Sunday, April 3, 2016

CABARAN DAN RANSANGAN UNTUK AHLI KELUAR PARTI

:)


Pemimpin terlebih makan dedak, sudah tidak ada daya kepimpinan, muflis idea untuk mengajak ahli kekal dalam parti.

Apabila isu ahli, pertanyaan ahli, keraguan ahli tidak dapat dijawab, inilah lagak pemimpin...

Sejak bila opah dia beli parti ini...
Muka ni lah juga, esok nak undi, hari ini datang buat muka tiga sen rayu undi..

20 comments:

  1. Apa kata...kalau tak boleh jawab soalan rakyat, pemimpin umno jenis camni semua kluar umno. Bagi peluang yg bersih akhlaq pimpin umno pulak...bukan mak pak dia punya parti pun..

    ReplyDelete
  2. Cepat betul pemimpin Melaka lupa bagaimana ropanya bila Menteri Besar tersungkur makan pasir di Melaka. Mwahahaha.

    ReplyDelete
  3. go fly kite lah korang semua... hal parti itu hal dalaman.. jgn buang masa nak buat perception game .. dah tak laku ;-))

    ReplyDelete
    Replies
    1. anon 11:07, apa yang kau tulis tu... masalah dalaman bukan hal dalaman lagi.

      Najib dan umno sudah dilondehkan dalam dan luar negara.

      Nak kuat semula, najib kena undur.

      thats all

      Delete
    2. Setuju dgn 220 PM.

      1107 PM tu dah kehabisan modal, tak reti nak cari fakta dan hujah yang boleh membantu si Najib.

      Memang ramai penyokong Njib macam itu. Pemalas, ambik senang menuduh tanpa alasan, konon nya dia ahli UMNO, besor sangat le dia. Tak sedor yang Najib dah kalah undi popular dan dapat keputusan yang paling buruk dalam sejarah UMNO di PRU13.

      Najib membongkok ke belakang bagi nak mampos nak ambik hati DAP dan Cina2 lain, tapi di kasi tsunami Cina jugak -

      1. buang ISA,

      2. nyaris buang Akta Hasutan yang melindungi Perkara Pekara sensitif di Perlembagaan berkenaan hak dan kepentingan Melayu,

      3. senyapkan DEB,

      4. kasi biasiswa kpd kaum yang trkaya di negara ini sejak berpuluh tahun yang beratus jutawan mereka derma biasiswa dll hingga UTAR tak mahu terima RM3o juta sabelom PRU13

      5. tak kisahkan kedudukan BM di Perkara 152 Perlembagaan, beri wang dan lain2 bantuan kpd sekolah2 Cina

      Macam macam lagi berat sabelah kpd kaum Cina sehingga Melayu pun bosan dengan Najib dan UMNO. Kalau Najib tak undur atau di gantikan di PRU14, alamat nya UMNO takda di Putrajaya le salepas PRU14.

      Delete
  4. Angkuh. Sombong. Bongkak.

    Macam ini ke pemimpin di bawah Najib?

    Main kasi kata dua sahaja. Lingkup lah UMNO di PRU14 jika Najib tak undur atau di gantikan dan pemimpin saperti di Melaka itu juga gugur.

    ReplyDelete
  5. Saya nak ulang sekali lagi mungkin pemimpin umno lupa atau masih berkhayal mabuk ketum.
    Nanti bila tiba masanya bolehlah semua pemimpin umno panjat pokok sendiri gantung poster sendiri kemudian ceramah sendiri dan dengar sendiri.
    Kalau dah tak mau ambil tahu masalah rakyat maka rakyat pun tak sudi nak kesah hal kau orang semua.

    ReplyDelete
  6. PM AhJibNgok da buat penjelasan per...

    Pak Arab Bagi RM2.6 Billion

    Belanja PRU13 RM1.5 Billion

    Kembalikan Wang pada Pak Arab RM2.03 Billion

    Pandaikan si AhjibNgok buat kira2!!

