Google+ Followers

Saturday, August 5, 2017

MEROBEK MAHATHIR SEKADAR MELUMAT UMNO

Kelak umno menjadi padang jarak padang terkukur.

Begitulah pandangan sebahagian besar rakyat,  umno salah fokus dan salah urus untuk tangani Mahathir.

Nampak macam boleh menang tetapi tak menang menang walaupun seluruh jentera digunakan. Jika umno tidak sekat keemosian zahid,  ia sekadar mempercepat umno mati kerana kehabisan oksigen.

Mahathir masih menyimpan beberapa tom kimia menjelang PRU14 yang tidak mampu sempat disekat dan dikawal.

Bukan cakap kosong,  di Malaysia tidak ada dua tiga Mahathir,  hanya ada satu Mahathir, toleh sekejap ke belakang, sudah berapa ramai pemimpin umno didiamkan,  patah lidah,  hilang kuku,  hatta Najib sendiri..

Kerana Mahathir,  hari ini parti parti pembangkang menjadi relevan,  kuat dan makin diterima rakyat.  DAP lebih sederhana dan makin diterima Melayu sepertimana Melayu boleh terima mca. Malahan mengikut rekod,  DAP lebih baik kepada Melayu.. Lim guan eng 10 kali lebih baik dari anti melayu chua soi lek..

Kerana Mahathir juga,  PAS makin kuat,  hari ini kalau dua penjuru,  PAS jumpa umno di Pekan,  Najib akan tewas..

Antara petanda awal,  rakyat memihak pembangkang apabila lim guan eng
mengumpul dana 1 juta tidak sampai 24 jam,  terbaru,  rafizi kumpul 1.5 juta dalam tempoh 10 hari,  PAS setakat mampu kumpul dua ratus ribu dalam masa beberapa bulan..

Andai Najib,  boleh kumpul lebih dari itu tetapi ia lebih berdasarkan pengaruh "kuasa" dan ia datangnya dari dua tiga orang korporat,  dari segi jumlah menang, dari segi nisbah undi,  tercorot.

Derma 1.5 juta kepada Rafizi membawa berkat,  derma 2.6b kepada Najib membawa sengsara ke hari ini?

Bagaimana pula kalau Mahathir disaman,  berapa yang mampu dikumpulkannya? Cubalah..

36 comments:

  1. Ameno lg cepat mampos lebih baik...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau kau yg mampus dulu macamana? Nak kambus kat mana bangkai kau nanti?

      Delete
  2. Eloklah kita bersatu padu menambah derma kita kpd rafizi sbb ada 12 kes lagi sdg menunggu. Saman 300k dah settle, lagi baki 1.2 juta masih perlu top up utk standby lagi 12 kes.
    Sama-sama kita tambah saham dan infakkan duit kita utk bayar saman fitnah itu. Mudah mudahan saham fitnah kita akan membantu kita di akhirat kelak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tun M bijak sama seperti Mahatma Ghandhi........!!

      Delete
  3. Mereka menyangka dengan menyerang Tun M maka Tun M akan menjadi lemah.

    Hakikat yang dok nampak ialah segala serangan mereka pelurunya berbalik.

    Konon m4ak buat RCI kerugian FOREX yang bukan rahsia, tapi akhirnya kes Scorpene yang terdedah.

    Zahid membangkitkan keturunan Tun M konon nak cakap Tun M bukan Melayu tulen. Ya betul Tun M berketurunan India tetapi adalah Melayu dari sudut perlembagaan Malaysia. Zahid pula sekalipun Jawa itu juga Melayu tapi perlembagaan meletakkan cut of date pada 31.08.1957 dan Zahid gagal syarat ini. Zahidlah sebenarnya bukan Melayu. Keturunan Zahid patut ditulis Inodnesia.

    Kini Zahid meracau lagi di Baling dan membangkitkan kes Memali. Jawapan saya dipersilakan dan lihat pula apa kesannya kelak.

