Thursday, January 1, 2015

Doakan Kebebasan Anwar 2015

Begitulah sikap yang wajar kita tunjukkan jika dalam masa yang sama kita diminta doakan dan bercakap yang baik-baik belaka untuk Najib oleh para penyokongnya yang budiman dan bijak-bijak belaka.

Adalah salah mengkritik Najib kalau sekadar persepsi tanpa bukti atau andaian - itu fitnah. 
Kalaupun fakta - jangan persoalkan, tutup mulut - jangan kritik, jangan bagi pendapat.

Oleh itu method yang sama perlu digunapakai untuk semua pemimpin..

Doakan kebebasan Anwar.. Usaha membebaskannya secara diplomasi di peringkat antarabangsa  sedang dilakukan..

Berbaiksangka dengan Lim Guan Eng...dia tak ada jentik pun telor kalian

Muliakan Lim Kit Siang....dia juga turut membangunkan negara tanpa rasis

Ziarahlah kubur Karpal Singh..penentang hudud tegar.

Bagaimana sikap pemimpin dengan rakyat.....kategori pembohong atau penipu. atau mereka memang jadi pemimpin yang cukup bermaruah dan amanah.

Banjir besar dan ribut taufan yang melanda adalah kejadian alam sebagai satu tanda peringatan secara langsung dari Penciptanya.
Masihkah perlu dapatkan pandangan dan nasihat dari Obama !!


4 comments:

  1. Apa yang hang merepek ini KD ,macam mana hang nak penyokong tegar dua-dua pihak nak puji musoh punya pemimpin mesti depa tak mau kecuali yang bodoh macam hang , yang atas pagar pun tak kebuloq nak ikut cakap hang macam tak berapa nak betui cara pikiaq , Kalau masing-masing penyokong tegar boleh buat macam di US dan australia lepas pilihan raya semua baik buat kerja masingx2 tak main politik bodoh dah lama Malaysia tak kalut macam ini , hang ni lebih baik aku pikiaq pi tulis kitab pekeras yang mana yang tak boleh keras , geng lebai suka bab ini boleh buat duit ooo... wasalam.

    ReplyDelete
  2. cakap macam perli. tak pernah nampak pembangang puji najib, malainkan hari demi hari dok himpun hikayat kutukan. kalau hang nak marah fasal orang kutuk hang berkaitan komen terhadap najib, hang patut buka buku fasal pemimpin pembangang yang tak ada buat kerja melainkan cari salah kerajaan. ramai orang akan hormat kepada pemimpin yang buat kerja tetapi pembangang hormat pada pemimpin yang tak buat kerja hanya dok cari salah orang. bukan susah cari salah orang. kalau depa ni jadi pm belum tentu lagi pandai buat kerja. macam mana pun otak ketegaq macam hang tak kan dapat apa dah melainkan nampak salah orang.

    ReplyDelete
  3. Aku percaya hanya anwar saja yang dapat menyelesaikan masalah banjir

    ReplyDelete
  4. apabila kita tidak mahu terima pandangan pihak lain walaupun musuh...bagaimana kita mahu harapkan pihak lain untuk mendengar pandangan kita..

    nilai isi ucapan bukan nilai siapa yang mengucapkannya..

    ReplyDelete