Saturday, December 30, 2017

BERSEDIALAH KAMU KU NAN..

Langkawi, kubang pasu dan puterajaya adalah tiga tempat yang dicadangkan kepada Tun untuk dipertandingkan di PRU akan datang. Sudah tentu jika di Kedah ia akan menjadi momentum tawan Kedah dan jika di Puterajaya, ia akan lebih bermakna dalam missi membentuk kerajaan baru.

Bagi saolan PM sementara?
Tun menegaskan tempohnya 5 tahun kecuali ada sebab² kesihatan tidak mengizinkan.
Sekaligus ia boleh dianggap menolak gagasan selain dari itu.
Ketegasan sebegini sangat penting kerana sebuah kerajaan baru perlu diyakini rakyat dan menggerunkan lawan.

PM sementara hanya akan ditertawakan dunia lebih lebih lagi kalau syarat itu dikenakan kepada seorang arkitek negara, seperti anak ayam mahu mengajar itik berenang.

Jangan jadi bangang.

137 comments:

  1. "Tun menegaskan tempohnya 5 tahun kecuali ada sebab² kesihatan tidak mengizinkan."

    Sokong! 5 tahun satu tempoh memperkuatkan pakatan, rakyat ingin melihat pakatan melakukan kerja atau sama sahaja seperti umno najib.

    5 tahun adalah tempoh samada mereka berkhidmat untuk rakyat atau berebutkan jawatan.

    Rakyat wajib berikan kepercayaan dan mandat kepada pakatan harapan untuk tempoh 5 tahun ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tanpa Tun.... PKR boleh menang dan kalahkan Najib....Anwar bole jadi piem....hahaha... PKR terlalu kuat utk dikalahkan oleh sesiapa sahaja.....

      Delete
    2. Bersatu bertanding sendiri.....jadi empat penjuru....pok Jib jd piem lagi....Anwar jd piem kt sg buloh jer.... hehehe

      Delete
    3. Satujelah kan.... srlain parlimen Jerlun dan Pagoh.... ada berapa lagi kerusi yg DAP dan PKR sanggup lepas?..... jawapan klise.... blum masa untuk diumumkan... pakatan akan beri kesepakatan....
      Tak kiralah.. putrajaya ker... langkawi ker... kubang pasu ker... pekan ker.... yg pasti pemimpin umno dan komponen biasanya kekal bertanding di tempat yg sama kalau tidak diganti calon baru...
      Kita nak tengok sejauh mana gula2 ekonomi gaya hidup dapat menewaskan realiti ekononi sara hidup rakyat berada di tahap terbaik.... kalau nak ikut gaya hidup... mmg rakyat malaysia boleh miskin jadinya.

      Delete
    4. setuju, sebab belum pernah berlaku. andai kata benar dan berlaku, maka pm malaysia akan datang adalah pm paling rare, paling senior, paling tua dan entah apa jenis paling lagilah. rekod dunia beb! bayangkan tahun depan jd pm, masa tu umur pm kita adalah 93 tahun. andainya beliau sihat fizikal maka sehingga umur beliau 97 tahun akan menjawat pm, pehh!! kalau mugabe kena reject masa umur 93, kita pasti kagum pm kita naik semula masa umur 93 tahun... soalnya adakah cara berfikir, cara kerja dan segalanya masih seperti ketika menjawat jawatan pm hampir 20 tahun lepas? kita doa ajelah yang terbaik untuk negara kita, untuk rakyat malaysia dan untuk semua. harapnya kita tidak dikurniakan seorang perdana menteri yang sudah nyanyuk untuk memegang tampuk pemerintahan selama 5 tahun berikutnya. bukan apa beb, takut hari ini cakap lain esok cakap lain. bila tanya kenapa, jawapannya 'tak ingat'.

      Delete
    5. Allah hu akhbar kenkadang aku rasa pengikut pembanggang ni memang dah kena guna2 dengan TUN (lawak no...) cuba fikir logik ler berapa kerusi yang PPBM boleh dapat.

      Cuba fikir balik berapa kerusi parlimen dan berapa kerusi dun yang sanggup DAP korbankan untuk diberi kepada PPBM dan PAN.

      Pada aku PPBM dan PAN bermimpi disiang hari. Mana mungkin DAP sanggup menyumbangkan kerusi mereka kecuAli kerusi yang mana ahli DAP seperti kebun bunga, melaka dan beberapa lagi yang nampak seolah menentang DINADTI LIM.

      Delete
    6. Kenapa tajuk diatas "Bersedialah kamu Ku Nan"?
      Bukankah sepatutunya "Bersediakah Tun M..?"

      Delete
  2. KIKIKIKIKI.....

    YE LA TU BAGI LA LIMO TAUN SAJA ...
    TOKONG GELAK TERBAHAK BAHAK
    SAMBIL TUNJUK 1 JARI KAKI DIA
    SAMBIL TERBERAK DIA BERKAHAK...

    KIKIKIKIKI.... KU NAN PUN BOLE BERAMBOS...

    ReplyDelete
  3. Sokong Tun,

    Di dalam usaha kita mahu mengalahkan UmNo, jangan pula kita memberi mesej yang salah kepada rakyat.

    Sbgmn UmNo ditolak oleh rakyat disebabkan mereka berjuang demi pemimpin walau sekorup mana pun pemimpin itu, demikianlah kita tidak boleh melakukan perkara yang sama dengan memberi mesej perjuangan kita untuk kepentingan individu tertentu.

    PM berikutnya tidak sepatutnya menjadikan malaysia bahan hinaan dan bahan ketawa dunia sekali lagi sbgmn ia sedang berlaku di bawah Najib.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak nampak tang mana perjuangan mereka demi rakyat..... demi memperkuda rakyat adalah.... Tolonglah pilih aku... 22 tahun tak cukup.... kena 27 tahun baru lengkap kitab aku.... 22 tahun sudah selesai... bab taubat jer belum masuk... eh silap.. bau taumaubuat apa bila ada ultimate power..... kawan ingat kawan nak jalan dah.... tapi macam bagi chance untuk round seterusnya.... biarpun mati celik....
      Negara mana yang hina dan ketawakan malaysia???? Hanya satira2 dari pojok2 pembangkang yang bermitos. DOJ Malaysia Sdn Bhd.... amacam... tiada cerita baru?

      Delete
    2. Wahai suharli....dh banyak sangat tahi kt jalan raya....tak boleh nak tutup lagi.... rakyat mesia pun dah tak bodoh lagi....

      Delete
    3. Wahai anon... penuh sangat najis kat kepala samapi dah tak boleh nak cerna dengan kebenaran.... tahi kan jalan tupun bukan tahi siapa.... tahi2 fitnah oleh Tun dan sekutunya... yang kami elak...dan elak.... yg kome semua girang menghidunya.... tahniah.... atas AGM tak cukup syarat... aka buat syarat.

      Delete
    4. kah×3 tak nak pakai anon ke?kan boleh claim dedak lebih...sekejap pakai nama sekejap pakai anon macam dia pegy negeri arab da jap jadi melayu jap jadi tok arab....
      sungguh besau kau jasa dia tuk negara dan bani melayu sehingga sanggup jadi baruah untuk memperkecilkan jasa seseorang yang terkenal 1 dunia.

      Delete
    5. Ya terkenal juga sebab rasuahnya.... smua sapu bawah tikar... sibuk ngan bani hang... apa sekadang ni bukan bani melayu ker yang memperkasakan bangsa melayu... tun tu bukan melayu.... darah keling kutty..
      P/s:... LillahitaAlla.... saya tidak pernah guna anon... ternyata anda seorang yg sembrono... kalau sekecil ini audah sembrono... yg lain apalah lagi.

      Delete
    6. Aku respek umat pembanggang yang mati2 memastikan TUN dapat menjadi PM sekali lagi.

      Aku pasti semua usaha TUN nak berkuasa bukan kerana rakyat. Tetapi hanya untuk "KEPENTINGAN DAN JAMINAN BAGI MEMASTIKAN HARTA YANG DIPEGANG OLEH PROKSI AKAN BERTUKAR TANGAN ATAU SEKURANG-KURANGNYA MUKRIZ AKAN MENJADI SENJATA BAGI MENGAWAL PROKSINYA"

      Percaya lah TUN bukannya heran dengan kesejahteraan RAKYAT apa yang penting baginya adalah bagaimana nak memastikan mukriz berkuasa dan mengekalkan cengkamannya kepada PROKSI nya yang memegang sebahagian besar harta samunan nya.