    Para macai yang membangkitkan Memali untuk menembak Tun M pula bila diminta hurai hanya mampu berdalih dengan 1001 dalihan.

    PAS dan UMNO bukan saja akan bergaduh kembali, malah kes Zahid balun budak pun boleh dibangkitkan kembali. Altantuya? Morais? Najdi? Mungkin ketiga-tiganya juga akan terburai selepas kes Memali dibangkitkan.

    Pernah satu ketika Najib dengan bangga mendabik dada konon dia pahlawan Bugis yang tidak gentar untuk berlawan. Hakikatnya manakan sama berlawan di atas fakta dengan berlawan di atas auta. Ini bukan perlawanan bola yang merupakan hiburan semata-mata tetapi ini perlawanan di antara yang berfakta dengan yang berauta. Yang berfakta itu yang haq dan yang berauta itu yang bathil.

    Auta takkan menang, habis kuat pun hanya melambatkan kemenangan pihak berfakta. Apabila masa permainan tamat yang berauta itu tetap akan tewas. Ini adalah sunnatullah.

    Memaki hamun Tun M dan meletakkan laknatullah di belakang namanya pula? Ooh, itu pun in shaa Allah akan berbalik kepada yang melakukan.

    Alhamdulillah saya masih di sini dan tidak muncul di sebalik anon.

    'Kepada Allah kita serahkan penghakiman'.

    Tak lama dah, in shaa Allah. Aamiin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aamiin....Message is loud and clear.

      ...... terbaik.

      .... cuma bila hati dah hitam akibat makan benda haram...fakta apa pun dah tak boleh terima.

      Delete
    2. Kepada penyokong najib, nak jawab isu buat la macam bro joe. Komen tu ada fakta dan bikin kita berfikir.walaupun fakta sikit. Bukan copy n paste 100%

      Delete
    3. aku da kata macai boleh tulis 1001 keburukan TUN tapi yang makin nampak hanya keburukan umno je yang keluar sebab kisah2 dulu kan TUN masih didalam umno.

      Delete
  4. takpe..kubur masing2..kalau esok2 kena siksaan..eh! kubur penipu jauh dalam hutan, isolated dari jiran sebelah..terpekik terlolongpun takde org dengar ye tak?

    ReplyDelete
  5. B bila
    A amad
    D darrogi
    A akan
    K kelemasan?
    Hehe....jawab le pasai dia bukan lahir di malaysia!

    ReplyDelete
  6. Sesuatu yg amat aku kagumi pd dr M ialah keberanian. Dia berani buat andaian kemungkinan Nabi saw menyimpan janggut adalah kerana pd zaman tu tak ada gilette lagi, tak mcm zaman sekarang. Memang berani gila dia ni.

    ReplyDelete
  7. Serangn kpd mahadey menmpkkn hasil apbila kd keluarkn artikel ni..mahadey n konco2 sdg kelemasan akibt pndedhn demi pndedahan pekung mahadey..

    ReplyDelete
  8. Tembak Tun Mahathir dengan auta boleh cedera ke?

    Bapa Pembangunan Moden - tak nak tukar dengan orang lain ke??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak payah tembak, tunggu gugur sendiri by nature.
      Dah lamaaaa daaaah..

      Delete
    2. setuju sangat...biar Tun M mampuih sendiri...kih kih kih

      Delete
  9. Hahaha...
    Pakatan Harapan yang bungkus ke atau BN/UMNO?
    Tengok kepada perkembangan terkini tak dak harapan la PH!

    ReplyDelete
  10. Bapa pembangunan moden takdak siapa pun yang nak pertikai.Kedudukan nya sebagai presiden parti umno iaitu satu parti yang kukuh dan kuat membolehkan dia mendapat gelaran itu.

    Banyak sekali jasa umno kepada nya yang memberikan nya peluang sehingga dia mampu merealisasikan apa saja kehendak nya.

