Sunday, December 17, 2017

BILA ISU NAJIB, UMNO, BN DAN KERAJAAN NAK HABIS...



Minta tolong pembangkang dan pro pembangkang jangan bangkitkan lagi apa apa isu...

Pendedak pun sudah tidak mampu tangkis serangan..
Isu 1MDB, 2.6B pun tak terjawab hingga sekarang..
Menteri dan sesama mereka pun dah bercakaran..
Terlalu banyak rahsia di tangan Tun..
..




Najib perlu ketenangan untuk tarikh PRU..
Rakyat dah bosan...

32 comments:

  1. Umno bn nak perbodohkan rakyat tp mereka yg bapak kebodohan n kebangangan...

    ReplyDelete
  2. penulis yang muflis idea.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg muflis idea itu Najib, asyik melendet kat bini, Yahudi, Amerika dan kini China Komunis.

      Dia yg lidah bercabang dan bertalam muka dua, ada hati pulak mengajak rakyat berhimpun untuk mengutuk Amerika & Israel, MUNAFIK betul Najib nihh...!!

      Najib sebaik saja menjadi PM pada 2009, telah melantik APCO Worldwide sebuah agensi Zionist Yahudi sebagai Penasihat di PutrajAya dan membayar upah beratus-ratus juta.

      Atas tunjuk ajar APCO, Najib telah memberi lesen kpd Banker Zionist Yahudi, Goldman Sachs untuk membuka pejabat & beroperasi di negara buat julung2 kali, dgn tujuan untuk mendapatkan hutang riba haram RN42 biluon dgn bunga riba 10%, bunga tertinggi dalam dunia yg dibebankan kpd negara.

      Najib berbelanja ratusan juta untuk mengampu presiden Amerika, Obama dalam kempen Perjanjian Syaitan TPPA yg sia-sia, Lawatan Rasmi Obama ke negara & bermain golf di Hawaii.

      Najib bertukar tuan pula kpd presiden Donald Trump dan sekali lagi berbelanja ratusan juta untuk meredah masuk tanpa jemputan rasmi ke White House hanya untuk berikrar taat setianya pada Amerika dgn berkata pd Trump...'Your enemy is my enemy'.

      Najib jelas terang2 seorang PENGKHIANAT kpd Agama, Bangsa & Tanah Air bila dia bersekutu dgn Amerika & Zionist Yahudi sejak awal2 lagi dia mentadbir negara. Dunia semua tahu Donald Trump sangat membenci & memusuhi Islam. Apa kejadahnya Najib berserah diri & menyembah-nyembah kpd Trump yg terang-terangan memusuhi Islam.

      Kini Najib yg bertalam muka dua ada hati nak menganjur perhimpunan besar-besaran mengajak rakyat menentang rejim Israel Yahudi & Amerika, konon.....!!

      Najib patut diHUKUM seberat-beratnya di atas PENGKHIANATAN & KEMUNAFIKAN nya kpd Agama, Bangsa & Negara.......!!

      Delete
  3. admin dah xda idea ka???? isu lain xda dah ke???

    cuba bagitau apa perangan PH kalau menang
    cuba bgitau siapa nak jd PM
    cuba bagitau isu duit FOREX pergi ke mana
    cuba bagitau BOBOI jd pa kalau PH menang

    blog dh nak basi ricylce isu ja

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cuba pulak kamu bagitau, macam mana ini boleh terjadi setelah Najib mentadbir negara......??

      From April 2009-2017, which is a mere eight and a half years, the cost of living in Malaysia has shot up, while the income of the country has remained perpetually stagnant, thus reducing immensely the disposable income of the people.

      Nowadays there is no Bumiputera Empowerment Fund that can help the Malays credibly. If there is, the funds in Tabung Haji, Mara, Felda, and the army veterans associations would have seen an increase. Yet, a lot of Malays have remained weak and paltry.

      Currently one hardly hears of 1Malaysia anymore, let alone Kedai 1Malaysia or 1Malaysia clinics. Kedai 1Malaysia has 'gulung tikar' for good.

      The so-called National Economic Transformation model has lost its traction. Pemandu or 'Pemandul' to be exact, which is supposed to spearhead the reform of the Malaysian government, came up with a slew of key performance indicators (KPIs) where added meetings and trips abroad were all counted as added productivity to Malaysia, not wastage.

      The Blue Ocean Strategy has become a sea of red ink. The listing of Felda Global Ventures has collapsed. Non-core businesses like properties in London and Australia have had to be sold off in order to cover the embarrassment of former chairman Isa Samad, who is under investigation for corrupt practices.

