Saturday, April 30, 2016

TAMAT OUTRIDER MACAM KEPUTUSAN ORANG POMPUAN...

Isu penarikan outriders kepada Tun Dr Mahathir sudah tentu ada kaitan dengan Majlis Deklarasi Rakyat yang dihadirinya.

Setakat yang aku tahu majlis itu langsung tiada sambutan, paling ramai 10 orang itupun termasuk tukang buka tutup khemah dan wireman. Di mana menggugatnya (?)

Lebih baik PDRM memberi pencerahan kenapa khidmat itu ditarik balik, arahan KPN (?) Arahan Zahid (?) dan bagaimana dengan Paklah (?)

Jika tiada penjelasan, rakyat mungkin keliru samada PDRM sudah menjadi pertubuhan politik (?)

Dan lebih karut kalau Zahid kata tak tahu (?)
Kemungkinan besar zahid dan KPN sekadar menjalankan tugas tanpa bantahan. !!!

Bagi pihak pendedak, kemudahan outrider adalah atas budibicara, aku sokong tindakan ini kerana Tun memburukan Najib.

(Bagi pihak atas pagar, aku mempertikaikannya sebab Tun tidak memburukan kerajaan secara total, lebih kepada sikap, kelakuan dan peribadi Najib. Kenapa soal peribadi Najib, kerajaan diheret membuat tindakan dan keputusan yang tidak matang)

Pendedak mungkin sudah tidak dapat membezakan antara serangan kepada PM, serangan kepada Najib, serangan kepada Ptesiden, serangan kepada parti dan serangan menentang penyelewengan, rasuah dan tiada akhlak.

Kenapa mereka tidak boleh membezakan, apakah otak mereka tidak betfungsi, setakat boleh guna fly kite.....

Bagi aku simple, kalau mereka boleh membezakan, bererti mereka bukan pendedak lagi....

Apakah ini petanda awal untuk kerajaan bersikap lepas tangan terhadap keselamatan seorang Mantan PM (?)

Zahid patut declare Negara sudah selamat, penculik yang dulunya nak culik Najib pun dah balik kampong, sudah tiada ancaman IS, jenayah negara zero sifar dan sistem jalanraya kita terbaik dunia.

Kalau itu juga petanda Tun akan ditangkap seperti di anginkan oleh Zaid, aku saran kerajasn jangan tunggu lama,-lama. tangkap segera.

Dan aku paling sangat percaya, penamatan outrider ini akan menyebabkan Tun Dr Mahathir sangat bersedih, mungkin merayu PDRM mengkaji semula  dan sudah tentu Tun akan berhenti dari terus mengkritik Najib dan membatalkan Deklarasi Rakyat.

Kejayaan pertama buat Najib.

#

Dalam ucapan pemanas Tan Sri Sanusi Junid, di Dewan Hotel Msuite Johor Bahru.

Ada satu cerita yang menarik perhatian admin.

Ada seorang rakyat Malaysia pergi ke klinik gigi di Thailand. Jauh dia pergi cabut gigi.

Doktor gigi tu bertanyakan pada pesakitnya dari Malaysia tu.

"Kenapa datang ke Thailand untuk cabut gigi"

Pesakit tu jawab,

"Kat Malaysia susah sekarang nak cabut gigi, sebab depa dah tak bagi buka mulut" :)

TSSJ

17 comments:

  1. KD, najib and pencacai umno ingat Tun heran kot ...bukan setakat Tun, kami rakyat yg ada aqai pun boleh pikiaq yg semua nie adalah arahan PM yg paling baik dan suci dlm dunia nie, yakni Najib...dah akhir zaman dah KD...mana nak cari PM cam nie, duit derma pun dia bagi balik...tapi tak tau lah kat sapa dia bagi balik, mungkin kat hantu raya kot....
    rakyat semakin hari semakin bayak yg sokong deklarasi rakyat, kat jitra respond vey good, In Sya Allah, tuhan akan bantu org yg buat jalan benar...bukan macam harami harami ketua umno , MT, and menteri Kabinet 1mdb....
    Go fly kite, sebelum hang masuk, saja aku nak peringat hang, Esok ahad, lusa isnin, tulat SELASA.....

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. Rehat2lah..urusan didunia tidakan selesai sehingga datangnya kiamat.Kehidupan disebelah sana adalah abadi jdi manfaatkn masa yg berbaki sbgai persediaan sebelum berhijrah.

      Delete
    2. Hang mintakla jibby rehat..bnyk skandal tu..prn sarawak ni boleh menang ke? Kalu kalah minta jibby undue n berehat..ayam 4u

      Delete
    3. berjuang lawan pengkhianat bekal ke aqirat

      dedak tak boleh dibawa bersama!

      Delete
    4. Berjuang lawan pemimpin yang korup juga mendapat rahmatNya.

      Delete
  3. BIAR PUTIH TULANG JANGAN Putih najib

    ReplyDelete
  4. 22 tahun ber outrider sakan..chukop lah..bila ke kubur nnt tadak outrider... Waktu sesuai mamat Kerala praktis sekarang

    ReplyDelete
    Replies
    1. kau sendiri dah confirm ka nak idup smpai umur 90 tahun

      Delete
    2. 8.29,

      Sebelum nak kutuk orang tanya diri sendiri...boleh lepaskah diri aku ni?

      Delete
  5. Tuan kluangman,

    Keputusan kalau dibuat seorang perempuan macam Zeti tu memang terbaiklah. Keputusan ibu kita pun tak berani kita nak pertikai, tegas! Terus saja ikut arahan.

    Ini keputusan seorang lelaki dayus namanya. Tak berani nak hadapi orang tua 90 tahun yang sudah hilang sokongan katanya.

    ReplyDelete
  6. Tu baru naiib tamatkan outrider. Camne la pulak bila Allah tamatkan outyougotokubur. Hikhikhik....sempat ke tidak tengok boboboi jadi pm....kihkihiih....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berjuang melawan pemimpin korup dan menganaiya rakyat juga mendapat rahmat Nya.

      Pemakan dedak haram yang bersubahat dan berse...TONGKOL juga akan mendapat balasan Nya.

      Delete
    2. Najib tamatkan outrider?

      Kahkahkah..
      Awat mangkok berayon?
      Najis dh goyang ke?

      Kahkahkahkahkah..
      Dh jmp lum telor pahlawan?

      Delete
  7. Tamatkan 'outrider' Tun ? Macam perangai budak budak ? Tapi tak kisahlah ... I do not think Tun Mahathir take it seriously . He is very grateful to live that long already !

    On top of that the government of Najib need to save money for Raya shopping ... big 'Mama' needs new handbags and jewellery sets .

    ReplyDelete
  8. Zahid juga yang berkata derma haram yang diterima najib adalah untuk tujuan membenteras pertubuhan ISIS.

    Nah hari ini ISIS menghalakan senjata mereka keatas malaysia.

    Timakasih zahid, dan tak lupa juga kepada najib.

    ReplyDelete