Saturday, June 23, 2018

KERAJAAN WAJAR TUBUH UNIT PEMBANGKANG SENDIRI DI LUAR PARLIMEN..




Hari ini umno samada secara parti atau individu pemimpin umno mengkritik kerajaan lebih sakit hati kerana kalah PRU,  perasaan dendam itu masih membara,  emosi naik sampai ke hujung rambut,  butiran bangkang masih menuju kepada peribadi Tun.

Sukar untuk berharap mereka jadi pembangkang yang bagus ketika tiada kuasa kerana purata korup semasa berkuasa.

Di media sosial,  kritikan berasas kepada berita yang diubahsuai atau dipetik tanpa keseluruhan,  bertujuan kritik dan fitnah untuk mengekalkan kebencian di kalangan penyokong mereka.

Untuk meredakan kemarahan mereka,  mungkin wajar umno dibubarkan mengikut perundangan dan nama umno tidak wajar lagi digunakan.

Bagi memenuhi cita² check and balance kepada kerajaan sekarang,  gandingan Nurul dan Rafizi adalah yang paling cucuk jika mereka mampu ketepikan kepentingan politik PKR. Setiap kritikan pembangkang perlu diolah oleh mereka sebelum salurkan semula kepada kerajaan.

14 comments:

  1. Pasaran saham jatuh disebabkan faktor luaran kerajaan jadi mangsa...kaunter kwsp di klse susut nilai 6 billion dituduh kwsp rugi...walhal kwsp tidak rugi 1 swn pon kerana kwsp tidak terlibat berurusniaga saham....

    Ringgit baru turun sikit disebabkan faktor penurunan harga minyak dunia puak umno dah menyalak habisan...

    Barang tak naik harga disalahkan kerajaan kerana tak turun walhal barang mahal di zaman najib...kalo bn menang gerebti barang bertambah naik harga..

    pH janji harga minyak stabil...umno putarbelit janji turun 1.50... Kalo bn menang minyak dah 2.50..

    Zaman najib 1 mdb polis siasat tak pernah selesai...sekarang geng lokman adam dah menyalak kenapa blm dakwa najib...

    Memang umno tak layak jadi pembangkang...putarbelit dan fitnah aje yg pandai...elok kalo umno dimusnahkan terus...lagipon umno dah tiada pemimpin yg berkaliber..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alasan bapok serupa pondan
      Nilai RM jatuh masa Najib, kau kata ekonomi dan negara dah nak jahanam dan akan bangkrap
      Tapi bila nilai jatuh masa PH alasan kau cukup baguih pulak...

      Hahaha...
      Lps ni mesti pondan ni mintak bukti bila kau keluarkan statement Tu kan?
      Dah dapat agak alasan apa yg pondan ni akan beri lps ni.

      Delete
    2. Muahahaha...
      12:46, jenis manusia yg sakit hati sebab Najib kalah. Masih tak dpt terima kenyataan. Mula meroyan ckp org pondan.
      Muahahahahaha...

      Delete
  2. 1MDB - Third Parties (Like Goldman Sachs) Remain With Cash And Questions To Answer
    23 June 2018 12


    The United States, Switzerland and Singapore have been at the forefront of seizures of illegal assets from 1MDB, which attracted the attention of the Malaysian people sufficiently for them to vote out their government and elect a new leadership that has made the retrieval of those assets a priority.

    Very well and good. The mechanism by which the governments of those countries return these assets to the people of Malaysia will hopefully be as expeditious as possible and will represent a huge step forward in global goodwill and cooperation, given the principles of decency behind those seizures and the man hours and foreign tax dollars that went in to capturing back all that cash.

    Malaysians have every reason to be truly grateful to the foreign investigators, who played their part in netting the 1MDB billions, particularly since the case was so ‘cutting edge’ that it would have been extremely easy to take no notice. Australia, for example, has played little proactive part in hunting misappropriations by Najib’s sick regime and nor so far has Britain.

    Indeed, it seems likely that 1MDB will go down as a test case in asset seizure, which will set principles for the future. Previously, it generally took the removal of a tyrant for asset tracing to swing in motion; Prince Jeffrey of Brunei and the Marcos family of the Philippines had first to be ejected and for the governments themselves to demand restitution.