      Tun lebih pentingkan talian hayat untuk nya dan keluarganya bukannya untuk rakyat maheran. aku setuju benar dengan apa tulisan RPK mengenai wang RM100 billion dan proksi yang semakin tak takut apabila melihatkan TUN semakin hilang cengkaman ke atas UMNO.

      Sebab tu lah bermati2 TUN cuba memastikan kuasa di tangan ahli keluarganya bagi memastikan kepatuhan PROKSINYA yang mengengam nilaian tinggi hartanya.

      Delete
    7. syabas suar kau berani bersumpah dgn nama allah...sekarang aku mencabar kau jika berani sebutlah lillahitaala kau tidak mendapat ganjaran apa2 untuk menpertahankan sipemimpin kleptocrazy tu.

      Delete
    8. Mohamed Noor bukan suharli jer aku pun sanggup sebut lillahitaalah yang aku tidak menerima apa2 atau sebarang ganjaran atas apa yang aku perjuangkan selama ini.

      Aku berjuang demi anak cucu aku.

      Aku bersumpah tak ada sesen pun ganjaran yang aku terima.

      Aku pernah melalui waktu dimana nyawa aku di hujung waktu tapi ALLAH bagi aku peluang kedua takkan aku nak persiakan hidup dengan hasil haram.

      Lillahitaalah hidup aku sepenuhnya hasil kami sekeluarga tiada yang membantu atau memberi ganjaran.

      Delete
    9. Sekarang aku cabar admin kalau berani bersumpah lah yang kau memang tidak menerima dedak dari TU. Atau sesiapa dan perjuangan kau hanya untuk negara dan bangsa.

      Jika perkara sekecil ini kamu tak dapat lakukan baik tutup jer blog ni

      Memalukan ......
      Lillahitaallah cepat admin kluangman ada berani.

      Jgn jatuhkan maruah blog kau ni.

      Jikau kau percaya kau boleh, kau tentu boleh melakukan
      Lain ler jika kau hanya bayang yang timbul bila ada cahaya

      Delete
    10. alhamdulillah...bagus lah berani kerana benar sekarang aku nak dgr sendiri dari yang empunya diri.

      Delete
    11. syabas suar kau berani bersumpah dgn nama allah...sekarang aku mencabar kau jika berani sebutlah lillahitaala kau tidak mendapat ganjaran apa2 untuk menpertahankan sipemimpin kleptocrazy tu

      LILLAHITAALA - saya adalah penulis bebas sehinggalah kesaat ini.... mengharapkan pahala dari Allah semata2.

      Delete
    12. Demi Allah.... untuk anak cucu kami
      Demi Allah .... untuk sebuah kebenaran
      Demi Allah.. untuk sebuah kemenangan.. Dan
      Demi Allah semoga Allah membuka hafi Tun dan pemercayanya untuk tunduk akan keesaan Allah dan menyadari kesilapan.

      Delete
    13. Buat rakan seperjuangan bernama anon2.. cencalok... dan yg mungkin tidak tersebut tahniah dan terimakasih kerana bersama memperjuangkan yg Haq... demi bani tamim dan umat muhammad s.a.w yg lainnya.

      Delete
  4. Macam orang berniaga la ni, "product packing" di lebih lebih kan untuk tujuan iklan. Tapi produk nya tak se canggih mana pun, bila di makan tak sedap. So...sekali beli je la, lepas tu tak beli dah....lama lama business nya "die natural death".

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kira hebat sangat dan terasa diri superhuman..... Sedarlah Tun.... dapat pakai pampers sendiri pun dah kira bagus dah.... bukan nak hina... tapi apa guna kita hormat orang yang gemar menghina dina orang lain.... Muhyiddin... letak jawatan dan tak perlu berpolitik adalah lebih bermaruah dari kamu teruskan menjadi puppet kepada Tun... ini pesan wak johor Sir.

      Delete
    2. Lagi berbisa kalau jual negara......sakau semua bila berkuasa.... hahahaha

      Delete
    3. Hoi wak Johor Sir...mana dedakkkssss aku????aku ampu sang penguasa.....

      Delete
    4. Tak habis2 jual negara.... hangpa ni pandai baca ekonomi ker idak?...

      Delete
    5. http://thekl-chronicle.blogspot.my/2017/12/persoalan-klchronicle-kepada-macai.html?m=1

      Delete
    6. Nak tanya sikit.

      Bikin projek ECRL kos RM55b boleh bankrapkan negara sehingga tergadai kepada negara China.

      Tapi, kerajaan hilang pendapatan RM40b tahun 2016 sahaja kerana harga minyak dunia jatuh tidak bankrapkan negara ke?



      Bikin projek MRT1 kos RM21b, MRT2 kos RM32b, projek tambahan LRT1 dan LRT kos RM10b, LRT3 kos RM9b, Lebuhraya Pan Borneo RM27b tak bankrapkan negara?

      Apakah keistemewaan projek ECRL yang hanya projek ini sahaja akan bankrapkan negara sehingga digadai kepada China?

      Pendapatan kerajaan Malaysia pada tahun 2018 sahaja ialah RM239.9b, pendapatan Petronas RM250b, rizab Forex kita RM431 billion.

      Dana KWSP pula RM770b, PNB - RM296b, Khazanah - RM146.b.

      Dulu, Mahahtir lesapkan RM31.5b (sama dgn RM100b wang sekarang) duit BNM dalam masa 2-3 tahun sahaja tapi negara pun tak tergadai kepada siapa pun.

      Bagaimana pula RM55b untuk ECRL yang perlu dibayar secara ansuran selama 20 tahun akan bankrapkan negara?

      Tumpang tanya sikit. Saja nak tahu

      Delete
    7. Wahai masropi....berapa hutang negara sekarang ni???????kamu ni yg bodoh ekonomi....

      Delete
    8. Wahai masropi bodoh ekonomi.....hutang negara menghampiri satu trillion...bahaya tu kalu kita pandai bacaaaa ekonomiiii.......

      Delete
    9. 6:44 negara kita telah bangkrap kali pertama pd tahun 1990.

      Delete
    10. suharli, berfakta dengan diorang ni takde guna. diorang bukan nak berfikir semula dan menilai tapi dasar dah bengap maka fakta mereka tak pakai. nafsu nafsi je jadi panduan. benci benci benci je yang jadi penunjuk arah. sikit2 negara tergadai kepada china, tapi mereka bukan fikirpun bahawa memanda tun sudah berkolaborasi dengan company china sejak dulu. belum lagi terpaksa bayar hutang kepada jepun selama puluhan tahun. projek apa? hahahaha...carik sendiri! diorang ni, kalau tun buat boleh tapi orang lain jangan. forex yang rugi berpuluh bilion tak pulak dikaitkan dengan negara bankrap tapi projek ECRL akan membankrapkan negara. ada akal ke? rezab negara dikhabarkan semakin meningkat berbanding awal2 najib menjadi pm, apatah lagi ketika zaman memanda tun menjadi pm dahulu. so, sebab mereka tak faham apa itu fakta dan apa itu auta, biarlah mereka menentukan apa pilihan mereka. mereka hanya segelintir, ada penentu undi yang berjumlah jutaan orang di luar sana. mereka yang akan membuat pilihan, bukan raja2 komen dalam blog ni. kita berdoa sahajalah agar negara kita dikurniakan oleh Allah SWT seorang pm yang terbaik dan bukan yang dah nyanyuk.

      Delete
    11. Zaman Tun brape hutang negara????gst pun tiada....rakyat pun hidup lebih senang drp sekarang....

      Delete
    12. Anon 701.... jangan nak menipu lah.... kos sara hidup adalah lebih baik.... yang tak larat tu semua bukan susah pun tapi sibuk melayan kos gaya hidup... selipar nak fipper.... sandal nak croccs... kasut nak clerk... tas tangan nak michele kors... tudung nak loffa... tshirt nak superdry... kereta nak jazz... motor nak big bike.... basikal nak Merida.... makan nak fussion2... cuti nak terbang.... balik kampung nak homestay... movie nak beanie... kahwin nak ballroom.... shopping tak cukup leh sambung kat online... mandi kat resort... belajar nak dok kondo.... skrg bagitau.... kat mana susah nya rakyat malaysia.... susah nak memenuhi segala keperluan untuk berlebih2 adalah.... nak kata aku cemburu ker??... ya aku cemburu bagaimana rakyat malaysia ada yang tak tau malu nak kata hidup mereka susah sedang ala yg di atas tu adalah ruji mereka.

