Google+ Followers

Friday, June 1, 2018

MENTERI WANITA,: RINA, ZURAIDAH SILA BAWA SUAMI MASING² SUPAYA NAMPAK LEBIH MANIS...

























49 comments:

  1. Anwar plz kick mahadey kronisme.# anwarmypm

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cerita ulangan orang yg dah putus harapan...

      Delete
    2. Anwar your pm? Belom lagi, Mat. Bersabau le. Jangan gelojoh. abinet? Di mana?

      Psst, sapa kroni Tun M? Dalam cabinet? Di mana?

      Mengarut, ko. Mcm budak kicik, korang.

      Delete
    3. Anwar kepala masuk air,, jgn lupa siapa sebenarnya Anwar bla bla video bla bla AlGore bla bla liwat bla bla faedah bank tinggi bla bla IMF bla bla kepentingan israel. Bla bla amerika sahabat bla bla 9 dalili knp tak boleh jadi PM,, ,, bla bla bla papa gomo.. Bla bla zahid hamidi bla bla bla macam macam lagi ade
      Baca sejarah secara adil nanti kita nampak,,, biar lah Anwar dgn dunia dia seorg bekas banduan
      Beri perluang di negara di bangunkan dgn acuan pemimpin yg ada,,
      Dah dapat keampunan dah kira ok kerana bila dapa keampunan pencen dah boleh terima setiap bulan
      Banyak org lain kesalah kecil tapi tidak dapat keampunan raja mcm mcm masaalah dalah kehidupan seorg bekas banduan nak dapat kan pasport pun susah,, tak percaya tanya Anwar
      Anwar keluar jail macam org baru lepas pulan perang jihat mempertahan kan negara bangsa dan agama,,,
      Patut patut lah ramai lagi bekas banduan yg lebih mulia,, jagan lupa kerajaan akan tumbang 16sept,,ramai yg dah siap tempah baju termasuk Zul kulim atau zulkifli Nordin termasuk beberapa kerat cina DAP ,,,
      Jgn lupa sejarah,, semua bersebab

      Delete
  2. Aku keliru..sapa PM sapa Tpm sapa Tpm sapa PM...ahhhhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. 2 komen di atas ni dari orang yang sama.

      Budak kecik, minum banyak sangat air ketum, tersesat masuk di sini.

      Delete
    2. Budak ni dari kicik dah keliru...keturunan keliru...

      Delete
  3. Sdr KD,

    Kedua-dua gambar di atas memang tidak patut berlaku.

    Sepatutnya selepas mereka sekeluarga menjadi bahan 'kritikan dan pantauan' rakyat kerana menggunakan pesawat kerajaan untuk melawat bonda YDPA, perkara sebegini tidak patut lagi berlaku.

    DSAI sedang diberi peluang kedua. Amat sayang sekali bagi dirinya sekirannya peluang ini tidak digunakan untuk membuat perkara yang betul dan sepatutnya.

    Sekiranya DSAI tidak dapat melihat diharapkan DSWA dapat betulkan keadaan.

    Yang benar tetap benar
    Yang salah tetap salah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ade masalah besar ker?...dosa kecik dosa besar tak ade beza ker?....

      Delete
    2. 226, ko ingat pengundi buat nilaian ke dosa kecik dosa besau? Depa ada masa buat gitu ke?

      Bukan ke depa nampak 2 dosa aje?