      Even Malaysia’s public finances are in severe shape. 84% of the government’s spending in 2018 is listed as operational expenditure, whereas only 16% is dedicated to the development expenditure of the 14 states in Malaysia.

      Foreign direct investors have never seen it attractive to invest in a country where the yield of the currency begins with a deficit of 22% per ringgit. Little wonder the unemplyment rate rocket sky high never seen before in Malaysia's history.

      RIZAB ANTARABANGSA BANK NEGARA MENURUT LAMAN WEB RASMI BNM:
      Tun Mahathir perintah 22 tahun
      BNM kerugian Forex RM30 bilyon

      Najib perintah 8 tahun
      BNM kerugian Forex RM160 bilyon

      Siapa yang sebenarnya benngap dan kali kong......???

      Delete
  4. Hidup diDunia untuk diuji oleh Allah yang pastinya bukan Pak Sedara kamu. Sapa nama Pak Sedara kamu?.. .. Najib cik. OOOh... lelaki yang sedikit rambutnya itu. Jangan ikut dia... orang tua ni penipu....

    Nii apa yg jayanegara tulis diblog beliau satu ketika dulu..kalau sesiapa yg save entry terakhir beliau pasti tahu apa yg dia tulis hampir 99 peratus terjadii sekarang.. Dia mahu tun m jadi pm semula apakah akn jadi nyata...??

    ReplyDelete
  5. Mahathir tak penipu Ka ?

    Kes Memali, dia kata dia pergi luar negara, tapi Musa Hitam dedahkan dia ada di Malaysia.

    Kes Forex, dia kata dia tak tahu sedangkan dia PM masa tu.

    Kes Anuwar, dia kata kaki bontot, hari ni dia kata Najib penjara Anuwar kerana politik..Mahathir penjarakan Anuwar kerana apa?

    Dia kata nak selamakan negara dari kerakusan Najib tapi anak beranak dia semua jutawan

    Dia kata dia kaya sebab dia menabung hahahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rupa2 menjadi dosa menjadi jutawan...walaupun PM kita bole jadi seorang billionare.... dunia2

      Delete
    2. Serangan macan peluru korea utara, kau defend guna buah kelapa...

      Kahkahkah
      Cuba lagi takraotak semuaauta

      Delete
    3. Jahanam lepas Najib jadi PM:

      1. Proton: Hancur
      2. F1: Ditutup
      3. Lapang terbang Sg Besi: Dijual
      4. 1MDB: Gagal
      5. Ringgit: Merudum
      6. Tol: Meningkat
      7. GST: Dilaksanakan
      8. Kedai 1 Malaysia: Tutup
      9. Felda: Jahanam
      10. Petrol: Naik
      11. Pelabur asing: Lari
      12. Ahli UMNO: Keluar parti
      13. Warga asing: Bertambah
      14. Aset negara: Dilelong
      15. Tanah strategik: Digadai
      16. Kapal terbang: Hilang
      17. Petrol: Naik
      18. Kos sara hidup: Naik
      19. Kadar pengangguran: Naik

      Delete
    4. Pada zaman Tun Mahathir sbg PM, lihatlah bagaimana beliau mengambil balik Carcosa Seri Negara, Guthrie, dll daripada penjajah.

      Pada zaman Dato' Seri Kaki Klepet pula, lihatlah bagaimana satu demi satu aset dan harta negara dia jual, gadai, lepas kepada negara luar seperti Spura & China Komunis.

      Delete
    5. Jawapan kpd pendedak Tarantula

      T:-

      Kes Memali, dia kata dia pergi luar negara, tapi Musa Hitam dedahkan dia ada di Malaysia.

      JD:-

      Musa Hitam yang berbohong. Kehadiran Tun M pada masa itu bukan saja dibuat liputan oleh akhbar Malaysia bahkan juga akhbar China. TS Zam selaku wartawan juga dah sahkan.

      Tun M tidak menipu, ia hanya beritahu yang benar. Ia juga tidak lari daripada menjawab isu ini. Walaupun bukan Tun M yg beri arahan sebaliknya Tun Musa, tapi Tun M tidak melepaskannya utk dijawab oleh Tun Musa.

      Tun Musa pula adalah penakut dan tak berani mengambil tanggungjawab arahan sendiri sehingga ke peringkat menipu mengatakan Tun M berada di Malaysia.


      T:-

      Kes Forex, dia kata dia tak tahu sedangkan dia PM masa tu.