    Menteri2 Kaki Angkat Bodek pon satu skola dgn AhJibNgok sbb tu Bangang2 tu semua setuju!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan soal kira2 aje, bro. Seluruh cerita dia dan kuncu2 nya begitu ramai orang dah tak percaya.

      Lihat saja Dekklarasi Rakyat yang sekarang (2 hari lalu gua baca) dah 100,000 sokong dan tanda tangan.

      Deklarasi penuh nya ada di m.malaysiakini.com/news/332750.

      Delete
    2. Petikan dari 37 poin Deklarasi Rakyat berkenaan 1MDB dan RM2.6 bilion itu seperti berikut:

      7. He created the 1MDB which became indebted with RM42 billion of loans which it is unable to repay. It is no longer a sovereign wealth fund. It is a sovereign debt fund.

      8. 1MDB borrowed approximately RM20 billion to acquire three power plant companies for an over-priced (sum of) RM12.1 billion. Despite being awarded new power plant contracts and extensions to the expiring power-producing concessions, the 1MDB power companies were sold for RM9.83 billion, or a loss of RM2.72 billion.

      9. 1MDB invested or lent a total of US$1.83 billion to Petrosaudi International (PSI) Limited between 2009 and 2011 under the pretext of bogus projects or non-existent assets. Bank Negara Malaysia had demanded 1MDB return the above money to Malaysia as its approval was given based on misinformation submitted by 1MDB. Of this sum, a total of US$1.4 billion was directly and indirectly siphoned off to Good Star Limited and other companies controlled by Low Taek Jho.

      10. To hide the missing funds, 1MDB "disposed" of its investments and loans to PSI for US$2.318 billion, claiming to have made a profit of US$488 million. However, no money was returned to Malaysia. Instead, 1MDB claimed it invested the funds in Cayman Islands that was subsequently found to be an unlicensed investment manager. KPMG was sacked as 1MDB's auditors for refusing to confirm the value of the investment in the mysterious Cayman fund.

      [Bersambung]

      Delete
    3. 15. The Wall Street Journal reported that Najib had US$681 million in his private account at Ambank.

      16. Najib denied this at first but later admitted he had the huge amount of money in his account. He claimed that it was a gift from an Arab; then that it was a donation to help him win GE13 in Malaysia; then that it was given because of his dedication to the fight against Islamic terrorists. He then claimed to have received the money from a Saudi prince, then from the King of Saudi Arabia who had passed away.

      17. Later a Saudi minister stated there was no record of such a gift by the Saudis. He suggested it was probably a Saudi investment. The amount was small.

      18. Najib expressed his intention to sue the Wall Street Journal. But he did not. Instead, he asked his lawyers to ask the Wall Street Journal why it published the report.

      19. To this day the WSJ continues to report more and more details about the US$681 million he has in his private account. He has not sued WSJ, which he can do in the country the WSJ is published.

      20. Concerned over the huge sum of money in Najib's private account, a task force was set up in Malaysia to investigate the origin of the money. Four government institutions became members of the task force. They are the police, the attorney-general, Bank Negara and the Malaysian Anti-Corruption Commission.

      21. Before the task force was able to finish its work, the attorney-general was removed by Najib claiming that he was sick and could not continue to work. Basically Najib had misrepresented to the king to get the attorney-general to be replaced. The Public Accounts Committee was basically paralysed by Najib removing its chairman and members to prevent its investigations of the 1MDB. A new chairman, friendly to Najib, was appointed and he promptly declared that Najib had done nothing wrong.

      22. He then appointed a new attorney-general. Shortly thereafter the new attorney-general dismissed a recommendation by Bank Negara for action to be taken, claiming that nothing in the report showed Najib had done any wrong.

      23. Bank Negara appealed but this was brushed aside.

      24. The new attorney-general also dismissed another report by the MACC. The contents of the report are not revealed and threats are made against revealing its contents.