      Delete
    3. Mengulas kata2 bro john doe mengenai anwar diberi peluang kedua, ia bergantung dri sudut mana kita melihatnya! Dri sudut lain, Tun sebenarnya yg diberi peluang kedua utk memperbetulkan segala kerosakan bermula dri zamannya! Kerosakkan institusi penguatkuasa adalah bermula dizaman Tun, cuma tidak berapa keterlaluan sehingga najib mengambilalih! Tun juga mengaku kesilapan beliau dgn perlantian najib mengantikan Tun Abdullah! Peluang kedua yg jarang diperolehi melalui pilihanraya memandangkan jumlah kerusi yg dimenangi oleh bersatu, dan tapak yg disediakan oleh Pkr utk mereka bertanding. Anwar pula, setelah 20 thun turun naik mahkamah, keluar masuk penjara, diatas kesalahan yg direka reka, akhirnya berjaya utk bebas dan dijanjikan kerusi PM oleh PH. Bagi penyokong2 pkr, ini adalah kejayaan dlm perjuangan, bukannya peluang kedua! Perlu disoal mengapa dan kenapa kerusi PM dijanjikan kepada beliau! Terpulang kepada masing2 utk membuat kesimpulan, tetapi yg pasti sumbangan anwar dan Pkr adalah signifikan sehinggakan beliau dijanjikan jawatan tersebut, dan ini dipersetujui oleh presidential council! Perlu diingat majlis presiden dianggotai oleh watak2 yg pernah dihumban kedlm penjara oleh Tun. Adakah mereka2 ini silap dlm menilai ketokohan anwar? Menemani isteri yg kebetulan seorg TPM dlm jemputan rasmi mungkin satu dosa besar kepada penyokong2 Tun, tetapi adakah kita tahu bahawa tetamu berkenaan mungkin ingin berjumpa dgn anwar yg diiktiraf oleh ramai pemimpin dunia sebagai tahanan politik!

      Saya tertanya tanya adakah selepas Tun mengundurkan diri, penyokong2 beliau akan terus memberikan sokongan kepada PH nanti apabila anwar mengambilalih?

      Delete
    4. This comment has been removed by the author.

      Delete
    5. Sdr anon yang dihormati. Berikut ialah fakta yang tidak dapat ditolak oleh sesiapa:-

      1. Tun M adalah bekas PM selama 22 tahun. Turun secara terhormat dan selepas belasan tahun kembali semula ke gelanggang untuk membetulkan keadaan. 

      2. DSAI pula adalah bekas banduan 2 kali yang telah mendapat pengampunan diraja di atas usaha Tun M. Berada di kumpulan yang beberapa kali tewas selama ia bertembung dengan Tun M baik semasa di dalam UMNO mahupun ketika menentang UMNO dan kini berada di kalangan golongan yang menang selepas ia berbandingan dengan Tun M. 

      Saya percaya fakta di atas sudah memadai untuk menjawab siapa sebenarnya yang sedang diberi peluang kedua.

      Bersabar dan percaya bahawa segala ketentuan adalah milikNya semata.

      Delete
    6. Aku sokong apa John Doe kata.

      Dah jelas, tak payah di ulas.

      Delete
    7. Apa yg jelas????? Ke x tau nak ulas?/?/?

      Delete
    8. Jgn lupa Anwar pandai nyayi habis satu melayah di nyayi kan lagu akhir ciptaan beliau lagu kerajaan 16sept,, habis cina DAP melayu PAS India khayal dgn nyayian itu,
      Keluar masuk dalam pun bukan salah DrM tapi sndiri mau tau,,,

      Delete
  4. Protokol masa inspecting guard of honour tu tak betul.

    Sepatut nya, Wan Azizah di sebelah kanan pelawat itu. Dia pegang jawatan resmi TPM.

    Pok Sheikh dah lupa protokol gamak nya. Doktor tu di jangka tak tahu. Atau tak berani cakap apa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia ikut kaedah islam...lagi pon anwar orang yg terkenal..

      Delete
    2. Dah tukar ke protokol di Pejabat Perdana Menteri, di Kementerian Luar Negeri?

      I don't think so. 1.3 billion Indiians in India might be laughing at us. Ok lah, only 1 million of them yang fahamkan protokol antarabangsa.

      Delete
  5. Kalo function mcm ni yg membabitkan dengan lelaki lebih manis suami ikut sama...nampak islamik....masa mesyuarat tak perlu lah suami ade sama...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Negara ini Islamic state ke?

      Pelawat itu Islam ke?

      Apa laaa luu ..

      Delete
    2. Nak tunggu jd Taliban baru nak kata islamic?
      Nak tunggu pelawat tu Islam baru nak ikut cara Islam?

      Apalah ku Isa.

      Delete
    3. Tak la, Mat. Perlembagaan kita tak kata kita Islamic state.

      Kita tak pernah istiharkan kita Islamic state.

      Jadik, kena ikut protokol antarabangsa le.

