Saturday, December 23, 2017

PAKAT PAKAT MENIPU LEPAS TU PAKAT PAKAT TAK TAHU





39 comments:

  1. Salam. Record "con" ISA Dah bermula di NS lagi..Tapi UMNO..suka pilih Orang pandai mencuri ..YANG disukai agar lebih banyak dapat dicuri dari rakyat. Tak gitu ahli UMNO..

    ReplyDelete
  2. Ada satu pekara yg depa semua tau. Cara bagaimana nak mentedarah duit rakyat. Kalau bulih 5 sen pun depa nak cekau.

    ReplyDelete
  3. TOYOL NI ELOK BERAMBOSSSS JOIN TOK WAN PUN DI ALU ALUKAN.... TAPI TOK WAN MAU TERIMA KE.?

    KIKIKIKI..... TAK PE TOK WAN MUDAH LUPA MESTI TOK WAN TIMA SI TOYOL NI.....

    TOK WAN MOHON AMBIL TOYOL SEGERA....

    ReplyDelete
  4. Ini penipuan bukan individu tapi rangkaian, pandai makan pandai simpan tetapi jika terdedah, mereka akan saling lindung melindung dan rendam merendam..

    Agensi penguatkuasa juga turut sfkkmklkk dan jika engkar, ketua jabatan akan didedahkan dengan skandal peribadi dan bahan bukti akan dipegang untuk ugutan.

    Akan ujud golongan pemikir untuk melepaskan rangkaian mereka.

    Dan ada seorang menteri yang dilantik kononnya untuk menyelamatkan keadaan tetapi sebenarnya sama penyamun.

    Jangan lagi percaya pada umno.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mcm pernah aku dengar dia
      Og TAK TAHU tu mana ya....????

      Oh ya .... Baru ku ingat FOREX , tun tak tahu tak ingat dan tak ada kuasa, DAIM pula tak ambil peduli, tak tahu tak ingat dan tak ada kuasa tapi RM 32 billion lesap... Mcm asap. .... :)

      Delete
  5. TUN MACAM TU JUGA....DUIT FOREX HILANG LEPAS BUAT2 TAK TAHU HAHAHAHA

    MACAMNA BOLEH BG KEPERCYAAN PADA MD NOOR????

    LAIN KALI STUDY DULU SBLUM BUAT ENTRY NAK MNGUTUK ORANG

    ReplyDelete
  6. Tak sudah2 duit forex...apa la bodo sgt ko ni tarantula. Takde modal lain ke? UMNO skrg banyak toyol...terang2 mencuri siang malam. Forex nie masalah salah strategi jer masa trade. Yg felda mmg kes curi duit dan pecah amanah. Ko flush je la kepala ko dalam jamban kalau tu pon tak reti beza.

    ReplyDelete
  7. Dlm masa lebih kurang 7 tahun perintah banyak yg hilang tak berjawab. Forex tu ada juga berjawab dlm parlimen. Kalu 22 tahun perintah, negara pun tergadai tak terjawab kita. Yg terbaru tanah 1mdb kat penang, pulau indah habis untuk bayar ipic kali kedua. Bayaran pertama hilang tak dikesan, ceo yg buat hilang jadi pegawai khas pm, boleh ke ahli umno yg memang slow leaner tu nak faham. Sampai bila pun tak faham selagi dedak tersumbat dalam poket.

    ReplyDelete
    Replies
    1. isu forex ada dijawab dalam parlimen? betul ke. masa tuan punya badan ditanya oleh PAC, jawapannya ialah TAK TAHU! itukah jawapan yang awak maksudkan? hohohohoho.... tak senonoh betul jawapan dan cara beliau menjawab....

      Delete
    2. Jangan lupa pengakuan 180 billion berjaya diselamatkan dalam pengakuan TSNMY.

      Najib pula menghilangkan 160 billion sekitar tahun 2012 hingga 2015 dan diakui oleh Bank Negara.

      Delete
  8. HAHAHA SIKIT2 NEGARA TERGADAI HAHAHA...TAD DA BENDA LAIN NAK CAKAP KA

    TOLONG BGTAU CHE DET...22 TAHUN JADI PM CUKUP2LA, TAK KAN NK JADI LAGI...PH XDA CALON DH KA NK RYCLYE KUDA TUA...CKP PARTI HEBAT SGT...GILA KUASA BETOI MAMAT KERALA TU

    KALAU DH XDA AMBIL LA MAT SABU JD PM..MESTI MALAYSIA MAJU CEMERLANG N GEMILANG HAHAHA

    ReplyDelete
    Replies
    1. berapa punya benggap dan bodohnya kau tarantula. makan dedak banyak sgt...tu yang jadi bebal tu...khhaaaaahhhhktuihhhh

      Delete
    2. Orang banggang kata orang lain banggang. Sekurang2 nya dakwaan FOREX tua ada fakta dan data bukan mcm 1 MDB auta jer banyak.