    Tapi hari ini setelah sekian lama mengecapi alam keseronokan bersama umno entah apa jembalang yang meresapi tiba-tiba berubah wajah berubah fikiran mahu dilumat-lumat nya pulak umno.Tidak ke anih kepada sesiapa yang waras untuk memikirkannya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno tu agama ke?
      Kikikiki

      Kalau umno dh penuh dgn pemimpin korup haprak pentingkan diri sendiri.
      Kenapa perlu menjadi lembu membutakan mata memekakkan telinga demi sejarah perjuangan hebat org dulu2 yg lbh ikhlas memimpin negara

      Delete
    2. Umno bukan agama.. umno itu dedak.. presiden umno yg bagi rezeki bukan Allah SWt.. nauzubillahiminzalik itulah dumno.. kah kah kah..

      Delete
    3. 12;37 minta istighfar byk2. Ayat kau tu boleh gelincir iman wpun hanya main2. Cari ayat lain yg lebih baik.
      Saya pun tak suka umno, tapi jaga batasan iman. Maaf, t kasih.

      Delete
  11. Bagus! Bagus! Dua-dua pun memang mangkuk hayun!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib dan rosmah tidak dinafikan mmg mangkuk hayun

      Delete
    2. Manakala kau pula mangkuk tandas

      Delete
    3. Pakatan Hopeless memang mangkuk hayun nak mamposs lepas kena mandrum Keling MahaKUTTY! Muahahahha Wakakakaka muahahahha wakakakaka

      Hooi Pakatan Hopeless!! Ada tak MahaKUTTY tobat selepas kata KETUM Anwar kaki main jubur? Muahahahha wakakakaka

      Delete
    4. sawan babi da datang....baik cepat jauhkan diri nanti berjangkit susah datang woi..

      Delete
    5. MahaKUTTY dengan penuh yakin dan tetap dengan pendiriannya yang KETUM Anwar Shia main jubur jantan! Apa komen ikhlas dari penyokong Pakatan HopeLESS? Wakakakaka

      Delete
    6. Paul Bodoh dah mendedah dirinya dgn wirid songsang ajaran kiayai Jahid Komidi bersepah-sepah di blog Shahbudin.

      Terima kasih & good luck to you Kejora...!!

      Delete
    7. biarkan je dia pak man,mana ada yang melayan dia.saya peratikan takde sape pun menjawap soalan yang dia ajukan tu.

      Delete
    8. MahaKUTTY kata dia takkan minta maaf sama itu KETUM Anwar sebab MahaKUTTY Amat yakin itu KETUM mmg suka korek jubur jantan!

      Delete
  12. Kurŕŕ..kuŕr... banyaknya binatang pemakan dedak dlm blog nie.... habislahhhh... Raya nanti kena korban..

    ReplyDelete
  13. Pertumbuhan ekonomi malaysia berterusan zaman najib.Bukti bahawa najib seorang pengurus yang baik.Kalau tak percaya tanya Bank Dunia dan IMF

    ReplyDelete
  14. Pemimpin korup ada kat penang sana...

    ReplyDelete
  15. Dipeneng tu tengah dalam proses perbicaraan makamah nampak juga ada pendakwaan tunggulah keputusan makamah salah atau tidak.

    ReplyDelete
  16. LIM GUAN ENG terima 1 juta sumbangan rakyat Malaysia dlm masa 24 jam
    RAFIZI RAMLI terima 1.5 juta sumbangan rakyat Malaysia dlm masa 10 hari
    PAS terima 200 ribu sumbangan rakyat Malaysia dalam masa beberapa bulan.
    DATUK SERI Dr ZAHID HAMIDI mengesahkan 2.6 biliun dalam akaun DATUK SERI NAJIB adalah duit derma kerabat diraja Arab.
    1 + 1.5 + 0.2 = 2600 kiri juta kanan ribu juta, jadi sama kerana duit derma.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Derma yang tiada maklumat telus.. Kabur, ragu.. Hukumnya apa?

      Delete
    2. Takkan billionaire MahaKUTTY dan yahudi George Soros nak biarkan pariah dia orang miskin !

      Delete