      Tak tau le kalau ada yang nak buat ikut suka hati saja.

      Kot pigi India nanti, expect India to treat si laki as boss, TPM as pengikut aje.

      Delete
    4. Nak ikut cara islam bukan mesti islamic state...

      Delete
  6. Hahahahahahahaha..nk jerr aku maki tapii tu lah hakikatnya..dulu kita kata najib dgn rosmah sekarang xtau nk ckp apa..kita berhahahahaha jerr lah..nk ckp byk takut bro kejora marah plk..kikiki..☺πŸ˜ŠπŸ˜€πŸ˜πŸ˜‚πŸ˜ƒπŸ˜„πŸ˜…πŸ˜†πŸ˜‡πŸ˜‰πŸ˜―πŸ˜ΈπŸ˜ΉπŸ˜ΈπŸ˜ΉπŸ˜ΈπŸ˜ΉπŸ’©

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ted,
      Brader tu mental sikit la ted. Gian sangat nak di sanjung...gua pun mcm lu jugak rasa nak pijak2 je! Bukan setakat maki lagi dah. Dasar tak reti bahasa.
      Gua pangkah sbb Tun,tu je.

      Delete
    2. Nampak mcm gila kuasa, gila publisiti, gila nak kenal orang2 besau ...

      Delete
  7. Sekarang musim bolasepak kan.. Kekadang kekasaran atas tactical dari player ternama, lefri bagi advantage..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku don't mind kalo lefri kata bior le dia. He might be amassing evidence on faults and weaknesses that may forfeit him his job.

      Delete
  8. YES...YES...YES...DAH TAK LAAMA DAH...BROTHER ANWAR AKAN JADI PM...WOOOW...BEST GILER

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak payah tunggu Anwar. Sejak BN tumbang pun keadaan dah best giler.... Wowwwwwww... Meriahnya Malaysia.

      Delete
  9. Biarlah dia berseronok.
    Pak MSO mintak Tun Det beri pencerahan kpd rakyat kenapa DIA pay homage to all the Sultans
    dan sekarang memereksa barisan bersama tetamu negara.
    Perlu ke - Dia bukan budak kecik, dah umor 70 tahun.
    Dai patut tahu, apa kesan akibatnya.
    Biarlah PILIHANRAYA KECIL menentukannya.
    Harap PRK tu dibuat di PANDAN.
    Orang Pandan orang bandar, tahu sepak terajang politik. Jadi, biar mereka tentukan untung nasib kita rakyat Malaysia.
    Harap mereka bijaksana menilai perangai manusia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang penyokong tegar PKR lain lah. Tapi pada umum nya gua rasa pengundi Pandan tak terima baik rekod liwat nya.

      Sebab dah sampai mahkamah tertinggi di negara ini. Masih di dapati bersalah jugak.

      Memang lah, dah dapat pengampunan. Tapi dalam hati manusia, yang di lakukan tu fizikal, yang di ampun tu political.

      Terutama depa di Pandan - di kawasan rumah murah pun depa bincang, kedai kopi, varendah rumah, mcm mcm lagi.

      Delete
    2. Ko dengan puak umno tak de beza ...bukti yg direka...ko pon dah kena liwat jugak?...orang muda mudah dirogol tanpa ugutan senjata?...kalo cik minah memang mudah kena rogol..

      Delete
    3. Kali di pabdan tu kawasa rafixi...rafizi dah jaga kawasan Pandan dgn mantap...siapa pon tanding di pandan dgn sokongan rafizi akan menang...sama mcm tian chua di parlimen batu....

      Delete
    4. Oooooooo, ko ckp kotor plak. Ko nak rogol kena pakai senjata ke? Senjata apa, Mamat?

      Tak sama dgn puak Umno, Dol. Umno tak suka semua di PH. Aku tak suka orang yang tak reti tempat dia aje.

      Ko faham tak? Ko sekola mana dulu? Ko luas campor orang tak? Aku sekola pondok aje. Tapi aku tak campur dgn lobai atau homo aje. Luas campuran aku.

      Delete
    5. Ni budak mckk yg suka kena liwat gamaknya si isa3 ni!!!

