Friday, December 22, 2017

JANGAN JOLOK SARANG TEBUAN..


Tindakan saman pemula Tun ke atas RCI Forex BNM merupakan langkah ke depan dan di luar jangka sekaligus melondehkan sikap RCI yang tidak mengemukakan laporan penuh sebaliknya membuat kesimpulan dan cadangan yang dianggap berniat jahat.

Ada pihak yang cuba menegakan benang yang basah dan menyarankan Tun hanya perlu diam dan tunggu siasatan polis jika rasa tidak bersalah.. Mungkin mereka sudah biasa menjadi lembu dicucuk hidung.
Diam tandanya setuju dan bersedia menyerah tengkuk disembelih.

Saman Tun merupakan langkah bijak sekaligus menjadi sebahagian dari jawapan Tun kepada polis apabila disiasat. Sepatah kata Rais Yatim (walaupun sebenarnya dalam isu bugis) sebagai peringatan bahawa Tun bukanlah calang² orang dan jangan cuba menjolok sarang tebuan. Kita tengok siapa yang kena? Tiada beban batu digalas...

Kini beban kepada RCI untuk menjawab.

34 comments:

  1. Jgn lari dr perkara pokok kluang man..
    Rakyat di tipu mahathir rupanya
    Aku ditipu mahathir..

    Kitabtak ckp mengenai cara rci siasat atau report yg di tulis..

    Perkara benar ialah memang sah duit 31 billion hilang semasa mathir jadi pm

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hilang?
      Semuanya ada transaksi dan ada individu yang mengaku bertanggungjawab.

      Keterangan saksi lisan, bertulis dan vedio sebahagiannya tidak dilampirkan, laporan apa tu?



      RCI bukan satu badan kehakiman tetapi satu badan siasatan, di situ ada perbezaan.

      Cara siasatan dan cara laporan adalah sebahagian dari siasatan lengkap dan kecacatan menjadikannya tiada primafacie.
      Dan ini proses yang sedang Tun lakukan.

      Dan menjadi hak netizen seperti Tun untuk membawanya ke mahkamah.

      Lu siapa?

      Delete
    2. WHEN YOU STIR A BEE NEST......

      Saya tak sabar nak hadhir dan tengok perbicaraan mahkamah ekoran saman Tun Mahathir itu. BagaimanalaH agaknya enam (6 jahanam) anggota Suruhanjaya Diraja atau RCI forex menjawab ketika mereka pula disoal siasat....

      Kenapa laporan RCI berkenaan tidak lengkap dan berat sebelah?

      Kenapa laporan RCI itu tidak mengikut undang-undang dgn tidak memasukkan semua kenyataan saksi (Tun M, DS Anwar, Tun Daim & TS Nor Yaacop) atau keterangan mereka yang hadir, termasuk permintaan bertulis atau lisan dalam bentuk transkrip, rakaman video dan hujah yang dibuat oleh peguam.

      Dgn Tun Mahathir dia orang nak kenakan, tahu2 dia orang nanti yg gelabah nanti. Puak2 Najib ingin sangat nak mendakwa Tun Mahathir.

      Nah....kini giliran Tun Mahathir sendiri saman 6 ahli RCI Forex kerana cuba menipu dgn sengaja tidak memberi keterangan/kenyataan bertulis atau lisan saksi2.

      Padan muka...Mahathir mahu dianiaya....!!
      Lagikan Bill Clinton, George Bush, Margaret Thatcher, Lee Kuan Yew, semua dah rasa penangan The Grand Old Statesman.......!!!

      Tentu perbicaraan mahkamah ini akan dapat liputan seluruh dunia.

      Delete
    3. Anak kau kena rogol Tun kena tanggung jawab juga ke sebab Tun PM masa tu.Bangang betoi.

      Delete
    4. Pak Othaman

      Komen yang sangat tepat. Sokong 100%

      Delete
    5. keluar lagi seorang hamba abdi MO1 bernama tanah melayu kini. hilang kat mana tuan? sapa yang curi? masuk dalam akaun mana duit forex tu? cakap biar terang dan bukan sekadar bercakap. RCI pun untuk cari punca kerugian dagangan FOREX. dah rugi, duit mesti le tak dapat? ada ke org rugi tapi dapat duit "tanah melayu kini'? kenapa le hamba abdi MO1 sanggup bodohkan diri masing2? kami tengok pun kesian.

      EX umno JERAI

      Delete
    6. Hakikatnya, Nor Mohd Yakop dah mengaku dah kan? Hikmah kerugian 31b tu, beliau memperoleh ilmu utk tangani krisis mata wang 97/98.

      Delete
  2. Mengapa nak menyalahkan anggota suruhanjaya yg di lantik oleh agong? Mereka menjalankan tugas yg di pertanggongjawabkan. Itu hypocrite nama nya. Sesuatu keputusan yg tidak menyebelahi kita, disanggah habis habisan. Keputusan yg menyebelahi kita, di sanjung sanjung.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro, cuba kau bayangkan sekiranya kau ke mahkamah atas tuduhan membunuh. Dlm perbicaraan, ada org lain mengaku dia yg bunuh dan kau ada alibi. Tiba2, kau yg didapati bersalah dan dihukum. Adakah kau akan berdiam diri? Begitulah TM....

