Tuesday, October 4, 2016

Ada Yang Tercuit Walau Sekadar Sebutan...



PPBM yang lebih mesra disebut BERSATU di kalangan ahli dan penyokongnya turut dimuliakan dengan gelaran parti bunga oleh penyokong Najib dikatakan berkemungkinan dibatalkan ROS atas gundah gulana pihak atasan.

Singkatan BERSATU telah dilarang oleh pihak ROS tetapi setakat mana sahnya kuasa larangan tersebut?

Lagipun singkatan tersebut lebih kepada sebutan dari pihak penyokong amnya dan bukan disebut dan diguna secara rasmi oleh Presiden, Jawatankuasa dan Pengurusannya.

Elok ROS meng adakan undang undang dan peratoran supaya mana mana pihak,  kumpulan atau individu yang menyebut BERSATU boleh didakwa dan jika sabit, penjara tidak melebihi dua tahun dan denda tidak melebihi limapuluh ribu ringgit.

Sekurang kurangnya denda ini boleh digunakan untuk meringankan beban hutang negara.

Satu berita yang tidak diketahui setakat mana benar dan seriusnya. Tetapi kalau tiada monyet masakan pokok bergoyang.

Apakah monyet ini sudah gabra dan goyang sekadar aura sebutan ??
Atau apakah jumlah angka yang menyertai BERSATU membuatkan mereka goyang...

4 comments:

  1. Nak goyang macam mana kalau satu cawangan pun tak ujud lagi? Kata ahli berjuta. Habis borang dibeli. Kot2 sama pulak cite macam tandatangan palsu deklarasi rakyat.....tak ke haru. Kahkahkahkah....

    Walk the talk. Buktikan dulu kehebatan parti cap bunga ciptaan bekas diktator Malaysia tu. Kompang tak ke mana donkey oiii...

    ReplyDelete
  2. Blog ni dah jadi one way..Bacha dan terus lupa..

    ReplyDelete
  3. Salam. Sekurang kurangnya pemilik blog ini berani meluahkan apa yang dirasakan ada kerosakan telah terjadi dan berani untuk diketengahkan. Yang mengomen tu ada ke blog sendiri?

    ReplyDelete
  4. Salam. Sekurang kurangnya pemilik blog ini berani meluahkan apa yang dirasakan ada kerosakan telah terjadi dan berani untuk diketengahkan. Yang mengomen tu ada ke blog sendiri?

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...