      Bak kata orang mamak kerela ni dari atas sampai bawah berbelit so cakap pembanggang pun berbelit nak tlg pertahan tapi satu fakta tak ada hanya hearsay jer....

      Rasanya kalau masuk MAHKAMAH ANTARBANGSA hearsay boleh diterima ker

      Delete
    3. Rasanya DOJ jer yang terima hearsay itupun sebab TUN dah jolok duit juta2 kalau tak mau dia jolok balik TUN. Nasib baik JUBORI ada kat dlm kalau tak susah tun nak jadi presiden.

      Faham2 jer lah siapa ikut belakang.... :)

      Delete
    4. Nak tau auta atau fakta, minta AG luluskan pendakwaan 1MDB ke mahkamah..

      Ada berani?

      Delete
    5. Si Bengap 7.20 ni bodoh sangat ke?
      AG tak nk dakwa sebab takde bukti la bingai. Asal puak ko tuduh je, mesti AG kena dakwa ke?

      Jgn tunjuk kebodohan melampau.. Klau betul ko ada bukti kukuh.. Pi la dakwa sendiri.. Apsal nk kena tunggu AG? Dh jelas dn nyata yg AG takkn dakwa, sebab takde bukti pun. Tak payah nk paksa AG.. Byk auta puak ko ni..

      Hehehe.. DOJ ape cerita?? DOJ dh bisu sebab tunggu AG utk dakwa jugak ke?

      Dasar kaki temberang!!!


      Delete
    6. dah...dah...gi makan dedak tu kak semah dah tabur upah keje rini...kakakakaka....cepat kang cai len amik ko melepas kang...

      Delete
  9. BETOILA DAH XDA COLON PM....

    1. KUDA TUA KERALA
    2. ANUwar KAKI JUBOR

    ITU JA YANG ADA... BERGEGAR CAKAP PH MESTI MENANG HAHAHAHA..13 KALI PRU MESTI CKP BN KALAH.....LAST2 BN MENANG JG HAHAHA

    ReplyDelete
  10. Aku kagum btol najib nie sebab memiliki supply pengikut bengap yg bertali arus menepek utk bela kemungkaran dia. Mana2 blog aku pegi mesti ada species2 bodo ni. Btol la cash is king...manusia sanggup jadi keldai demi duit. Segan nak ngaku keldai pakai lak nama glamer tarantula la..kejora la...siap ada nama jawa suharli. Agaknya semua2 nie org yg sama atau kumpulan yg sama. Pigidaa!

    ReplyDelete
  11. Nak tanya je?

    Solidaritas tanah palestin tanah baitulmuqaddis..

    Tanah felda depan mata pun lesap...

    Cer citer sikit

    ReplyDelete
    Replies
    1. hi kluangman! sihat? tanah felda dah dikenalpasti berpindah nama tanpa transaksi yang jelas. mudahnya tanah dah berpindah milik tapi duit tak dapat walau sesenpun! ok, setuju fakta tu? jadinya apa yang pihak pengurusan felda buat ialah usaha untuk dapat balik tanah tu sebab transaksi tidak jelas @ berunsur penipuan. siasatan dah sampai ke tangan pdrm dan sprm. cuma carilah musibat yang menipu dan berbohong tersebut serta dapatkan balik tanah felda terbabit. tak kiralah siapa yang terlibat, samada bekas pengerusi felda atau rangkaiannya, pasti akan dapat dicari. isunya ada benda kelihatan hilang, tapi sudah dapat dikesan balik. siapa yang menghilangkan sedang dicari dan bila jumpa pasti dihukum. benda yang hilang itu akan dapat balik, ok. so, apa yang lesap? oh ya, duit forex 31B lesap sampai sekarang tak tahu ada dimana....

      Delete
    2. samalah duit yang bayar ipic bogus tu lesap kat mana???hehehe jgn2 da dibuat bayar pink diamond berkin kapal layar filem porno dan etc lah.

      Delete
  12. Wan Zizah pun tak tahu Anwar kuat sontot dan kuat liwat staf dan drebar sendiri. LKS juga tak tahu anak dia beli banglo pada harga lelong untuk projek kerajaan.

