Thursday, June 21, 2018

PEMIMPIN AMAL POLITIK BIAWAK..

Lidah bercabang. .

Pernah kah biawak dijemput masuk rumah.. 
Biawak yang masuk ke rumah tanpa dijemput,  biasanya senyap² datang sendiri,  menyelinap,  tiba² muncul depan tuan rumah. . 

Kalau tetamu diundang atau disenangi kehadirannya,  awal² lagi tetamu ditunggu depan rumah,  depan pintu dengan senyuman yang paling manis.. Berpelukan salam tangan digenggam erat dan lama. 

Bila balik pun,  dihantar dengan senyum dan mesra,  selfi,  muat di fb,  twitter,  instagram... 

Kalau tetamu adalah biawak,  ada ke semua itu. 

11 comments:

  1. Kawan jawa indonesia ada mkn biawak.rasa sedap mcm aym tapi lain sikit rasanya. Digoreng dgn tepung pun enak. Gurih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia ikot style mentor dia berpolitik.

      Nk jdk hero terburu2 pi jmp Agong. Lepas kena hentam kaw2, twist pergi atas kebenaran pm.

      Delete
  2. 1MDB: Cakap Najib ditolak mentah-mentah Mahathir, Kit Siang

    21 Jun 2018, 4:40 petang (Dikemaskini 21 Jun 2018, 4:48 petang)

    A A
    Tun Dr Mahathir Mohamad dan Lim Kit Siang sama-sama enggan mempercayai kenyataan dibuat bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak bahawa beliau tidak tahu-menahu bagaimana wang 1MDB boleh berada dalam akaun peribadinya.

    Menyifatkan keadaan itu sebagai mustahil, Dr Mahathir berkata, tandatangan Najib sentiasa diperlukan pada semua dokumen untuk sebarang urusan melibatkan 1MDB.

    "Siapa yang mahu percaya dia (Najib) tidak tahu apa-apa apabila dia menurunkan tandatangan (atas namanya)?

    "Semua urusan keluar masuk wang untuk pinjaman RM42 bilion, semuanya (menggunakan) tandatangannya.

    "Jika dia memang tidak tahu-menahu, maknanya dia tidak faham apa makna tandatangan," kata Dr Mahathir.

    Perdana menteri memberitahu Malay Mail, sangat tidak masuk akal untuk seseorang itu menolak untuk dimaklumkan mengenai sesuatu transaksi apabila dia sendiri yang mengarahkan dana bernilai RM2 bilion dimasukkan ke akaun persendiriannya.

    "Ini semua tidak mungkin. Kerana (jika sebagai pengerusi 1MDB) saya perlu tandatangan untuk menggunakan wang itu. Untuk mengguna wang berkenaan, saya perlu keluarkan cek.

    "Najib sentiasa menyangka akyat semuanya bodoh," katanya.

    Dokumen buktikan sebaliknya

    Dr Mahathir berkata demikian sebagai mengulas kenyataan Najib yang disiarkan Reuters semalam. Melalui temu bual bersama agensi berita asing berkenaan, Najib mendakwa tidak tahu wang 1MDB - termasuk RM2.6 bilion - disalurkan ke akaun peribadinya.

    Bekas perdana menteri itu - yang menafikan sebarang salah laku - juga mendakwa wang berkenaan adalah derma daripada keluarga kerabat diraja Arab Saudi, tetapi Jabatan Kehakiman (DOJ) Amerika Syarikat percaya bahawa wang tersebut sebenarnya dari kantung 1MDB.

    ReplyDelete
  3. Awas.
    Varanus Komodoensis.
    Species biawak yg paling besar.
    Terdapat sekitar kepulauan Java.
    Kepalanya bergeleng2,mata terkebil2 tekejip2 apabila sedang menipu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salah tu.. bukan Varanus tapi ZahidAnus. Hanya bole didapati di sekitar gagasan dUMNO saja..

      Delete
  4. KD, kau maksudkan biawak yg mulut busuk gila PC dan semua perkara nak dedahkan kpd umum tanpa pikirkan risiko kpd pendedahan tu?

    Aku ingatkan biawak mulut busuk ni cerdik sangat sbb accountant, rupanya bodoo mcm kaldai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg bidoo mcm keldai najib...rompak 1 mdb ingat orang tak tahu....bila lobang dah pecah lingkup umno..

      Delete
  5. Najib u turn selepas dihentam oleh Tun M

    Najib nafi salahkan lembaga pengarah 1MDB

    21 Jun 2018, 9:52 malam (Dikemaskini 21 Jun 2018, 9:55 malam)

    Datuk Seri Najib Razak hari ini menafikan beliau meletakkan kesalahan kepada anggota lembaga pengarah 1MDB atas skandal yang menimpa 1MDB.

    Merujuk kepada temu bual bersama Reuters yang disiarkan semalam bekas perdana menteri itu berkata, lembaga pengarah 1MDB mempunyai tugas dan tanggungjawab menasihati beliau mengenai perjalanan firma pelaburan milik penuh kerajaan itu.

    "Beliau tidak pernah pada bila-bila masa sepanjang temu bual tersebut ada menyebut lembaga 1MDB perlu dipersalahkan atas apa yang berlaku.

    "Najib akan membuat penjelasan lanjut mengenai hal ini pada masa yang sesuai," kata seorang jurucakap Najib dalam satu kenyataan hari ini.

    Dalam temu bual eksklusif bersama agensi berita Reuters, Najib ditanya sama ada beliau berpendapat lembaga pengarah 1MDB wajar dipersalahkan atas masalah yang melanda syarikat terbabit

    ReplyDelete
  6. Sapa jemput sapa...
    Tanya la tUrn m jawapan nya..
    Kenapa kita islam nk tuduh islam lain sbg binatang tanpa kepastian apa yg benar..?
    Kan lebih baik kita sbg islam tidak kata apa2

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1044, ikut ko,islam dh set mode auto. Wajib ketat ,dan tk perlu cari kebenaran atau penyelesaian apa2.
      Umat perlu blur, diam sj. Apa2 pun , biar Ustat atau Bomoh sj sj komen.

      Banyak cantek ko punya sistem? Dh mcm sistem katolik kuno lah pulak.
      Ko islam kah?

      Delete
    2. Kesian kat macai. Kalah hujah, mula meraban pasal Islam. Kununnya tak boleh tuduh org Islam lain. Yg mungkar kena diamkan. Undang2 Islam apa yg ko pakai? Buat sendiri bawah pokok ceri? Bodosssssss

      Delete