Google+ Followers

Tuesday, December 29, 2009

Siapa yang campurtangan keputusan mahkamah..



KOTA BHARU 29 Dis. — Bapa mertua Dr. Rosli Allani Abdul Kadir menganggap bekas Ketua Penerangan Pemuda Pas Kelantan itu telah melarikan anaknya dan beliau akan berusaha mencari mereka.

Wajarkah bapa mertua campur tangan selepas mahkamah menjatuhkan hukuman, bukankah anaknya sudah cukup matang untuk membuat keputusan sendiri tanpa campurtangan bapanya.

Friday, December 25, 2009

Takkan nak tunggu pondan tegur baru si mamat ni nak letak jawatan..


Mana nak letak muka si mamat ni sekor bila wanita mencabarnya letak jawatan. Takkan nak tunggu pondan cabar dia pulak kot....

Selama ni hebat sangat dia berkokok dan menyalak, kita tengok apa pula komen dia bila kena batang idung sendiri..

Tahniah dan syabas kepada kepada Kamalia yang mendahului 'jantan jantan' lain dalam UMNO dan BN kerana berani tegur Nazri..

KUALA KANGSAR 25 Dis. - Menteri Di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz dicabar meletak jawatan sebagai Ketua Whip Barisan Nasional (BN) kerana gagal memastikan wakil kerajaan hadir semasa pengundian meluluskan Bajet 2010 di Dewan Rakyat baru-baru ini.

Wednesday, December 23, 2009

Jangan 'diam' kecuali benar..


Tun Mahathir dah jawab.






Pemimpin lain seperti Anwar, Lim Kit siang, Lim Eng Guan, Najib, Ku Li, Nik Aziz termasuklah Raja Petra, Rosmah, Khir Toyo, KJ, Hindraf patutnya contohilah cara Tun berhadapan dengn fitnah ke atasnya.



Jangan buat buat pekak dan bodoh, jangan hanya petah di blog, jangan lari ke luar negara, jangan kata ini isu kecil, jangan lari ke mana mana kedutaan, jangan tamatkan sidang akhbar secara mengejut, jangan guna dan berlindung di sebalik nama Islam, jangan berani jawab hanya di Parlimen atas kekebalan, jangan berdolak dalik, jangan bohong dan jangan banyak lagi.




Jadilah budiman, buat kenyataan dan cabar malah kalau perlu saman pihak terbabit.. janganlah hanya diam kecuali 'fitnah' itu benar !!!!




Enjin Jet Hilang - Guna Khidmat Nujum !!!


http://blog.limkitsiang.com/2009/12/23/missing-jet-engines-spark-crisis-in-malaysia/


http://www.youtube.com/watch?v=pf7qp5iOPtE&feature=player_embedded

Kristal (Nafie / Mael)

Resam Pak Belalang

Budak-budak bermain kuda
Kuda kayu kuda beroda
Kau pun sibuk nak mencuba
Patah riuk dibuatnya

Budak-budak bermain galah
Galah panjang kejar-mengejar
Kau pun sibuk nak merasa
Habis semuanya kau langgar

Orang muda mengorat
Mengorat si anak dara
Tapi kau yang mabuk cendawan
Mabuk cendawan

Orang tua bersembang
Kau pun sibuk menumpang
Tapi cerita kau menyimpang

Pak Belalang
Nujum terjun kebetulan mengena
Baik kau jaga-jaga

Pak Belalang
Kalau jawapan kau tembak tak kena
Habislah kau kepala
Oh kepala

Saturday, December 19, 2009

Bung Mokhtar sahut cabaran Nik Aziz..




Apa agaknya yang syiiok mahu dikongsikan *YB kita ni...
Chua Soi Lek patutnya ikut cara Bung, lebih budiman.
Ulama urged to practise polygamy
20http://www.nst.com.my/Current_News/NST/articles/08cont/Article/index_html09/12/11
By Sharifah Mahsinah Abdullah
KOTA BARU: In another remark that is set to spark controversy, Menteri Besar Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat said he encouraged ulama to practise polygamy because they are model polygamous husbands.
The 76-year-old Pas spiritual leader said they would set good examples on what a true polygamous marriage was all about in Islam.
*YB = Yang Bergomol

Thursday, December 17, 2009

DAP mendahului semangat hijrah..



"Saya berharap semua ahli DAP berhati-hati dalam menjalankan gerakan kita. Kita semakin hampir dan DS Anwar Ibrahim tidak boleh berbuat apa-apa. Ingat, gerakan kita adalah untuk anak bangsa kita yang selalu dikeji oleh Melayu. Ayuh, bangsa Cina, kuasai dan rebut apa yang Melayu tidak mampu. Jangan kita terhutang budi dengan Melayu...."



Tetapi pemimpin melayu sebok berlumba ke arah ini:



Sunday, December 13, 2009

Nik Aziz semakin maksum -kini tidak boleh disentuh


"Saya ingatkan kepada semua sekiranya Tuan Guru, Datuk Nik Aziz disentuh oleh mereka kita tidak akan teragak-agak untuk bangun bukan saja daripada Kelantan malah Kedah dan seluruh negara akan turut sama mempertahankan Tuan Guru kita." Dato Seri Anwar Ibrahim...


Harapan Anwar, ungkapan yang sama akan keluar dari mulut Nik Aziz untuk mempertahannnya dari disentuh oleh sesiapa termasuklah kes liwatnya yang dilewat lewatkan.

Taktik kebudakan Anwar ini pasti akan 'termakan' juga oleh pengikut Nik Aziz yang menyangka Anwar betul betul bermaksud demikian atau sangat sayang pada Nik Aziz.

Anwar mendapat ilham baru untuk menggunakan Nik Aziz dalam cubaannya menghalalkan satu lagi reformasi jalanan untuk mempopular dirinya dan mengalih masalah dalaman PKR dan PAS ke satu yang lebih membakar emosi.

Sikap psikologi Anwar dalam mendewakan Nik Aziz adalah selari dengan sikap Nik Aziz sendiri yang kononnya mana mana pihak yang menentangnya adalah menentang Islam.

