Saturday, December 20, 2014

Menyokong Perkasa bukan satu dosa....

Tindakan ahli perkasa mengoyak banner hari natal di ibupejabat DAP perak mengundang
pelbagai reaksi...

tindakan berasaskan bantahan ke atas lim guan eng yg mengumumkan penggunaan nama "Allah" bebas dan dibenarkan penggunaannya di pulau pinang. lim guan eng sengaja mengambil kesempatan untuk meningkatkan undi walaupun tahu itu merupakan satu provokasi jahat.

kerana pulut santan binasa..itulah respon spontan awal dari ahli perkasa atau secara kebetulan dia ahli perkasa.
Insiden di atas adalah satu contoh bagaimana tindakan yang di ambil adalah lebih terdorong kepada kelemahan pengurusan pihak berkuasa tangani sesuatu isu dengan cepat dan berkesan.


mempertikaikan ahli perkasa ..should not taken law in their own hands...juga tidak wajar kerana lim guan eng sendiri yang memulakan sesuatu yang tidak menghormati mahkamah dan keputusan majlis fatwa.

menanti dan mengharapkan pihak berkuasa yang lemah dan lembek..tindakan "mendahului" ahli perkasa tersebut tiada pilihan melainkan disokong. Adakah ia satu dosa..
Di mana pihak yang sepatutnya  ???

dakwaan unislamic dari sesetengah pihak oleh orang Islam sendiri bukan sesuatu
yang tepat...lebih-lebih lagi mereka sendiri tidak pernah pun menunjukkan jiwa Islam sebelum ini.

2 comments:

  1. negara ini masih ada perlembagaan ke? kalau ada nape tak dipatuhi kuatkuasakan hingga teruk sangat orang melayu dan islam sampai begini jadinya..

    ReplyDelete
  2. HEBAT SANGAT KAH CINA BABI SEKOR NI.
    MELAYU MASIH LAGI BOLIH BERSABAR..... HARAP HARAP DIA JANGAN TERLALU OVER.

    ReplyDelete

SATUS QM TERKINI

  Sejak Disember 2023 agak kecoh di medsos dan berlarutan hingga sekarang. Masing masing yang peka berkenaan perkembangan QM mungkin tidak p...