      25. The new attorney-general has, without valid explanations, dismissed the recommendations of the two institutions that possess the powers and expertise in their areas.

      26. That dismissal prevented the matter from being determined by a court of law after all the evidence was evaluated. By doing that, the attorney-general has acted as prosecutor and judge. Due process and the rule of law has been denied.

      27. The sacked deputy prime minister later revealed that the former attorney-general has shown him proof of Najib's wrongdoings relating to the scandals. At the same time, various foreign government agencies, namely from Switzerland, the United States, Hong Kong and Britain have initiated investigations on the 1MDB.

      Banyak lagi, Beb. Tapi cukup l yang ku keluorkan di sini kali ini.

      Delete
    4. Ooops, sambungan yang penting ni pulak tertinggal:

      11. 1MDB claimed that the Cayman Islands investment has been fully redeemed. (A sum of) US$1.22 billion was reportedly redeemed on Nov 5 2014 but was substantially utilised on the very same day to compensate Aabar Investments PJS for the termination of options granted to Aabar to acquire 49 of 1MDB's power companies. This is a lie because the parent of Aabar, International Petroleum Investment Corporation (IPIC), did not mention receipt of any such payments in its audited accounts published on the London Stock Exchange. Instead, the accounts stated that 1MDB owes IPIC the sum of US$481 million for the termination.

      12. 1MDB also took another loan of US$975 million from a Duetsche Bank-led consortium in September 2014, for the very same purpose of compensating Aabar for the terminated options. The Wall Street Journal has exposed the fact that this money may have been paid to a different British Virgin Islands entity with a similar name, "Aabar Investment PJS Limited", whose beneficial owner is completely unrelated to IPIC. The simple scam has fooled even the 1MDB auditors, Deloitte Malaysia, into believing that the payments were indeed received by IPIC's Aabar.

      13. 1MDB announced that it made a second and final RM1.1 billion redemption of the Cayman Islands investment in January 2015. Initially the PM told Parliament that the sum was held in cash in BSI Bank, Singapore. However, two months later in May 2015, he informed Parliament that it was not in cash but "assets". Subsequently, it was explained that these assets were "units" which meant that they were never redeemed in the first place. This proved that 1MDB and the PM have been consistently lying to the Malaysian public. It also means that the money invested in Petrosaudi, which was reinvested in Cayman Islands, is still missing and unaccounted for.

      Delete
  7. kalau namanya ahli umno tapi hatinya nak mengikut orang yang dah keluar parti... memang kena la dengan saranan KM Melaka tu. Tak salah, tak bongkak, tak sombong pun kenyataan dia tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mamat, kalau sayangkan UMNO, kalau hati ada pada UMNO, coba bri penerangan le, kasi sebab sebab kenapa perlu sokong Ah Jib Gor, bakpa cakap kasor suruh orang keluor parti.

      Kalo dah buat, apa salah ulang? Selalu pun takpa sebab dia Ketua. Kalau main nak marah aje, itu bukan Ketua.

      Budak kampong atau Mat Rempit takda pelajaran ke dia?

      Delete
  8. Mahathir keluar parti sebab sayangkan umno
    yang dok kritik di sini, minta najib undur sebab sayangkan parti

    ahli umno yang tak isitihar keluar parti tetapi dalam hati memang dah tawar, dah keluar pun selagi najib kekal.

    Sebelum cabar ahli keluar parti, idris tu hidup semasa umno sedang stabil dan senang lenang, siapa yang tubuhkan semula umno?

    Sebelum cabar ahli keluar parti, nak tanya berapa orang umno daftar ahli baru lately, kalau monyet hantar borang pun kira dah ok.

    cermin diri lah bro, segalanya memerlukan wang tetapi wang tidak boleh membeli segalanya termasuk undi.
    bukan setakat duit, beri sokongan kepada perasuah pun dikira subhat dan haram.

