Google+ Followers

Tuesday, January 17, 2017

PERJUANGAN TUN HAMPIR SELESAI...

Izinkan aku dengan satu madah...

Sebagai bekas PM 22 tahun yang banyak jasanya (walaupun benci, janganlah tunjuk bodoh sombong untuk menafikannya ) Tun mempunyai lokus standi untuk bersuara dalam apa jua isu.

Walaupun tanpa jawatan dan kuasa, pengaruh dan senjata Tun adalah berlandaskan hujahnya bukan sahaja kenyataan,  tuduhan atau dakwaan akan sesuatu perkara tetapi juga sarat dengan jawapan balas, segera dan tepat selepas dikritik (ada buat homework).

Samada serangan dari atas atau bawah,  Tun masih di atas kuda perjuangan, tangan kiri memegang erat panji,  tangan kanan dengan panahnya.

Isu kepentingan rakyat dan kenegaraan menjadi pilihan perjuangan Tun mengatasi isu remeh temeh seperti dipersepsikan nyanyuk, perkauman, kenegerian,  kroni, kecewa,  cemburu atau dendam.

Dengan meninggalkan nikmat hak dan keistimewaan mantan,  Tun kini sarat dengan hinaan dan cacian. Jika kerusi pun ditiadakan,  kubur sudah tentu kena korek sendiri.

Hukum akal,  Tun tidak akan lama menongkat langit atau  sebok kumpul harta, tetapi biarlah sebelum pemergiannya, beliau sempat saksikan sesungguhnya kita terutama golongan muda adalah pewaris perjuangannya yang belum selesai.

Sebagai pemimpin,  harta dan pangkat tidak akan diiring bersama masuk ke liang lahat, yang dibawa masuk adalah dosa mencuri dan menyamun harta rakyat.

30 comments:

  1. Replies
    1. Walau apa pun kami tetap yakin bahawa MO1 & Jho Low telah mentekedarah wang Negara dan Rakyat.........!! Siapa tu MO1??

      Delete
  2. Baekkk punya jilat..Nk mintak dedak lebih ke

    ReplyDelete
    Replies
    1. Inilah peribahasa yang tepat
      Percik air didulang kena ke muka sendiri
      Hanya Untuk Macai Najib Only (UMNO) yang makan DEDAK . Dan sekarang campur BIJAN.

      Delete
    2. Lable penjilat adalah hanya untuk mahasiswa Ijazah Sarjana Muda (Penjilatan) lepasan University MACAI Najib Orderlies (UMNO)

      Delete
  3. 9.43
    dedak untuk penyokong tegar MO1 je..kami berjuang tanpa dapat wang ringgit untuk malaysia yang lebih baik...

    ReplyDelete
  4. Sebak...namun Tun tetap akan disanjung dan dipuja walau pun untuk berjuta tahun lagi!!...

    ReplyDelete
  5. Semoga Tun sentiasa dalam peliharaan dan perlindungan Allah.Terima kasih tidak terhingga ,Tun.

    ReplyDelete
  6. Anon 9.55.00 PM.....perjuangan saya juga sama seperti saudara/saudari iaitu untuk Malaysia yang lebih baik.Dari itu marilah kita sama2 berganding bahu untuk sama2 berjuang kearah itu bersama juga saudara2 kita yang lain....kita teruskan perjuangan murni Tun Mahathir yang amat kita hormati dan kasihi.

    ReplyDelete
  7. PRK SARAWAK AKAN DIADAKAN BULAN DEPAN.... TANDA JELAS PERJUANGAN YANG SUDAH SELESAI... LEPAS SELESAI KITA DENGAN MUDAH LUPAKAN........


    ............ SADAKALLAHHAL ADZHIM.....

    ReplyDelete
  8. Suharli,keris berayun elok baca jebatmustdie blog..Ko org kalau tak mau baca,tak mau faham sah la manusia sial..Jgn salahkan org lain.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1.05
      ko pergi baca sorang sorang la.... ako nak berak jap.... kikikiki.. prooootttt aaarghh lega...

      Delete
  9. Tun terbaik sepanjang zaman....bkn mcm bapa penyamun/penjahanam rakyat malaysia,yg susah lg bertambah susah...

    ReplyDelete
  10. 22 tahun nnpk baik... hujung nyawa BERSATU dng pluralist murtad... syiah PAN... Evanglist Komunis Rasis DAP... Liberal gereja... lgbt dan gay.. terang lagi bersuluh menghancurkan kesucian islam dan iman.. tak ada makna 22 tahun tabur kroni... bailout utk anak beranak...