    ReplyDelete
  13. Tarantula..
    Nnt bn kalah.. sapa jadi pm?
    Er.. tak tau.. hihi.
    Sy terror.. 22 tahun jadi perdana menteri..
    Duit hilang?? Eh sy tak tau pun..
    Sy buat highway lebih kurang 600km..
    Yg untungkan rakyat.. sbb jln dia bagus kena bayar tol sikit sampai tahun mati.. najib buat highway 2 ribu 3 ratus km percuma sgt merugikan rakyat sbb tak collect tol..

    ReplyDelete
    Replies
    1. xkisah sape pun...janji UMngok mampus....kepala2 UMngok sume campak masuk dlm sg buloh...ape ade hal...ape? ko nak cita cina perintah melayu terjajah? bis tu UMngok dok melahap bangsa sendiri skang nak biar je? UMngok leh gi mam

      Delete
  14. Umno sekarang ni betul2 caca marba.Seumor hidup aku,aku tak pernah tengok Umno seterok ini.Cukup lengkap dengan segala penipuan dan kejahatan.Boleh dikatakan semua pemimpin yang ada hanya mementingkan diri dan mencari peluang untuk mengaut harta.....sudah tidak ada lagi yang betul2 berjuang untuk bangsa dan negara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ok, macam betul fakta tu. so, cuba pertahankan jika dakwaan sama ke atas pemimpin ph. kit siang? guan eng? anwar ibrahim? mahathir mohamad? mukhriz mahathir? berlambak lagi kalau nak disenaraikan....

      Delete
  15. Bodohnya pecacai umno tak tahu bezakan kerosakan peribadi dengan kerosakan ke atas negara dan rakyat.

    Cerita liwat, cerita bungalow, cerita rugi..

    Woi bangsat, ini kita cerita songlap haramjadah billiion, tanah tergadai pada komunis china dan banyak lagi.

    ReplyDelete
  16. KD..dalam kes tanah FELDA ni..x rasa pelik ke knp MSM Pro UMNO yang beriya2 korek cerita ni? Nak korek kebenaran atau ada niat lain?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mungkin juga. Nk alih perhatian... Lepas tu tiada apa2. Tiada tangkapan. Duit hilang, cerita pun senyap, sapu bawah tikar...

      Delete
  17. umno berada di hujung tanduk, dalam sekelip mata boleh musnah apabila ada "perubahan" atau istilah u turn, pengakuan atau pendedahan dari pihak yang ada integriti dan rapat.

    Masa paling sesuai dan kemuncak adalah selepas parlimen dibubar.

    Ia termasuk dari sumber luar negara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maklumat tentang kes tanah felda tergadai adalah isu yang sengaja dipecahkan lebih awal kerana lambat laun terpecah juga..ia seperti mengenakan seseorang untuk menyelamatkan satu pihak..

      Delete
  18. Replies
    1. Katun pun najib takut..
      Zunar puN ditangkapnya..

      Delete
  19. Aku rasa kes felda ni tiada apa nya kerana yang ber ia-ia sangat korek cerita ni pun portal pro umno.Lagi pun urus niaga tanah macam tu siapa pun pernah terlibat.Tuan tanah memberikan tanah kepada pemaju untuk dirikan lot-lot bangunan kemudian tuan tanah apabila siap nanti akan mendapat sejumlah lot-lot tertentu sebagaimana perjanjian.

    Kes ni pun kira hampir sama jugak.Hanya apabila shahrir kata dia tidak ingin apa-apa bangunan komersial lagi kerana sekarang kawasan sekitar nya sudah berlambak dengan bangunan baru baik yang sudah atau pun yang sedang didirikan.Dia hanya mahu balik tanah itu.Dengan kata lain shahrir nak membatalkan perjanjian.Itu saja.Supaya nampak ada kerja dibuat perkara ini disensasikan.

    Kalau tidak masa kan media Umno sendiri yang begitu ghairah mendedahkan cerita ini kerana mereka tahu ini sebenar nya amalan biasa dalam pembangunan hartanah.Supaya nampak mereka telus mereka me war-war kan cerita ini atau ada suatu benda lain yang mereka cuba pesongkan.Itu kita tak tahu.

    ReplyDelete
  20. Hari ini kita melihat umno sudah nazak tunggu masa untuk di talkin kan, mungkin umno baru yg berprinsipkan membela nasib melayu dan rakyat seperti zaman Tun akan kembali...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg betul betul dh nazak sekarang ialah Cap Munge.. Nk mesyuarat cawangan pun tak berdaya..
      Betul betol nk mampos tu.. Dh tak lama dah..


      Delete
    2. betul tu da tak lama dah parti yang menyamun merompak serta menggadai hak melayu akan mampus dan pupus..

      Delete