      Delete
    13. Woi..... Anon 1:00 aku rasa kau ni budak hingusan lagi. Komen macam budak baru pandai cuci berak jer. Aku merasa hidup di zaman TUN berkuasa nak makan ayam pun tunggu ada kenduri atau raya. Nak bercuti jauh ke mana2 pun kena tunggu ada kematian atau hari raya atau hantar kaum keluarga gi haji atau umrah.

      Zaman tun jumlah yang nak menunaikan umrah tak serancak zaman sekarang semua boleh dikatakan mampu. Zaman TUN nak dengan orang tunaikan umrah memang susah sebab semua tak berduit mcm zaman sekarang habis2 pun tunggu ler gi haji itupun bukan semua mampu.

      Nak cakap gaji tak ler setinggi sekarang ni arwah bapak aku pekerja TNB (masa tu LLN) kerja bermatian 7 pagi keluar 11 mlm baru balik dapat ler RM9++ tak macam sekarang ni aku tengok Kakitangan TNB basic ciput tapi overtime mak oiiiii..... Mencapai RM 6,000.00 sorang.

      Jadii jangan pandai-pandai nak kata zaman TUN hidup lebih senang, sengsara no...... Kalau tak percaya tanya ibubapa atau tok nenek kau.

      Ketahui lah kebenaran dizaman TUN MEMERINTAH RAKYAT HIDUP KAIS PAGIA MAKAN PAGI KAIS PETANG MAKAN PETANG.

      SEKARANG NI RAKYAT MALAYSIA PANTANG CUTI MANA PERGINYA ..... HOLIDAY SAMPAI KE LUAR NEGARA

      Dulu zaman TUN bala cuti jer sibuk ler mak bapak bercucuk tanam di tanah sekangkang kera di tepi rumah nak menampung perbelanjaan.

      Delete
    14. Wahai anon 644.... tahukah anda hutang negara tu apa?.... rangkumannya?.... dan hutang apa?.... adakah hutang yang banyak tu perlu dibayar sederap atau ansuran? Hang gaji 4 ribu... acaner bleh beli rumah ngan pakai myvi? Dah tentu ada makanismanya kan... ada baca ker rezab dan pendapatan negara.... tak baca ehhhhhh.... takper... pi baca dulu.

      Delete
    15. Anon 701...dan seangkatan yg kata zaman tun hidup senang sebenarnya keliru.... depa ni umur 20an jer.... masa depa mula kenal dunia kolej ngan kerja dah zaman paklah dan najib kemudiannya.... masih perasan konon hidup zaman Tun.... tak tau ker zaman Tun dulu tak sesenang sekarang.... betul tu... makan ayam adalah lauk mewah....

      Delete
    16. Hoi cencaluk dan masropi bodoh.....kalu Tun tak memerintah selama 22 tahun maka ekonomi Malaysia akan jadi lebih teruk lagi.......Semua asas ekonomi negara telah ditanam oleh Tun.....itu banyak di tulis oleh pakar ekonomi dunia samada didalam dan di luar negara....kamu berdua ni tak baca ker????....betul Ker kamu hidup pada zaman Tun?????aku nk dedakkkssss jer

      Delete
    17. Masropi....
      Sekarang ayam pun mahal gileerrr......mewah oooo....ramai tak mampu makan ayam....masropi memang mampu makan ayam... hehehe

      Delete
    18. Suharli...
      Gaji 4 ribu hutang rumah dan kreta Myvi....terok oooo.... XCukup....kena hutang Along lagi....makan minum...anak nk sekolah...kena kerja siang malam tambah pendapatan....kau tak tau ke susah senang hidup.... huhuhu

      Delete
    19. Woi... 8:07 jangan nak tunjuk pandai kat sini, betul ker tun dah tanam asas ekonomi atau tun dah tanam KRONI untuk pulanga. Bagi pihak ya dan keluarga.

      Memang aku tak nafikan TUN berjasa selama 22 tahun namun banyak isu yang rakyat tak tahu, banyak skandal yang di simpan rapi, bila dunia tanpa sempadan sekarang ni barulah semuanya terungkai, bau pekong dan hanyir hasil 22 tahu. Dapat kita lihat.

      Tak srmua sempurna begitu juga NAJIB kita seorang nak jaga tiga anak dan seorang isteri pun terkial2 inikan PM yang nak menjaga satu negara denganyang mengharap srtamai 33 juta orang.

      Engkau pun tak baca ker ekonomi MALAYSIA adalah yg. Terbaik buat masa ini. Memang kalau bercakap dengan banggang jawapannya kita pun terikut nanti baik aku jampi sikit supaya banggang tu tak melekat kat aku.


      Delete
    20. http://sejarahmelayu.blogspot.my/2017/12/propaganda-hutang-kerajaan-malaysia.html?m=1

      Delete
    21. Maaf ya anon 8:12 siapa kata ayam tu lauk mewah, kalau mewah tak ler KFC penuh 24 jam, tak ler merata orang niaga ayam golek, ayam madu dan mcm 2 lagi.

      Nampak sangat betul kata suharli kebanyakan yg komen disini adalah berumur 20 an tak kenal hidup melaray zaman TUN, kalau betul ler zaman TUN hidup senang tak ler anwar mengukur jalan menjaja cetita ada yang mati kenuluran masa zaman TUN. Zaman sekarang nak dengar mati tak makan tak ada ler tapi mati srbab terlebih makan sebab mewah sangat sehingga 3 serangkai hinggap ada ler, tak ada ler kes obesiti kalau hidup zaman ni susah sangat. Tak ada ler kita dengar hotel sampai tak cukup menjelang cuti, atau kain kat JAKLE boleh murah sehingga 2.99 semeter pasal nak masukkan stok baru.

      Dengan pembanggang ni tak usah diberi fakta sebab mereka budak tak habis lap hingus lagi sebab tu otak singkat sangat. Budak berak cuci tak bersih. Makan masih bersuap, seluar dalam pun mak bapak belikan lagi tak usah nak berlaga dengan kami yang hidup dari zaman TUN.

      Delete
    22. Maskopi dan cencaluk busuk....
      Zaman pok Jib tak de skandal ker?????xde kroni ker??????tak cuba nk tutup rapi ker???? hehehe...
      Cubalah bercakap jujur...

      Delete
    23. Masropi n cencaluk busuk.....
      Ramai rakyat miskin yg xmampu nk mkn kfc.....yg menganggur tiada kerja.....yg kena berhenti kerja sbb sykt tutup....kadar graduan menganggur meningkat.....belajar engineers jual nasi lemak....hidup susah...duit xde....keluarga bercerai berak....mungkin cencaluk dan maskopi senang kot????Along jugak yg senang...sbb org susah terpaksa cari Along..

      Delete
    24. Anon 844... ni mana punya statistik ni... ker kau cakap pasal kau yg ambil diploma tapi harap gaji 3k... atau degree yang nak pemandu peribadi... tapi tak gak dapat2 kerja... sorry beb... lar ni ramai pemandu uber dan grab pun ada yg bergulung2 degree... mereka tetap bangga sebab dapat cari rezeki.. daei korang makan nak hipsters... rapi mintak duit mak bapak.

      Delete
    25. Anon 8:44 cam ni ler aku tau emua kau sebut diatas tu sebenarnya tentang diri kau, tapi tak apa ler aku faham kalau umur setakat kau ni memangler nak makan KFC pun masih harap subsidi mak bapak.

      Aku tengok kat selangor ok jer jual nasi lemak boleh beli disneyland, menganggur ada kereta mewah ada motor nesar rumah harga juta2 tak lak mcm kau cakap.

      Tu le aku cakap jangan ler malu kalau kau nak ngaku yg susah tu kau sebab masih harap subdidi ma & pa kan.

      Aku faham aku pun ada anak dara 20an nak kuar jer tadah tangan.. Hahahahha..... Hahaahah... Hahhaha

      Tapi sekurang2 nya anak aku bersyukur dengan apa yang ada pada hari ini.

      Delete
    26. Anon 8:44 lupa lak nak tanya awat dedak tun bagi tak cukup ka.... Hahaha,.....hahaha.... Hahaha lain kali tunggu umur tinggi sikit baru masuk sini. Baru ler TUN bagi lebat punya dedak ni komen alah..... Cencaluk busuk, cencaluk kelepet macam budak baru lepas habis tuisyen.