    ReplyDelete
  11. Terbaik dari KD.

    Semoga Allah lanjutkan usia Tun berikannya kesihatan dan kekuatan untuk teruskan perjuangan.

    Teringat kata2 Tun dulu seburuk mana pun malam yang dilalui siang akan tetap menjelma.

    Tak lama dah.

    In shaa Allah. Aamiin..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teruskan bermimpi Sampai kojol

      Delete
  12. Seburuk buruk 22 tahun berlalu.... malaysia sudah boleh dan mudah lupa kan peristiwa hitam bailout beratus billion semata mata utk anak dan kroni haramjadah....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenapa xheret ke mahkamah?
      Apandi kn ado

      Delete
  13. Singgah sebentar di blog chedet tadi. Saya baru faham mengapa mufti2 yang dibayar gaji oleh kerajaan najib bermati-matian menyokong haji 1MDB.

    Jika mengaku haji 1MDB guna duit haram, dengan sendirinya mereka sahkan duit untuk haji itu duit curi....

    That is wisdom found in mahathir.

    Allah memelihara tdm suami isteri

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau mufti tak boleh pakai, kalau ahli agama kena reject maka adalah terlebih baik andainya tun mahathir sendiri menjadi mufti. anda boleh juga isytiharkan tun mahathir sebagai mufti, lepas tu buat satu majlis besar-besarkan, kat stadium ke apa ke utk majlis perasmian tun mahathir jadi mufti. sori bro, ini bukan gurau, perlakuan tun mahathir dan penyapu bontot beliau seperti saudara sudah keterlaluan. anggap mufti terima bayaran, terima rasuah untuk menyanggah kenyataan tun dianggap sudah melampau. tun mahathir bijak dalam bidang dia sahaja, bukan semua bidang dia bagus dan tahu. bidang agamapun dia langgar, mufti dan ahli yang tak sependapat dengan dia dia gelar makan rasuah adalah perbuatan melampau dan terdesak. negarawan seperti beliau tidak akan hilang kehormatan jika mengakui jika telah tersalah cakap. bukan tunjuk degil dan terus menyerang sesiapapun yang tidak bersetuju walaupun rasa sudah terlepas cakap. tindakan desperado tidak sentiasa memberi pulangan lumayan, selalunya rugi.

      Delete
  14. Masuk 2017 tun semakin mara dgn semangat yang kian membara. Semuanya diredah macam kereta perisai.
    Blogger yang suam-suam kuku dah tak berani ikut rentak dan pilih topik yang lebih selamat.
    tropper bn dah hilang arah bila disahkan ada ketirisan dalam mara, bos dia orang juga yang jaga.
    Annuar dah jalan tunduk muka ketanah, macam mana anak buah nak berperang..

    ReplyDelete
  15. Perjuangan apa yang Madey dah lakukan. Cakap gedegar semua orang boleh cakap. Generasi muda nak sambung perjuangan Madey apa ke mende nye. Fatwa Madey mengatasi Alim Ulama? Betul ke 1MDB haram?

    Jadi perjuangan yang nak diteruskan ialah mengsonglapkan duit masuk dalam poket ..iye la macam keluarga Madey ....

    Bangang la generasi muda yang nak meneruskan perjuangan Madey ....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Inilah contoh fakta dan info yang ada bagi melawan hujjah tun
      Sama-samalah menilaikannya...,😁😁😁

      Delete
    2. Could it be your brain, 6:08, has been reduced to a size much smaller than a mossie?

      If you can compare AGC MALAYSIA & AGC SINGAPORE taking the latest case of 1MDB related financial skulduggery....err that is if you are an avid reader and critically challenged mind!

      The prosecution case alone involving that swiss FPBS manager JF Sturzeneger alone have turned significant number of stones that is the scheming of 1MDB's money are such mounting effort of deceitful intentions yet so amateurish, considering the money involved are in the BILLIONS! The prosecution case is a tedious readings but they get a convictions, plural ok, via guilty admission!

      6:08...you are already dead in the water fighting to cleanse 1MDB from its filth, even Arul Kanda would probably shitting in his pants now that even Australia has begun investigating and already we are seeing hard questions coming forward into the open.

      The house of Lanun-Penyamun-Penipu-Bugis is now on a very very fragile stake....its a matter of time before it collapses unto its own pile of shits!