      JD:-

      Pergilah baca undang-undang berkaitan kuasa BNM. Mereka punya bidangkuasa autonomi untuk bertindak sendiri tanpa perlu kelulusan PM. Tun M hanya mengetahui mengikut apa yang dilaporkan oleh BNM melalui MOF kepadanya.

      Sudah buat RCI dan TS NMY pun dah ceritakan masih nak spin lagi.

      Kerugian 160b dalam 2 tahun bwh Jibby bila nak buat RCI?

      T:-

      Kes Anuwar, dia kata kaki bontot, hari ni dia kata Najib penjara Anuwar kerana politik..Mahathir penjarakan Anuwar kerana apa?

      JD:-

      Anwar dipenjarakan atas kesalahan sendiri. Pada zaman Tun M Anwar dibicarakan secara terbuka dan segalanya telus. Zaman Najib lain sikit sebab Najib bayar sampai 9.5juta kpd peguam bebas yang ambil peranan pendakwaraya.

      Kisah liwat Anwar adalah kisah peribadi. Kisah pengkhianatan Najib adalah kepentingan awam.

      Kepentingan awam sentiasa mendahului kisah peribadi maka tindakan Tun M memilih Anwar utk menentang Najib adalah betul.

      T:-

      Dia kata nak selamakan negara dari kerakusan Najib tapi anak beranak dia semua jutawan

      JD:-

      Menjadi jutawan tidak salah. Yg salah ialah mencuri dan berkhianat. Anak2 Tun M kaya kerana mereka berniaga dan bukan melalui 'hadiah' seperti anak2 Najib, tiri dan kandung. Mokhzani misalnya tersenarai sbg billionaire siap dgn track record utk sampai ke peringkat itu.

      Najib sampai ke peringkat arahkan LHDN selongkar pejabat perniagaan anak2 Tun M untuk cari kesalahan tapi tak jumpa, walaupun kesalahan lari cukai atau yang lebih kecil dari itupun.

      Jelas sekali membandingkan Najib dan Tun M seperti membandingkan di antara nasi dan najis. Kontradiksi yang amat nyata di antara kedua mereka.

      Delete
  6. tak berdosa pun jadi jutawan tapi dari mana anak2 dia blh jadi jutawan...sebab kao dok hantam pemimpin UMNO makan rasuah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woi, nak jutawan bisnes le mcm anak madey..

      Makan gaji politik boleh kaya raya apahal?

      Delete
    2. ada sekor tu berhenti keje kat bank kau terus jadi jutawan...leh perabis duit kat kasino lagi..macai tentu kenal dgn mamat tu kan???

      Delete
    3. Taraotak....lu mmg dah punah. Keluar dari tempurung la woi.....otak sempit!

      Delete
    4. This comment has been removed by the author.

      Delete
    5. 1. Proton: revived
      2. F1: opened
      3. Lapang terbang Sg Besi: dibeli
      4. 1MDB: Disita & Yg terlibat dihukum
      5. Ringgit: rising
      6. Tol: abolished completely
      7. GST: abolish completely
      8. Kedai 1 Malaysia: making millions
      9. Felda: success
      10. Petrol: menurun
      11. Pelabur asing: Datang invest mencurah-curah
      12. Ahli UMNO: Tinggal arwah
      13. Warga asing: berkurang
      14. Aset negara: Bertambah
      15. Tanah strategik: dibeli
      16. Kapal terbang: takkan hilang lagi
      17. Petrol: Stabil
      18. Kos sara hidup: turun
      19. Kadar pengangguran: turun
      20. Sabsidi: Diadakan semula
      21. PTTPN: Tiada sekatan

      Delete
    6. Di atas dijangka akan terjadi selepas Najib & Rosmah dihumban keluar dari Putrajaya.

      Delete
    7. Konpius .... anak madey x bole jadi jutawan... habis tu Riiza Aziz Jutawang segera anak sape pulak tuuu....

      Delete
    8. Lagi satu....dari mana KJ dapat duit juta2 sekelip mata ketika Saham Telekom M'sia dijual ke Temasek Holding Spura...???

      Delete
    9. Kejora....

      Kenapa pilih Tarantula, bukan 'Cencaluk Basi', atau 'Suharli Masrop', ataupun Geng Najib....??

      Cantik betul lakonan...berlakon, berlakon, berlakon....!!