      Awal TUN tak bagi guied line ka cam mana nak balas KOMEN org

      Delete
  5. Najib takut dgn PKR......Najib tak takut dgn Tun.....maka Nuar layak jadi piem....tak begitu wahai DAP...... PAS gelak jer....aku harap Najib kekal piem..... Nuar tu piem kt sg buluh kot....tanpa bersatu confirm pembangkang menang.....hidup pembangkang.....tolak bersatu....

    ReplyDelete
  6. Suharli mangkuk terus membangangkan diri yg sedia dungu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia tanya, faktanya dia dah bagi, kau jawab je lah. Kalau kau tak reti jawab, maknanya kau ni mangkuk jamban.

      Delete
    2. yang bangang dan mangkuk adalah manusia yang tak faham fakta, atau juga sengaja buat bodoh tak nak faham. yang dia tahu ialah menghina orang lain. biarkan ajelah suharli, tak mati kita kerana dikutuk orang. nak dibiarkan boleh, nak dimaafkan adalah lebih baik.

      Delete
    3. Fakta????
      Auta????
      Kes 1mdb????
      Kes Felda????
      Kes mara????
      Kes tabung haji?????
      Kes umrah????
      Byk lg kes????

      Delete
    4. Puak pembanggang ni otak semua dah kena remort dengan TUN walaupun faktanyandidepan mata tapi buat2 buta gamaknya ALLAH tunaikan ler kehendak mereka nak jadi buta, bisu dan tuli.

      Puak ni tak boleh dibantu lagi dah.

      Kita tengok ler mcm mana metoyannya TUN kalau mukriz tak dapat mencapai kerusi PM atau TUN tak dapat berkuasa nanti.

      Aku pasti TUN akan cuba jatuhkan najib sehabis boleh, sebabnya dia takut PROKSINY tak akan pulangkan harta samunannya selama 22 tahun.

      Ada sesiapa yang nak pulangkan RM100 billion kalau tak ada hitam putih.

      Berani ker TUN nak dakwa PROKSINYA jika mereka enggan memulangkan harta samunan itu.

      Cuba fikir ler simple jer ada kuasa ada cengkaman tak ada kuasa siapa yg nak takut ada berani nak dakwa ker,.. Jgn jadi cam kes bekas SPRM tu bagi harta pada abang sebagai PROKSI bila abang dia meninggal mula ugut kakak ipar nak dakwa tak berani, so apa boleh buat akhirnya tembelang pecah.

      Macam tu let jugak TUN. TUN cuba memastikan mukriz berkuasa sebagai PM bagi menjamin cengkaman nya kepada PROKSINY akan berlanjutan sehinggalah segalanya dikembalikan kepadanya.

      Kalau dulu nak pegang harta samunan nanti apa pulak kata Rakyat, tapi sekarang boleh ler kata hasil tabungan dan hasil siti hasma jual nasi lemak, nak kata hasil siti hasma jual tudung kang malu lak bini nak bertudung TUN murka.

      Ingat pembanggang semua terutama owner blog ni, kau hanya pertahankan HARTA SAMUNAN TUN SELAMA 22 TAHUN, bukannya pertahankan hak rakyat yang selama ini TUN gadaikan kepada sahabat KRONINYA.

      Delete
    5. Cencaluk....nama kamu pun dah busuk....SAMUN....Piem Najib adalah yg terbaik ....

      Delete
    6. Hai ..... Anon 8:25 takkan setakat ni jer ko en kau, lenguk jari aku menaip ni jer komen yang kau boleh beri. Busuk2 cencaluk setiap kali rakyat malaysia ke melaka cencaluk ler yang dijadikan buah tangan untuk keluarga dan sahabat handai.

      Aku fafsirkan apa yang aku tulis ninada let sikit melekat ke hati kau sebab tu kau tak tau nak bagi komen apa. Mungkin. Ler.... Mungkin pada kau ada kebenarannya tapi kau malu nak ngaku, malu nak katakan ya tapi aku faham kau orang ni semua mana tahu....


      Masa TUN memerintah kauorang semua belum diproses kot2 mak bapak kau orang pun belum kenal lagi. Aku faham jangan malu, lagi bagus macam ni komen yg ala2 lepaskan batuk jer so aku faham ler kauorang yang tak tahu apa2 bukannya kauorang kenal siapa TUN tu. Ingat lain kali kalau rasa nak lepaskan diri bagi ler komen macam di atas so aku faham ler ..... Hahahaha. Hahahaha. Hahahaha

      Lain kali cari duit banyak2 beli seluar dalam sendiri dulu baru komen kat sini jangan ler nak beli seluar dalam bawa mak lagi malu..... Isk..... Isk..... Isk....

      Delete
    7. Cencaluk pun dah busuk....mcm kleptokrasi @ klepek...

      Delete
    8. Haha.... Hahaha..... Hahaha.... 8:55 janganler cam ni tak kick kata orang tak melawan macam mana aku nak luahkan banyak lagi ni, tak ada sparing rasanya macam lawang dengan patung cendana.

      Bila rasa nak kalah jer mula komun sepatah dua jer.... Woi...... Bangun ler ..... Rugi ler TUN bayar dedak mahal2 kalau ko en macam budak tadika cengeng ...... Isk...isk....isk.....

      Jangan malu jangan segan kita debat sampai petang pun tak apa aku free hari ni semalam aku dah bantai shooping dari johor sampai melaka dari aeon terbesar, ke ikea terbesar hinggalah ke JPO aku tak menipu ALLAH bagi aku rezeki so aku salur ler pada anak bini mana tahun ALLAH tambah rezeki aku.

      Kita memberi anak bini merasa.

      Jangan let buat malu kaum/puak pembangkan dengan komen budak2 kau ni alah .....lah...lah ... Malunalh tengok komen kau ni nak sorok muka kat mana pun aku tak tau ler aku rasa baik kau sorok muka kau belakang rambut palsu TUN HASMAH ..... Mana tau dia kasi koleksi limited edition dia boleh kau guna buat menyamar hahahaha ...... Hahahaha...... Hahahaha..... Sakit perut aku tengok ,kau. Banggang ni

      Delete
    9. seorang lagi hamba abdi MO1 dah turun..welcome cencaluk..seperti selalu jgn lupa ye..salak le bukit kerap2 mcm en suharli tu....cakap la tinggi2 sbb bila tanya bukti, habuk yg mari..

      EX umno JERAI

      Delete
  7. Kepada pimpinan pakatan harapan, perubahan pemikran perlu diterapkan kepada setiap rakyat malaysia.

    Apabila Tun kembali menyandang jawatan PM ini, beliau ingin menunjukkan bahawa jawatan beliau pegang kali ini hanya sementara, apa yg ingin beliau zahirkan adalah pemimpin wajib membela nasib rakyat, amanah, jujur, ikhlas, berintegriti, bermaruah dan bekerja keras.

    Jika perhatikan terdapat ramai calon yg sesuai,

    Pkr mungkin rafizi sesuai, wan azizah kedua, azmin dan anwar memang tak sesuai.

    Amanah juga ramai berkekelayakan untuk jadi pemimpin, begitu juga dalam PPBM.

    initipatinya adalah,

    kamu dipilih diberi kepercayaan dan bersumpah untuk berkhidmat demi rakyat, bukan menyamun menipu wang dan harta milik rakyat, yg dah dah ada rekod buruk masa lampau, lupakan aje lah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adehhhhh..... nak tunjuk cara memimpin bukan gitu lah derrrrr.... dia nak tunjuk cara nak jadi pe guasa yang berkuasa.... bila dah pakai cincin my precious mcm lord of the ring tu nanti baru hang tau apa yg dia mauuuu.... my mukrizzzz.... my mukrizzz... my mukrizzzz....

      Delete
    2. Kalau pilihan majoriti rakyat adalah mukhriz kenapa tidak? Adakah mukhriz mempunyai rekod buruk? Adakah mukhriz pernah menyamun dan menipu rakyat?

      Delete
    3. Nampak sangat kau ni budak tak habis ngaji.

      MUKRIZ bukan pencuriatau penyamun sebab dia dilahirkan atas dulan emas sudu bertahta berliar, tapi dia mendapat kontrak terus melalui bapanya ketika bapanya masih menjadi PM so di mana keadilan untuk orang lain sedangkan anaknya sudah cukup kaya tapi masih disuap oleh ayah ya. Menipu rakyat ya memang dia menipu rakyat berlagak ali. Sedangkan anak isterinya terdedah sana sini.

      Delete
  8. Peeeergh..