Niat jahat keduanya kini meletakkan Nik Aziz dan Anwar sudah sama darjat,sama pendendam, sama sesat, sama hipokrit dan keduanya akan punah akibat kegopohan mereka sendiri.


p/s

Perkembangan terbaru UMNO: Nazri gambarkan dia hero yang didiamkan oleh bossnya yang berlagak diktator dalam isu kritikannya terhadap Mahathir.

Tuesday, December 8, 2009

Muhyiddin, TPM yang tiada pengaruh..



Tidak seperti Najib menjadi TPM di zaman Paklah, dia kelihatan begitu dihormati dan digeruni...
Tidak seperti Anwar sebagai TPM di zaman Mahathir, berpengaruh, bertenaga, berwibawa dan berkuasa...

Tidak seperti Paklah sebagai TPM di zaman Mahathir...masih dilayan dan dihormati

Tidak seperti Ghafar sebagai TPM di zaman Mahathir...masih berpengaruh dan disegani lawan dan kawan...

Musa Hitam walaupun singkat sebagai TPM masih mampu mengukir nama...

Kenapa Muhyiddin sebagai TPM kini kelihatan sayu, lemah, keseorangan, terpinggir, kurang kuasa, tidak diharapkan, tidak digeruni...Pendapat dan saranannya juga sering disanggah oleh Menteri yang lebih bawah seperti Nazri.

Apakah kerana dia dijangka tidak akan dan tidak mampu menjadi seorang Presiden UMNO dan PM untuk mengganti Najib !!??
Apakah sudah ada usaha usaha untuk menyingkirkan....

Apakah Zahid yang menarik diri dari pencalonan jawatan Timbalan Presiden meneruskan impiannya, sedang berkira kira membawa masuk KJ sebagai Timbalan Menteri untuk memperkuatkan jenteranya...

Dengan Razak Baginda yang sudah bebas dan JJ di London ...semuanya bereh.


http://nikhassanazmi.blogspot.com/2009/12/najib-minum-arak-secara-terbuka.html



AnaK Menteri malaun mana ni...

http://khairulryezal.blogspot.com/2009/12/siapa-nazri-hendak-memanggil-tun-dr.html

Kenapa Najib masih kekalkannya, UMNO sengaja mencari nahas..belum memadaikah jika ada yang menggelar UMNO sudah busuk sampai ke usus..

You belong to a racist party: Dr M to Nazri
Dec 8, 09 6:32PM
BREAKING NEWS The former premier calls on the minister to resign from Umno if the latter is against racism. Without mincing his words, Mahathir says Umno is a racist party.

Sunday, December 6, 2009

Nik Aziz - senjata makan tuan


Nik Aziz yang dulunya gagah, disanjung dan menjadi harapan dan sandaran kini lemah, longlai dan perlu dipimpin dan terpaksa 'disandiwarakan' untuk dilihat masih gagah.


Segelintir penyokong PAS yang dibantu sepenuhnya dari parti pembangkang lain akan meneruskan 'sokongan' kepada Nik Aziz yang kini mula hilang sokongan dari kepimpinan partinya sendiri, hilang sokongan dari ahli luar PAS Kelantan dan hilang sokongan dari segelintir ahli PAS Kelantan.


Nik Aziz yang cuba menggagalkan usaha kerajaan perpaduan atau kerjasama UMNOPAS yang diketuai Hadi Awang kini bersendirian dalam cuba menyelamatkan maruahnya yang tercalar dengan isu penajaan haji dan doa laknat yang tidak kena tempatnya.


Senjata makan tuan..


Thousands rally for Nik Aziz in KL
posted by Abdul Rahim Sabri at
Malaysiakini - 35 minutes ago
The rally was held to support PAS spiritual leader Nik Aziz Nik Mat who is under fire from Umno.

KB Mall - kebakaran? kematian? runtuh?




Dua maut kereta terjunam dari parkir pasar raya
06/12/2009 8:26pm
KOTA BAHARU 6 Dis. — Dua pelajar perempuan sebuah kolej kejururawatan Masterskill cawangan Kota Baharu maut manakala seorang lagi parah apabila sebuah kereta terjunam dari tingkat atas sebuah pasar raya KB Mall di sini.
Jurucakap polis yang mengesahkan perkara itu berkata berdasarkan laporan awal kejadian itu berlaku pada pukul 5.40 petang.
— BERNAMA


Terkini: 7.00 petang




Sesuatu terjadi di KB Mall petang tadi, dijangka melibatkan kematian..di luar KB Mall, jalanraya sesak dan lautan manusia..


Siapa yang boleh sahkan...




Saturday, December 5, 2009

Isu Royalti Minyak Kelantan...mantan PM lebih layak


Isunya: Nik Aziz kesal kerana wang ehsan tidak disalurkan terus kepadanya.




Tengku Razaleigh masih impikan jawatan PM secara datang bergolek...

Sunday, November 29, 2009

Nik Aziz - renungkanlah..


KHUTBAH TERAKHIR NABI MUHAMMAD S.A.W.

Khutbah ini disampaikan pada 9hb Zulhijjah
Tahun 10 Hijriyang di Lembah Uranah, Gunung Arafah


Wahai manusia, dengarlah baik-baik apa yang hendak kukatakan, Aku tidak mengetahui apakah aku dapat bertemu lagi dengan kamu semua selepas tahun ini. Oleh itu dengarlah deign telti kata-kataku ini dan sampaikanlah ia kepada orang-orang yang tidak dapat hadir disini pada hari ini.

Wahai manusia, sepertimana kamu menganggap bulan ini dan Kota ini sebagai suci, maka anggaplah jiwa dan harta setiap orang Muslim sebagai amanah suci. Kembalikan harta yang diamanahkan kepada kamu kepada pemiliknya yang berhak. Janganlah kamu sakiti sesiapapun agar orang lain tidak menyakiti kami lagi. Ingatlah bahawa sesungguhnya, kamu akan menemui Tuhan kamu dan Dia pasti membuat perhitungan diatas segala amalan kamu. Allah telah mengharamkan riba, oleh itu segala urusan yang melibatkan riba dibatalkan sekarang.