    Lu nak menang, lu ambik, tapi hukum tidak boleh dijual beli.

    ReplyDelete
  9. Walaupon apa pandangan Bro2 semua tanpa disedari sebenarnya kita semua sayangkan Bangsa/Melayu.

    Mudah2an Negara ini tidak menerima nasib saperti Negara Jiran Seberang Tambak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Spore dah terbang sebab Tengku A Rahman kasi kpd Lee Kuan Yew FOC. Konon nya "tendang keluar". Sabenar nya anak raja yang malas nak fikir panjang, malas nak susah payah ambik tindakan macam pemimpin kemudian buat kpd Kelantan. Bila politikus di Kelantan buat tak betul, hantar askar, istiharkan Dharurat, perintah melalui seorang Pengarah Operasi.

      Spore tak payah di hantar askar di masa itu. Ada satu batalion Tentera Darat dan Tentera Laut berHQ di Woodland di masa itu.

      Bodoh punya Tengku, buat perjanjian perpisahan, kemudian suruh Pemerintah Tentera Darat di situ pergi ke rumah Lee Kuan Yew, tabik, kamdian kata dia di arah dek Tengku supaya menjaga keselamatan nya. Ya Allah, betapa rugi hak Melayu, betapa bodoh Melayu Tengku A Rahman masuk dalam sejarah. Dalam sejarah di dunia, negara2 berperang nak pertahankan sovereignty dan territorial integrity nya. Si bodoh Tengku kasi saja Spore FOC.

      Jaga, silap silap si Najib akan buat gitu. Betapa membongkok dia nak ambik hati DAP dan Cina di PRU13. Buang ISA yang DAP tak suka sebab anak beranak Lim dah kena. Kasi itu ini. Akta Hasutan pun nak di buang nya. Akta yang melindungi hak dan kepentingan Melayu yang tersemat di Perkara Perkara sensitif di Perlembagaan negara.

      Kalau Najib tak di ganti awal sabelom PRU14, akan ranap UMNO, hak dan kepentingan Melayu. Percaya lah.

      Delete
  10. cerita pasal angkuh, sombong dan bongkak, tak payah tuduh belah mana yang buat perangai macam tu. yang tak suka najib tuduh pemimpin2 sebelah najib sebagai sombong dan bongkak. yang menuduh tu tak bongkak jugakah? baik budi pekertikah? boleh sangat menerima perbezaan pandangankah? ingat ayat mukhriz pekena tok bashah masa lepas jawatan mb kedah dulu. "jangan lena masa kerja...bla bla bla"...lebih kurang macam tu. ni kuang ajaq ka sopan santun? awat, mukhriz tak pernah lena kot? maybe takde sapa yang ambik gambaq mukhriz terlena masa meeting. sebulan sebelum pru13 tok bashah dah tau dia tak akan jadi mb. dia ada kutuk mukhrizkah? dia ada sabotaj umnokah? ni, budaya biadap dan kuang ajaq ni bukan sahaja ada dalam diari pembangkang total, tapi dari org umno yang dok sebelah mahathir dan mukhriz. like daddy like boboy. jadi, jangan dok bising2 kalau rasa diri tu 2 x 5 je dgn yang pro-najib. depa semua serupa perangai, satu group makan dedak, satu group lagi makan taik fitnah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko makan apa, Mamat 849? Makan tahi? Tahi sapa? Kalo tahi Tongkang Lim, 2 kali dosa, ko tau tak. Sebab dia kafir dan kau makan najis dia.

      Ooo ko sokong Najib. Sebab ko pertahankan Mat Bashah. Takpe le bole sokong. Tapi jangan mengarut, ok? Ko jawab le tuduhan2 ke atas Najib tuh. Jangan main kata fitnah semata. Melainkan kalo ko pekak dan buta.

      Delete
  11. ambik dan rampas jawatan MB macam penyamun, lepas tu minta orang lain sopan ?

    ReplyDelete