    Dedak meroyan teruk pagi ni. Itu tandanya pemilihan Tun M sbg bakal PM memang pemilihan yang tepat.

    Komen2 dedak semuanya tidak akan memberi apa-apa kesan kepada rakyat yang rata-ratanya telah menolak UmNo Najib.

    Hakikatnya ialah komen-komen dedak hanya memujuk hati sesama sendiri sahaja.

    Hanya masa dan tempoh yang kini memisahkan UmNo-Najib drpd kebinasaan. Tamat masa dan tamat tempoh itu, maka terjadilah ia.

    In shaa Allah ia tetap akan berlaku. 2018, kami datang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. John doh akal kau pun macam doh bantat, tak naik tak kembang tu ler jadinya.

      Aku confirm TUN minta tempoh 5 tahun bukan apa boleh baca permainan politik TUN ni dlm tempoh 5 tahu. Tun akan pastikan peralihan harta samunan 22 tahunnya akan kembali kepada keluarganya. Hanya yang bodoh jer yang percaya apa sahaja yang keluar dari mulut TUN. Aku jamin TUN hanya boneka sedangkan pemainnya adalah DAP ketana apa sebab tun akan pastikan PROKSINYA takut kepadamya sekali lagi. PROKSINYA kini sedang cuba melepaskan diri apabila TUN dan mulriz hilang kuasa tu yang menggila tun nak berkuasa.

      John doh jangan jadi john bodoh isk...isk mcm kena jer john bodoh...... :) permainan politik TUN senang dibaca sebab TUN tak pernah berubah cuma di mudah lupa dan tak ingat.

      Delete
    2. "Tun akan pastikan peralihan harta samunan 22 tahunnya akan kembali kepada keluarganya."

      Tunjuk dan berikan senarai samunan 22 tahun tu? Ada senarai atau fitnah?

      Delete
    3. "Tun akan pastikan peralihan harta samunan 22 tahunnya akan kembali kepada keluarganya."

      Ada masuk kes di mahkamah? Sudah ada kertas pertuduhan seperti DOJ tak?

      Delete
    4. "Tun akan pastikan peralihan harta samunan 22 tahunnya akan kembali kepada keluarganya."

      Ada dalam laporan media antarabangsa tak? Sepertimana mereka gelar najib CROOK! atau sekadar buku barry waine? Kah kah kah kah!!!!

      Delete
    5. Awat hang suruh aku senaraikan kau google jer lah selama ni pandai lak kau cari kesalahan kerajaan BN melalui mr google.

      Tapi apa salahnya aku bagi kau satu jer ni pencetus supaya otak kau berjalan sikit.

      TOLL

      Kenapa tol perlu diswastakan, kerana ianya untuk menyenangkan KRONI TUN, kalau TUN RAZAK mampu menyediakan dana pembinaan tol secara percuma mengapa harus TUN menswastakan pembinaan TOL.

      Tak lain tak bukan ianya adalah untuk mengenyangkan KRONI TUN secara langsung adalah untuk poket TUN sempai perjanjian TAMAT? Mana mungkin TUN bagi projek percuma tak kan tak ada masuk..... Ada pahan.

      Macam tul ler kenapa TUN harus ada kuasa untuk menyambung semula perjanjian yang ditamatkan oleh NAJIB, sambil mencengkam PROKSI yang sedang dilihat berpotensi melarikan HARTA SAMUNAN 22 tahun. FAHAM ...... Yang lai. Kau cari ler bagi jer kau fakta buat apa bukannya kau terima.

      Delete
    6. "Tun akan pastikan peralihan harta samunan 22 tahunnya akan kembali kepada keluarganya."

      umno najib src 42 juta tak tau, khairi 100 juta tak tau, pegawai zahid hamidi songlap duit tak tau, sharizat lembu dalam kondo tak tau,
      Mas Ermieyati berlinanangan air mata tak tau kes umrah, felda kena songlap siapa pula yg tahu?

      Delete
    7. 9.49, TOLL sudah diperkenalkan sejak zaman Tun Razak, slim river highway adalah satu contoh.

      Delete
    8. 9.49

      "Tak lain tak bukan ianya adalah untuk mengenyangkan KRONI TUN"

      Tujuan adalah menjana pendapatan untuk rakyat dan negara apa yg lebih penting zaman tun tiada pun rungutan dari majoriti rakyat kerana memberi kemudahan dan kesenangan tiada gst, hari ini nak top up toll pun ada gst.

      Delete
    9. 9.49

      "Macam tul ler kenapa TUN harus ada kuasa untuk menyambung semula perjanjian yang ditamatkan oleh NAJIB"

      Najib sambung konsesi tol utara selatan, betul atau tidak?

      Delete
    10. "HARTA SAMUNAN 22 tahun."

      Ada masuk kes di mahkamah? Sudah ada kertas pertuduhan seperti DOJ tak?

      Delete
    11. "Tak lain tak bukan ianya adalah untuk mengenyangkan KRONI TUN"

      Sila namakan siapa kroni Tun? Ada tak seperti kroni najib bernama jho jo yg memasukkan berbillion billion dalam akaun peribadi najib?

      Delete
    12. Cencaluk..
      Kau cakap bukan berdasarkan fakta..ko cuma cakap berdasarkan andaian..nothing..tin kosong..

      Delete
  9. asal cuti 3 hari je jalan jem. highway yang tolnya mahal hasil inisiatif tun supaya rakyat bayar bila guna jalan juga ikut jem. siap aje scan kad tol terus kereta jalan macam kura2, sekejap lagi berenti. susah sungguh hidup masa ni. kereta yang mahal2 dan mampu dimiliki oleh rakyat malaysia yang kebanyakannya terhimpit oleh masalah ekonomi menyebabkan lebuhraya jem teruk! yang mana fakta yang mana auta? rakyat makin susah hidupnya dan susah untuk dapatkan makanan tetapi mampu beli kereta yang menyesakkan jalan raya setiap kali ada cuti umum. ni cerita kos sara hidup yang mningkat atau kos gaya hidup yang sengaja ditempah? Allah sedang menguji rakyat malaysia dengan kehitaman hati kerana tidak reti bersyukur dengan rezeki dan nikmat yang Allah kurniakan. hampir semua benda asas mampu dimiliki berbanding 10-15 tahun lepas tapi tidak bersyukur, malah melampau-lampau menyalahkan pihak lain. inilah yang digelar kufur nikmat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hiway jammed.....bina hiway baru....xdelah semahal ecrl....xbegitu wahai cencaluk ???

      Delete
    2. Terbaik. Tu yang selalu susah sebab menafikan rezeki yang ALLAH dah betikan so AlLLaAH tari sikit demi sedikit

      Aku tak ada dengar rakyat susah nak makan tapi apa yang aku dengar stok iphone 7 dah habis kena tunggu, bilik hotel dah penuh walaupun vip suite, tikit wayang habis melainkan tikit cerita ahmad idham tayang kat astro first pun org tak nak...... Hahahah hahaha hahaha...

      Jangan ler menipu diri sendiri srbab kami tak tahu tapi ALLAH tahu , bila menipu maka balasannya jangan nak marah kalau rezekai kauorang ALLAH tarik bali, sebab kufur nikmat.

      Delete
    3. 8:51 betul tu bina ECRL memang ler mahal mana tak nya nak cover dari atas ke bawah MALAYSIA.

      Hahaha hahaha highway memang boleh dibina zaman NAJIB tanpa tol yang tingalan TUN semuanya masih bertol zaman najib rawang bypass free, tak lama lagi tengok lah nak ke kelantan, pahang an terengganu pun free siap duit minyak, duit makan dan duit shooping tak cam zaman TUN nak gi jalan kena siap duit TOL banyak2 sebab nak kayakan KRONI TUN.

      Zaman najib tengok ler lebuh AMJ dari melaka ke muar tak memerlukan tol banyak lagi lebuhraya yang menghubungkan sempadan negeri tak bertol.. Kan kan..... Kan hik.... Hik...

      Anom 8:51 apa rasa .... Ada rasa macam kena simbah dengan air taik tak muka kau tu......

      Delete
    4. anon 851. ECRL tu apa? mahal sgtkah? cuba google projek2 jalanraya dan terowong dasar laut di pulau pinang, yang mana lebih tak masuk akal? laluan berbasikalpun dah jutaan ringgit, itu tak mahal? aku tak yakin kau akan cuba memahami fakta sekarang kerana aku pasti hati perut kau dah tak makan nasihat. terpulanglah, sebab pilihan kau bukan semestinya pilihan jutaan pemilih di pru akan datang.