Berwaspadalah terhadap syaitan demi keselamatan agama kamu. Dia telah berputus asa untuk menyesatkan kamu dalam perkara-perkara besar, maka berjaga-jagalah supaya kamu tidak mengikuti dalam perkara-perkara kecil.

Wahai Manusia Sebagaimana kamu mempunyai hak atas isteri kamu mereka juga mempunyai hak di atas kamu. Sekiranya mereka menyempurnakan hak mereka keatas kamu, maka mereka, juga berhak untuk diberi makan dan pakaian dalam Susana kasih saying. Layanilah wanita-wanita kamu dengan baik dan berlemah-lembutlah terhadap mereka kerana sesungguhnya mereka adalah teman dan pembantu kamu yang setia. Dan hak kamu atas mereka ialah mereka sama sekali tidak boleh memasukkan orang yang kamu tidak sukai kedalam rumah kamu dan dilarang melakukan zina.

Wahai Manusia, dengarlah bersungguh-sungguh kata-katku ini, sembahlah Allah, dirikanlah sembahyang lima kali sehari, berpuasalah di bulan Ramadhan, dan tunaikankanlah zakat dari harta kekayaan kamu. Kerjakanlah Ibadah Haji sekiranya kamu mampu. Ketahui bahawa setiap Muslim adalah saudara kepada Muslim yang lain. Kamu semua adalah sama; tidak seorang pun yang lebih mulia dari yang lainnya kecuali dalam Taqwa dan beramal saleh.

Ingatlah, bahawa, kamu akan menghadap Allah pada suatu hari untuk dipertanggung jawabkan diatas segala apa yang telah kamu kerjakan. Oleh itu Awasilah agar jangan sekali-kali kamu terkeluar dari landasan kebenaran selepas ketiadaaku.

Wahai Manusia, tidak ada lagi Nabi atau Rasul yang akan datang selepasku dan tidak akan ada lain agama baru. Oleh itu wahai manusia, nilailah dengan betul dan fahamilah kata-kataku yang telah aku sampaikan kepada kamu. Sesungguhnya aku tinggalkan kepada kamu dua perkara yang sekiranya kamu berpegang teguh dan mengikuti kedua-duanya, necaya kamu tidak akan tersesat selama-lamanya. Itulah ALQURAN dan SUNNAHKU.

Hendaklah orang-orang yang mendengar ucapanku, menyampaikan pula kepada orang lain. Semoga yang terakhir lebih memahami kata-kataku dari mereka yang terus mendengar dariku. Saksikanlah Ya Allah, bahawasanya telah aku sampaikan risalahMu kepada hamba-hambaMU.





WASIAT RASULULLAH S.A.W.

“Telah bersabda Rasullah s.a.w. Jibrail sentiasa mengharap-harapkan akan menjadi manusia kerana tujuh perkara iaitu, sembahyang yang lima berimam, duduk bersama ulamak-ulamak, menziarah orang sakit, menghantar jenazah, memberi air minum, mendamaikan diantara dua orang bermusuh-musuhan dan memuliakan jiran serta anak-anak yatim. Maka bersungguh-sungguhlah engkau diatas perkara tersebut”.

Telah bersabda Rasullah s.a.w. beramallah engkau dengan lurus hati kerana Allah. Bahawasanya Allah Ta’ala tidak akan menerima melainkan orang yang lurus hatinya. Allah Ta’ala telah berfirman yang bermaksud;

“Barang siapa mengharap untuk berjumpa dengan Tuhanya maka hendaklah
Dia beramal yang baik den janganlah mempersekutukan Tuhan dengan apa
Juga pun”.

Monday, November 23, 2009

Nik Aziz cuci tangan... Jawatan MB, penawar sakit belakang Husam.

Kecelaruan politik Kelantan, apakah perlepasan dan perletakan jawatan Ariffahmi akan menyebabkan Nik Aziz 'cuci tangan' dan dilepaskan dari tuduhan rasuah. Nik Aziz berada di dalam mesyuarat ketika perlantikan menantunya dibuat dan alasan Legal Adviser tidak memberi apa apa pendapat halangan tidak boleh dijadikan alasan.

Logiknya siapa yang berani menghalang 'keputusan' Nik Aziz seorang MB dan Ulamak Tersohor Maksum, Hadi Awang pun tunduk inikan pula exco dan pegawai kerajaan.
Jika ia terjadi di kalangan MB UMNO, agaknya goncang dunia ini dihinggut puak pembangkang siang dan malam, entah berapa demonstrasi jalanan yang akan dibuat atas nama 'keadilan untuk rakyat'.

Apa UMNO Kelantan buat? Memerhati dari jauh...

Benarlah kata Ibrahim Ali, sudah sampai masanya Nik Aziz yang tidaklah sebersih mana untuk mengundur diri.. biarlah Husam yang selama ini berkuasa dan mempengaruhi di belakang tabir menjadi pengganti dan menjadi pemain realiti.

Hanya jawatan MB mampu jadi penawar sakit sakit belakang Husam !

Saturday, November 14, 2009

Nik Aziz - tolong jangan hampiri zina, rasuah..


Nik Aziz dengan 'muka yang masam' telah membatalkan pemergiannya ke Mekah untuk menunaikan haji bagi meredakan 'isu sponsor' oleh kroni anak menantunya.

Setiausaha politiknya pula berkata 'isu itu tidak patut diperbesarkan'????
Uikkksss isu rasuah jangan diperbesarkan?????
Yang berguni dok label UMNO parti perasuah sebelum ni dah lupa ke.. Kena muka sendiri...kata tak patut pula..


Nik Aziz, tolong jangan hampiri rasuah - seperti saranan yang selalu tok tok guru pesan - jangan hampiri zina..

Rasuah dan zina tergolong dalam dosa dosa besar.
Jangan subahat..

Jangan perumpamakan diri seperti nabi..

http://pilihan-anda.blogspot.com/2009/11/lagi-sekali-nik-aziz-perumpamakan.html

Bagaimana Nik Aziz mahu jadi Pengerusi Pakatan jika diri sudah mula terpalit dengan banyak isu !!???