      Delete
    2. RCI jlnkan tugas bkn utk cari keadilan. Pihak Tun dah bg tempoh 7 hari supaya 6 jahanam lampirkan laporan supaya pembaca boleh menilai.

      Delete
  3. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  5. RCI mempunyai kuasa siasatan yang sangat luas dan terperinci. Beberapa anggota kabinet semasa wajar dipanggil dan saksi di gali bagi membuktikan Tun, Daim dan Anwar tahu lebih awal tetapi tidak mwnghalangnya. Malangnya itu langsung tidak dapat dibuktikan.

    Malah yang bertanggungjawab telah tampil dan lansung tidak dicabar samada dia saksi bohong, bersubahat atau dipaksa.

    Banyak lagi ruang siasatan tidak dibuat kerana semuanya tergesa gesa dan persepsi umum, RCI sekadar formaliti, hakikatnya motif dan skrip telah tersedia awal?

    ReplyDelete
  6. Tanah melayu kini..merupakan pencacai umno yg keja dia asyik jilat teloor nsjib jer walau apapon bukti tetap gak sokong palawan dayus janji asyuuuk..

    ReplyDelete
  7. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  8. Kluengmen are you okey today...?

    Bila sebut saja Wabak Penyakit Sindrom Dileksia Selektif Disorder (Penyakit Mudah Lupa Berpilih) sudah menjadi wabak penyakit di Malaysia ... dan punca wabak penyakit baru ini sudah di temui oleh Saintis Malaysia.. trusssss DELETE.....!!!

    Kikikikiki... alahaii... are u ok klueng men..?


    kikikikiki...

    ReplyDelete
  9. TINDAKAN "ORANG YANG SUDAH LUPA" HANYA MENGUNTUNGKAN FIRMA GUAMAN SAHAJA. BILA SUDAH TERLONDEH BARU SEBUK NAK TUTUP "KEAIBAN" MALULAH SIKIT MANTAN PM NI. DAH BERAPA KALI SAMAN2 BELIAU TELAH DITOLAK MAHKAMAH. BAK KATA PEPATAH MELAYU : TAK ADA SIAPA YANG MENGAKU "BERAK" DIJALANAN....

    ReplyDelete
  10. ada lagi yang tak tahu malu da terkencit buat selambe je almaklum tukang jilat ramai yang beratur..

    ReplyDelete
  11. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  12. Mahkamah? Mahkamah apa? Mahkamah Najib? AG Malaysia ke AG Najib? Polis Malaysia ke polis Najib? Hakim apa? Hakim Najib? ATM pun Najib punya.

    Hangpa semua tak ada otak; kalau ada pun kecik berbanding lipas. Tak nampak lagi ke gangster Najib - Jamal Jamban dan Ali Tinju yang tak tau cakap Melayu tu.

    Otak kecik, fikiran pendek (bukan cetek). Macam ayam disembelih selepas diberi makanan dedak.

    ReplyDelete
  13. DILEKSIA? Bahasa apa itu? Bahasa omputih? Banjir? Bugis? Heheheheheheheeeeeee...

    ReplyDelete
  14. Tak de hal nye, yang di jolok sarang dia je. Tebuan dah tak ade, dah lari pun. Kalau ada pun satu dua ekor je, tu pun dah tua2 sangat dah, dah tak larat nak menyengat lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kahkahkah tebuan tua tu lah yang menyebabkan aljiban lari tak cukup tanah kehkehkehkeh

      Delete
    2. bukan lari tak cukup tanah bro...hehehe lari sembunyi dalam kain semah.

      Delete
  15. Lemans ni sama ke dengan imams..nama melayu otak kapir

    ReplyDelete
  16. Kluangman......sangat tak cerdik... nama orang akal haiwan...padanlan gelar diri kluangman, macam dalam siri katun tu yer...

    ReplyDelete
  17. Kikiki..
    SARANG TEBUAN DAH DI JOLOK RUPE RUPE NYA TEBUAN TU PUN KENA PENYAKIT SINDROME DILEKSIA SELEKTIF DISORDER....
    TEBUAN TUA MUDAH LUPA TAK TAU PLAK SAPA YG NAK DI SENGAT NYER.... KIKIKIKI...
    AKHIRNYA TERSENGAT MONTOT SENDIRI....


    KIJIKIKIKIKI....

    ReplyDelete
    Replies
    1. FUCKKKKKKKKKKK... KIKIKIKI

      Delete
    2. Tuuu dia....stigma keris berayon affirming his true self.....!!

      Delete
  18. jholowk jangan tak jholowk..
    Hidup umno..

    ReplyDelete
  19. Che Det blog telah dihilangkan dari bloglist dinturtle?????

    ReplyDelete