Wednesday, December 27, 2017

APA AGAKNYA MENTERI BN DAN PEMIMPIN UMNO DAN KOMPONEN BUAT BILA BEBERAPA SKANDAL TERDEDAH....bukankah mereka sebahagian dari kabinet dan pemimpin tertinggi parti...

 Kunci mulut... ????!




Jika ianya satu fitnah, pertahankanlah...

Jika satu kebenaran, berilah satu teguran membina walaupun pada kawan sendiri...

Malulah sikit pada rakyat...muka yang sama akan datang tagih undi, tak lama dah....

Bukankah sudah lafazkan hanya takut pada Tuhan... ???








# Bukankah di era najib dilaungkan lebih kebebasan bersuara...
Apakah sudah kesumbatan..atau tunduk kepada kuku besi dan diktator!!!?






12 comments:

  1. Umno guna doktrin komunis zip mulut ,cabut telor.Komdrade #1 always right.

    Bn guna i scratvh your back,u give me project n nore ethnic school.

    Pas guna Whasutumpah Ghotai Mililih Vinimanyaa. Cip Bramin ulveys betul.

    Cacai trompah taek umnobnpas dan jasa proot zakar ,guna lidah panjang,utk jilat sampai pangkal.

    Melayu yg belum babgun guna teknik ambil mudah (Denial syndrome) dan sinetron,utk capai peringkat kebas beku otak.

    Ulamak guna teknik lawak,nangis,lalak jerit, utk pintas isu panas.

    Mengikut tafsir ulamak2 masih bisu ini, yg dlm kelompok majoriti,
    Isu Gomenjib , dan ketua punyai panas yg melebihi panas neraka.
    Ia juga boleh tutup rezeki ulamak. Allah sudah outsource pemberian rezeki kpd wakil2 keramat jibbi dan brahmin2 pas.

    Maka teknik Zip Mulut, Cabut telur,Whasutumpah Ghotai Mililih Vinimanyaa.amat diceburi oleh Melayu baki dlm UMNGOKPASESAT.

    Bagi majoroti yg sedar...
    .
    WAJIB CAMPAK TAEK.
    WAJIB CAMPAK MUNGKAR..
    WAJIB JUGA CAMPAK UMNOBNPAS.

    mana ada pilihan pun?

    ReplyDelete
    Replies
    1. "Cacai trompah taek umnobnpas dan jasa proot zakar ,guna lidah panjang,utk jilat sampai pangkal."

      Tapi si zakar lidah pendek....

      Delete
  2. "According to financial executives familiar with the situation, Abu Dhabi will begin negotiations next month with 1MDB regarding the outstanding US$3.5 billion that remains in dispute."

    - akhbar Straitstimes.

    Ropa2nya 1mdb hutang ipic USD 4.7 BILLION!!!!

    bersamaan, RINGGIT MALAYSIA = 20 BILLION!!!!

    Nauzubillah, duit rakyat macai oiiii!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana lah pergi duit2 tu semua ye.....

      Delete
  3. X perlu kunci mulut.

    Ramai yg masih tinggal kat bawah tempurung terutama di Sabah Sarawak.

    ReplyDelete
  4. Nanti datang macai, gelaran yg diberi oleh kj, kpu utk golongan yg pertahan presiden umno, segala auta menjadi fakta, segala fakta dispin menjadi auta. Hanya dedak menjadi idaman, segala makian dibayar mahal.

    ReplyDelete
  5. Astagfirullahal,azim. Dengan apa yang dibongkar dan terbongkar atas kehendak Allah juga, kalau rakyat Malaysia masih tidur dan buat tak apa, "biak pi". HANCUR HANCAI PUNAH, negara ku Malaysia ini. Sia-sia Pahlawan, Perwira, Raja-raja, Rakyat rakyat dan semua bangsa berjuang memerdekakan negara serta kemudiannya memakmurkan negara sehingga Malaysia dikenali seantero dunia. Mulai tahun 2008 apabila Rejim JIBAN Pirate and the pirates mengambil alih, HANCUR HANCAI PUNAH segalanya. Ya Allah turunkan bala kepada semua yang menipu rakyat Malaysia dan berjayakanlah pihak pembangkang. Amin

    ReplyDelete
  6. Geng ni mana ada "malu".

    Klau pernah berkawan dgn dorang.... boleh tau perangai.

    Rakyat biasa mana tahu. Tambah2 lagi peminat tv tiga suku.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bang, dengan kata TV 3/4 pun dah nak melingkup, Betul ke. Kalau betul "Alhamdulilah", banyak sangat penipuan, manipulasi maklumat dan pemesongan pemikiran yang dibuat oleh TV 3/4. Tak pernahkah mereka mereka terfikir apa yang mereka lakukan semua itu, menjamin mereka ke Neraka Jahanam. Amin

      Delete
    2. Nak melingkup trus, susah skit.

      Duit suma dlm kuasa tangan mereka. Habis x tahu nak buat, ambil dr poket rakyat(dengan cara halus sampai rakyat puji balik) kasi cover line.

      Rakyat ni baik2 belake. Sanggup susah asal pemimpin bleh buat rumah mahligai, bercoti enjoy sana sini.

      Semua yg sedar perlu berusaha sedarkan yang lain, bermula dengan sedarkan kawan2 dulu.

      Member gua, penyokong tegar berkarat be end, dah mula benci Nahib.

      Dia umur dah nak lanjut, lulusan luar negara, kerja x habis2... hidup berhutang. Member dia plak pemimpin amno, setakat diploma...hidup jutawan.

      Kasihan sama member gua.

      Delete
  7. sembang bleh la kd. cuba hang tunjuk sikit bukti2 yg hang ada. huhu

    ReplyDelete
  8. Negara maju memerlukan rakyat yang bijak. Dah kena Kau kau berkali kali tapi masih memberi sokongan lagi. B ........... namanya. Hahhhaaaha

    ReplyDelete