Friday, November 6, 2009

Nik Aziz mengelak..

Kemaskini: 11/11/09
Isu taklik lafaz cerai talak 3 - Nik Aziz nafikan http://www.malaysiakini.com/news/117126
Sejauh mana kebenaran penafian itu, mungkin demi menyelamatkan maruah 'ularmak' dan parti PAS atau menafikan 'dia ' tahu.
Apakah isu ini sengaja untuk mengheret Hadi dalam keadaan hina dan tertekan dan akhirnya meletakkan jawatan. Sekaligus kerjasama dengan UMNO akan terrhapus !!!!
Ini politik beb...

Semasa Perhimpunan Agung UMNO 2006 yang lepas, Tun Dr M masuk ke IJN sebagai alasan kebetulan untuk tidak hadir ke perhimpunan tersebut untuk bertembung dengan Presisen pada masa itu, Paklah.
http://us.asiancorrespondent.com/jeff-ooi-blog/2006/09/dr_m_pak_lah_bohong.php





Tun tidak dapat menjadi perwakilan kerana disabotaj dengan pembelian undi bernilai RM200 ke atas perwakilan Mesyaurat Agung Kubang Pasu semasa Det Khalid jadi MB - ingat lagi??





Apakah teknik dan alasan yang sama digunakan oleh Nik Aziz untuk mengelak dari berada di Seminar Memperkasakan Parti itu di markas Pas di Gombak dengan berada di IJN sejak semalam...http://www.malaysiakini.com/news/116878 dan hanya dibenarkan keluar besok.





Dengan tidak menghadirkan diri sidang akhbar selepas Mesyuarat Jawatankuasa yang lalu dan dengan tidak menghadirkan diri di seminar pagi ini, ia merupakan petanda Nik Aziz masih ego untuk mempertahankan cadangan EGMnya yang ditolak dalam Mesyuarat Jawatankuasa sekaligus mahu menutup kemaluannya yang gagal mendesak EGM di adakan.





Nik Aziz bukan sahaja sakit jantung tetapi juga 'sakit hati' !!! PAS oh PAS...

Tirulah macam saya...nyanyian Biduanita Saloma


Kerabat Arab beri Rosmah RM7 juta hargai kejujuran

06/11/2009 3:57pm

PUTRAJAYA 6 Nov. — Semasa bercuti dengan keluarga di selatan Perancis pada Ogos lepas, Datin Seri Rosmah Mansor terjumpa sebuah kotak milik Putera Saud Al-Saud dari Arab Saudi dalam sebuah bot dan memulangkannya kepada kerabat diraja itu.

Sebagai balasan kerana kejujurannya itu, isteri Perdana Menteri diberikan US$2 juta untuk rakyat Malaysia yang memerlukan.

Hari ini, Rosmah mengagihkan sebahagian wang itu berjumlah RM20,000 setiap satu kepada 13 persatuan amal termasuk Persatuan Bekas Tentera Malaysia, Persatuan Pandu Puteri Malaysia, Majlis AIDS Malaysia, Yayasan Harapan Kanak-kanak Malaysia, Persatuan Orang Cacat Anggota Malaysia dan Persatuan isteri wakil rakyat Barisan Nasional di setiap negeri.

Beliau berkata, US$1 juta lagi akan diserahkan kepada Universiti Kebangsaan Malaysia yang menguruskan Sekolah Permata Pintar bagi menampung pembelian keperluan sekolah manakala baki RM2.98 juta akan disimpan dalam tabung khas Bakti bagi membiayai kos rawatan kanak-kanak dan wanita yang berpenyakit kronik yang tidak berkemampuan. - Bernama

Macamana pula dengan yang ini. http://mummyrokiah.blogspot.com/2009/11/saranan-rosmah-jangan-sampai-rakyat.htmlRakyat lantik siapa sebenarnya jadi wakil rakyat mereka di dewan undangan negeri dan parlimen, kenapa perlu ada pihak ketiga???

Tuesday, November 3, 2009

Asri ditangkap - masih ada kaitan politik


Cerita bekas Mufti Perlis ini walaupun dikatakan tidak bermotifkan politik tetapi ia tetap kembali kepada soal pokok, sikap perangai dan 'politik' Melayu yang cukup suka cari silap dan salah orang Melayu lain walaupun sebesar kuman.

Orang Melayu bab mereka dan membesarkan cerita, memang no1. Zaman dulu orang Melayu mereka pasal 'hantu' memang menakutkan, kalau hantu dengar, hantu sendiri pun takut..

Dulu segala penyakit, segala masalah..akan dikaitkan dengan 'buatan orang' atau hantu, polong dan pelesit.
Sekarang dah canggih, mereka fokus untuk 'politik'kan semua perkara.

Ulamak dengan ulamak, mufti dengan mufti, sultan dengan sultan, ustaz dengan ustaz, ustazah dengan ustazah, tok imam dengan tok imam, bilal dengan bilal, warong dengan warong, korporat dengan korporat, artis dengan artis asalkan mereka semua ini 'Melayu' pasti ada sok sek sok sek...

Ada saja yang tak kena ! dan penyakit 'politik melayu' ini sekarang sudah berjangkit dalam MCA.

Monday, November 2, 2009

Siapa Anwar sebenarnya....Azizah perlu jumpa Nik Aziz..







Cabaran Ezam dan ramai lagi sebenarnya yang tertanya tanya dan ingin tahu dari Azizah supaya menceritakan dan memperjelaskan keadaan sebenar tentang tindak tanduk Anwar cukup menarik dan rakyat tertunggu tunggu hingga ke hujung dunia akan 'peristiwa bersejarah' tersebut.