    However, in the blatant case of 1MDB, these foreign law enforcers acted according to the principles of money laundering legislation in advance of any requests from the then government of Malaysia.

    That was big progress for ordinary people against power abusers and that progress needs to continue, world wide.

    What About Other Third Party Assets?
    It means that, goodwill prevailing, the United States will be in a position, together with Switzerland and Singapore, to send back without too much trouble a few billion ringgit to help the new Finance Minister sleep better through his awful experience of taking over Najib’s department.

    However, there is clearly far more money outstanding. What now has to be asked is to what extent massive global institutions – primarily the banks involved in this disgraceful heist – will find themselves ruled by the same concience as their country hosts?

    Goldman Sachs (GSI), for example, took $600 million dollars in commission for three bond issues totalling $6,5 billion for 1MDB, that any twenty year old could have spotted as suspicious. Of course GSI is populated only with the most enormously clever people (which is why they expect to be exponentially rewarded) which leaves one wondering why this top banker in the world failed along with others to spot the flaws in deals that netted so much cash?

    It can hardly be a coincidence that it was recently reported that Malaysia has issued an arrest warrant for the GSI link man and Malaysian national Roger Ng, who acted as the key contact point for the new South East Asia boss, Tim Leissner (featured above with celebrity wife Kimora Lee Simmons) but then resigned from the bank after questions started over the vast 1MDB commissions.

    Nor can it be a coincidence that Goldman sacked Leissner once Sarawak Report and others had thrown light upon the matter, owimg to an alleged unauthorised reference for Jho Low.

    So, where does this go next? Because, very large bonuses indeed permeatted the higher echelons of this bank following the influx of the $600 million from these questionable bond deals.

    ReplyDelete
  3. Angkatan yg pemimpin zaman najib hampir semuanya penipu. Si penipu yg mengambil si penipu utk jd org bawahan pastinya sentiasa menipu sesama sendiri dan akhirnya mereka sendiri yg percaya kepada pembohongan mereka. Kalau apa yg mereka perjuangkan itu ikhlas dan atas nama kebenaran tentu tak seburuk itu nasib umno.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akhirnya si Penipu ditipu oleh si Penipu...padan muka!

      Delete
  4. Azmin sifatkan tuduhan miliki RM300 juta 'politik kotor'

    Kow Gah Chie
    24 Jun 2018, 12:48 tengahari (Dikemaskini 24 Jun 2018, 1:11 tengahari)

    A A
    Menteri Hal Ehwal Ekonomi Datuk Seri Mohamed Azmin Ali menolak tuduhan bahawa beliau mempunyai lebih RM300 juta yang disembunyikan di luar negara.

    Bercakap kepada media pada majlis rumah terbuka Aidilfitri hari ini, bekas menteri besar Selangor itu menyifatkan tuduhan itu sebagai 'politik kotor'.

    Azmin berkata sekiranya dirinya seorang yang kaya raya, beliau tidak perlu lagi menjadi seorang ahli politik.

    "Saya tak nak layan politik kotor.

    "Kalau saya ada lebih RM300 juta, saya tidak ada lagi dalam Keadilan (PKR), betul?" katanya.

    Dulu talibarut umno tuduh anwar ada sompanan diluar negara 3 billon..bila anwar gertak nak saman terus mintak maaf..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Samanlah kalau itu fitrah

      Delete
    2. Fitrah?
      Muahahahahahahahahaha....

      Delete
  5. Siapa ek yg tuduh² tu. Nape tak saman aje. Kan kera jaan skrg ni kera jaan ph, boleh je pengaruhi sistem keadilan supaya menang kes, nape tak saman beb?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak saman, tp tunggu Najib saman DOJ dulu. Baru teratur kan beb?
      Muahahahahahahahaha.....

      Delete
  6. Lokman Adam is a parasite, sampah masyarakat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha..parasit? Kan dia ambik peranan rafizi zaman pakatan jd pembangkang dulu. Ok la, ada check & balance. Semua nk jilat ponggong pm pun x jadi jugak...

      Delete