      Delete
    5. Aku tak dengar org susah??????pergilah bercampur dgn rakyat marhean dikaki lima.....beli keperluan dipasar malam......beli baju dan seluar bundle.....beli baju 3 helai 10hinggit....org bujang XCukup duit nk berkahwin.....penagih dadah bertambah.... masalah sosial meningkat.....ekonomi Melayu lebih teruk.... huhuhu

      Delete
    6. Wahai cencaluk....
      Ecrl xde tol????kalu kamu cekap sangat ekonomi....agak2 brape tambang ecrl nanti???? hehehe

      Delete
    7. Bina highway zaman Tun menjana pendapatan kepada rakyat, tol yg dikenakan tidak menyusahkan rakyat, hari ini sangat berbeza, kesempitan kehidupan hanya rakyat dibawah rasai, setiap hari mereka berjuang mencatu perbelanjaan harian, umno najib mana nak rasa semua ini kerana hasil pendapatan mereka menipu dan menyamun hak milik rakyat.

      Delete
    8. Cuba kau senaraikan TOL yang dibina dizaman najib dan hasil peninggalan TUN lain ler yang di selangor tu. Sekarang kita kira siapa yang menyebabkan rakyat susah adakah najib atau TUN siapa yang menandatangani perjanjian berat sebelah yang mana menguntungkan KRONI. TUN sehingga 7 keturunan perjanjian tak akan tamat kalau kerajaan najib sentiasa nak jaga kos rakyat. Siapa yang nak tanggung pampasan kepada KRONI TUN kalau bukan duit rakyat balik. Siapa yang kaya siapa yang susah siapa yang benar dan siapa dipersalahkan.

      Senang TUN CUCI TANGN selepas menyusahkan rakyat, alihkan kesalahan pada NAJIB sebelum ini pada TUN ABDULAH.

      Siapa yang mewah TUN dan KELUARGANYA anak cucu tak perlu TOL sebab ada jet persendirian ada kapalmlayar tu yang TUN tak pernah nak fikir kepayahan orang lain sebab dia tahu 7 keturunan dia akan hidup dalam dulang emas.

      TUN Pandai dalam mengalihkan kesalahan kepada orang lain peristiwa memali, OPS lalang, FOREX, PROTON, PERWAJA , pembunuha. Akauntan BBMB dan banyak lagi.

      Kepanap TUN tak pernah mendongak ke LANGIT DAN MENGAKUI ADA SEDIKIT KESALAHAN BELIAU DALAM SETIAP SKANDAL INI TIDAK BELIAU MENDAKWA BELIAU SUCI. NABI YANG ALLAH SAYANGI PUNTAK PERNAH MENGAKU BELIA SEMPURNA TAPI TUN MELANGKAUI SEGALA MAKHLU, DIDUNIA DAN DI LANGIT YANG BELIAU ADALAH SUCI DAN TIDAK BERSALAH

      HANYA KAUM ISRAEL SAHAJA YANG BERANI MENGAKUI MEREKA UMAT PILIHA. ALLAH SEBAB ITU MEREKA BERANI MELAWA ALLAH DALAM SATU KISAH. SELAIN DARIPADA SYAITAN YANG TUHAN CIPTAKAN DENGAN API.

      Delete
    9. "Siapa yang kaya siapa yang susah siapa yang benar dan siapa dipersalahkan."

      Macai, rakyat hidup susah ke 22 tahun zaman tun? Kalau rakyat hidup susah, kenapa rakyat beri 2/3 undi kepada Tun setiap kali PRU? selama 22 tahun rakyat beri undi 2/3 macai oiii !!!!

      Delete
    10. "Cuba kau senaraikan TOL yang dibina dizaman najib dan hasil peninggalan TUN "

      Tol zaman tak menyusahkan rakyat, bukti? rakyat beri 2/3 undi kepada Tun setiap kali PRU...selama 22 tahun rakyat beri undi 2/3 macai,najib plak hiway pan borneo entah bila nak siap, tiada penghujung atau najib menipu?

      Delete
    11. "Siapa yang nak tanggung pampasan kepada KRONI TUN kalau bukan duit rakyat balik."

      Sila namakan siapa kroni Tun? Ada tak seperti kroni najib bernama jho jo yg memasukkan berbillion billion dalam akaun peribadi najib?

      Delete
    12. "Siapa yang mewah TUN dan KELUARGANYA anak cucu tak perlu TOL "

      Mereka mewah berniaga halal, bayar cukai, zakat beri beribu ribu pekerjaan dan mereka tidak menyamun dan menyamun seperti umno najib.

      Errr, ada dak kes anak tun mencuri? Menyamun? Menipu? dan kertas pertuduhan seperti doj tu? Kenal riza aziz tak?

      Delete
    13. Anon 10:20 & 10:26 mentaliti kau memang cukup rendah. Kenapa rakyat berikan 2/3 kepada pemerintaha TUN celik sikit rakyat bukan berikan sokongan kepada TUN tapi rakyat berikan sokongan kepada UMNO parti keramat, yang selama ini TUN tunggangi.

      Kalau tak tak adalah istilah letak songkok pun BN boleh menang ini menunjukkan sokongan bukan pada perseoranga. Tapi pada PARTI.

      Kita lihat sahaja PRU 14 samaada sokonga. Untuk orang atau parti.

      Kita lihat samaada TUN dapat 2/3

      Mengenai kesusahan rakyat dulu segala maklumat TUN kunci rapi dan siapa melawan akan ISA lan jawabnya.

      Kini macai mcm kau bersuara lantang pun masih boleh gi KFC dan jalan2. Guna tol percuma rawang bypass bangga lagi berhenti tepi ambik gambar.

      Delete
    14. "TUN Pandai dalam mengalihkan kesalahan kepada orang lain peristiwa memali, OPS lalang, FOREX, PROTON, PERWAJA , pembunuha. Akauntan BBMB dan banyak lagi."

      Banyak lagi ada masuk kes ke mahkamah ke macai? RCI forex tu, ahli panel RCI plak kena saman....kena jawab depan hakim, kah kah kah kah

      Delete
    15. "kepada pemerintaha TUN celik sikit rakyat bukan berikan sokongan kepada TUN tapi rakyat berikan sokongan kepada UMNO parti keramat"

      Ak ahhh umno parti keramat, pemimpinnya masa tu bersih cekap amanah, rakyat buat penilaian, hidup kami amaaaaat bahagia....

      Hari ini umno keramat jadi ummo najib, dah masuk ICU, tunggu nak di talkinkan.

      Teringat kata2 najib masa nak tumbang pak lah, i go for it samalah dengan shahrir samad at all cost....kah kah kah kah

      Delete
    16. Kalau TUN JUJUR tak adalah kes anwar terjadi. Kemapa setelah memenjarakan anwar baru sekarang TUN mengaku yang kes anwar adalah konsperasi setelah dia canang satu dunia yang anwar melancap

      Delete
    17. Macai huruf besar tu, berterabur, ko nak cakap per?

      Delete
  10. tun tandinglah di langkawi. rekod tun di langkawi sangat besar. tun yang memberi idea membangunkan langkawi. harga tanah2 di langkawi naik mendadak hingga ratusan kali ganda adalah kerana idea tun. tun juga dikenali ramai oleh rakyat tempatan langkawi. siapa anak tempatan langkawi yang tak tahu bahawa ahli keluarga tun telah mengambil tanah2 strategik di pantai2 untuk membina kediaman dan tempat berehat mereka bila bercuti di langkawi. carian di google boleh menjawab kesangsian anda. cumanya, adakah tun membawa aura positif atau negatif di langkawi? try anda error beb! jangan orang langkawi kasi ajaq orang yang menyebabkan tanah mereka hilang sudah!!!

    ReplyDelete
  11. mari kita lihat, underdog atau over konfiden yang akan menang di putrajaya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. For Ur info....Tun sanggup bertanding dimana-mana....kamu risau ker???? hehehe

      Delete
    2. Kalau betul berani tak perlu ada pilihan tentukan satu tempat dan bertanding mcm anak jantan ini tiak nak kaji dulu baru nak namakan kawasan mana.

      Sajat pun berani beraksi walaupun dia tahu siapa dia.

      Ni TUN nak tengok dulu

      Ni bukan anak jantan tapi jantan tak ada telor.

      Jangan cakap berdegar2 tapi nak tentukan kawasan pun susah yang tempat yang confident menang baru nak tanding baik tak payah.