Sudah banyak versi yang dipertontonkan bagaimana adanya krisis dalaman Anwar, Azizah dan Azmin dan bagaimana mereka menjual diri masing2 dan berlakon untuk berada di pentas politik sejauh ini. Hanya mereka bertiga mengetahui titik noda hitam yang terjadi dan perlu disimpan selamanya.
Bukan setakat persepsi Anwar bersama isteri Azmin, bagaimana pula dengan Azizah... Banyak rahsia peribadi yang perlu disingkap tetapi Azizah dan Azmin bukanlah lakon layar utama yang mencorakkan politik negara untuk diperhebohkan.
Menjadi hak peribadi Azizah untuk tidak menceritakan hal peribadi 'dalam kain mereka' tetapi merendam sesuatu yang lama dari pengetahuan rakyat adalah bebanan berat apatah lagi jika yang direndam itu satu 'dosa'.


Azizah mengambil pendekatan menutup aib suami adalah satu kewajipannya, sesuatu yang mesti dilakukan demi tidak melukakan hati dan perasaan anak2 dan ibubapa tentang kisah sebenar Anwar. Baginya itu antara Anwar dengan Tuhannya.

Azizah mengambil masa yang terlalu lama atau sebenarnya tidak mempunyai kekuatan..bagaimana dengan Nurul?

Tindakan rasional yang perlu di ambil oleh Azizah ialah berjumpa dengan Nik Aziz untuk mendapat pandangan politik... dan Dato Seri Dr Haji Harussani untuk mendapat pandangan ugama.

Sunday, November 1, 2009

Najib goyah..

http://kedahku.blogspot.com/2009/11/najib-hak-saya-lantik-tee-keat-koh-tsu.html
Tak ada siapapun yang mempertikaikan kuasa PM untuk melantik Menteri kecuali PM sendiri yang merasa goyah keputusannya itu lalu mempertahankan dan mengingatkan rakyat. Tetapi siapa pula yang memberi kuasa kepada PM untuk menjadi PM dan mempunyai kuasa tersebut.


Rakyat telah bersuara melalui wakil mereka dan hari ini suara wakil mereka dibakultongsampahkan PM dengan kata kata bahawa 'itu kuasa PM melantik Menteri'.


Najib mesti ingat bahawa bukan semua Melayu dan kaum kaum lain mahu Najib jadi Presiden UMNO dan PM dan Najib mesti sedar dia belum dipilih oleh rakyat secara mutlak tetapi sekadar melalui peralihan kuasa.


Najib jangan terlalu sombong untuk mempertahankan Menterinya yang sudah terbukti ditolak rakyat di kawasannya sendiri dan Presiden yang sudah dihalau keluar oleh partinya sendiri.


Najib perlu mempertimbangkan kehendak rakyat melalui suara wakil mereka. Najib kena sedar gelombang penolakan rakyat terhadap Bee End masih ujud walaupun kelihatan PAS dan PKR sedang bermasalah. Najib kena sedar UMNO dan BeeEnd belum banyak berubah sebaliknya kenyataan Najib tersebut adalah tanda tanda BeeEnd kembali kepada sikap awal, tidak memperdulikan sekali lagi suara rakyat.

Saturday, October 31, 2009

Diskriminasi wanita dalam PAS..


Petikan dari blog amokpang5

Saya juga telah mendapat izin pemimpin PAS Pusat ini untuk menceritakan perkara ini didalam blog saya ini.
Ianya adalah tentang kebenaran bahawa barangsiapa sahaja calon pilihanraya PAS yang dipilih untuk bertanding didalam Pilihanraya Kecil atau Pilihanraya Umum samada untuk jawatan ADUN atau Ahli Parlimen dibawah tiket PAS,maka mereka terlebih dahulu diwajibkan menandatangani ikrar lafaz taklik akan menceraikan isteri jatuh talak tiga SEANDAINYA mereka setelah menang pilihanraya tersebut mengelat mengkhianati PAS dan lompat ke parti lawan!

http://amokpang5.blogspot.com/2009/10/adun-mp-pas-ikrar-lafaz-taklik.html#comment-form
Bukan sesuatu yang baru, mengkafirkan orang Islam adalah perkara yang lebih terkutuk dan teruk pun pernah mereka lakukan apatah lagi mencerai beraikan hak peribadi masing2.

Kepada Muslimah PAS dan Sharizat, bangunlah menetang diskriminasi ini, ia sama seperti membunuh anak perempuan di zaman jahiliyah.

Tuesday, October 27, 2009

Hadi vs Nik today...





























Kalau betul nak Islam mari masuk PAS !?



