Google+ Followers

Saturday, August 19, 2017

SETAKAT MANA PH FOKUS KEPADA TIGA PENJURU DAN PEMBAHAGIAN KERUSI

Itu adalah dua asas penting yang perlu dibina sekarang.

Akan berlaku beberapa perubahan kecil selepas itu tetapi tidak wajar begitu banyak perubahan kecil di saat akhir.

Hari penamaan calon sudah sepatut menjadi penamat yang sempurna di kalangan komponen dan tiada lagi pertindihan calon atau ujud calon tajaan dan proxi.


Jangan buat kesilapan yang memalukan negara. Kemaluan Allah bagi tunai kalau sebok sangat merekacipta dan korek keburukan orang.

Kajian menunjukan PH mampu menang tiga penjuru dengan 113, BN 50 dan PAS 02 kerusi parlimen di semenanjung jika mampu menambah 10% undi melayu dan 5% undi bukan melayu berasaskan porla undian GE13.

Tiada patut lagi ada perundingan dengan PAS samada sehaluan atau sendirian peringkat kawasan,  negeri atau pusat.

Sangat merbahaya dan perlu ditolak sama sekali jika mereka (PAS)  yang minta berunding. Itu semua tipu muslihat dan strategi belakang tabir.

Tidak ada lagi istimewanya PAS hari ini apabila berlaku perpecahan hingga ujudnya AMANAH yang membawa gagasan politik Nik Aziz.
Dari sebuah parti otai, digeruni kini jadi suruhan dan parti nyamuk. Ungkapan pemimpin PAS dan umno tidak banyak beza,  copy paste antara mereka.

Ucaplah selamat tinggal pada PAS,  titik.

34 comments:

  1. Pas cuma parti nyamuk sahaja. Sebab nyamuk inilah ramai yg sakit. Ada beberapa jenis penyakit yang berkaitan dengan nyamuk.
    1. Demam Denggi
    2. Malaria
    3. Penyakit untut

    Tak perlu layan Pas, mereka hanya parti nyamuk? Tunggulah penyakit yg akan dibawa oleh parti nyamuk ini kpd pakatan harapan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. last2 ameno jg yg untung..tp ameno akan mampos sama2

      Delete
    2. Jgn takbur sgt bro. Kita tengoklah sikit masa lagi, parti mana yg bakal mampus.

      Delete
    3. Kalau x mampus pun tercungap2 dah...jom sokong bersatu

      Delete
    4. Bersatu mampus slps parti kuali.

      Delete
    5. Hahaha...pertahan ameno hingga hujung nyawa. Berapa dedak kau dpt?

      Delete
  2. Kesian kd.. Keyakinn tahap dewa.. Jgn jd 3 suku lps pru sdhlh.. Kikikiki

    ReplyDelete
  3. Memanglah yakin sebab tak curi duit rakyat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pencuri tu dah ditangkap ke belum?
      Pencuri tu dah didakwa ke belum?

      Delete
    2. Nampaknya Pakatan Hopeless morons dah sah ampun kan MahaKUTTY! Wakakakak....mesti pakai Fakwa dari Reverend Lim Kit SIAL!

      Delete
  4. Anon 1002, pencuri sudah dikenalpasti, sudah ditangkao, sudah didakwa, tapi muka tebal kulit biawak..
    Sekarang dilindungi oleh Penasihat berkomisyen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mahkamah mana yg dakwa?
      Mahkamah kerala ke?
      Hakimnya siapa?
      Mamakkutty ke?
      Iskander kutty ke?
      Koyak kutty ke?

      Delete
    2. Mahkamah kebenaran, benda terang lagi bersuluh.

      Kalau ada yang tak nampak, kena semak status iman, kot terpengaruh dengan fatwa sesat 1981

      Delete
    3. Oohhh..mahkamah kebenaran?
      Kalau ketua hakim pun kena pecat, mahkamah kebenaran kepala bana apa pulak?

      Delete
  5. Bro 11:07
    Tang mana yg sesat dlm fatwa tu? Dah rujuk mustika hadis? Atau dengar dari ceramah drM shj?