      Baik duduk atas sejadah dan tentukan mana tanah kubur yang nak diwasiatkan untuk ditanam kelak

      Delete
    3. Cencaluk ada minat pada sajat ker?

      Delete
    4. Ikut Tun nk bertanding kt mana2....nape cencaluk busuk susah hati....sibuk cerita kubur buat apa??? cencaluk busuk nak share kubur ngn Tun M ker????

      Delete
    5. Aku rasa baik kau nasihatkan TUN tu ingat kumur kata mari kerusi PM kata pergi hahaha.... Hahaha....aku bukan kau. Stok kunyit .

      Lain ler kau orang kejap sokong atun benci anwar sekarang ni boleh sekatil dengan anwar. Pelik .... Manusia dua ala. ni

      Delete
    6. "Lain ler kau orang kejap sokong atun benci anwar sekarang ni boleh sekatil dengan anwar. Pelik .... Manusia dua ala. ni"

      Maksud ko ada contradiction ker? Tak de la macai, kami ingin kan pemimpin yg ada moral, bermaruah, berintegriti, bersih cekap dan amanah,

      Bukan seperti anwar dan umno najib, ehhh betul ke altantuya kena bunuh sebab mengandungkan anak? Di letupkan kerana nak hapuskan dna?

      Delete
    7. Fitnah berleluasa junjung ler dosa kau di padang mahsyar untuk mencari najib memohon kemaafan. Pada aku aku tak fitnah sebab semua fakta dan bukti memang wujud cuma TUN yang cover dengan saman RCI untuk melewatkan pengedaran Laporan RCI FOREX.

      Kan aku dah kata tun tak berubah yang berubah hanya sokongan dia dati sokong Melayu kepada sokongan kepada KOMUNIS

      Delete
  12. Tun M kata kalau Pakatan Harapan menang PRU14 nanti dia nak jadi PM selama satu penggal sahaja ( PM sementara atau PM peralihan la konon2). Tapi boleh tak Tun M atau pimpinan Pakatan Harapan beri jaminan dari sekarang ( lagu baik sworn statement) iaitu pengganti Tun M nanti tidak akan mempunyai akhlak macam Anwar, tidak melanun macam Najib ( tapi belum di bukti kan lagi pun), tidak melantik orang Cina sebagai PM.
    Kalau itu terjadi, saya percaya antara jawapan Tun M nanti ialah.... saya tak tahu atau macamana nak buat... dah nak jadi macam tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. "saya tak tahu atau macamana nak buat... "

      22 tahun memerintah dan terbukti rakyat hidup aman damai, bahagia dan mereka tidak di tipu dan dirompak,

      Umno najib?

      umno najib src 42 juta tak tau, khairi 100 juta tak tau, pegawai zahid hamidi songlap duit tak tau, sharizat lembu dalam kondo tak tau,
      Mas Ermieyati berlinanangan air mata tak tau kes umrah, felda kena songlap siapa pula yg tahu?

      Delete
    2. Selkurang2 nya kes felda ada gak yang bongkar dan berani buat report polis tak macam zaman tun hilang duit bank negara pun 30 tahun sorok bawah karpet tak berani nak umumkan.

      Sekurang2 nya kita nampak dan sedar ada skandal dan boleh di benteras tak mcm kes perwaja tak selesai sampai sekarang ramai jadi kambing hitam untuk memutup kecelaan dan jenayah TUN ada yang sampai mati nama mereka tidak dibersihkan.

      Siapa nak tanggung semua itu. TUN Bersedialah kamu untuk menjadi manusia yang muflis diakhirat kelak kerana setiap amalan kamu hanya akan menjadi amalan orang yang kamu aniaya. Sehingga semua dosa kamu kepada semua mangsa kamu selesai barulah amalan kamu milik kamu.

      Jangan hanya ingat dunia sahaja ingat juga akhirat. Kita tak akan hidup mengukur bumi satu hari nanti kita di telan bumi.

      Masa itu tak seorang boleh kita dedak untuk membantu kita semuanya hanyalah berkisar diri kita sendiri

      Delete
    3. "Selkurang2 nya kes felda ada gak yang bongkar dan berani buat report polis tak macam zaman tun hilang duit bank negara pun 30 tahun sorok bawah karpet tak berani nak umumkan."

      Drama felda dah start ke blum? Betul ke nak bersiaran di tb 3
      suku?

      Knepa plak ahli panel rci forex kena saman dan jumpa hakim? Kenapa haritu depa soal, hari ni depa plak kena soal depan hakim plak?

      Delete
    4. "Siapa nak tanggung semua itu. TUN Bersedialah kamu untuk menjadi manusia yang muflis diakhirat"

      Ayuh macai, ko juga harus bersedia menjadi manusia muflis di akhirat.

      Delete
    5. "Jangan hanya ingat dunia sahaja ingat juga akhirat. Kita tak akan hidup mengukur bumi satu hari nanti kita di telan bumi."

      Ko mungkin boleh ucap bertaubat dengan Allah, tetapi fitnah yg ko tabur semata mata habuan sementara dunia akan di tuntut oleh manusia yg di akhirat.

      Delete
    6. "Sekurang2 nya kita nampak dan sedar ada skandal dan boleh di benteras tak mcm kes perwaja tak selesai sampai sekarang ramai jadi kambing hitam untuk memutup kecelaan dan jenayah TUN ada yang sampai mati nama mereka tidak dibersihkan."

      Kenapa takder kes di mahkamah zaman umno najib ni?

      Delete
    7. "Masa itu tak seorang boleh kita dedak untuk membantu kita semuanya hanyalah berkisar diri kita sendiri"

      Kenapa takut bersumpah macai?

      Delete
    8. Nampak sangat kau ni ketinggalan bas aku dah bersumpah lillahitaalah aku tak menerima apa2 dedak, habuan atau ganjaran semua aku buat atas niat untuk anak cucu aku.

      Sekarang jika kau dan kluangman berani bersumpah lah jangan hanya tahu mengutuk aku tak minat dengan politik tapi jika ianya melibatkan masa depan anak cucu aku aku akan pertahankan.

      Aku tak fitnah tapi kenapa tun sensiri tidak menafikan segalanya hanya tak tahu tak ingat dan sebagainya kenapa tak bersumpah tidak terlubat denga. Apa sahaj tomaha . Malahan semakinrancak untuk melambatkan perbicaraan dan penerbitan buku laporan RCI FOREX dengan menyaman pula

      Delete
    9. "Nampak sangat kau ni ketinggalan bas aku dah bersumpah lillahitaalah aku tak menerima apa2 dedak, habuan atau ganjaran semua aku buat atas niat untuk anak cucu aku."

      Aku juga bersumpah dengan nama Allah SWT lillahitaAlla tidak ada menerima ganjaran dan habuan dari mana2 pihak (perbetulkan jika tidak tepat)

      "Sekarang jika kau dan kluangman berani bersumpah lah jangan hanya tahu mengutuk aku tak minat dengan politik tapi jika ianya melibatkan masa depan anak cucu aku aku akan pertahankan."

      Sekarang dan hari ini Allah menjadi saksi perbuatan dan tulisan masing2, hati ini tenang macai.

      "Aku tak fitnah tapi kenapa tun sensiri tidak menafikan segalanya hanya tak tahu tak ingat dan sebagainya kenapa tak bersumpah tidak terlubat denga. Apa sahaj tomaha...."

      Apa penafian yg perlu Tun lakukan? Beliau bukan maksum, ada cacat celanya, tetapi beliau tidak menipu,mencuri dan menyamun wang, harta milik rakyat seperti umno najib lakukan, kesan dan menanggung akibat adalah rakyat! Macai!

      Kenapa perlu takut jika tidak melakukan kesalahan? Berani berkata benar di tuntut oleh agama!

      Delete
  13. Untuk menamakan siapa PM kerajaan PH sudah tentu kita tidak perlu pendapat atau restu dari regim parti najib atau regim parti hadi.

    Sudah tentu atas konsensus selepas saling menegur dan mempertimbangkanbya semula, proses biasa.

    Apabila dinamakan Tun sebagai PM semula dan mndapat pelbagai kritikan dari umno, itu adalah salah sau tanda umno sedang kalut dan penamaan tersebut adalah tepat lagi mengerunkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kluangman apa lagi aku dah cabar kau bersumpah kau bukan macai makan dedak ada berani ker... ?