Anonymous said...
Tuesday, October 27, 2009 3:43:00 PM MYT
Selalu saja diwarwarkan supaya Pas bergabung dgn UMNO dlm UG utk menegakkan syiar dan daulah islam. Demi menunjukkan keikhlasan terhadap islam, apa kata UMNO yg keluar dan masuk dlm Pas. Di dlm UG yg akan dibentuk itu nnt haruslah dipadamkan nama melayu (sepertimana yg ada pd nama UMNO skrg) demi menunjukkan bahwa Islam itu tidak rasis. Ingat, Islam bkn utk melayu shj. Utk menegakkan syiar dan daulah islam, kita hendaklah mengembangkan islam ini. Bukan hanya utk anak cucu kita yg mmg dah dilahirkan islam. Ketuanan melayu yg selama ini dipelopori UMNO juga kenalah dilucutkan juga. Ingat tak semasa Rasulullah menegakkan kerajaan Islam pertama di Madinah. Baginda telah memperkenalkan undang2 Islam iaitu Piagam Madinah. Pernah dgr ketuanan Arab atau hak2 istimewa org Arab?Ok. Katakanlah UG ni terbentuk? Ada bbrp persoalan yg nak ditanya:Mcm mana nnt kedudukan pemimpin2 UMNO dlm UG yg terdiri drpd mereka yg rasuah (Jgn marah. Pemimpin anda sendiri mengatakan rasuah begitu parah dlm UMNO). Adakah mereka akan menganggotai kepimpinan UG? Yg mana rasuah, raba bontot pelayan, rasis, bunuh, C4, entot entot, rembat duit rakyat dll, adakah mereka ini akan dihukum? Ini bukanlah hendak mengungkit cerita zaman pak kadok ataupun zaman pak pandir. Ini penting utk perception org ramai terutamanya non muslim sbbnya UG ini tadi dah dibentuk atas nama Islam. Apa perception mereka kalu pakatan UG yg dibentuk atas nama Islam tadi ni terdiri dr geng2 rasuah dsbgnya. So, Islam yg macammana nnt yg UG nak praktikkan? Kalu islam plastik macam UMNO bawak skrg ni baik tak payah.Mmg benar Karpal Singh suruh langkah mayat dia dulu kalu nak buat undang2 Islam. Nak buat mcm mana. Dia kapir. Buta islam. Hati dia gelap. Allah belum bagi dia cahaya utk nampak kebaikan islam. BELUM BAGI! Kalu Allah nak bagi boleh tak? Tiba2 je satu hari nnt dia dpt terima! Mustahil? Tak. Ingat tak sejarah Islam kerajaan Islam di Baghdad (Abbassiyah tak silap) yg telah di musnahkan oleh tentera kapir Monggol? Bukankah Allah telah menggantikan kerajaan tersebut dgn kerajaan islam yg baru di mana arg Monggol tadi memeluk islam. Tak mustahil. Mustahil hanya utk org yg ingat bahawa Islam tu hanya utk org Melayu. So, apa nak buat dgn org2 yg mcm Karpal ni? Tak lain tak bukan adalah dgn dakwah melalui perbuatan. Mustahil? Tak. Dlm akhbar Harakah keluaran bila tah, dlm sebulan atau 2 bln lepas (maaf.. maid aku dah simpan letak mana tah), ada dikeluarkan satu artikel dimana beberapa org cina telah memeluk Islam setelah didampingi oleh petugas2 dan ahli2 pas (di Johor tak silap saya) selama bbrp tahun. Mengikut apa yg ditulis dakwah mereka senang saja. Beri pertolongan bila org cina tu susah, sembang2 ilmiah dan mcm2 lagi perbuatan2 yg nampak light tapi begitu memberi kesan. Bukannya ambik tindakan drastik spt - "Wooiiit, berhenti minum arak, makan babi, nnt Alah marah!". (Kalau perlu digantikan pemimpin Pas pusat, saya cadangkan mereka dr pas bahagian ini dipertimbangkan utk pegang jawatan).So, nak UG ke tak. Bagi saya tak payahlah. UG ni retorik semata mata. Kenapa nak berUG baru dpt tegakkan Islam? Dah la UMNO. Soalan dah bocor. Dah 50 thn lebih dah dia bocor. Kalu btul nak Islam mari masuk Pas.


Persaolan saya....Kalau pendapat itu di ambilkira, apakah status Islam seseorang itu yang diluar PAS.

Monday, October 26, 2009

Wan-tu-sum..siapa yang keluar - Hadi atau Nik













Pemimpin pemimpin maksum dalam PAS akhirnya terpaksa wan-tu-sum sesama sendiri untuk menerima nasib siapa yang terkeluar.
Bertungkus lumus juga pemimpin PAS yang lain 'menenangkan' orang tua nyanyuk yang minta EGM walaupun muktamar agung baru saja beberapa bulan yang lepas.
Mana depa nak letak muka sebagai pemimpin yang berwibawa jika perangai mursidul tidak matang, panas baran, melenting dan cacing kepanasan - memang tak ada dalang tapi siapa tukang tiup..

Hadi patut memberi kata dua kepada Nik Aziz samada berhemah atau duduk di luar khemah..


Jika dalam MCA, yang terlibat dengan skandal seks dan yang dituduh penyelewengan dalam pelabuhan pun masih boleh bermuafakat, apakah dalam PAS, nak buat macam tu, duduk berbincang suatu perkara yang mustahil.

Sebusuk busuk UMNO, mereka tidak sanggup untuk melihat PAS pecah, apatah lagi akan jadi kerdil dan diperkudakan pembangkang lain.

Nik Aziz kena tunjuk bijaksana dan matang untuk dijadikan contoh tauladan kepada orang orang seperti Nasaruddin dan golongan yang lebih muda.

Kalau penat, berehatlah, jangan mengamuk..

Saturday, October 24, 2009

MCA macam kartun..


Dulu kata bekas Timbalan Presiden yang terlibat dengan skandal seks mencemar MCA dan sukar untuk MCA menjelaskannya kepada rakyat maka Chua Soi Lek dikenakan tindakan tatatertib, dipecat oleh lembaga disiplin.

Dalam EGM juga, Chua sekadar diberi keahlian biasa.

Sekarang, Chua dikembalikan dalam MCA dan diberi perangan penting untuk turut menyumbangkan perpaduan di dalam MCA.

Di mana letaknya isu awal skandal seks Chua yang diaktakan mencemar MCA..




Ini wayang apa yang didmainkan oleh komponen BEnd.




Friday, October 23, 2009

EGM PAS - faktor penentu kepada Cikgu Zizan.



Terkini: 25/10/09
PAS Kedah:
Pas tak perlu ada EGM



PAS menjerit perjuangannya berlandaskan Islam meredah global tanpa kaum, untuk semua bangsa dan bahasa...tapi belumpun sempat diberi kuasa penuh memerintah negara PAS kini mempamirkan corak politik sebijik Melayu tanpa ugama - terlalu banyak rupanya Phd di PAS dari UMNO.






Bagaimana mungkin sebuah parti yang maksum dan dijanjikan syurga kepada ahlinya oleh Mursidul Am tiba tiba mempunyai masalah dalaman yang serius dan serabut.






Soal semangat bekerjasama atau musyawarah pula menjadi isu dan halangan. Apakah dalam Islam bermesyuarat dengan kafir (DAP) lebih utama dari bermesyuarat sesama saudara Islam (UMNO) walaupun mungkin ada sedikit perbezaan pendapat.






PAS Selangor sudah kata 'tak kebuloq' dengan EGM dan hampir pasti ialah PAS Terengganu. Soal penentu di dalam PAS sekarang lebih terserah kerapa kredbiliti Cikgu Zizan, PAS Kedah yang nampak lebih stabil dan berwibawa dalam meneraju Kedah setakat ini.