    ReplyDelete
  6. Apa hukum mengkafirkan orang lain..
    Bodoh benar, bab ugama rujuk le Al Quran

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dlm fatwa tu ada sebut nama orang ke?
      Hadis tak payah rujuk? Kau berguru dgn kassim ahmad ke?
      Nak tanya lagi sekali, dah rujuk mustika hadis keluaram jpm dlm bab perkara2 yg membatalkan iman seseorang?

      Delete
  7. Apa salah apa masalah ketua hakim kena pecat..
    Kena pecat dengan tribunal..
    Bukan kena pecat dengan PM diiring keluar dengan m16..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau tak nampak..
      P. Ramlee kata.. Anak luar nikah

      Delete
    2. Ya, tribunal yg pecat. Tribunal pak kadiaq.

      Delete
  8. Ted manof BABI..MANE KAU SIAL PUKIMAK...

    ReplyDelete
  9. Penyokong umno janganlah marah PH menolak kerjasama dengan PAS.

    ReplyDelete
  10. Kalau fatwa hj hadi sesat, knp jakim tak ambil tindakan? Fatwa tu masa madey jd pm. Kalau ishak baharom madey boleh arah pecat, knp tak arahkan jakim tangkap hj hadi kerana keluarkan fatwa sesat?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni satu lagi maknusia sesat kita sebagai org islam adalah dilarang untuk jatuh hukum..mana bole cakap org islam lain sesat dol. Hadi fatwa dia mcam tu dulu.ada baca fatwa tu tak atau kau ni suka main sondol jer ker

      Delete
    2. Semua ahli umno Melayu ke?
      Semua ahli umno Islam ke?

      Delete
  11. Blog pengampu lanon dh susah nk komen dh..semua komen nk kena tapis dulu..takuut klau banyak komenter yg hentam najisb tak ditapis takot lanon tk bayo

    ReplyDelete
    Replies
    1. Blog celah kelangkang pun sama.

      Delete
  12. Kalau tak sesat, orang umno kafir, sah ke?

    ReplyDelete
  13. Hello, bab hukum, rujuk al Quran, bukan Jakim..

    Kalau kau makan babi, hukumnya haram, tak perlu tunggu jakim tangkap ke tidak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodonye natang ni, jahil tahap tinggi. Ada perkara yg melibatkan pihak berkuasa ambil tindakan, ada yg tidak.
      Melancap adalah haram. Orang yg melancap di bawah kuasa jakim ke? Soal akidah dan kefahaman Islam di bawah kuasa jakim.

      Bodo natang ni.

      Delete
    2. Ada ke jakim disebut dalam al Quran..

      Halal haram perlu ke tunggu jakim

      Delete
    3. Sekor lagi natang bodo

      Delete
  14. Berapakah jumlah responden yang dihubungi untuk menyatakan pendirian mereka? 1,000, 5,000 atau 30,000 orang!

    Adakah suara ini (katakanlah 30,000) mewakili keseluruhan lebih 12 juta pengundi?

    Kalau begitu kajian yang dilakukan oleh UMNO/BN dan PAS adalah lebih tepat kerana ia melibatkan responden yang berkali ganda lebih ramai.

    InsyaAllah DS Najib, UMNO dan BN menang 2/3.

    ReplyDelete
  15. Berapa ramaikah ahli-ahli UMNO, MCA, MIC, GERAKAN, PBB, PBS, PAS, PKR, DAP, PAN dan PPBM?

    Berapa ramaikah ahli-ahli yang setia kepada parti dan yang setia kepada ahli politik?

    PAS mempunyai sejuta ahli. Berapa ramaikan yang telah menyertai PAN?

    UMNO mempunyai 3.5 juta ahli. Berapa ramaikan yang menyertai PPBM?

    Berapa ramaikan ahli PKR yang menyeberang ke PPBM?

    Berapa ramaikan geng-geng reformasi yang menjadikan Tun sebagai musuh utama keluar daripada PKR?

    Berapa ramaikah ahli-ahli PAN dan PPBM?

    Apakah kebimbangan utama pengundi atas pagar? 1MDB, harga barang naik, isu Islam dan akidah umat Islam, atau mesra liberal, LGBT dan COMANGO.

    Barulah kesimpulan kajian boleh dibentangkan. Kalau tidak hanyalah syok sendiri sahaja!

    ReplyDelete