      So, 6:08 & all honkey-donkeys bugis-pirate's ballcarrier....go read and free-up your brain and mind from all the clusters of shits that has been stopping you guys from understanding between Mencuri, Menyamun, Menipu, Menyonglap yang dilakukan melalui 1MDB, SRC, KWAP, FGV, ECRL are plain THEFT, period!

      Then again, if you guys have any brain at all!

      MLN

      Delete
  16. 7:23
    Itu hanya kenyataan anda sehaja dan bukannya bukti yang kukuh. Dan kamu terus menghukum mereka dengan gelaran2 sebagai lanun, penyamun dll. Saya telah membuka minda saya berkenaan isu ini dan saya akur tindakan atau hukuman yang dikenakan keatas mereka yang bersalah jika terbukti terdapat penyelewengan. Peguam negara Singapura dan Malaysia telah menjalankan tanggungjawab masing2 dan mereka semua terikat dengan undang2/mahkamah antarabangsa. Mana2 yang didapati bersalah tetap akan dihukum.
    Jadi dimana rasional kamu dalam menghakimi perkara2 ini?

    Dan hingga sekarang saya ternanti2 keputusan mahkamah atau DOJ untuk mendakwa MO1. Dah lama tunggu?
    Kamu yang terpengaruh dengan provokasi pihak yang kempunan dengan keinginan untuk memerintah Malaysia.



    ReplyDelete
    Replies
    1. Dude 7:44

      With the money at your peruse you should take a holiday and gatecrash DAVOS-WEF.

      If you don't get an official access that is, but the least you could do is stand at the entrance with a stark lable You Are MALAYSIAN!

      If that doesn't get you being ridiculed, then you are just a rodent wondering aimlessly....go man, there is still time, stupid!

      Bodoh dan Bebal dan Sombong tidak boleh diajar tetapi biasa nya di warisi...tak tahu lah baka belah mana kan?

      Delete
  17. maksud kd, perjuangan tun mahathir hampir selesai dalam bentuk inikah?;

    Kunuuuunnya BR1M itu dedak dan rasuah mahu membeli jiwa pengundi agar mengundi BN, manakala GST adalah satu sistem percukaian yang membebankan rakyat ! Demikianlah lafaz zikir mereka yang memilih untuk menganuti ajaran Tun Dr Mahathir seiring dan senada dengan zikir juak juak murahan Pembangkang.....

    Dengan kehendak Allah swt pada malam yang gilang gemilang parti cap ayam lambang bunga raya itu di Stadium Melawati Shah Alam, Tun Dr Mahathir mengeluarkan kenyataan yang bercanggah dengan pendirian awalnya sebelum ini. Sepertimana komen dan reaksi Datuk Sri Najib 'classify' Mahathir ini tak ubah seperti seorang juara dan pakar U-Turn !

    Dahulunya Mahathir pernah caci hina penerima wang BR1M sebagai pemakan dedak, dan beliau juga menyifatkan sistem GST membebankan rakyat. Tetapi pada malam tersebut, Mahathir buat pusingan U atau U Turn apabila menyatakan sekiranya Pakatan Harapan berjaya memenangi PRU ke 14, mereka akan kekalkan BR1M dan GST, cuma kaedah dan cara perlaksanaannya sahaja akan diubah......

    Sudah tiba masanya kita boleh bertanyakan kepada pengikut pengikut parti cap ayam lambang bunga raya soalan soalan cepumas, kenapa mereka memilih untuk tinggalkan UMNO dan menentang UMNO sekiranya apa yang dilaksanakan oleh Najib telah pun diperakui ianya baik untuk rakyat...? Tidakkah mereka merasa malu apabila pada awalnya menggunakan isu BR1M dan GST sebagai modal untuk menghentam kerajaan BN, akhirnya terpaksa mengakui ianya adalah sesuatu yang baik untuk rakyat....

    Mahathir pasti akur dengan kejayaan Najib apabila melihat sendiri fact and figures, hakikatnya sejak GST mula berkuatkuasa, kerajaan BN berjaya mengutip hasil lebih RM51 Billion berbanding kutipan cukai SST pada 2014 yang berjumlah RM37.2 Billion.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodoh yang tiada penghujung.

      Beruk pun kalau letak jadi PM dia tahu mentadbir, rakyat kurang pertikaikan dari segi perlaksanaan.

      Tetapi beruk tidak pula rembat duit rakyat.

      Isunya apa di sini? Jangan ubah tiang gol.

      Delete