Nik Aziz yang terlalu yakin dan mungkin terlalu didesak oleh Husam pro Anuar sebenarnya mengorek lubang kuburnya sendiri terlebih awal, jika EGM tidak menjadi - di mana Nik Aziz nak letak mukanya...






Andai terjadi pun EGM dan Hadi Awang tetap kekal sebagai Presiden apakah orang seperti Nik Aziz ini akan akur dan berpuashati.. Kalau Nik Aziz mempunyai sikap sedemikian tentunya dia akur bahawa serangan awalnya terhadap Hadi Awang dan Nasharudin sebelum muktamar lepas juga tidak memberi kesan. Perwakilan tetap memilih Hadi Awang sebulat suara dan ayam tambatannya Husam Musa melayang keluar gelanggang dengan libasan Nasharudin. Malah pemimpin PAS Kelantan juga tidak mendapat tempat kerana perwakilan 'jengkel' dengan gaya Nik Aziz.






Cadangan EGM merupakan serangan kedua Nik Aziz terhadap Hadi Awang secara terang dan besar besaran dan ini adalah hidup mati moral dan maruah Nik Aziz yang merasakan PAS adalah Nik Aziz dan Nik Aziz adalah PAS.






Apa pendirian PAS Kedah ..

Thursday, October 22, 2009

Giliran tian chua..lompat si katak lompat


Sana sini tentang tian chua yang dikenakan hukuman bersalah oleh mahmah kerana mencederakan penjawat awam tetapi akan merayu dalam cubaannya melepaskan diri.
Belumpun kita selesai menyaksikan adengan lompat si katak lompat anuar dalam kes liwatnya, kini giliran tian chua pula yang akan cuba mensarkuskan mahkamah.
Tanpa dinafikan haknya untuk merayu, tetapi kita sudah pasti 'mainan' politik mereka ini dalam semua isu - memburukkan kerajaan dalam cubaan menegakkan benang basah !!!
Sekurang kurangnya itulah persepsi rakyat kepada pemimpin pembangkang sekarang..anuar, sivakumar, nizar, dan kini tian chua adalah contoh sebaris nama.

http://tunkuaisha.blogspot.com/2009/10/mad-tian-chua-jailed-6mths-for-biting.htm
l
http://warisan2057.blogspot.com/2009/10/nizar-edan-tian-chua-samseng-jalanraya.html
http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2009&dt=1022&pub=Utusan_Malaysia&sec=Terkini&pg=bt_15.htm

Monday, October 19, 2009

Zaid bercuti, Najib bagi Cuti.


"Bapa Cuti Cuti Malaysia" - bermula dengan cuti mengejut dan extra yang diberi sempena Deepavali, kini cuti lagi pada 16hb September 2010 - apakah Muhyiddin dan Najib berlumba lumba ke arah itu. apakah itu yang dimaksudkan dengan 'rakyat didahulukan...' atau Najib dan Muhyiddin mahu rakyat riang ria, biar mereka saja berdua bekerja..


Jangan lupa Zaid di PKR pun dah terkena penyakit 'bercuti' - dan 'cuti' itu tandanya masalah besar..


Apabila ditanya mengenai tindakan Perdana Menteri VI Dato’ Seri Mohd. Najib Tun Razak untuk mengisytiharkan 16 September sebagai ‘Hari Malaysia’ dan cuti umum, Tun Dr. Mahathir memberikan komen amat sinis “Baguslah ada cuti lagi. Kita patut lebih banyak cuti. Cuti banyak lagi penting dari bekerja” sambil mengungkap senyuman sindiran “Orang kata saya ini ‘workoholic‘. Saya pun sudah lama bercuti”.



Ketika dalam makmal biologi, Jib dimarahi oleh Cikgu M yang memang terkenal kerana suka melawak.Kamu tahu kan, semua murid mesti membawa katak untuk amali. Tapi kenapa kamu bawa kodok ? Kata Cikgu M.

Tapi cikgu, ini kan katak, bukannya kodok Jawab Jib.

Itu saya tak mahu tahu. Sekarang kamu keluar. Jangan masuk makmal saya sebelum kamu membawa katak marah cikgu Mat.

Dengan longlai Jib menuju keluar makmal. Di pintu pagar, Jib terserempak dengan Din, rakan sekelasnya yang kebetulan terlambat.Kenapa? tanya Din. Saya diusir keluar dari makmal kerana cikgu kata saya membawa kodok jawab Jib sambil menunjukkan kodoknya. La. ini katak lah, bukan kodok. Tak apa, biar saya yang bercakap dengan Cikgu M.

Ketika mereka sampai di depan makmal, belum sempat Din hendak bercakap sepatah katapun, Cikgu M sudah menengking : Jib, kamu ni mengapa? Tadi kamu bawa kodok, sekarang kamu bawa monyet pulak.
Cuti Sekolah Najib Tak nak Tambah ke..

Pada pagi yang ceria di dalam kelas darjah 3 Anggerik Cikgu Roslina bertanya pada anak muridnya kemana mereka ingin pergi bercuti bersama keluarga pada musim cuti sekolah yang akan datang.
Cikgu : Siti pada musim cuti sekolah nanti kamu nak pergi kemana ?
Siti : Saya nak balik kampung atuk saya di Pahang.
Cikgu : Kamu Ramli?
Ramli : Saya nak pergi Genting Highland.
Cikgu : Kamu Ahmad?
Ahmad : Saya teringin nak pergi bulan la cikgu.
Semua murid-murid ketawakan Ahmad.
Cikgu : Ahmad.. kalau nak pergi bulan kena jadi angkasawan dulu...ok. Kamu pula Adam.
Dengan semangat Adam menjawab...
Adam : Saya nak pergi Matahari...
Cikgu : Adam... matahari kan panas mana ada manusia pergi sana....
Adam : Kita pergi malam.....


Saturday, October 17, 2009

KJ..MB N9 yang baru..


Kedudukan KJ sebagai Ketua Pemuda UMNO dan apa yang disarankannya khusus semasa Perhimpunan Agung Khas UMNO baru baru ini masih menunjukkan dia 'tidak disenangi' bukan sahaja di kalangan pemuda tetapi merebak kepada induk dan sayap sayap lain.