      Delete
  7. apa lah yg ko merhoyan hari2 ni kd. klu x de apa nk ckp, senyap je mcm caption blog ko tu

    ReplyDelete
  8. Hari2 londehan berlaku, makin byk kurap bernanah terbit dimata Rakyat.
    Terbaru kes projek Evangelist pau Umrah, Imam restu Botak.
    Makin kumpul,tak terbasuh,tak terhijab.
    Tapi ibu segala lahanat 1mdb,yg merangkaikan SIAL pada Malaysia.
    Selagi ada baki Melayu benyai pemakan TAEK Low, usah lah nak tunjuk lagak.
    PMO bayar Jasa, gaji Cacai A9,Spam..beribu orang yg sudah tak sanggup. Tipu,pusing penat2 tapi dibekalkan PelesuPasir sj tu.
    Imam , Lobai diupah washing mesin dosa keliling kaabah utk terus tipu Rakyat.
    UMNOBNPAS FAIL. KITA TAK BUTA !!

    ReplyDelete
  9. Kesian pula aku tengok pondan² tua sebok bertanya..
    PM kau siapa?
    Boboy jadi apa?

    Kan kepala bapa dah cakap..DAP memang banyak mana pun (di dewan MCA), yang jadi PM tetap Melayu (PAU2017)

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAP tak bunuh orang2 Islam macam China Komunis.
      DAP tak tembak mati Najadi, selepas buat laporan Najib terima duit bilyon2.
      DAP tak simen mati Pegawai Pejabat Peguam Negara selepas menyiapkan Kertas Pertuduhan terhadap penyelewengan 1mdb oleh Najib.
      DAP tak bom mati bersepai Altantuya.

      Delete
  10. Hentikan serangan dan jangan bangkitkan apa-apa isu lagi. Ok lah admin.

    Tapi adakah dengan melakukan demikian maka Najib akan memperolehi ketenangan untuk membubarkan parlimen?

    Nampaknya macam tidak sama sekali sebab yang paling ditakuti oleh Najib bukanlan Tun M tapi adalah bayang-bayang Najib sendiri. Tun M hanya membantu menyuluh cahaya ke atas batang tubuh Najib sahaja. Tanpa Tun M pun 1000 orang lain akan bangkit melakukannya.

    Najib terlalu banyak berbohong, terlalu banyak khianat, terlalu banyak mungkir janji dan terlalu banyak melakukan perkara-perkara orang-orang yang telah berpaling dari jalan yang lurus. Najib adalah seorang yang luar biasa jahatnya. Maka apa saja yang Najib buat pun dia takkan beroleh ketenangan.

    Tak bubar pun tempoh sah parlimen tetap akan tamat.

    Najib dan konco-konco tak dapat lari untuk selamanya. Sampai masa akan kena juga.

    Sementara itu kita sabarlah menunggu, tetapi perjuangan menyampaikan kebenaran tetap kita teruskan. In shaa Allah.

    ReplyDelete
  11. Kalau tubuhbadan umno sendiri yang tembak di kaki sendiri, apakan daya..

    Contoh IMAMS, sendiri buat, sendiri tolak, sendiri tarik, dia sama dia contradict..

    Kita diam pun, umno rosak dengan sendirinya...

    ReplyDelete
  12. IMAMS DAH SETTEL .... APA LAGI NAK SPINNN NIHH.... KIKIKIKIKI...


    NANTI DEDAK BOLAN NI TAK DAPAT.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang bodo bertingkat memang le kata selesai..
      Tak angguk no dedak..

      Delete
  13. Setelah berbondong2 penipuan,pembelotan , pecah amanah SAH begitu byk dibongkar londeh..
    maka SEPATUTNYA,Majlis Ulamak sudah boleh keluar fatwa...

    MENGUNDI,MENYOKONG,TERUS TAAT TAKUT BANTAH KPD KEMUNGKARAN UMNOBN SUDAH MENJADI ...HARAM !
    Malah jatuh KAFIR HARBI LAKNATULLAH.
    HARAM. HARAM. HARAM.
    Emperor Jubbo Taek Klepeto Al Razaqi 1MDB II adalah nyata seorang
    KEPALA BAPOK HARAM JADAH.

    ReplyDelete
  14. Babi2 Melayu GN,J dan sengkatan asyik ulang sasul saja.
    Dah keluar TAEK CIRIT habis akal. TOPIK IMAM UMRAH kendalian Evangelist, anjuran UMOKOMUNIS sgt panas.
    Kasik UP lagi tuan KD. Senang2 lanahat2 nk alih.Pegidaah mampus.
    Sokong,Sekongkol,Taat,Takut sanggah UMNOBNPAS sudah jadi HARAM.
    Tak perlu pergi mana2. Disinipun sydah jadi jihad utk jatuhkan Gerombolan Dajjal2 UMNOBNPAS.

    ReplyDelete