji dan tidak mahu peristiwa lama berulang ulang lagi

    bertindak mrmgikut arahan... say no to dogdog@topdog

    ReplyDelete
  6. Selesaikan utk Kebumikan umnobn, kurung semua pengklepet,rampas balik harta rakyat.
    Lepas tu semua baru mungkin boleh kurangkan 0.01% kemarahan rakyat.

    * Saki baki melayu bodoh, islam senget tidak tertalok dgn syarat2 diatas. Mereka bodoh .azali sebab lahap Taek Lowp ni kencing Lobai.

    ReplyDelete
  7. 4.34

    klu stakat 12 kerusi nak kebumikan UMNO mimpi la ... menyalak jadi anjing suruhan top dog jng nak belagak ssgt.

    bang non dan mamak tak ngam dah suma rakyat tahu tunggu masa nak kena kebomi nnti..

    dogdog@topdog

    ReplyDelete
    Replies
    1. 654,
      Bn Bun ampus..sarawak sabah pun fix deposit hilang. Johor kubu besi pun dah taj tahu lg umno.
      Harap baki pahang,perlis. Lagi mau ekk. Babi pun taualu wehhh.

      Delete