'Anti KJ' masih ujud secara nyata dan luas melihat reaksi perwakilan setiap kali nama KJ disebut - dia masih dipinggirkan oleh partinya sendiri.


Adakah KJ sedari atau buat buat tidak sedar hakikat sepahit ini.. Kenapa tidak ada media menyelami hatinya dengan bertanya berterus terang saolan ini kepadanya.. KJ sudah tidak berada dalam kedudukan yang boleh 'menyusahkan' wartawan jika saolan ini di aju kepadanya..


Najib sendiri meninggalkan tandatanya dan saolan besar apabila KJ tidak dilantik kepada apa apa jawatan malah tidak pernah merujuk kepada KJ dalam beberapa hal sekurang kurang di kacamata umum..


Sudah sampai masanya KJ dibuang atau diberi peranan jika UMNO betul betul mahu dan sudah berubah..


Mungkin MB baru bagi N9 adalah kejutan dan tempat yang paling sesuai untuknya..

Berbanggalah jadi orang India Malaysia..


Wish You A Happy and Prosperous Deepavali ! ! !Let this be begining of joy and prosperous to all Tamilians in this world ! ! !Proud to be Tamilian ! ! !

அகர மூதல ஏழூதல்லாம் ஆதி பகவன் மூதறேற் ஊலகூதமிழன் என்ற் சொலடா தைல நிமிர்ந்தூ நிலடா


Berbanggalah jadi orang India di Malaysia kerana minoriti sedang menguasai majoriti ..

Thursday, October 15, 2009

Perosak UMNO dari dalam...


Apakah dia yang menjadi dalang dan punca rosakknya UMNO dan BN..
Dan kini lepas tangan..


Apakah cerita House PK dan Tun M lebih kurang sama..




Monday, October 12, 2009

Setakat Kegembiraan "Deepavali"..


Kemenangan bergaya TS Isa Samad lebih bersifat peribadi atas pengaruh dan kepercayaan pengundi tempatan kepadanya di kawasan DUN dan tidak mencerminkan kedudukan MP tetapi tetap akan jadi satu suntikan baru untuk UBN.


Kegembiraan UMNO harus terbatas setakat kegembiraan 'Deepavali' sahaja dan bukannya keriangan seperti Raya Haji atau Raya Puasa kerana perjuangan baru sahaja bermula ( pun masih ketinggalan ) dan entah bila selesainya belum tahu..


Pengundi pengundi India dan China pula nampaknya tidak menghiraukan apa jua kekecehohan yang sedang melanda MCA dan MIC, mereka sokong Isa Samad.

Wednesday, October 7, 2009

Kenapa Isa terpaksa dipilih..


Kekuatan UMNO pada keseluruhannya jatuh merudum dan untuk menghadapi pilihanraya kecil sebegini, calon tempatan yang 'mampu' diperlukan.


Di Bagan Pinang, hanya Isa atau faktor Isa sahaja yang mempunyai potensi untuk menang, calon lain walaupun mempunyai rekod paling bersih pun tidak mampu mempertahankan kubu UMNO ini.


Situasi UMNO ini menyebabkan Najib tidak dapat mengikut nasihat Tun supaya Isa tidak dicalonkan..


Jika UMNO sudah di ICU, tentulah ISA sudah tidak berguna lagi..


Saturday, October 3, 2009

Tanda2 UBN akan kalah lagi di Bagan Pinang..



Sunday October 4, 2009

Azeez alleges assault in report

Reports by SARBAN SINGH, C.S. NATHAN, MAZWIN NIK ANIS. SIMON KHOO and ZULKIFLI ABD RAHMAN


Nampak sangat Azeez ni lebih pandai dari Ismail Sabri, orang macam ni Najib patut bagi dia jawatan Timbalan Menteri Dalam Negeri, paling sesuai untuk memantau along dan gengster.
Lagipun dia ternyata kuat, 9 orang pukul 1 orang (9 tu simbol Negeri Sembilan) dia masih boleh berjalan, buat laporan polis dan paling penting masih kuat buat kenyataan akhbar.

Ada beberapa saolan nak ditanya dan beberapa kenyataan nak dibuat:

# Ini gaya dan style lebih kurang strategi KJ.
# Azeez sempat pula kira berapa orang pukul dia.
# Berapa agaknya upah untuk satu orang yang dibayar....kalau sorang RM200 x 9 = baru RM1800.00 - no hal punya.


( Mungkin ada pembaca yang nak tambah atau nak sanggah dengan lain2 saolan ?!.. )

Setiap kali pilihanraya kecil atau besar, asyik asyik UBN je yang kena pukul dan belasah - tak ada taktik lain ke - dan setiap kali UBN kena pukul, setiap kali tu lah UBN kalah - agak2nya inilah tanda2 awal UBN nak kalah lagi !!!

Friday, October 2, 2009

Salam hormat dan selamat kembali kepada 'Seorang Pejuang'


Jenazah Noordin diterbangkan ke Kuala Lumpur
02/10/2009 3:40pm
JAKARTA 2 Okt. — Jenazah Noordin Mohd Top telah diterbangkan ke Kuala Lumpur dengan pesawat Malaysia Airlines MH 710 pada pukul 11.10 waktu tempatan.


Pengkebumian di Pontian akan dibuat selepas waktu Isyak malam ini.

Bagi yang sudi, mari kita sedekahkan Al fatehah kepada rohnya, semoga dicucuri rahmat dan mulia tempatnya di sisi Allah S.W.A. Dari tanah asalnya kita dan kepada tanah kembalinya kita.


Menemui Penciptanya dalam perhitungan dan jawapannya tersendiri.


Alfatehah..

Thursday, October 1, 2009

Calon Bagan Pinang Terdesak - Guna Jampi Pemanis


Bomoh mana yang digunakan ???








Minyak si tuang tuang,
Ku tuang dalam kuali,
Muka ku macam berwang,
Semua orang gerenti lari.





kuang.. kuang..kuang. ."