Thursday, July 31, 2014

Si Tong Ngong Berpandir...

Di hari dan bulan yang baik ini kita sarankan Anwar dan Hadi saling bermaaf-maafan di atas tindakan bodoh masing-masing lebih-lebih lagi melibatkan kesan kepentingan politik  matlamat merampas Putrajaya mungkin gagal jika tidak dibendung sekarang.

Adalah tidak sesuai sekadar jawatan MB menjadi punca keretakan sedangkan jika mahu bergasak pun biarlah jawatan itu berbaloi. Lagipun dengan perkembangan terbaru harapan Anwar untuk menjadi PM semakin kabur dan ini membuka peluang sepenuhnya kepada Hadi kecuali DAP meletakan calon Melayu sebagai boneka PM.


Le me put it another way. PKR is the driver and DAP the co-pilot. PAS is merely a passenger. So if PAS does not like the direction Pakatan Rakyat is going then just get off the bus.

As Anwar Ibrahim said, Pakatan Rakyat works on consensus. And if PKR and DAP vote one way but PAS votes the other way then no consensus can be reached. A consensus means all three must vote in concert. Hence to be able to reach this consensus PAS must vote according to how PKR and DAP wishes them to vote. If not then PAS will not be seen as a team player and therefore might as well get out of Pakatan Rakyat.

- Malaysia Today


Kebocoran whatsaap Dr Zuhdi bukanlah perkara pokok dan boleh dilupakan kerana Dr Zuhdi sendiri tidak terdiri dari kumpulan yang mahu PAS keluar dari Pakatan, lebih kepada salah taipan dan ditafsirkan berdasarkan cebisan print screen sedangkan jika dibuat kajian keseluruhannya langsung tidak membayangkan apa-apa rancangan tersebut.

Ugutan dan amaran keras pemimpin kanan DAP dan PKR kepada PAS  lebih kepada nasihat dalaman dan saling mengingati sebagai amalan sihat dan kesuburan budaya demokrasi yang telah lama mereka amalkan. 

Dan paling penting, ini hanya merupakan perselisihan pendapat yang biasa kerana salah
komunikasi tetapi telah dipetik digembar gemburkan oleh perkakas umno dan utusan malaysia yang memang merancang untuk merosakkan reputasi pakatan dan Anwar.(?)

Langkah yang paling tepat ialah Anwar wajar saman sesiapa sahaja yang mengulang saolan kenapa Khalid Ibrahim perlu ditukar dengan wan azizah.

Kesimpulannya - Anwar dizalimi.

15 comments:

  1. Replies
    1. Tidak.....selama ni yg sentiasa di zalimi adalah Anuar,Wan Azizah dan Nurul IZZAH. Yang Menzalimi nyeee dh Tentuuuuu lh UUUUUMMMMMMNNNNNNOOOOOO............

      Delete
    2. Anuwar.. Kalau langgar batu pun akan cakap 'Umno' yg letak batu tu.. sekali dgn batu tu pun batu 'umno'.. Kalau SALAH mesti 'Umno'.. 'Utusan... Sama jugak macam M.a.c.a.i ( Mengikut Apasaja Cakap Anuwar Ibrahim)

      Delete
  2. Anwar dizalimi sebagaimana Israel dizalimi oleh Palestin. Kan ke bahalol namanya.

    ReplyDelete
  3. Aku rasa Kluang Diamond ni Cina DAPig la....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang pun. Penyokong tegar Anjing dan Babi aka Dogs And Pigs. Silap2 Red Bastard Army.

      Delete
  4. Buang masa saja dengan semua mangkok hayun ini , bukan depa peduli pun rakyat mampos ka ok ka , orang lain tengah susah payah dengan hal keselamatan , hal nak nak tambah pendapatan , hal air makin kurang rakyat nak kena kandak angkut air d.l.l depa dok sebok dengan nak jaga perut , kontrol power , kepala butuh dl.l. musibat ahli politik Malaysia majoriti tak berkualiti.

    ReplyDelete
  5. Diulangi, perangai kluang adalah haiwan perosak. Belumpun pekebun tuai buah, kluang jahanam akan tibai dulu... Marah? Memang kluang binatang perosak! Check wikipedia @ google tengok...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kluang berbeza dengan keluang. sama jugak berwang lain daripada beruang. lubang pun ada eza sebab tu ada yang seleranya songsang.

      Delete
  6. Idea kluang macam keluang patah sayap.

    ReplyDelete
  7. Sdr sekelian,
    Sara rasa tulisan Kluang di atas adalah satu sindiran pada yang tertentu.Siapa makan cili akan terasa pedasnya.

    ReplyDelete
  8. sindiran sinis pun tak faham lagi kluang dengan keluang pun tak tau beza baik berenti jadi orang melayu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ramai sgt dh nama je melayu tapi... Tah lah aku pun tak tahu apa nk kata... Betul la mmg mcm sial lebih sial dari sial... Mmg byk2 bangsa dlm dunia nampak mcm melayulah yg plang cepat lupa diri ...baru pandai sikit jasa org dulu2 langsung tak ada nilai sampai yg nak mengaku melayu pun malu... Mmg sial lebih sial dari yg mmg betul2 sial
      Tak tahu lah mna silapnya sayang seribu kali sayang
      Yg jual maruah melayu adalah org melayu sendiri

      Delete
  9. Kluangdiamond. You must be a real political fucker.

    ReplyDelete
  10. Aku suka baca tulisan kluangman.. Ori n penuh sindiran. Bg yg xfaham, xpe.. Mungkin sel sel otak xbrhubung sgt lg..

    ReplyDelete

PM SELEBRITI

Setakat ini apa berita yang ada nilai ekonomi dari Anwar...