      Delete
    6. Bangkali Isa ni dah sula jubo sefool sebab anwar yg dah tua senang2 jer boleh sula jubo sefool...sefool pon siap bawak ky jelly...aku pon nak try jugak sefool ni...

      Delete
    7. 6:43 tu sibapok tua bodo yg menyamar, dia sama jer dgn sepol suka dijubo suka sama suka...hihihi

      Delete
  10. Kalau bebudak buat perangai org anggap kecik lagi....hehe
    Tapi kalau 70 tahun buat hal alamat nak ...hahaha!

    ReplyDelete
  11. Jgn gado² boleh? Apa hal gado sini, tun madey & ds nuar ok je gua tengok. Diaworang suda meeting maa...bila mau bikin prk...relax maa..ph baru menang suda gado...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tarak gado, Bang.

      Ha nya nak nunjukkan orang yang nak nunjuk2 dia mustahak.

      Delete
  12. Di MCKK ada istilah "Cengkurik".

    Makna nya, lebihkurang: Takda jawatan tapi nak nunjuk dia mustahak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko dengki sangat dgn anwar..

      Delete
    2. Dengki apa, Bang? Aku ha nya keluarkan fakta. Dia liwat, fakta. Kena penjara 2 kali, fakta.

      Dia heboh ke istana sana sini, fakta. Dia jalan di kanan pelawat VIP, fakta. Apa ko nak kata dengki plak?

      Ko sayang dia sangat ke? Tak payah kasi tahu le mcm mana sayang nya. Tapi ko jangan nuduh aku dengki le.

      Amacam, bole?

      Selamat malam, Mat. Over and out until to morrow. My blogging time pinis.

      Delete
    3. Fliskonek...maknanya perasan bagus sbb ingat dia ker yg betul, tapi x boleh nak ikut logik..

      Delete
    4. Fakta kepala hangguk ko isa3, anwar disabitkan dan dipenjara atas tuduhan liwat skali jer ngokkk! Masa tun dia kena penjara atas kesalahan salahguna kuasa!

      Delete
    5. Kenapa masih nak menunjuk nunjuk kalau posisi PM sudah dijanjikan? Tak sabar? Daripada sibuk menunjuk nunjukkan kebodohan diri sendiri, lebih baik duduk bantu PM sekarang kembalikan kegemilangan negara. Perangai macam anak raja bangsawan tak pedulikan TDM yang bersengkang mata.

      Pi lah bantu TDM tu, setidak tidaknya masa ko jd PM nanti (jadike?) masalah dah banyak kurang. Umur dah 70 pun nak kena ajar lagi ke?

      Delete
  13. Assalamualaikum...saya berpandangan sebagai non partisan dan tidak memilih siapa pemimpin akan mentadbir negara Malaysia..yang paling utama benar-benar jujur dan ikhlas 199% untuk membantu Rakyat, Negara dan Agama...

    Cuma di sini, pada pandangan mata kasar sekarang Sdr Anwar Ibrahim kurang sedikit sahaja dalam membantu melancarkan pentadbiran Tun Dr Mahathir yang terlihat keseorangan memikirkan halatuju dan pemulihan pentadbiran negara. Sdr Anwar lebih terlihat ke arah memantapkan populariti dan hubungan politik peribadi.

    Sebagai Timbalan Perdana Menteri pula, Wan Azizah sepatutnya sudah tahu akan protokol sebagai ahli kabinet pentadbir dengan suami/isteri sebaiknya ke belakang sedikit dar segi urusan Rasmi Negara...

    Tidak manis Sdr Anwar mendahului Wan Azizah sbgai TPM dalam segala urusan berkaitan pentadbiran Negara..walaupun dalam hal menerima tetamu negara atau keraian negara. Janganlah terlalu menonjol ke hadapan melebihi posisi Menteri Kabinet, TPM dan PM. Rakyat diluar sentiasa memerhati setiap gerak geri dan perilaku Sdr Anwar sehingga PRU-15. Wajib menghormati pandangan rakyat biasa yang akan menentukan karier politik seterusnya. Berjaya atau Kalah adalah ditentukan Rakyat.

    Terima kasih & Salam Berpuasa.

    ReplyDelete