      Kalau kau tak nak jugak bersumpah lillahitaallah bermakna kau tak ada maruah diri baik kau bungkus jer blog kau ni aku memang suka melepak blog kau ini tapi kalau benda kecik pun kau tak boleh buat, jangan sebut lagi perjuangan untuk bangsa dan negara.

      Sila meninggal .....

      Delete
    2. Macai 11.12

      "Nampak sangat kau ni ketinggalan bas aku dah bersumpah lillahitaalah aku tak menerima apa2 dedak, habuan atau ganjaran semua aku buat atas niat untuk anak cucu aku."

      Aku juga bersumpah dengan nama Allah SWT lillahitaAlla tidak ada menerima ganjaran dan habuan dari mana2 pihak (perbetulkan jika tidak tepat)

      "Sekarang jika kau dan kluangman berani bersumpah lah jangan hanya tahu mengutuk aku tak minat dengan politik tapi jika ianya melibatkan masa depan anak cucu aku aku akan pertahankan."

      Sekarang dan hari ini Allah menjadi saksi perbuatan dan tulisan masing2, hati ini tenang macai.

      "Aku tak fitnah tapi kenapa tun sensiri tidak menafikan segalanya hanya tak tahu tak ingat dan sebagainya kenapa tak bersumpah tidak terlubat denga. Apa sahaj tomaha...."

      Apa penafian yg perlu Tun lakukan? Beliau bukan maksum, ada cacat celanya, tetapi beliau tidak menipu,mencuri dan menyamun wang, harta milik rakyat seperti umno najib lakukan, kesan dan menanggung akibat adalah rakyat! Macai!

      Kenapa perlu takut jika tidak melakukan kesalahan? Berani berkata benar di tuntut oleh agama!

      Delete
  14. KALUT PULAK DAH SI KALUT MELAUT NI..
    NAMA TUN DISEBUT BOBOI YG PLING TERKINJA
    TOKONG PULAK KETAWA BONYI MCM BABI
    1 JARI KAKI BROO LEKAT BOBOI PUNYA MUKA...


    KIKIKIKIKIKI... BERAMBOSSSS SJA....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sape kalut????Najib kuat lagi...jgn peduli Tun....dia tak kuat pun.....jgn terlepas tanah Felda dh Ler.......

      Delete
  15. Aku hairan kenapa pendedaks UMNO asyik hentam Tun setiap masa dan ketika.....dia bukan kuat pun....lontar kaca tak pecah....pergilah hentam parti lain pulok....

    ReplyDelete
  16. Ngapa sunyi blog ji dah tak rancak mcm tadi.

    Kluang man dan anon yang banyak cakap tu bila lagi nak bersumpah

    "LILLAHITALLAH" cepat bro

    Tunjukkan kau ada telor
    Mana kejantanan kau semua
    Jangan nak lari ......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cencaluk busuk dah mental.....XCukup dedakkkssss kottt

      Delete
    2. SAH satu macai pendedaks dah dikesan. Jangan lari dari tajuk bersumpah jika berani dan benar

      Delete
    3. Macai 11.16 & 11.24, sudah lakukan, sila lihat 11.24 pm

      Delete
    4. Aku sokong Najib....sebab dia bersumpah duit tak masuk akaun... hehehe

      Delete
    5. Macai 11.16 & 11.24,

      "Nampak sangat kau ni ketinggalan bas aku dah bersumpah lillahitaalah aku tak menerima apa2 dedak, habuan atau ganjaran semua aku buat atas niat untuk anak cucu aku."

      Aku juga bersumpah dengan nama Allah SWT lillahitaAlla tidak ada menerima ganjaran dan habuan dari mana2 pihak (perbetulkan jika tidak tepat)

      "Sekarang jika kau dan kluangman berani bersumpah lah jangan hanya tahu mengutuk aku tak minat dengan politik tapi jika ianya melibatkan masa depan anak cucu aku aku akan pertahankan."

      Sekarang dan hari ini Allah menjadi saksi perbuatan dan tulisan masing2, hati ini tenang macai.

      "Aku tak fitnah tapi kenapa tun sensiri tidak menafikan segalanya hanya tak tahu tak ingat dan sebagainya kenapa tak bersumpah tidak terlubat denga. Apa sahaj tomaha...."

      Apa penafian yg perlu Tun lakukan? Beliau bukan maksum, ada cacat celanya, tetapi beliau tidak menipu,mencuri dan menyamun wang, harta milik rakyat seperti umno najib lakukan, kesan dan menanggung akibat adalah rakyat! Macai!

      Kenapa perlu takut jika tidak melakukan kesalahan? Berani berkata benar di tuntut oleh agama!

      Delete
  17. apa pun komen, tanggunglah kesalahan fitnah.
    undi tetap rahsia.
    istiqamah dlm perjuangan
    aamiin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku istiqamah bila ada duit.... perjuangan poket.....gunakan agama pun xpe.... hehehe

      Delete
  18. Rajin2lah membaca.... baru terang hati tu.... http://sejarahmelayu.blogspot.my/2017/12/fitnah-pembangkang-negara-akan-bangkrap.html?m=1

    ReplyDelete
  19. Maskopi asyik copypaste...... huhuhu

    ReplyDelete
  20. Sah pendedak dah meroyan habis.. Buang tabiat di hujung masa tu.

    2018 / 1439H adalah tahun di mana kebathilan itu akan lenyap, in shaa Allah.

    Para pendokong kebathilan sudah semakin cemas kerana di dlm hati kecil depa, depa tau masa depa dah nak habis sangat dah.

    Berbeza dengan para pendokong kebenaran yang kelihatan amat teruja dgn tahun 2018, tahun di mana mandat kumpulan penyamun akan tamat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana SUMPAH kau JD yg kau tidak menerima upah atau dedak dr sesiapa?

      Delete
  21. "Nampak sangat kau ni ketinggalan bas aku dah bersumpah lillahitaalah aku tak menerima apa2 dedak, habuan atau ganjaran semua aku buat atas niat untuk anak cucu aku."

    Aku juga bersumpah dengan nama Allah SWT lillahitaAlla tidak ada menerima ganjaran dan habuan dari mana2 pihak (perbetulkan jika tidak tepat)

    "Sekarang jika kau dan kluangman berani bersumpah lah jangan hanya tahu mengutuk aku tak minat dengan politik tapi jika ianya melibatkan masa depan anak cucu aku aku akan pertahankan."

    Sekarang dan hari ini Allah menjadi saksi perbuatan dan tulisan masing2, hati ini tenang macai.

    "Aku tak fitnah tapi kenapa tun sensiri tidak menafikan segalanya hanya tak tahu tak ingat dan sebagainya kenapa tak bersumpah tidak terlubat denga. Apa sahaj tomaha...."

    Apa penafian yg perlu Tun lakukan? Beliau bukan maksum, ada cacat celanya, tetapi beliau tidak menipu,mencuri dan menyamun wang, harta milik rakyat seperti umno najib lakukan, kesan dan menanggung akibat adalah rakyat! Macai!

    Kenapa perlu takut jika tidak melakukan kesalahan? Berani berkata benar di tuntut oleh agama!

    ReplyDelete
  22. Kalau tak tahu apa yg berlaku di luxembourgh....pencacai jgn nak tunjuk bagus sangat.
    Rahsia2 negara bukan ada di stall kaki lima.
    John doe....depa ni bengong,tu saja! Yg lawak depa boleh cakap duit hilang 30 bil zaman Tun,kes sorok bawah karpet!Hahaha
    Tulis menjela2,org lain tak tahu. Dia je yg hebat!

    ReplyDelete
    Replies
    1. masrope cencalok busik semua tu puak jasa, slow learners berhinggus lagi..
      Woi Prooat Zakarshit,hantar yg berkaliber sikit..tak hado thrill nak kasik hadik pun. Dangkal sgt hujah depa ni,not worth the effort.Phuii! Caiterompah Taek Melayu corot

      Delete
    2. Amacam kau bagus sangat tak dapat jawab nak nangis mula ejek, maki hamun dan perkecilkan orang lain kau tu yang bengong semua bukti depan mata cuma kaum pembanggang ni jer yg buta, tuli dan bodoh.

      Tu ler bahana makan hasil haram yang dirembat dari rakyat selama 22 tahun.

      Nak kat bijak jawab mcam budak tadika, fakta tak ada auta jer lebih asyik copy & peast jer komen orang edit sana sini sikit dah nak tunjuk pandai blah lah pembanggang semua balik gi mengaji dengan mukriz cam mana nak nyorok dlm kain isteri kalau dah bodoh sangat

      Delete